Заняття з розділу програми "Мовлення дитини" в середній групі на тему: «Звідки беруться звуки?»

Опис документу:
Заняття із звукової культури мовлення спрямоване на навчання дітей називати органи артикуляційного апарату (рот, зуби, язик), виконання тренувальних вправ, основних рухів язика, виділення першого звуку у слові, знайомство з мовними та немовними звуками, виховування вміння працювати за словесною інструкцією.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Звідки беруться звуки?»

Мета: звукова культура: навчати дітей звукової культури, називати органи артикуляційного апарату (рот, зуби, язик), виконувати тренувальні вправи, основні рухи язика, учити виділяти перший звук у слові, познайомити з мовними та немовними звуками, виховувати вміння працювати за словесною інструкцією.

Обладнання: предметні картинки, аудіозапис звуків природи, дзвіночок, бубон.

Хід заняття:

1. Психодіагностика «Тренуємо емоції».

Діти тренують свої емоції, навчаються саморегуляції, знімають напругу.

Просимо дітей насупитися, як:

  • осіння хмаринка,

  • злий чоловік,

  • сердитий вовк.

Просимо дітей посміхнутися, як:

  • веселий Буратіно,

  • кіт на сонечку,

  • хитра лисиця,

  • сонечко.

2. Казка про Язичка.

_ Діти, для чого вам потрібний язичок? (Їсти,говорити.)

  • Як називається будиночок, де живе язичок? (Рот.)

  • Як називаються двері, які зачиняють будиночок? (Губи, зуби.)

Язичок у будиночку може спати. Закрийте рот і подивіться один на одного. Прокинувся язичок, захотів піти на прогулянку.

Яка погода на вулиці? Висунув Язичок свій кінчик перевірити, яка погода. Зробимо так усі. Надворі сонячно і тепло, можна йти на прогулянку. Вийшов язичок на прогулянку - гріє спинку. (Діти показують широкий язичок, дивляться один на одного.) Язичку стало холодно, він зіщулився і став вузеньким, зробіть так (показує). Потім зовсім сховався, ліг спати. Виспався, прокинувся вранці і почав робити зарядку: піднявся на верхні зуби (показує), спустився на нижні (діти виконують вправу), спочатку повільно (3-4 рази), потім швидше. Сумно сидіти одному. Подивився Язичок в один бік, потім в інший чи не гуляє хто на вулиці. Почав бігати навколо будиночка та шукати друзів (колові рухи). Нагулявся Язичок з друзями і пішов додому. Зачинив двері і сховався.

3. Д/гра « Хто який голос подає»?

  • Діти, розмовляти вміють тільки люди. Тварини, предмети, природа, можуть створювати різні звуки. (Слухання аудіозапису.)

Роздати дітям предметні картинки із зображенням різних тварин, транспорту, явищ природи тощо. Щоб дітям було легше відтворювати звуки, запропонувати послухати вірш Ф. Млинченка.

Тільки сонечко зійде,

В лузі бджілонька гуде:

«Жу-жу-жу, ой, жу-жу,

Дітям меду наношу.

А корівка їсть травичку,

Бо таку вже має звичку -

Му-му-му, ой, му-му-му,

Молочком вас напою.

І відеречко водиці

Принесу я із криниці,

Плюсь-плюсь-плюсь,

З відерця плюсь.

Дам і вам й сама нап’юсь .

4. Фізкультхвилинка «Вмілі ніжки».

(Вихователь читає віршовані рядки. Діти показують слова потішки услід за дорослим імітують рухи відповідно до тексту).

Вмілі ніженьки в маляток -

Ніжки вміють крокувати.

Ось так, як солдати,

Вміють дітки крокувати.

Дітки вміють ще й стрибати,

Наче сірі зайченята.

Танцювати - тупотіти

Також вміють наші діти,

Ось так, так малята.

Вміють тупати завзято.

Ручки вгору підіймемо -

І навшпиньках враз підемо.

Ось так можуть діти,

Так легесенько ходити.

5. Д/гра « Визнач звук».

(Вихователь читає вірш, виділяючи голосом та протягуючи звук [а].)

Автобус їде по алеї,

Акація цвіте в садку,

А ми, зібралися під нею,

Абетку вивчимо легку.

  • Який звук ви почули?

  • Яку пісеньку співає мама, коли заколисує дитину?) (А-а-а...)

Діти аналогічно виділяють звук [о].

Оленя одне блукало.

Оленя когось шукало.

Оля Олю запитала:

  • От кого воно шукало?

Оля Олі каже прямо:

  • Оленя шукало маму.

  • Який звук найчастіше зустрічається?

  • Які слова, що починаються на звук [о] ви запам’ятали?

6. Підсумок.

  • Хто уміє розмовляти, мовити, говорити?

  • Чи можуть предмети, тварини видавати звуки?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»