Заняття « Двоє жадібних ведмежат» з елементами інсценізації для дітей старшої групи.

Опис документу:
Спонукати дітей до постановки інсценівок театру орігамі.Закріплювати вміння виготовляти паперові іграшки з використання техніки орігамі. Учити прикрашати свій виріб дрібними елементами, деталізуючи образ. Розвивати вміння переказувати знайому казку близько до тексту, оцінювати вчинки персонажів. Відповідати на запитання за змістом твору. Розвивати артикуляційну та інтонаційну виразність мовлення, пам'ять, увагу, товариськість, вміння співпрацювати. Сприяти розвитку творчих здібностей дітей

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

« Двоє жадібних ведмежат»

Заняття за одноіменною казкою з елементами інсценізації для дітей старшої групи.

Мета: Спонукати дітей до постановки інсценівок пальчикового театру.Закріплювати вміння виготовляти паперові іграшки з використання техніки орігамі. Учити прикрашати свій виріб дрібними елементами, деталізуючи образ. Удосконалювати рухову активність руки. Розвивати вміння переказувати знайому казку близько до тексту, називати головних персонажів, оцінювати вчинки персонажів. Відповідати на запитання за змістом твору. Розвивати артикуляційну та інтонаційну виразність мовлення, пам'ять, увагу, товариськість, вміння співпрацювати. Сприяти розвитку творчих здібностей дітей.

Попередня робота Читання казки «Діоє ведмежат». Оповідання М.Стеценка«Апельсинка»

Матеріал: тарілка з яблуками ( їх удвічі менше, ніж дітей); аркуш кольорового паперу розміром 9Х9 см ( за кількістю дітей); фломастери, кольорові олівці, ;театральна ширма.

Хід заняття

1 Сюрпризний момент.

Педагог привертає увагу дітей до тарілки з яблуками. Запитує, що це, стежить за правильною вимовою слова.

Вихователь Це яблука – подарунок від наших лісових друзів. Принощайтеся , діти чи всім вистачає?. Що ж робити?

Вихователь спонукає дітей висловлювати свої міркування, підводить до думки, що треба розрізати яблука навпіл. Просить помічника вихователя зробити це і принести розрізані яблука наприкінці заняття.

Вихователь: є таке правило: гостинцями треба ділитися. Як ви вважаєте , чому неввічливо їсти у присутності іншої людини і не поділитися з нею? ( Міркування дітей)

II. Обговорення казки « Двоє жадібних ведмежат»

Вихователь: У яких казках персонажі пригощали одне одного , ділилися їжею? ( Відповіді дітей) Пригадайте казку « Двоє задібних ведмежат».

Запитання :

  • Хто головні персонажі казки?

  • Що трапилось з ведмежатами?

  • Чому вони не змогли самі поділити сир?

  • Як усе вирішила лисичка?

  • Яка була лисичка?

  • А як би ви вчинили на місці ведмежат?

  • Чи є такі ведмежата й лисички серед нас?

Розподіл ролей , виготовлення іграшок.

III. Практична робота.

Вихователь. Пропоную вам обєднатися у групи , зробити фігурки тварин та показати фрагмент казки, використовуючи виготовлені іграшки як ляльки пальчикового театру. Яких персонажів треба виготовити?Яку базову форму візьмемо за основу? ( відповіді дітей) Розглянемо технологічну карту виготовлення фігурок ведмедика та лисички. ( див. додаток.)

Діти розглядають схеми. Вихователь показує порядок дій пр. виготовлені таких саморобок.

Діти обирають ролі, відповідно до них беруть схему складання фігурки свого персонажа і починають виготовляти його. За потреби малята звертаються до вихователя та одне до одного, вихователь заохочує їх до спілкування, коментування власних дій.

Вихователь Ваші ручки та спинки не втомились? Проведемо невеличку фізкультхвилинку – таку, яка дуже подобається ведмедикам.

Фізкультхвилинка

Ведмежатко я кудлате,

(Виконують повороти голови ліворуч – праворуч),

Буркотливе , вайлувате.

( Нахиляють голову вперед – назад)

Як зачую я весну,

Прокидаюся від сну.

(Повільно тянуться догори)

Потянувся для забави.

Підіймаю лапу праву,

( Повільно тянуть догори праву руку)

Нахилився – раз і два.

(Руки на поясі, двічі нахиляються вперед)

Закрутилась голова.

( Долоні на скронях, чотири повільні повороти тулуба).

( За Г.Бойком)

IV . Інсценування казки дітьми.

Коли всі фігури готові , діти показують інсценівку пальчикового театру одне одному по підгрупах. Вихователь читає слова автора, допомагає дітям дотримуватися послідовності подій у казці, за потреби підказує репліки.

V. Підсумок занаття.

Запитання до дітей.

  • Що вам сподобалося?

  • Які труднощі виникали?

  • Чи є бажання показати виставу дітям іншої групи? Батькам?

  • Яку ще ккзку ви б хотіли поставити?

Вихователь. Ви добре впоралися із завданням. Ваші персонажі були, мов живі! Як гадаєте, для розігрування яких казок вони ще можуть нам знадобитися? ( Відповіді дітей) Тож обережно покладімо їх до коробки з іграшками для пальчикового театру. Невдовзі ми зустрінемося з ними знову!

Додаток.

Угорська народна казка – Двоє жадібних ведмежат

Казка про те, як двоє дурненьких ведмежат не змогли поділити шматок сиру. 

Далеко-далеко за синіми горами ріс густий дрімучий ліс. У тому лісі жила ведмежа сім’я: батько — старий ведмідь, мати — ведмедиця і двоє маленьких ведмежат. Коли батьки ходили на полювання, ведмежата самі зоставалися вдома і гралися біля барлогу. Одного разу надокучило їм гратися, вирішили вони подивитися, що робиться в лісі. Ідуть-ідуть І раптом бачать — дорога, а на ній повно возів та людей.
Ведмежата принишкли в кущах і пильнують за дорогою. А вона вся у вибоїнах, ямах та ритви-нах, і вози так трясе та підкидає, що люди ледве сидять на них, Це дуже розвеселило ведмежат і насмішило до сліз. Зненацька почулося пронизливе рипіння — то їхав величезний віз. Він аж угинався від усякого добра. Ведмежата зацікавлено стежили, що ж буде далі. А далі сталося те, чого вони й не ждали. Одне колесо воза вскочило в яму, а з воза впало ніби велике колесо чи круглий камінь і покотилося в кущі.
Ведмежата вирішили подивитися, що то таке. Підбігають, розсувають гілля і бачать великий круг жирного і дуже ласого сиру. Вони від подиву аж роти пороззявляли.
— Ми його з’їмо! — вигукнули ведмежата в один голос. Взяли вони той сир і віднесли в гущавину, щоб там порівну поділити. Але як це зробити? Кожне хотіло ділити саме, та боялося, що більший шматок може дістатися другому. Ведмежата почали сперечатися, гарчати одне на одного і зняли такий галас, що чутно їх стало дуже далеко.
А саме на ту годину неподалік бігла лисичка. Почула вона розпачливі голоси ведмежат, підійшла та й питає:
— Чого це ви сперечаєтесь, ведмежата?
Ведмежата розповіли їй про свою біду й попросили допомогти.
— Хіба ж це біда? — здивувалася лисичка.— Зараз я поділю між вами сир. Це зовсім неважко.
— От добре! — зраділи ведмежата.
І хитра лисичка почала ділити той сир. Вона розламала його надвоє, але в око одразу впало, що шматки нерівні.
— Цей більший! — зарепетували вмить ведмежата.
Лисиця їх заспокоїла:
— Цитьте! Зараз усе буде гаразд.— І відкусила добрячий шматок від більшої частини та й проковтнула. Тепер більшою стала друга частина.
— Знову нерівно! — занепокоїлися ведмежата.
— Годі вже вам,— сказала лисиця.— Я добре знаю, що роблю.— І знову відкусила від більшого шматка. Ледве повертаючи язиком, бо в роті в неї повно смачного сиру, додала: — Ще трохи, і буде порівну.
Лисиця ділила сир далі, а ведмежата тільки тупцяли волохатими лапами та водили чорними носиками від меншого шматка до більшого, від більшого до меншого.
Так лисиця ділила сир, поки наїлася досхочу. Нарешті шматочки стали однакові, а ведмежатам майже нічого не залишилося.
— Ну що ж,— сказала лисиця,— хоч шматочки й маленькі, зате однакові. Смачного вам, ведмежата! — і, майнувши хвостом, зникла в лісі. Ведмежата подивилися на рештки сиру й дуже зажурилися.
— Ось бачиш,— сказало одне,— якби ми були довірливіші й не такі жадібні, то самі ласували б смачним сиром. Так завжди буває з тими, хто жадібний.

Конец формы

Технологічні карти.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.