• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Психологія
  • Заняття з елементами тренінгу з бібліотекарями освітніх закладів на тему: «Від творчого бібліотекаря – до компетентного читача»

Заняття з елементами тренінгу з бібліотекарями освітніх закладів на тему: «Від творчого бібліотекаря – до компетентного читача»

Опис документу:
На занятті бібліотекарі мають можливість визначити роль професії бібліотекаря, з’ясувати й проаналізувати професійно важливі якості бібліотечного спілкування, навчитися правильно вибирати комунікативну позицію у сферах спілкування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Заняття з елементами тренінгу з бібліотекарями

освітніх закладів на тему:

«Від творчого бібліотекаря – до компетентного читача»

Мета: визначити роль професії бібліотекаря, формування професійних умінь і навичок, які відповідають сучасним вимогам, з’ясувати й проаналізувати професійно важливі якості бібліотечного спілкування, навчитися правильно вибирати комунікативну позицію у сферах спілкування.

Вправа «Правила»

Мета: нагадати правила роботи в групі, які сприятимуть створенню робочої та доброзичливої атмосфери.

Хід вправи:

В кожному колективі існують свої правила, для співпраці та більш ефективної роботи і ми їх визначимо та будемо дотримуватись під час роботи. Психолог зачитує прислів’я, а присутнім треба вказати яке правило вони означають.

Вік живи – вік учись

(будь відкритим до нових знань)

Треба знати, що й де сказати

(дотримуйся теми зустрічі)

Як тут говорити, коли не дають рота розкрити

(не перебивай іншого)

В роботі швидко час минає

(дотримуйся регламенту)

Не допікай інших, бо знайдуться такі, що й тобі допечуть

(не критикуй і не засуджуй жодних висловлювань)

Вправа на знайомство „Інтерв’ю” (5-7 хв)

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртованості групи та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.

Хід проведення

Учасники об’єднуються в пари і по черзі беруть один в одного інтерв’ю за такими запитаннями :

1. Ім’я;

2. Відомості про сім’ю;

3. Три речі, які Ви найбільше любите в житті;

5. Життєве кредо;

6. Найцікавіший спогад з дитинства;

Рекомендації. Норму постановки питань вводить ведучий особистим прикладом. Ставлячи запитання, ведучий демонструє учасникові зацікавленість в отриманні інформації, а також допомагає йому більш повно відкритися.

Вправа «Притча» (5 хв.)

Інструкція: психолог пропонує учасникам ознайомитися з притчею та проаналізувати її.

Притча

Якось один професор на великому білому аркуші намалював малу чорну крапку і показав учням.

  • Що ви бачите? – запитав він.

  • Чорну крапку, - відповіли всі разом.

  • Так, ви всі бачите маленьку чорну крапку, - сказав професор. – Але ніхто не помітив великого білого аркуша.

Висновок: життя здається складним, тому що ми не бажаємо сприймати його таким, яким воно є. Людина часто буває незадоволена своїм життям, заздрить іншим, адже завжди є хтось красивіший, багатший, успішніший, щасливіший за неї. Але це тільки на перший погляд, адже абсолютно у кожної людини є свої проблеми, свої «скелети в шафі». Тому треба просто радіти з того, що ти живеш, насолоджуватися кожним прожитим днем. Не ризикуй, ідучи за маленькою чорною крапкою й оминаючи великий білий аркуш.

Вправа «Домашні тваринки» (5 хв)

Інструкція: групу необхідно обєднати у 2-3 групи. Психолог роздає кожному учаснику папірець на якому записана тваринка (умоватваринки мають бути різні) та дає команду: «Обєднайтеся у групи відповідно до назви тваринки, яку ви отримали, але обєднатися за допомогою лише того звуку, що притаманний вашій тваринці, не користуючись словами». Обєднавшись, групи можуть заспівати якусь пісню мовою тієї тваринки, яку отримали.

Вправа “Граємо роль” (5 хв.)

Спробуємо трохи пограти. Гра – це завжди зміни. Це вихід за межі звичайних взаємостосунків. А готовність змінити мислення - це основа відкриття, пізнання.

Кожній групі пропонується зобразити за допомогою міміки, жестів країну, яка їм випаде шляхом випадкового вибору. Невербально зобразити або традиції тієї країни, або споруди і т.д.

Обговорення: - Чи складно імітувати різні інтонації?

Підсумок тренера. Це тільки гра, але можливо ви відкрили саме зараз у собі артистичні здібності?

Робота в підгрупах «Ситуації» (10 хв)

Ситуація №1.

Читач: Дайте мені Фрейда почитати!

Бібліотекар: Нащо вам той Фрейд? Адже ви все одно нічого не второпаєте, про що там йдеться!

Читач: Можна подумати, що Ви одна все розумієте6?

Бібліотекар: Та все ж краще від вас.

Завдання: продовжити діалог і погасити конфлікт.

Ситуація №2.

Бібліотекар: Ви що, їли пиріжки на цій книжці?

Читач: Я брав її з плямою! У Вас всі книжки брудні, чистих немає!

Бібліотекар: Ще б пак – з такими читачами!

Завдання: продовжити діалог і погасити конфлікт.

Ситуація №3.

Бібліотекар: Книжки читаєте, ходите до нас, але ані «Добрий день», ані «До побачення» від вас не почуєш! І навіщо тоді читаєте?

Читач: Це моя справа! А якщо Ви така вихована, навіщо робите мені зауваження?

Бібліотекар: Я хочу вас хоч трохи виховати!

Читач: Себе виховуйте, а мене не чіпайте!

Завдання: продовжити діалог і погасити конфлікт.

Вправа "Самоаналіз" (5-7 хв)

Інструкція: У правій половині аркуша намалюйте на вибір одну з трьох геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник) і розфарбуйте фігуру в той колір, який відображає ваш стан, настрій зараз.

Якщо ви вибрали іншу геометричну фігуру в порівнянні з початком вправи і інший колір, то це говорить про те, що даний майстр-клас вплинув на вас позитивно в тому випадку, якщо синій, чорний, коричневий колір помінялися на червоний, зелений, жовтий.

Якщо ви намалювали коло, значить, ви відчуваєте підйом в комунікативній сфері і легко можете спілкуватися з оточуючими.

Якщо квадрат - ви відчуваєте підйом в інтелектуальній сфері і можете ефективно займатися самоосвітою.

Якщо трикутник ви відчуваєте підйом у сфері викладання та виховання.

Релаксація «Квітка в долоньках» (5 хв)

Всім учасникам пропонується зручно сісти, закрити очі і уявити, що вони на зеленому лузі. (Звучить релаксационная музика зі звуками природи).

Ведучий: «Уявіть зелений луг, ласкаве сонце, співають птахи, дзюрчить струмок. З'являється маленька, симпатична, наївна і дуже щаслива дитина, віна не знає печалі, невпевненості, поганого настрою. Це ви в дитинстві, впізнали себе? Малюк тягне до вас руки, він такий довірливий і доброзичливий, і ви відповідаєте йому тим же. Хочеться радіти і посміхатися, забути всі труднощі життя, відчути себе впевненим і щасливим. Ви берете малюка на руки, а він перетворюється в квітку у ваших долоньках, він прекрасна квітка дитинства, і ви несете його з собою по життю. У когось він дуже глибоко в душі, а хтось часто бачить його увісні, у когось це скромна, непримітна квіточка, а у кого-то яскрава, бурхлива. Вони всі хороші, квіти нашого дитинства. І якщо вам буде важко, ви не зможете знайти відповідь на якесь питання, згадайте малюка, який подарував вам квітку дитинства в долоньках, і я сподіваюся, що це вам допоможе відчути себе маленькою наївною, щасливою дитиною, а вже віна- точно підкаже, як відчути себе щасливим. Відкривайте очі. Пора повертатися.

Підбиття підсумків

Я з'ясував (ла) для себе, що …..

«Я навчився (лась) …..

« В майбутньому я ……..

Підсумок тренера. Дякую всім за роботу. Давайте поаплодуємо собі за плідну працю.

Ситуація №1.

Читач: Дайте мені Фрейда почитати!

Бібліотекар: Нащо вам той Фрейд? Адже ви все одно нічого не второпаєте, про що там йдеться!

Читач: Можна подумати, що Ви одна все розумієте6?

Бібліотекар: Та все ж краще від вас.

Завдання: продовжити діалог і погасити конфлікт.

___________________________________________________________________

Ситуація №2.

Бібліотекар: Ви що, їли пиріжки на цій книжці?

Читач: Я брав її з плямою! У Вас всі книжки брудні, чистих немає!

Бібліотекар: Ще б пак – з такими читачами!

Завдання: продовжити діалог і погасити конфлікт.

___________________________________________________________________

Ситуація №3.

Бібліотекар: Книжки читаєте, ходите до нас, але ані «Добрий день», ані «До побачення» від вас не почуєш! І навіщо тоді читаєте?

Читач: Це моя справа! А якщо Ви така вихована, навіщо робите мені зауваження?

Бібліотекар: Я хочу вас хоч трохи виховати!

Читач: Себе виховуйте, а мене не чіпайте!

Завдання: продовжити діалог і погасити конфлікт.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн