Заняття з декоративно-прикладного мистецтва для 3 групи (2-3 класи) "Козак – душа правдива" (ліплення народної іграшки із солоного тіста)

Опис документу:
Вид уроку: декоративно-прикладне мистецтво Тип уроку: комбінований Мета: Дати поняття про народну українську іграшку, ознайомлення учнів з витворами українського народного мистецтва, віруваннями та звичаями українського народу, пов’язаними з народною іграшкою Навчити дітей працювати в техніці тістопластики при створені малої скульптурної форми у традиціях народної іграшки

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Шевченківська спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат з поглибленим вивченням предметів гуманітарно-естетичного профілю

Черкаської обласної ради

Відділ візуального мистецтва

Заняття з декоративно-прикладного мистецтва

для 3 групи (2-3 класи)

Козак – душа правдива

(ліплення народної іграшки із солоного тіста)

Виконала: вчитель

образотворчого мистецтва

Даніліна В.О.

План-конспект заняття з декоративно – прикладного мистецтва

для 3 групи (2 – 3 класи)

Дата:

Тема: «Козак – душа правдива»

Вид уроку: декоративно-прикладне мистецтво

Тип уроку: комбінований

Мета: Дати поняття про народну українську іграшку, ознайомлення учнів з витворами українського народного мистецтва, віруваннями та звичаями українського народу, пов’язаними з народною іграшкою

Навчити дітей працювати в техніці тістопластики при створені малої скульптурної форми у традиціях народної іграшки

Виховувати дітей на культурних традиціях українського народу, історичній спадщині славного козацтва

Формувати вміння і навички з виконання основних технічних прийомів і способів ліплення, а також уміння планувати і послідовно виконувати роботу

Розвивати уяву та фантазію, образне мислення, дрібну моторику м’язів рук

Обладнання: а) Для вчителя: ілюстрації з зображенням козаків, козацьких боїв,

Запорізької Січі, сучасних іграшок, різновидів народної іграшки;

таблиці з послідовністю виконання роботи,

відеозапис з мультфільмом «Як козаки сіль купували», музичні

Записи Черкаського академічного заслуженого українського

народного хору, 2007

б.)Для учнів: солоне тісто, дощечки, стек, вода, зубочистки,

пензлики, гуаш, лак для покриття виробу, ганчірки

План уроку

1.Організаційна частина ( 5 хв.)

2.Актуалізація опорних знань ( 7 хв.)

3. Повідомлення мети і теми уроку (3 хв.)

4. Повідомлення нового матеріалу ( 25 хв.)

5. Практична робота ( 45 хв.)

6. Підведення підсумків уроку ( 5 хв.)

Хід заняття

  1. Організаційна частина

  • Підготовка робочого місця

  • Роздача роздаткового матеріалу (солоне тісто заздалегідь заготовлене вчителем)

  • Вдягнути спецодяг (фартухи або халати учням)

Вчитель для демонстрації наочного матеріалу використовує комп’ютер та великий екран. На протязі презентації різних видів народної іграшки грає українська народна музика.

2. Актуалізація опорних знань

Вчитель показує фото сучасних іграшок та задає питання

  • Як ви думаєте, в усі часи діти забавлялися ось такими кольоровими, з багатьма деталями іграшками, які говорять, пищать, співають і т. д.?

  • А чим забавляли в часи наших далеких предків мами своїх дітей?

  • А з яких матеріалів могли робити іграшки, коли не було пластику, і різних синтетичних матеріалів?

  • А іграшки наших прабабусь і дідусів могли бути «Бетмени», «Трансформери», ляльки «Барбі» та «Сінді» та інші?

  • А які мали сюжети іграшки наших предків?

3.Повідомлення мети і теми уроку

На даному заняті, ми з вами здійснимо подорож в далеке минуле нашого народу, коли існувало славне козацтво. А там познайомимося з іграшками, якими гралися наші предки, і навіть навчимося виготовляти одну із них. Це буде кумедний, зі «щирим серцем», правдивий душею та добрий козачок, якого ми відтворимо з солоного тіста. А перед тим як розпочати роботу нам потрібно згадати, хто такі козаки, які їх характерні риси, манера поведінки, особливості одягу.

4. Повідомлення нового матеріалу

Іграшки наших предків були дуже цікаві і різноманітні. По сюжету це були півники, коники, козлики іграшки-свистульки, вузликова лялька та інші. Так як в ті часи не було таких різних матеріалів, як зараз, їх виготовляли з глини, соломи, тканини і навіть звичайного коров’ячого сиру. Іграшки, які виготовляли з глини, розписували різними дуже цікавими розписами. В кожному куточку України був свій характерний розпис. (Розповідь супроводжується демонстрацією (презентацією) різних видів народної іграшки)

Баранчик. с. Бубнівка Птах-свищик. с. Ічня Зозуля. м. Косів Коник. с.Опішня

А ми з вами познайомимося з таким пластичним матеріалом, як солоне тісто. Його виготовляють навпіл з солі та муки, які розводять звичайною водою. Воно легко мнеться, приймає ту форму яку ви йому задаєте, і після висушування ці іграшки тверді і можуть зберігатися дуже довго.

Перед тим як розпочати роботу, згадаємо хто ж такі козаки.

Тюркське за походженням слово «козак» означало людей вільних, не залежних від пана, які не мали чітко визначеного місця в суспільстві і населяли безлюдні простори країни. Як пишуть сучасники, вони були, здебільшого, середнього зросту, плечисті, ставні, дужі, повновиді, кругляві й засмаглі. Козаків зображують з довгими вусами, з розкішним оселедцем або чуприною на тім’ї, в смушевій гостроверхій шапці на голові, завжди з люлькою в зубах. Вся постать його дихала мужністю, хвацькістю, заразливою веселістю ті неповторним гумором.

Жили козаки на Запорізькій Січі де взагалі не мало бути жінок. Головний в них був гетьман, якого обирали всі разом. Козаки захищали Україну від різних загарбників, які в усі часи прагнули заволодіти багатими землями та працьовитими людьми України.

А для того щоб краще зрозуміти все, що було сказано про козака ми продивимося мультфільм «Як козаки сіль купували» (демонстрація мультфільму)

5. Практична робота

На комп’ютері (або таблиця) вчитель демонструє фотографії поетапного виконання роботи, виконує роботу сам з детальним поясненням. Учні мають повторювати рухи вчителя в процесі створення іграшки – козачка конструктивним способом.

Ліпимо козачка конструктивним способом

  1. Беремо в руки шмат тіста, ділимо його на три кульки середнього розміру (діаметром 3 – 4 см), одну кульку меншого розміру (діаметром 2 см) і дві малі кульки (діаметром 1 см). Усього має бути 6 кульок. Крім цього виготовляємо прийом скачування 2 ковбаски довжиною 3 - 4 см.

  1. Кожну з деталей ретельно викачуємо, щоб уникнути створення тріщинок і нерівностей поверхні. Залишаємо маленький шматочок для виготовлення вусів, «оселедця».

  2. Беремо дві кульки середнього розміру і формуємо ноги – «шаровари», склеюємо ці кульки за допомогою води. Пензлем, змоченим у воді, змащуємо місце з’єднання (вода виконує функцію клею). З двох маленьких кульок (діаметром 1 см) формуємо чоботи.

  1. Створення тулуба. Беремо сірник, закріпляємо на половину його довжини в двох з’єднаних кульках – ногах-«шароварах», на вільну частину сірника насаджуємо середню кульку-тулуб

  1. Потім беремо половину сірника, занурюємо у тулуб на половину його довжини; на вільну частину фіксуємо голову (кулька діаметром 2 см)

  1. За допомогою двох половинок сірника, закріплених у тулубі (в його верхній частині), фіксуємо руки витягуючи їх у потрібній формі, виділяємо кисті рук від загальної форми сорочки.

  1. Створюємо та прикріпляємо вуса та оселедець

Кінцевий результат

Після того як ми виліпили нашу іграшку-козачка, залишаємо її сохнути в теплому місці, а на наступному заняті ми розфарбуємо її фарбами та покриємо лаком.

6. Підведення підсумків роботи

Проводимо міні-виставку для того щоб виставити оцінку за даний етап роботи, та подивитися хто з учнів найкраще справився з завданням

Тепер ви знаєте чим забавляли раніше мами своїх дітей, і які були тоді іграшки

- З яких матеріалів раніше виготовляли іграшки?

  • Хто ж такий козак?

  • Які їх характерні особливості?

Література:

  1. «Великі художники» Нарбут, частина 104, Київ, 2005

  2. Образотворче мистецтво в першому класі: посібник для вчителів. – М.: Просвіта, 1981

  3. «Україна від трипілля до сьогодення» Каталог другої всеукраїнської виставки», Міністерство культури та туризму, Національна спілка художників України, 2007

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!