Заняття з художньої праці "Писанку в руках тримаю"

Опис документу:
Матеріал конспекту заняття призначений вихователям дітей старшого дошкільного віку з художньої праці (виготовлення "писанок" з покидькового матеріалу - "кіндерів"). В ньому зазначена: мета, хід заняття та процес виготовлення виробу "писанки".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«Писанку в руках тримаю»

(Заняття з художньої праці)

Мета: Формувати в малят уявлення про «орнамент». Вправляти в умінні розташовувати дрібні деталі декоративних елементів на об’ємній формі (овалоподібній). Закріпити з дітьми прийоми складання та вирізування деталей. Розвивати творчу уяву, відчуття ритму, форми, кольору. Збагачувати індивідуальний художньо-естетичний досвід кожної дитини. Виховувати естетичне сприйняття, акуратність у роботі, цікавість до народного ремесла – писанкарства.

Матеріали: «кіндери» (футляри із яєць- «кіндерів», підготовлені попередньо батьками, смужки кольорового паперу (розмір смужки залежить від форми «кіндера», клей ПВА, серветки (клейончаті та паперові) (або з тканини),пензлики, підставки для них, ножиці.

Попередня робота: розгляд писанок (муляжі, ілюстровані зображення), перегляд відеофільмів (створення писанок), читання художніх творів, сприяння до виникнення творчих ігор: «Сім’я», «Великдень», підготовка «кіндерів» (у верхній частині форми «кіндера» голкою пробиваємо отвір і протягуємо нитку такої величини, якої нам потрібно, щоб пізніше повісити, робимо петлю і нитку повертаємо в середину форми, зав’язуємо два кінці разом, закриваємо «кіндер»

Хід заняття

Організаційний момент.

«Психогімнастика»

Наша Курка- чабатурка (показують помахи крил)

Знесла яєчко

Те яєчко покотилось, покотилось (помахи рук навколо долонь)

І до рук нам впало (ніби спіймали)

І гарненько прикрашали (в долоньках тримають, імітують прикрашання).

Вихователь: Ось вона (показує дерев’яну «писанку»). Запрошую вас з нею в гру погратись.

Діти грають у народну рухливу гру «Писанка». (Стають в коло (руки за спинами), одна дитина ходить за колом і говорить слова:

«Писанку в руках тримаю.

Поза колом я гуляю.

А кому я покладу –

Вам нікому не скажу». (Кладе в руки, будь-кому з дітей).

Ще одна дитина стоїть в колі із заплющеними очима. Далі діти всі гуртом звертаються до нього: «В кого писанка, вгадай. І хутчіш відповідай!». Дитина відкриває очі і говорить показуючи пальцем:

«Раз, два, три – як треба,

Писанка ,напевно, в тебе»

Коли відгадає, стає на місце (дитини за колом). Якщо ні – вибирається інша дитина.

Вихователь: В яку ми гру , малята, грали з вами? (Далі звертає увагу дітей на стіл, на якому лежать, висять на гілочках різні «писанки». Пропонує їх розглянути (з чого виготовлено, розмір і особливу увагу приділяє розгляду орнаменту). Хто розмальовує писанки? (Розповідає проте, що ремесло «писанкарство» прийшло до нас із далекого минулого, і займаються ним –писанкарі. Вихователь показує дидактичну карту із зображенням процесу виготовлення «писачком» - писанки.) Які орнаменти наносили на яєчко- писанку»? (Повідомляє про те, що в залежності кому призначалось яєчко такий і орнамент наносився (Бо у кольорах і орнаменті було «зашифровано» якесь послання – побажання. Це ціла наука.). Діти сідають за столики, де вже на них лежать заготовки «кіндерів», клей ПВА, серветки, пензлики на підставках , кольорові смужки (декілька), ножиці.

Вихователь. Сьогодні ми з вами будемо власноруч виготовляти свої «писанки», але не прості, а з «кіндерів». А я знаю, що «кіндери» ви всі любите. Але ви вдома майже завжди шоколад з’їдаєте, а футлярчики від іграшок викидаєте. Отож , ми з вами продовжимо «життя іграшки» та збережемо довкілля. У вас на столах лежать, ось такі заготовки (показує). Ми з вами будемо наклеювати з кольорового паперу наносити орнамент на форму. Нагадую вам, про те що візерунок має повторюватись. Для цього смужку паперу складемо «гармошкою».(Показує). Якщо ми свій виріб будемо прикрашати ромбиками, то послухайте, як це зробити. Далі – від середини нашої «гармошки» (з боку) до центру зверху зрізаємо ніби трикутник з однієї сторони , так і з другої. А з низу робимо так: з боку відступаємо трішки від зрізаного і до центру знизу знову зрізаємо трикутниками. Як з однієї сторони , так і іншої. У нас утворився ромб. Коли розгорнемо цей виріб, то побачимо декілька ромбів. Так же само можна вирізати і овали ін. Наносимо щіточкою клей, добре промастивши ромбики, і наклеюємо на середину заготовки. Промочуємо серветкою зайвий клей і прикрашаємо свій виріб деталями (кружечками, трикутниками ін.). (При потребі пояснюємо, як це зробити).

(Звучить ніжна мелодія.

Діти самостійно виконують завдання, в міру потреби допомагаємо їм).

По закінченню заняття з художньої праці діти вішають свої вироби на підготовлені гілочки з дерева, декламують знайомі вірші про «Великдень» та про писанки.

Виставка «писанок».

Підсумок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.