• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • заняття на розвиток емоційно-вольової сфери для дітей старшого дошкільного віку на тему "На допомогу Петрику П'яточкіну"

заняття на розвиток емоційно-вольової сфери для дітей старшого дошкільного віку на тему "На допомогу Петрику П'яточкіну"

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

13.04.2020

239

0

8

Опис документу:
розвивати спостережливість, увагу, дисциплінованість, пізнавальні та психічні процеси; виховувати інтерес дітей до різних видів діяльності; підвищити рівень готовності дітей до навчання у школі. Закріпити вміння дітей діяти за правилами, вольову регуляцію дрібної моторики. Формувати комунікативні навички та вміння.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мета: розвивати спостережливість, увагу, дисциплінованість, пізнавальні та психічні процеси; виховувати інтерес дітей до різних видів діяльності; підвищити рівень готовності дітей до навчання у школі. Закріпити вміння дітей діяти за правилами, вольову регуляцію дрібної моторики. Формувати комунікативні навички та вміння.

Матеріали: пісенька Петрика П’яточкіна, запис голосу Петрика, площинні різнокольорові долоньки (червона, жовта, синя) для гри «Чарівні долоньки», загадка, заготовки «фото» школи, олівці, музика для гри «Слухай команду», музика для самостійної художньої діяльності дітей, гумки для подарунків дітям.

Індивідуальна робота з дітьми протягом заняття.

Попередня робота: перегляд мультфільму «Як Петрик П’яточкін слоників рахував», бесіда за змістом мультфільму, ігри на розвиток уваги, дисциплінованості, стриманості, дидактична гра «Будь уважним» на орієнтування на аркуші паперу.

Хід заняття:

Доброго ранку! – травам росистим.

Доброго ранку! – квітам барвистим.

Доброго ранку! – сонечку ясному.

Людям усім і всьому прекрасному!

Малята, а щоб у вас був гарний настрій на протязі всього дня, я вам пропоную привітатися один з одним ось так: коли я плесну в долоні один раз – ви вітаєтеся за руку, два рази – за плечі, а якщо почуєте три оплески – вітаєтеся спинками. Запам’ятали? Ставайте в пари, будьте уважні.

(вихователь плескає в долоні один, два, три рази в довільному порядку – діти вітаються за вказівками)

Діти, сьогодні вранці до садочку надійшов відеолист, а від кого саме, дізнаєтеся, відгадавши, чия ж це пісенька.

(звучить один куплет пісеньки Петрика П’яточкіна)

Так, малята, це пісенька Петрика. То ж давайте переглянемо і відеолиста.

(Доброго дня, малята! Я дуже радий, що ви впізнали мене. Цієї весни я закінчую ходити до дитячого садочку і піду до школи. Але я зовсім не знаю, як треба поводитися в школі, слухати вчителя. Розкажіть мені, що треба вміти та знати, щоб стати гарним учнем.)

◄ Від кого ми отримали відео листа?

◄ Про що в ньому говориться?

◄ Чи згодні ви, малята, навчити Петрика правилам поведінки в школі?

Діти, я вам хочу сказати, що Петрик зараз вийде з нами на зв’язок по скапу і з задоволенням повчиться у нас.

(на екран виводиться позначка «Скайп» та фото Петрика)

Запис голосу Петрика

(«Діти, я знаю, що в школі треба бути дисциплінованим, стриманим. Але як я не намагаюся, мені це ніяк не вдається. Що робити, не знаю.»)

Малята, я гадаю, що Петрику в цьому допоможе гра «Чарівні долоньки». Зараз ми покажемо, як грати в цю гру, а він зі своїми друзями в садочку також буде в неї грати, виховуючи в собі стриманість та уважність. Діти, нагадую вам правила гри: червона долонька говорить про те, що ви можете бігати, стрибати, голосно сміятися та розмовляти, жовта долонька – ви можете ходити, тихо посміхатися, розмовляти пошепки, а синя долонька означає «замри».

Гра: «Чарівні долоньки».

Запис голосу Петрика

(«Дякую! Яка цікава гра. Малята, а коли ж можна відповідати на запитання вчителя? Я зовсім не можу це зрозуміти. Завжди перебиваю вихователя, дітей.»)

Я гадаю, що в цьому тобі, Петрику, допоможе гра, яку дуже люблять наші діти «Говори». Зараз ми пограємо в гру, а ти уважно спостерігай та запам’ятовуй правила гри. Говорити можна лише тоді, коли буде команда «Говори». Зрозуміло? Будьте уважні.

Гра: «Говори».

(1. Що сповіщає дітей про початок уроку? (дзвоник)

2. Хто навчає дітей в школі? (вчитель)

3. В чому діти записують домашнє завдання? (в щоденнику)

4. За чим сидять діти в школі? (за партою)

5. Як називається книжка, яка навчає дітей читати? (буквар)

6. Що сповіщає дітей про кінець уроку? (дзвоник)

7. Чим пишуть в зошиті? (ручкою)

8. В чому до школи носять книжки, зошити? (в портфелі)

9. В чому знаходяться ручки, олівці, гумка? (в пеналі)

10. Як називають дітей, що навчаються в школі? (учні, школярі))

Запис голосу Петрика

(«Яка гра! Я обов’язково буду грати в неї з друзями. Малята, а ще я зовсім не вмію слухати та запам’ятовувати команди. Може є у вас гра, яка навчить мене цьому?»)

Звісно, Петрику, є така гра. І малята зараз тобі покажуть, як в неї грати, а називається вона «Слухай команду». Зараз ми будемо рухатися поколу, а коли музика зупиниться, почуєте команду (пошепки): «Один» - треба присісти, «Два» - обернутися навколо себе, «Три» - плеснути один раз в долоні, «Чотири» - притупнути два рази ногами, «П’ять» - підстрибнути 2 рази. То ж будьте уважні, щоб не ввести Петрика в оману.

Гра: «Слухай команду».

Запис голосу Петрика

(«Мені дуже сподобалася гра, я навчу грати в неї всю свою групу в садочку. А ще я зовсім не уважний, не вмію грати за правилами.»)

Петрику, щоб ти навчився бути уважним, стриманим, ми навчимо тебе грати у гру «Заборонений рух». Всі рухи потрібно виконувати, окрім одного забороненого – присідання. То ж тут, як ніде, треба бути максимально уважним.

Гра: «Заборонений рух».

(підняти руки вгору, руки в сторони, плеснути в долоні, підстрибнути, покажіть, як ходить ведмідь, лисичка, обернутися навколо себе і т.п)

Запис голосу Петрика

(«Все зрозуміло. Тепер я обов’язково навчуся бути уважним, стриманим, дисциплінованим.»)

Діти, а ще вчора, коли ми домовлялися з Петриком по скапу про нашу зустріч, він показав мені фото школи, до якої він буде ходити. Петрик хоче і вам її показати. Він передав вам фото школи, але коли він її фотографував, в об’єктив фотоапарату світило сонце і не все видно на фото. Але побачити її ви зможете тільки тоді, якщо виконаєте всі його вказівки, які він мені залишив. То ж будьте уважні. Я прошу вас зайняти свої місця, а перед тим як почути вказівки та розпочати, давайте приготуємо свої пальчики.

Пальчикова гра: «П’ять і п’ять».

◄ Діти, хто може прочитати, як називається будівля, зображена на аркуші.

  1. На даху школи знаходиться годинник круглої форми червоного кольору.

  2. В будинку школи 2 вікна зеленого кольору.

  3. По середині знаходяться двері синього кольору.

  4. Перед школою паркан з 5 штахетин коричневого кольору.

  5. За школою росте дерево.

Самостійна робота дітей під музичний супровід.

Малята, якщо ви всі вірно впоралися з завданням, то школа Петрика П’яточкіна виглядає ось так: (вихователь вивішує на дошку вірний малюнок).

Діти, яка гарна у вас у кожного школа. Підійдіть до мене, та покажіть свої малюнки Петрику.

Запис голосу Петрика

(«Які ви всі розумні, кмітливі, уважні. Діти, нагадайте мені про все, що розповіли сьогодні.»)

Підсумки.

В які ігри ми сьогодні з вами грали?

Яка грала сподобалася найбільше?

Що було важко?

Що було легко?

Запис голосу Петрика

(«Дякую! Тепер я обов’язково виправлюся до школи і буду гарним, старанним, уважним учнем, не буду засмучувати маму і тата. До побачення!»)

Діти, Петрик також дуже любить малювати, але не завжди у нього з першого разу виходить так, як треба. Що ж допомагає йому виправити малюнок, ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.

Бігаю туди – сюди

І рятую від біди:

Там, де помилка чи бруд,

Мною на папері труть. (гумка)

За вашу допомогу, цікаві ігри та знання Петрик передав вам ось такі подаруночки – гумки. Він бажає вам успіхів у навчанні.

Кожне слово, кожний погляд,

Має значення.

Попрощаємось з гостями:

(Всі разом) «До побачення!».

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця