Заняття з лексики з дітьми старшої вікової групи з ЗНМ III рівня "Добробут сім'ї. Побутові прилади".

Опис документу:
Представлена розробка заняття в старшій логопедичній групі "Побутові прилади" стане в нагоді вихователям, логопедам та дефектологам дошкільних закладів. В ній оптимально переплелись завдання з лексики (поширення словникового запасу), граматики (вправляння в словозміні дієслів), звуковимови (вправи на звуконаслідування). спрямовані на розвиток мовлення, уяви(пантоміма), мислення (порівняння предметів), пам'яті, уваги.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ДОБРОБУТ СІМ’Ї. ПОБУТОВІ ПРИЛАДИ.

Мета: Поширювати соціальний досвід дітей через знайомство з побутовими приладами. Збагачувати словник українських слів (окріп, запальничка), активізувати якісний та дієслівний словник. Вправляти у вживанні родового та місцевого відмінків однини, зміні дієслів за часами. Сприяти розвитку пам’яті, мислення, уяви, емоцій. Виховувати обережність, турботу про своє життя та здоров’я, економність, прищеплювати почуття мови.

Обладнання: електричні прилади, світильники (люстра, торшер, бра, настільна лампа), ліхтарик , схема, батон, магнітофон.

Хід заняття

Організаційний момент.

- Сьогодні ми з вами відправимось на виставку «Товари для дому».

- Що можна представляти на виставці?

Основна частина.

1.Відділ «Світильники»:

- Подивіться на предмети на цьому столі. Як їх можна назвати одним словом? (світильники)

- Від якого слова утворилася ця назва? (світло, світити)

- Назвіть представлені світильники (люстра, торшер, бра, настільна лампа).

- Де вони кріпляться, знаходяться в кімнаті?

(люстра – на стелі, вгорі; бра – на стіні, збоку; торшер – на підлозі, внизу; настільна лампа – на столі, попереду).

- Що спільного є в усіх електричних приладах? (провід, вилка)

- Провід який? (довгий, гнучкий)

- Що треба зробити, щоб світильники працювали? (ввімкнути в розетку)

2.Динамічна пауза: «Ввімкни світильник» (люстра – руки вгору, торшер – руки вниз, бра – руки вбік, настільна лампа – руки вперед).

3.Ліхтарик – це світильник чи ні? Чому? (так, бо світить)

- Чим відрізняється від інших світильників? (немає проводу)

- Як же він світить?

- коли, кому потрібен ліхтарик?

4.Відділ «Побутові прилади»:

- Назвіть знайомі вам прилади (фен, магнітофон, праска, пилосос, кип’ятильник, електрочайник).

- А це побутові прилади – тостер, електрична запальничка.

- Відгадайте, про який прилад загадка:

«Вітя вірші прочитав, а Сергійко заспівав,

Слово в слово, тон у тон повторив….» (магнітофон)

- В кого в сімї є магнітофон? Навіщо він потрібен?

- А ще можна записати на пам’ять голоси рідних та близьких, звуки, що чуємо в природі. Зараз я ввімкну магнітофон, а ви спробуйте впізнати, звуки чого ви почуєте? (шум моря, голоси чайок)

- Як шуміло море? (Ш-Ш-Ш). Скажемо тихо, потім голосно.

5.Повернемося до нашої виставки. Що це за прилад? Електрозапальничка.

- Навіщо вона? Від якого слова утворилась назва? (запалювати)

- Що економить електрична запальничка?

- А сірники з чого роблять? Значить, економлячи сірники, ми економимо дерева, бережемо ліс.

- Зобразимо, які звуки видає запальничка (Ч-Ч-Ч).

6.Яким з цих приладів часто користуються жінки? (феном) Коли?

Проведемо експеримент: намочимо Юлі волосся.

- Волосся яке? (мокре)

- Що ми будемо робити? (будемо сушити волосся)

- Що ми робимо? (сушимо волосся)

- Яким стало волосся? (волосся стало сухим)

- Що ми робили? (ми сушили волосся)

- Що ми зробили? (ми висушили волосся)

- Які звуки ми чули, коли працював фен? (В-В-В)

7.Ось давно знайомий вам прилад – чайник. Якщо він працює від електрики, то він який? (електричний)

- Чим він зручніше від звичайного? (швидше закипає вода, сам вимикається)

- Хто знає, як українською називається вода, що закипіла? (окріп)

- Зобразите чайник (пантоміма).

8.Знайомство з тостером. Тостер – прилад, який готує тости (невеликі сухарики). Випробуємо його.

- Який хліб беремо? (мякий, смачний, пахучий, свіжий)

- Що я роблю? (ріжу хліб, вмикаю тостер)

- Якщо для роботи потрібен електричний струм, то який це прилад? (електричний)

- Як треба користуватись електричними приладами? (складання короткої розповіді за схемою: не торкатись оголених проводів, не сунути в розетку сторонні предмети, не розбирати електричні прилади).

- Якщо трапилась біда і когось ударило струмом, що треба робити?

- За яким номером телефону викликаємо швидку? Пожежників?

9.Яких приладів немає на нашій виставці, а є в вашій сімї? (немає холодильника, телевізора, комп’ютера, пральної та посудомийної машини).

Заключна частина.

-Що вам сподобалось на виставці?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.