Застосування ігрових технологій на уроці фізики при вивченні теми «Тиск твердих тіл, рідин і газів»

Опис документу:
Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань. Форма уроку: урок-змагання. Обладнання: підручник, комп’ютерний комплекс, презентація, картки з завданнями.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Застосування ігрових технологій на уроці фізики

при вивченні теми «Тиск твердих тіл, рідин і газів»

Мета: навчальна: повторити та узагальнити знання учнів з теми; формувати вміння розв’язувати якісні та розрахункові задачі, планувати та проводити досліди;

розвивальна: розвивати інтерес до фізики шляхом активації їхньої пізнавальної діяльності; формувати навички колективної праці;

виховна: виховувати наполегливість, кмітливість, ерудицію, винахідливість та цікавість до фізики.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку:  урок-змагання.

Обладнання: підручник, комп’ютерний комплекс, презентація, картки з завданнями.

Епіграф:                                                            Знання без застосування – хмари без дощу!

Східна мудрість.

План уроку

1. Організаційний момент.

2. Мотивація уроку.

3. Конкурси:

  1. Конкурс «Бліц-повторення».

  2. Конкурс «Міцний горішок».

  3. Конкурс «Формулознавців».

  4. Конкурс «Мислителів».

  5. Конкурс «Ти мені – я тобі».

4. Підсумок уроку.

5. Домашнє завдання.

Хід уроку.

1. Організаціцйний момент.

  Перед початком уроку клас ділиться на дві рівносильні команди. В кожній команді обирається капітан. Кожний капітан протягом уроку збирає жетони за результат кожного конкурсу. Вкінці всіх конкурсів капітани команд підраховують жетони своєї команди та оголошують результат.

2. Мотивація уроку.

Дорогі діти! Перед початком урок хочу, щоб ви звернули увагу на епіграф теми. Ми до нього повернемося в кінці урок. Сьогодні наш урок пройде у формі змагання і головна його мета відтворити тему «Тиск твердих тіл, рідин і газів». Підготуватись до тематичної контрольної роботи. Нагадую, що дана тема повинна висвітлити фізичні поняття, знання законів та формул, уміння застосувати знання на практиці.  Ви пройдете 6 конкурсів. За кожний правильно виконаний конкурс отримаєте певну кількість жетонів, які фіксуватиме капітан вашої команди. Переможе та команда, яка назбирає більшу кількість жетонів.

Отже, переходимо до конкурсів.

3. Конкурси:

1) Конкурс «Бліц-повторення». Кожній команді пропонується по п'ять питань на які потрібно відповідати дуже швидко. Відповідає будь-який учасник команди, якщо не має правильної негайної відповіді, я відповідаю сама. Інша команда слідкує за відповідями суперника. Кожна правильна відповідь на питання - 1 жетон в скарбничку команди.

Питання 1-й команді «Юні мислителі»:

1. Одиниці виміру тиску в системі СІ...  (Па)

2. Чи залежить тиск рідини на дно посудини від площі дна?       (ні)

3. Чому дорівнює нормальний атмосферний тиск в мм. рт. ст.?   (760)

4. З якої глибини приблизно може підняти воду водяний насос?   (10 м)

5. Атмосферний тиск залежить від погоди. А ще від чого?  ( від висоти над Землею)

         Чи є зауваження до відповідей команди суперника? Добре. Відповідає друга команда. Інша команда слідкує за відповідями суперника.

 

Питання 2-й команді «Нащадки Торрічеллі»:

1. Одиниці вимірювання атмосферного тиску… (мм.рт.ст.)

2. Чи діють водяні насоси в безповітряному просторі?     (ні)

3. Чому дорівнює нормальний атмосферний тиск  в Па?  (101 325 Па)

4. Скільки Па в 1 кПа?   (1000)

5. Що є причиною тиску газів на дно і стінки посудини?  ( удари молекул)

Чи є зауваження до відповідей команди суперника?        

І так ми подивились як ви можете працювати індивідуально, а зараз подивимось, як ви працюєте в команді.

2) Конкурс «Міцний горішок». Я пропоную вам подумати та відпости на деякі запитання. (Групам вручається по 1 картці з 1 „якісною” задачею, на яку треба дати ґрунтовну відповідь). Повна відповідь на питання – 2 жетони, неповна – 1 жетон.

1-й команді «Юні мислителі»: Якщо з дрібнокаліберної гвинтівки вистрілити у варене яйце, то в ньому з‘являється отвір, якщо ж вистрилити в сире, воно розлетиться. Чому?

Відповідь: Зварене яйце – тверде тіло. Тверді тіла передають тиск лише в напрямку дії сили – утвориться отвір. У сирого яйця всередині знаходиться рідина, тому тиск у рідинах передається у всі напрямки однаково - сире яйце розлетиться.

2-й команді «Нащадки Торрічеллі»: Чому вареники через деякий час після того, як їх кинули в окріп, спливають на поверхню?

Відповідь: Під дією високої температури тісло розбухає, об’єм його збільшується, отже, зростає і виштовхувальна сила.

      А тепер переходимо до більш серйозної роботи, але спочатку необхідно згадати формули.

 3)  Конкурс «Формулознавців». Кожна команда отримує аркуш з 3-ма формулами, в яких пропущені фізичні величини. Необхідно вставити пропущену фізичну величину та назвати рівняння. За кожну правильно розгадану формулу – 1 жетон.

1-й команді «Юні

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
1
міс.
2
0
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!