і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Заняття "Школи лідера" на тему: "Будьмо знайомі"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №MP876050
За публікацію цієї методичної розробки Караташ Наталя Андріївна отримав(ла) свідоцтво №MP876050
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Заняття «Школи лідера»

«Будьмо знайомі»

Лідерство - це мистецтво, якого вчаться

і яке застосовують дуже обережно

Мета: презентувати тренінгову програму, мету і завдання тренінгу, ознайомити учасників з регламентом, налаштувати на активну творчу роботу; показати важливі якості для лідера, визначити поняття «лідер», «лідерство».

І. Вправа «Знайомство»

Мета: познайомити учасників тренінгу для створення комфортної емоційної атмосфери, сприятливої результативній спільній роботі в групі.

Хід вправи

Запропонувати кожному учаснику написати ім’я на бейджі, яким би він хотів щоб його називали в групі, а також намалювати якийсь символ (емблему), яка виражає сутність, переконання, захоплення, щось інше, що характеризує кожного учасника.

Далі педагог-організатор просить кожного учасника (по колу) протягом 1 хвилини прокоментувати написане ім’я, доповнити інформацію про свою школу, про себе особисто.

ІІ. Вправа «Зернятка»

Мета: сформулювати очікування учасників, визначити основні напрямки в подальшій роботі тренінгу.

Хід вправи

Педагог-організатор пропонує кожному учаснику групи написати на листках у вигляді зернят те, що він очікує від тренінгу. Далі на фліп-чарті вивішує лист паперу на якому в нижній частині, схематично зображено ґрунт. Кожному учаснику пропонується «посадити» своє «зернятко-очікування» в «землю».

В кінці тренінгу буде визначено чи проросло зернятко і, якщо «так», то наскільки виправдались очікування учасників.

ІІІ. Вправа «Сонечко»

Мета: показати важливість розробки і дотримання окремих правил за якими відбувається взаємодія, як в групі людей так і в суспільстві; прийняти правила, які забезпечують результативність роботи групи.

Хід вправи

  • Вироблення правил спільної роботи в мікрогрупах

А) Об’єднати учасників в мікрогрупи по 3-5 чол. і визначити для кожної місце роботи в аудиторії. Спочатку кожен на окремих листочках пише ті умови, при яких, за його думкою, забезпечується ефективна, комфортна, безпечна робота групи. На одному листочку пишеться одна умова. Число листочків для кожного із учасників не обмежене і визначається його бажаннями і потребами.

Б) Потім в кожній мікрогрупі на великому листі паперу учасники малюють сонечко і наклеюють сформульовані умови – побажання у вигляді промінчиків таким чином, що один промінчик складається з умов, які співпадають. Група визначає свого представника для презентації підсумків роботи.

  • Прийняття правил роботи в групі

На наступному етапі лідери повідомляють сформульовані правила роботи в групі.

На великому листі педагог-організатор записує сформульоване правило, починаючи з найдовших промінчиків. Кожне правило обговорюється з усіма учасниками групи. Мікрогрупи по черзі пропонують свої промінчики, а інші групи, по, можливості додають. Після повідомлення останньої мікрогрупи педагог-організатор підводить підсумки роботи, об’єднує схожі правила в більш точні формулювання.

Приклади правил:

1. Слухати один одного і чути.

2. Бути лаконічним, говорити лише по темі.

3. Бути толерантним, терпимим.

4. Обговорювати проблему, а не людину.

5. Бути доброзичливим, посміхатися, зберігати почуття гумору.

6. Не запізнюватись на заняття. Дотримуватись регламенту роботи.

7. Працювати в групі від початку до кінця.

8. Виконувати прийняті правила.

IV. Вправа «30 квадратів»

Мета: продемонструвати учасникам необхідність розвивати в собі вміння і навики «дивитись і бачити»

Матеріали і обладнання: малюнок «Квадрат з квадратів»

Хід вправи

Педагог-організатор показує групі малюнок великого формату «Квадрат з квадратів» і пропонує визначити скільки квадратів на малюнку.

Після перших варіантів відповідей, які, як правило не співпадають, учасники починають розуміти, що поставлене питання потребує вміння вибирати фокус зору, побачити об’єм. В малюнку можна нарахувати 30 квадратиків (16 маленьких, 1 великий, 9 зі стороною з 2-х квадратиків і 4 квадрати зі стороною з 3-х квадратиків.)

Питання для обговорення:

- Що заважало Вам відразу побачити всі квадрати?

- Чому вчить „Квадрат з квадратів”?

- Зустрічались вам завдання, які на перший погляд здавались дуже простими, а насправді було зовсім не так?

До уваги педагог-організатора

Один з висновків завдання «Квадрат з квадратів» в тому, що в житті важливо не тільки дивитись, але й бачити. Досвід показує, що в кожному складному предметі/явищі можна побачити не один, а декілька, десятки і сотні аспектів/характеристик.

Поняття «лідерство» є одним із прикладів визначеного ряду. Лідерство можна розглядати під різним кутом зору і з різних позицій.

V. Вправа «Лідер –це»

Мета: визначити поняття «лідер» і «лідерство».

Хід вправи

Педагог-організатор ділить групу на 5 малих груп по 6 осіб за принципом днів тижня: «понеділок», «вівторок», «середа», «четвер», «п’ятниця». Кожній групі дається завдання протягом 5 хвилин написати власне визначення поняття «лідер». Після презентації визначення кожною групою педагог-організатор запитує всіх інших учасників з чим вони згідні, а з чим – ні, ініціюючи міні-дискусію. Потім педагог-організатор відкриває написані на листі фліп-чарту визначення поняття «лідер», взяті з наукових джерел, і обговорюють в групі наскільки їх версії співпадають з науковими.

Заключним акордом блоку може бути афоризм, написаний на листі фліп-чарту: «Лідерство – це ті повноваження, які не можна делегувати. Його треба прийняти з радістю і нести з честю, або просто відійти в бік» та «Справжнє лідерство - це не престиж, влада чи статус. Це відповідальність»

VI. Вправа «Оплески»

Мета: покращення настрою і підвищення самооцінки, активізація учасників групи.

Хід вправи

Учасники сидять у колі. Ведучий просить підвестися тих, хто має певну рису чи уміння. Наприклад: «Підведіться ті, хто вміє вишивати, грати на гітарі, кататися на гірських лижах, займався бальними танцями, любить читати тощо». Всі інші учасники групи аплодують тим, хто підвівся.

VII. Вправа «Цінності»

Мета: створити ситуації вибору цінностей, в якій відбувається усвідомлення їх значимості; визначення особистісних і групових пріоритетних цінностей.

Що ці цінності значать для мене?

Цінність

Виберіть 10 цінностей особливо важливих для вас

З вибраних цінностей виберіть 5

Пронумеруйти їх за ступенем значимості

1.

Свобода

2.

Самоповага

3.

Довіра

4.

Терпимість

5.

Сила

6.

Вірність

7.

Любов

8.

Здоровий глузд

9.

Надія

10.

Честь

11.

Гідність

12.

Незалежність

13.

Розум

14.

Совість

15.

Дружба

16.

Чесність

17.

Здоров’я

18.

Гармонія в сім’ї

19.

Воля

20.

Ризик

21.

Краса

22.

Віра

23.

Добро

24.

Багатство

25.

Гуманізм

26.

Добробут

27.

Відповідальність

28.

Досягнення мети

29.

Освіта

30.

Толерантність

Хід вправи

Кожен учасник отримує перелік цінностей. Педагог-організатор пропонує вибрати з них спочатку 10, потім 5 найважливіших цінностей і проранжувати їх за ступенем значущості. Потім учасники отримують по 3 листочки паперу, на кожному з яких треба написати одну з трьох найважливіших для них цінностей.

Потім педагог-організатор просить віддати йому одну з трьох цінностей, з якою учасник може найменш безболісно розлучитися. Потім пропонує віддати ще одну цінність і залишити найбільш значиму.

Можна в процесі вибору з трьох цінностей познайомити учасників з якими цінностями розлучилась група, а після цього попросити кожного назвати найбільшу для нього цінність, з якою він вирішив не розлучатись.

VIII. Вправа «Аукціон»

Мета: продемонструвати складність вибору життєвих цінностей на практиці.

Перелік лотів до методики «Аукціон»

1.

Гарна квартира або будинок (1 жетон)

Новий спортивний автомобіль (1 жетон)

2.

Відпочинок в будь - якому куточку світу земної кулі з найкращим другом

(2 жетони)

Наступна ступінь в успішній кар’єрі (2 жетони)

3.

Стрімка політична кар’єра (2 жетони)

Можливість постійного самовдосконалення

(2 жетони)

4.

Хороша освіта(2 жетони)

Підприємство, яке приносить великий прибуток

(2 жетони)

5.

Здорова сім’я( 3 жетони)

Всесвітня слава (3 жетони)

6.

Чиста совість(2 жетони)

Успіх за всяку ціну (2 жетони)

7.

Матеріальний добробут (1 жетон)

Повага і визнання соратників і послідовників

(1 жетон)

8.

Керувати і підкоряти (2 жетони)

Працювати в команді однодумців (2 жетони)

9.

Стрімка кар’єра завдяки випадку

(2 жетони)

Поступове піднімання до успіху шляхом безперервного самовдосконалення (2 жетони)

10.

Сім додаткових років життя (3 жетони)

Безболісна смерть, коли прийде час (3 жетони)

Хід вправи

Перед початком кожному з учасників педагог-організатор роздає 10 жетонів і повідомляє про те, що в процесі гри жетони можна обміняти на той чи інший лот. Максимальна кількість лотів-10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти ціна яких більша, ніж один жетон. Якщо учасник використає всі жетони, він вже нічого не зможе купити. В одному лоті на продаж одночасно виставляється 2 цінності. Учасник може вибрати одну з них чи нічого не купити. Назву того, що учасник готовий купити, він пише на жетоні і відкладає його вбік як вже використаний. Свій вибір треба робити швидко. Перехід до наступного лоту, означає, що попередній знятий з торгів.

Після закінчення «Аукціону» доречно поставити учасникам питання про їх почуття, думки, асоціації, пов’язані з покупками, вияснити чи були сумніви в учасників у правильності вибору?

В заключному коментарі педагог-організатор звертає увагу на те, що ситуації вибору життєвих цінностей достатньо різноманітні і часом дуже не прості. Для кожної людини, в тому числі і лідерові, дуже важливо навчитись робити вибір і вміти нести за нього відповідальність.

IX. Вправа «Коло рук»

Мета: завершити роботу на емоційному піднесенні.

Хід вправи

Учасники беруться за руки, уявляють у своїх грудях вогник добра, ніжності, любові, як він збільшується, його сила переходить у праву руку і вливається в долоню того, хто стоїть праворуч, збагачується його любов’ю і рухається далі по колу. Подяка всім за спільну роботу.

До записної книжки лідера

Якості лідера

За результатами обстеження методами психодіагностики сотень кращих сучасних лідерів психологи називають такі ознаки:

  • вольовий, здатний переборювати перепони на шляху до мети ;

  • наполегливий, вміє розумно ризикувати. Терплячий(готовий довго і добре виконувати одноманітну, нецікаву роботу);

  • - ініціативний і віддає перевагу роботі без дріб’язкової опіки, незалежний;

  • психічно врівноважений і не дає захопити себе нереальними пропозиціями;

  • добре пристосовується до нових умов і вимог;

  • самокритичний, тверезо оцінює не тільки свої успіхи але й невдачі;

  • вимогливий до себе і до інших, вміє запитати про доручену роботу;

  • критичний, здатен бачити в цікавих пропозиціях слабкі сторони;

  • надійний, тримає слово, на нього можна покластися;

  • витривалий, може працювати навіть в умовах перевантажень;

  • сприйнятливий до нового, схильний вирішувати нетрадиційні завдання оригінальним методом;

  • стресостійкий, не втрачає самовладання і працездатність в екстремальних випадках;

  • оптимістичний, ставиться до труднощів як до неминучих і переборюваних перешкод;

  • рішучий, здатний самостійно і вчасно приймати рішення, в критичній ситуації брати відповідальність на себе;

  • здатний міняти стиль поведінки в залежності від умов, може і вимагати і підбадьорювати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    141
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    MP876050
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти