Заняття для дітей. Нетрадиційні техніки малювання.
Малювання ватними паличками "Веселий сніговик "
Мета: - Ознайомити дітей із нетрадиційною технікою малювання ватними паличками.
- Розвивати дрібну моторику, увагу, уяву , творче мислення та координацію рухів.
- Закріпити знання про зиму, сніг, сніжинки та сніговика.
- Виховувати акуратність у роботі та інтерес до художньої діяльності.
Матеріали: Готовий шаблон сніговика (на білому аркуші); Фарби гуаш різних кольорів; Ватні палички; Ємності для фарб та води, серветки ; картинки із зображенням зимового пейзажу, снігових заметів, сніжинок і сніговика .
Хід заняття
(Бесіда про зиму)
- Діти , яка зараз пора року?
- Що відбувається взимку?
- Чому випадає сніг?
- Які зимові розваги ви знаєте?
( Вихователь показуємо дітям картинки із зображенням зимового пейзажу, снігових заметів, сніжинок і сніговика.)
- Діти ,чи знаєте ви що Сніговик – це зимовий казковий персонаж. Його ліплять із великих снігових куль. У нього є очі – з камінчиків або ґудзиків, ніс – із морквинки, і навіть шапка.
- А чи любите ви ліпити сніговика?
- Як ще можна прикрасити нашого сніговика?
-А зараз давайте спробуємо відгадати загадки:
Зимові зірочки легенькі, блискучі,
На долоні сідають і швидко течуть.
( Сніжинки)
*****
Взимку падають з хмаринки
Білі зірочки-пушинки.
Ляжуть тихо на поріг –
Це холодний білий… (Сніг)
*****
Він зимовий, білий друг,
З носом-киликом до рук,
Очі з вугілля блищать,
З ним малята хочуть грать!
( Сніговик)
-Які ви всі молодці,а зараз давайте трішки порухаємося .
Фізкультхвилинка «Веселий сніговик»
(Діти виконують рухи під слова вихователя)
Сніговик на лужку стоїть, (стоять рівно)
Шапку на голову хоче надіть. (імітують надягання шапки)
Руки в боки розставляє, (розводять руки в сторони)
І до сонечка моргає. (моргають очима)
Раз – підскок, два – підскок, (стрибають двічі)
Закрутився він разок. (обертаються навколо себе)
Потім весело присів, (присідають)
І до друзів полетів! (розводять руки, імітуючи політ).
Ми зліпили сніжний ком, (імітують ліплення сніжки)
І кинули за оком! (рухають рукою, ніби кидають сніжку).
Сніговик від нас тікає, (біжать на місці)
Але друзів всіх вітає! (махають руками).
Сніговик усім нам друг,
В нього веселий сміх навкруг! (посміхаються і розводять руки в сторони).
Ми йому всі помахали, (махають руками).
І на місця посідали! (сідають на місця).
- Молодці! Трішки порухалися,відпочили і приступаємо далі до роботи .
- Зараз ми з вами будемо робити сніговика, але не ліпити , а намалюємо його незвичайним способом за допомогою ватних паличок. Ви готові?
(Демонстрація шаблону Сніговика ;Показ прикладу роботи вже готового зразку).
-У кожного із вас на столі лежить шаблон сніговика, гуашні фарби,пучок ватних паличок, серветка та стакан із водою..
- Дивіться як правильно набирати фарбу ватними паличками,спершу мачаємо паличку у воду,потім занурюємо лише кінчики у фарбу і наносимо акуратно по контуру на аркуш.
- А тепер візьміть свої палички в руку і спробуємо . Але старайтеся виконувати акуратно ,не виходьте за контур.
(Діти виконують роботу)
- Хто вже розфарбував сніговика, давайте трішки прикрасимо його.
- Налюємо гудзики, ротик, очі, шарф і капелюшок йому.
( Вихователь спостерігає за роботою, допомагає якщо є потреба, підбадьорює дітей і хвалить за їх старанність)
- Чи сподобалося вам малювати ?
- Які ви всі молодці ,гарно постаралися .Ваші сніговики вийшли чарівними! Ви справжні маленькі художники. Наступного разу ми знову спробуємо щось цікаве.
(Діти допомагають прибрати своє робоче місце. )
Результат
Кожна дитина створить власного, яскравого сніговика, а також отримає задоволення від творчого процесу.
Порада
Для молодших дітей можна попередньо розмалювати основні частини сніговика (морквяний ніс, очі) і запропонувати їм додати лише прикраси.
- Розглядаємо роботи дітей, хвалимо кожного за старанність.
- Обговорюємо, що вдалося найкраще.