Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Заняття з математики для дітей середньої групи на тему «Подорож на кораблику «Мрія» (з використанням методу моделювання)

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

10.04.2020

406

3

0

Опис документу:
Заняття з математики для дітей середньої групи на тему «Подорож на кораблику «Мрія» (з використанням методу моделювання) Програмові завдання: продовжити формувати вміння дітей рахувати в межах 5, 10 у прямому і зворотному порядку, ланцюжком, розрізняти кількісну і порядкову лічбу; вчити проводити паралельний рахунок, запам'ятовуючи проміжний результат додавання; закріплювати знання про цифри від 1 до 10.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Т.С. Галицька

Вихователь ІДНЗ №16

Ізюмський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №16

Заняття з математики для дітей середньої групи на тему «Подорож на кораблику «Мрія»  (з використанням методу моделювання) Програмові завдання: продовжити формувати вміння дітей рахувати в межах 5, 10 у прямому і зворотному порядку, ланцюжком, розрізняти кількісну і порядкову лічбу; вчити проводити паралельний рахунок, запам'ятовуючи проміжний результат додавання; закріплювати знання про цифри від 1 до 10, співвідносити цифру з числом та кількістю предметів; упорядковувати числа у цифровому ряді від 1 до 10; здійснювати прості операції з множинами; вправляти у найпростішому способі обчислення - прилічування по одиниці; підводити до розуміння найпростішого вирішення задач шляхом прилічування та заміні предметів графічними малюнками (кружечками) та простими схемами; продовжити знайомити з поняттям глибокий - мілкий, порівнювати предмети за величиною; закріплювати знання геометричних фігур: круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал; проводити серіацію та класифікацію за певною ознакою; вчити орієнтуватись у просторі, вживаючи слова «під», «над», «за», «перед», «у», «на», «між», «біля»; розвивати логічне мислення, зорове сприймання, увагу та оперативну пам'ять. Матеріал: макет кораблика «Мрія», розвивальні ігри «Геометричні фігури», схеми-моделі, демонстраційні картки, кінетичний пісок, ємкість з водою, рибки, іграшки, вудочки, «золота рибка», цифри від 1 до 10, набірне полотно, по 4 зелених кружечки на кожну дитину, картка-гра «Скільки рибок», гра «З'єднай цифри по порядку», мушля з цукерками «Морські камінці». Хід заняття Вихователь. - Щоб сьогодні корисно і весело провести час, давайте ми з вами станемо моряками і попливемо на ігровому кораблику, який має назву «Мрія». Хочете? Але це не просто так. У кожного з нас є своя мрія. І всі ми хочемо, щоб кожна мрія обов'язково здійснилася. Правда? -           Діти, в кінці нашої подорожі цей кораблик приведе нас до того, кому ми зможемо загадати свої мрії і бажання,  і хто може їх здійснити. -           До плавання готові? -           Пропоную перед плаванням провести невеличку розминку. Ви згідні? Розвивальна гра «Дай відповідь на запитання» 1.       Якщо сом великий, то гуппії ... (маленькі). 2.       Якщо акула зла, то золота рибка ... (добра). 3.       Якщо жабки квакають, то рибки ... (мовчать). 4.       Більше 5 рибок чи чотири?.. (п'ять). 5.       Якщо струмок вузький, то річка ... (широка). 6.       Якщо річка мілка, то море ... (глибоке). 7.       Що може бути глибоке?.. (океан, море, річка, озеро, яма, басейн). 8.       Що може бути мілке?.. (струмок, калюжа) 9.       Розставте вказані водойми від мілкої до найглибшої. 10.   Де води найбільше? 11.   Де не живуть рибки? 12.   Де не можна замочитися? -         А зараз перед плаванням треба всіх порахувати, щоб нікому не загубитись. Вихователь звертається до дітей із завданнями. Порахуй усіх. Порахуй у зворотному порядку. Порахуй по порядку. Порахуй дівчаток. Порахуй хлопчиків. Кого більше? На скільки? Порахуємо всіх ланцюжком. Для капітана і його помічника особливе завдання: провести паралельний рахунок - рахуючи предмети, необхідно запам'ятовувати попередній результат. Вихователь. - За капітаном шикуйсь! Фізкультхвилинка 1, 2, 3,4 - матроси стати в ряд зуміли, Стали у великий круг, Кожен в нім наш добрий друг. Можем і інакше стати, Рівним і прямим квадратом. Ті, хто стали у куточки, Хай ногами потупочуть! 5, 6,7 - разом добре нам усім! 8, 9 - зупинились, Вправо - вліво подивились. 10   - я, і він, і ти - попливем на кораблі! Вихователь. - Щоб потрапити на кораблик, пропоную побудувати трап. Гра «Виклади пазли по порядку» Діти викладають цифрову стежку із великих пазлів від 1 до 10, заходять по ній на кораблик і сідають за столи. Вихователь. - Капітану необхідно подивитися, чи вільний шлях (хлопчик-капітан дивиться у підзорну трубу чи бінокль). -         Попереду чисто! -         Зліва по борту - вільно! -         Справа по борту - острів! Розвивальна гра «Що де знаходиться?» Діти розглядають великий малюнок, вибирають собі по одній картці, на якій зображений один предмет із великого малюнка, і розказують, де знаходиться їхній  предмет відносно інших на малюнку. Вихователь. - Молодці, гарно справилися із завданням. А тепер давайте порахуємо веселих рибок, що живуть у морі. Це завдання виконаємо  у парах. Математична гра «Додай рибки» Біля кораблика з'явилася жабка, яка пропонує цікаве завдання про своїх подружок-квакушок.  Чотири жабки на березі сиділи, Квакали, сміялись, і веселились. Раптом дві у річку пірнули, злякались, Скільки жабок на піску зосталось? Вихователь. - Діти, давайте перевіримо, чи правильно ми вирішили задачку? Позначимо жабок зеленими кружечками. -         Скільки було жабок на бережку спочатку? (чотири). Покладіть, будь ласка, чотири зелені кружечки на жовту смужку набірного полотна. -         Скільки жабок стрибнуло у річку? (дві). -         Скільки кружечків треба забрати і покласти на голубу смужку? (два). То скільки залишилося кружечків на жовтій смужці? (два). -         А скільки залишилося жабок на березі? (дві). Правильно ми виконали завдання? (так) Фізкультхвилинка Чотири кроки я пройду (роблять чотири кроки), Чотири жабки я знайду (присідають чотири рази). Чотири рази потягнуся (піднімають руки вгору чотири рази) Ще й веселенько усміхнуся (повороти). А потім я часу не гаю Чотири рази пострибаю (стрибки).  Вихователь. - Діти, нас жабка запрошує у підводну школу. Робота за комп'ютером. Вирішення розвивальних ігор-завдань з диска «Розвивальні ігри від Пізнайки» - Гра «Знайди названі фігури і покажи їх кількість цифрою» - Гра «Відшукай серед фігур круги (квадрати, овали, трикутники)» - Гра «Скільки жовтих трикутників» (синіх квадратів, червоних кругів) Фізкультхвилинка Гра-медитація «Ми приїхали до моря» Щоб виконати наступне завдання вихователь пропонує розділитися на три групи і вибрати собі схеми-моделі, за допомогою яких потрібно виконати завдання. Завдання для першої групи: з кінетичного піску виліпити стільки мешканців моря, скільки показує схема-модель. Завдання для другої групи: спіймати у воді стільки рибок, скільки і як показано на схемі-моделі. Завдання для третьої групи:  кольорові рибки-танцівниці всі рухаються. Спіймати такі рибки і стільки їх, як показано на схемі. Вихователь здійснює індивідуально-диференційований підхід до кожної дитини. По закінченню роботи перевіряє якість виконання завдання. Вихователь. - А тепер давайте підійдемо до маленького острова. Тут на піску було чиєсь зображення, але напевно набігла хвиля і майже все змила, залишилися лише цифри. Давайте проведемо золотою фарбою і пензликом від цифри до цифри по порядку, від однієї до наступної і побачимо, що утвориться. Гра «З'єднай лінії» Завершивши роботу, стає видно силует «золотої рибки». З'являється «золота рибка» (об'ємна рибка зі скла). Вихователь. - Недаремно ми сьогодні відправлялись у плавання на нашому кораблику «Мрія». Ось ми і зустріли того, кому можна загадати свої мрії і бажання. Адже, ви добре знаєте, що «золота рибка» може виконати всі бажання. Кожна дитина бере в руки «золоту рибку» і загадує їй своє бажання. Вихователь. - Золота рибка обіцяє виконати кожне ваше бажання. А за всі ваші старання приготувала сюрприз. Вихователь дістає із мушлі цукерки «Морські камінці», пропонує помити руки, після чого всім разом пригоститися.

Підготувала :Галицька Т.С.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.