• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Виховна робота
  • Заходи з морально - правового виховання, школи попередження булінгу та по профілактиці злочинності, алкоголізму, тютюнопаління, захворювання СНІДом в Дацьківському НВК на 2018 – 2019 н.р.

Заходи з морально - правового виховання, школи попередження булінгу та по профілактиці злочинності, алкоголізму, тютюнопаління, захворювання СНІДом в Дацьківському НВК на 2018 – 2019 н.р.

Опис документу:
заходи розроблені ,щодо попередження насильства в школі,дні правових знань для учнів І ІІІ ступенів,перелік заходів школи проти булінгу, бібліотечні уроки,бесіди, відеолекторії, години спілкування, зустрічі з фельдшером, круглі столи

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Затверджую

вересня 2018р Директор школи ______________Л.П.Вдовченко

Заходи

з морально - правового виховання, школи попередження булінгу та

по профілактиці злочинності, алкоголізму, тютюнопаління, захворювання СНІДом в Дацьківському НВК

на 2018 – 2019 н.р.

Зміст

Термін виконання, відповідальні

1

Своєчасно виявити дітей, схильних до правопорушень, поставити їх на внутрішкільний облік та створити банк даних на цих учнів

До 15.10.

Заступник з НВР,

класні керівники

2

Щомісячно проводити засідання Ради профілактики правопорушень серед учнів

Голова Ради профілактики

3

Проводити кожну четверту п’ятницю День правових знань

Орієнтовна тематика:

Для молодших школярів

1 . Україна — моя рідна Батьківщина

2 .Вітчизна. З чого вона починається.

3. День народжений незалежності України.

4 Основний Закон нашої держави.

5. Світлофор.

6. Дружимо з режимом дня.

7. Пам'ятай про інших теж.

8. Твій зовнішній вигляд.

9. Кожній речі — своє місце!

10. Гарно дружити — значить правду говорити.

11. Цінуй свій час і час інших.

12. Моє чесне слово

13. Я, мама і тато.

14. Яка це ввічлива людина?

15. Про чуйність і байдужість.

16 Я поважаю дівчаток.

17. Ми любимо працю.

18. Один за всіх — всі за одного.

19. Правила, обов’язкові для всіх.

20. Ми тепер не просто діти - ми тепер вже школярі.

Для школярів середнього шкільного віку

1.Україна — незалежна правова держава.

2. Що таке мораль.

3. Єдність та відмінність права і моралі.

4. Як ви розумієте поняття «аморальний вчинок».

5. Культура спілкування між людьми.

6. Культура поведінки школяра.

7. Яку людину можна вважати вихованою.

8. Правоохоронні органи, на¬прямки їх діяльності.

9. Основні права та обов'язки учнівської молоді.

10. Що таке правопорушення, їх види.

11. Злочини та види кримінального покарання.

12. Особливості відповідальності неповнолітніх.

13. Алкоголь і правопорушення неповнолітніх.

14. Правові заходи боротьби з наркоманією.

Для школярів старшого шкільного віку

1. Конституційні прана та обов'язки.

2. Дотримання законів України — обов'язок кожного громадянина.

3. Захищеність особи у правовій державі. Презумпція невинності.

4. Що таке громадянська зрілість?

5. Правова свідомість — показник вихованості молоді.

6. Правові проблеми, які нас турбують.

7. Чи є застосування сили засобом самоствердження?

8. Закон і совість.

9 Чи можуть бути права без обов'язків?

10. Чванливість - негативна риса характеру.

11. Кримінальне право, відповідальність. Окремі види злочину.

12. Адміністративні правопо¬рушення і адміністративна відповідальність.

13. Добровільна відмова від скоєння злочину – обставина, що звільняє від відповідальності.

14. Поєднання покараний і примусу.

15. Власність неповнолітніх. Правоздатність і дієздатність.

16. Відповідальність батьків або осіб, що їх замінюють, за вчинки неповнолітніх.

17. Особливість розслідуван¬ня кримінальних справ про зло чин неповнолітніх.

18. Зґвалтування та інші статеві злочини.

19. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

20. Виправно-трудові установи.

21. Чи потрібна смертна кара?

22. Наркоманія, токсикоманія, їх вплив на злочинність.

23. Підстава для позбавлення батьківських прав.

24. Основні положення законодавства про працю.

25. Дисциплінарне стягнення, матеріальна відповідальність працівників.

26. Цивільно-правова відповідальність.

27. Правові основи підприємницької відповідальності.

28. Правовий статус релігійних об'єднань.

29. Законодавство про охорону довкілля.

Класні керівники

Вродовж року

4

Брати участь у проведенні рейду «Урок», з метою виявлення дітей, які без поважних причин не відвідують школу.

Протягом року, заступник директора з НВР

5

На засіданнях шкільного парламенту розглядати питання щодо профілактики злочинності, алкоголізму, тютюнопаління, захворювання СНІДом.

1 раз на місяць

6

Залучати учнів схильних до злочинності, алкоголізму, тютюнопаління до активної позакласної роботи (участь у конкурсах, спортивних змаганнях)

Постійно

Заступник директора зН ВР, педагог - організатор

7

Організувати участь учнів у районному конкурсах:

  • «По алеї правових знань» ;

  • «Знаю та реалізую свої права»

жовтень

До 01.10 вчитель правознавства

8

Організувати виставку літератури в бібліотеці «Здоровим бути модно», « СНІД – загроза людству »

Бібліотекар

9

Створити змінний інформаційний стенд для учнів

Педагог - організатор

10

Відеолекторій для старшокласників «Майбутнє України, вільне від наркотиків»

Вересень

Педагог - організатор

11

Організувати відеолекторій для старшокласників «Хвороби ХХІ століття»

Жовтень

Педагог - організатор

12

Провести бесіди по класах «Мода, краса і здоров’я сучасного школяра»

Листопад

Класні керівники

13

Круглий стіл з учнями 10 класу

« Е»- ознака смерті

Грудень грудень

Педагог- організатор

14

Перегляд відеофільму « Алкоголізм і суспільство»

Листопад

Педагог - оганізатор

15

Провести бесіди по морально-правовому вихованню «Бережи честь з молоду»

Листопад

Класні керівники

16

Провести день взаєморозуміння з метою виявлення негативних явищ в учнівському середовищі

20.11

Педагог - оранізатор

17

Конкурс плакатів серед учнів 5 – 10 класів

«Я і мої права»

Листопад

Вч. правозн.

18

Відзначення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом

01.12

Педагог – організатор

19

Провести загальношкільну лінійку та відеолекторій «СНІД- загроза людству» (2-10 кл.)

02.12

Класні керівники

20

Виставка плакатів « Молодь обирає здоров’я»

Грудень

педагог- організатор

21

Організувати виставку плакатів «У світі моїх прав» (5-10 кл.) до Міжнародного дня прав людини

10.12.

педагог- організатор

22

Організувати лекцію для дівчаток старшокласниць

Грудень

Фельдшер медпункту

23

Провести відео-урок «Життя – в наших руках»

Грудень

Педагог - організатор

24

Бесіди з учнями про попередження правопорушень під час Новорічних свят та зимових канікул.

Грудень

Класні керівники

25

«Торгівля людьми » - відеолекторій для учнів 7 – 10 класів

Січень

Педагог - організатор

26

Зустріч з наркологом райлікарні. Бесіда «Наркоманія – шлях в безодню»

Січень

Адміністрація школи

27

Провести заняття із старшокласниками « Шкідливі звички – шлях у безодню»

Лютий

Педагог - організатор

28

Створення загальношкільного коллажу «Яким я бачу життя без куріння»– до Всесвітнього Дня відмови від куріння

Березень

Педагог – організатор, класні керівники

29

Провести анкетування серед учнів 9 - 10 класів з метою профілактики тютюнопаління

«Вибирай сам: бути здоровим чи курити»

Березень

Класні керівники

30

Виховні години по класах «Як уникнути кримінальної ситуаці» (8-10кл)

Квітень

Класні керівники

31

Бібліотечні уроки «Сторінками періодичних видань. Кримінальна хроніка»

Квітень

Бібліотекар

32

Відеофільм « Знайомство з судом »

Травень

33

Засідання Ради профілактики правопорушень. Про виконання комплексної програми боротьби зі злочинністю.

Травень

Голова Ради профілактики

Школа попередження булінгу

34

Щомісячно проводити бесіди, рольові ігри, тренінги, круглі столи, анкетування, відеолекторії

Вчитель основ здоров`я

35

Орієнтовна тематика

Критичне сприйняття інформації:

-Час перенасичення інформації

-Чому в інтернеті є все – від цінного до неправди

-Критичне мислення сучасної людини

-Як маніпулюють людьми через телебачення

-Як розрізнити правдиву й неправдиву інформацію?

1 раз на місяць

36

Дискримінація і толерантність:

-Права людини та право захист

-Ксенофобія та дискримінація

-Толерантність

1 раз на місяць

37

Орієнтовна тематика

Дискримінація у школі:

-Школа,як дискримінаційне середовище

-Дискримінація за ознаками віку

-Дискримінація за місцем проживання

-Дискримінація за ознаками інвалідності

-Дискримінація за релігійними переконаннями

-Дискримінація за майновим станом та іншими ознаками

1 раз на місяць

38

Орієнтовна тематика

Протидія цькуванню:

-Цькування ( булінг), причини виникнення та наслідки

-Особливості цькування в школі

-Протидія цькуванню: покрокова інструкція

1 раз на місяць

39

Орієнтовна тематика

Гендер і нерівність у суспільстві:

-Стать і гендер:сутність межі понять

-Маскулінність і фемінність

-Гендерна поляризація

-Гендерна нерівність у суспільстві

1 раз на місяць

40

Орієнтовна тематика

Гендерна соціалізація, ролі та стереотипи:

-Соціальна стать

-Статеворольова соціалізація

-Агенти соціалізації

- Очікування від жінок та чоловіків

-Як справитися зі стериотипами

1 раз на місяць

41

Дискримінація в школі, або про те, чи будити сплячого собаку в контексті “celebrate diversity“

Лютий

42

Книги на тему цькування:

  • Лэйн Дэвид А. «Школьная травля (буллинг)» — рекомендації для створення емпіричних моделей булінґу в кожному окремому випадку для створення на їх основі стратегії втручання. Рекомендовано для широкого кола читачів.

  • Стельмах С. «Булінг у школі та його наслідки» — рекомендовано для викладачів, шкільних психологів та соціальних педагогів.

  • Андрій Богословський «Вєрочка» — коротке оповідання російською мовою про випадок цькування з погляду дитини-спосетрігача. Рекомендовано для обговорення в групах разом з психологом або соціальним педагогом.

  • Джоді Піколт «Дев’ятнадцать хвилин» — історія, заснована на реальних подіях, та розповідає про учня старшої школи в містечку Стерлінг (США ), який прийшов у школу зі зброєю і впродовж 19 хвилин вбивав дітей та викладачів. Хто він — злочинець, чи жертва? Рекомендовано для обговорення з учнями старших класах та студентами.

  • Бел Кауфман «Вверх по сходах, що ведуть вниз» — роман внучки відомого письменник Шолом Алейхема. Він майже повністю складається із записок, шкільних творів, листів та документів та описує прагнення молодої вчительки вплинути на думки та серця учнів. Рекомендований для широкого кола читачів.

  • Гевин Экстенс «Всесвіт проти Алекса Вудса» — курйозний роман про 10-річного героя, в якого влучив метеорит. Як це вплинуло на його життя і чи є спосіб щось змінити?

  • Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні». Радимо обговорити з учнями першу частину роману, яка описує важке дитинство головного героя - Чіпки.

Читання та обговорення

43

Фільми

  • «Чучело» (1983), режисер Ролан Быков — відомий радянський фільм про шкільне цькування, жорстокість і зраду товаришів.

  • «Клуб Сніданок» (1985), режисер Алан Хьюз — культовий фільм 80-х років минулого століття про інакшість, молодіжний бунт і підліткові проблеми.

  • «Мост в Терабітію» (2007), режисер Габор Чупо. Він піднімає проблеми дорослішання, спроби захиститися від зовнішнього жорстокого світу.

  • Проект «Задира» (2011), режисер Лі Хірш. Телевізійний проект, в якому автори досліджують життя п’яти американських школярів та їх родин впродовж навчального року і намагаються розібратися в причинах виникнення булінґу.

  • «Володар мух» (1963), режисер Пітер Брук. Це екранізація відомого роману Вільяма Джеральда Голдінга, який також рекомендуємо для читання. Група підлітків опиняється на острові, вони намагаються вижити та обирають різні стратегії для цього, що розколює групу і призводить до трагедії.

  • «Говори» (2004) режисерка Джессіка Шарзер — історія про те, як популярна учениця зазначє цькування. Фільм досліджує табуйовані теми, булінґ.

  • «Чудо»  (2017) режисер Стівен Чбоскі. Фільм про роль батьків у ситуаціях, коли  їх дитина зазнає цькування, про особливу дитину і способи вирішення конфліктів у навчальному закладі.

  • Серіал «13 причин чому» (1-2 сезони), автор Брайан Йоркі — гучний серіал про причини самогубства молодої дівчини — школярки.

Перегляд та обговорення

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись