Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Захист навколишнього середовища

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KH261280
За публікацію цієї методичної розробки Шовкопляс Ірина Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №KH261280
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Краснолиманська загальноосвітня школа

I-III ступенів №4

за підручником «You English Self»

Л.В.Калініна., І.В.Самойлюкевич

9 клас

вчителя англійської мови

I кваліфікаційної категорії

Орел Світлани Миколаївни

Theme: "Environmental protection".

Theme of the lesson: We are the World”

Aim: to generalize and systematize the lexical and grammar material on the theme"Environmental protection".

Type: узагальнюючий урок, урок комплексного використання знань умінь та навичок учнів.

Technologies: технологія розвивального навчання, розвитку критичного мислення, колективного способу навчання.

Objectives:

- to revise pupils and enrich pupil`s vocabulary on the topic;

-to develop pupil`s listening, speaking and reading skills;

- to provide pupils with speaking practice through making their own standpoints

based on self-experience.

-to increase pupil`s environmental education.

Equipment: a computer, posters, a screen, an MP-3 player, PowerPoint presentation of the lesson, a textbook by L.V.Kalinina, cards, TEACHER`S PACK(WORDS ON THE STREET).

    Міжпредметні зв’язки: розширити знання з предмету біології: застерегти учнів від негативного впливу поганих та забрудненого повітря на здоров` я людини.(Інформація на постері)

Очікувані результати:

1.Наприкінці уроку учні приймуть за доцільне використовувати відео-уроки «WORDS ON THE STREET» під час вивчення англійської мови та граматичного матеріалу.

2.Стануть в більшій мірі екологічно освіченими.

3.Зможуть правильно використовувати модальні слова в мовленні.

4.Отримають досвід роботи у групі під час підготовки до відповідей на уроці.

PROCEDURE

I.Introduction. Warm-up.

1.Музична заставка (звучить пісня Майкла Джексона  We are the World)

Teacher: Children, you’ve just listened to the song of Michael Jackson

             “We are the World, we are the Earth.

               We are the ones who make a brighter day.”

 That is the theme of our lesson. We are concerned about the ecology today. There are some problems indeed. Today we’ll try to explain some problems of ecology and environment.

II.MAIN PART

I.PRESENTATION WORK

Teacher: Look at the slides of this presentation. - http://ppt4web.ru/anglijjskijj-jazyk/environmental-protection.

You will see an ecological pictures of problems on it. Sound up the problems, please.

Pupils 1.2.3. Pollution, ecology, environment, litter, overcrowding, distruction, extinct, habitat, living creatures, air,water,soil, ozon layer, greenhouse effect

Teacher: So, at our lesson we are going to discuss one of the main problems of the time- the ecological problem, connecting with you, the world around you.

 Teacher: Let’s train our ecological vocabulary.

II.THE WORK WITH TEACHER`S PACK

Listening/Reding «WORDS ON THE STREETS» EPISODE10-Bestival

SCENE 5: SEAT ON THE STREET 15:30/27:29-18:00/26:29

Work on the video (робота з навчальним посібником) (p.51)

Teacher: Watch the interview with Pam Rutherford , BBC Science Reporter again and write down the Environmental terms for these definitions.

1._____________________is when foreign substances or contaminates

are introduced into the natural environment ecosystem.

2. _____________________is the one from cars.

3._____________________ is when waste products end up in rivers and

waterways.

4._____________________can be caused by big airports.

5._____________________can be caused by big cities.

III.WORK WITH A BOOK and CARDS

Relaxation:  Close your eyes and listen to the music of nature. (Звучить пісня «It’s a wonderful word»)

Teacher: Now open your books (p.63), look through the newspaper and magazine articles The Earth in Danger and tell us as much as you can about the ecological problems.

Teacher – I see, you concern much  about it.. Now organize into 2 groups.

Work in groups

The first group: Card № 1/ Give the definitions/

  • The scientific study of organisms and environment

  • All around us – all living things, climate, air, water, soil

  • Keeping the nature clean. The wise use of environment.

  • Evergreen woodlands, where there is much rain.

  • The natural home of animals and plants

  • Plants, animals, people

  • Too many people in one place

  • Destroying everything around you

  • Making air, water, land a dangerous place

Ecology

Environment

Conservation

Rainforests

Habitat

Living things

Overcrowding

Destruction

Pollution

The second group: Card № 2/Express your opinion/

 (+)

(-)

I think

I don’t think

I am sure

I am not sure

I believe

I don’t believe

I consider

 

(Pupils work in groups of 3-4 and then comment on their opinion)

IV. GRAMMAR

  1. Teacher: Let`s remember the grammar material of the previous lesson.

Modal verbs (p.61)

Teacher – I see, you concern much about it. Now look at this video.

Listening «WORDS ON THE STREETS» EPISODE10-Bestival

LANGUAGE FOCUS SCENE 7: Need+verb, need+noun 0:22:18

Work on the video (робота з навчальним посібником) (p.53)

Teacher: Watch Scene 7and complete the characters` saying with the suitable words and phrases from the box.

Any foreign money more practice to wear a tie

coffee you passport a hand

dry sticks to sort everything out

  1. Ashlie: `I don`t need____________________________________`.

  2. Stephen: `So you mean I don`t need_______________`.

  3. Stephen: `Do you need________________________________________ ?`

  4. Rob: `You don`t need ______________________________________ .`

  5. Ashlie: `I need___________________________________`.

  6. Ashlie: `I think you need __________________________________ .`

  7. Stephen: ` You don`t need_________________________________.`

  8. Stephen: ` I need____________________________________.`

III. SUMMING-UP.

  1. Teacher: We should answer the main question during our lesson:   

What can we do and what should we do to protect the nature and to save our planet?

/учні будують речення з використанням мовних клише/

Приблизні відповіді учнів:

P1.2.3. .  I think that a land is overcrowded. I suppose people should not pollute the environment. Our world is polluted. There is much litter. The Earth is overcrowded. There is little place for living creatures. Many birds and animals disappear. The habitat is poor. People worry about the greenhouse effect /about the destruction of the Earth/.

Teacher: Our lesson is coming to an end. In conclusion I’d like to tell you that the protection of nature is everybody’s business.
An outstanding English writer John Galsworthy say ”If you don’t think about the future you will not have it.” Let’s think about the future. Let’s keep our planet tidy and make it better place to live in. Let’s save the Earth for ourselves and for the next generations.

II. (Teacher comments on the results of the pupils` answers and evaluates them)

III. Reflection.

Match the true sentences:

Now I can:

1. Use the video lessons«WORDS ON THE STREETS» during my preparation for English.

2. Explain some problems of ecology and environment

3. Know more about the ecology today.

4. Use the modal verbs in my speech.

5. Work in group with my classmates.

IV.HOME USSIGNMENT

 Write an essay «What should we do to protect the nature.»

Стисла структура уроку

I. Початок уроку (3хв.)

1.Орг.момент. Привітання.

2.Введення в іншомовну атмосферу( розминка-прослуховування пісні).

3. Повідомлення теми та мети уроку.

II. Основна частина уроку (35хв.)

1.Робота над мультимедійною презентацією.(7хв.)

2.Робота з TEACHER`S PACK.(10)

a) пред`явлення відео (аудіювання \ читання) (3хв.)

б) робота з навчальним посібником TEACHER`S PACK (письмо).(7хв)

3. Робота з підручником, картками.(9)

а) релаксація

б) робота над текстом підручника(читання) (3хв.)

в) закріплення - робота з картками ( в групах) (5хв.)

4.Граматика.(9хв.)

а)актуалізація знань з теми «модальні дієслова» (підручник) (2хв.)

б)TEACHER`S PACK. (3хв.)

Пред`явлення відео (аудіювання\читання)

в) закріплення - робота з навчальним посібником

TEACHER`S PACK (письмо).(4хв.)

III. Заключна частина уроку. (7хв)

1.Підведення підсумків.

2.Оцінка діяльності учнів на уроці(коментарі вчителя).

3.Рефлексія.

4.Домашнє завдання(пояснення вчителя).

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ТА ЕЛЕКТРОННІ РЕСУРСИ

1.TEACHER`S PACK «WORDS ON THE STREETS» EPISODE10-Bestival

SCENE 5: SEAT ON THE STREET

2.WORDS ON THE STREETS» EPISODE10-Bestival

LANGUAGE FOCUS SCENE 7

3. http://ppt4web.ru/anglijjskijj-jazyk/environmental-protection.

4. Oxford Exam Excellence, OUP,2006.

5. M. Fletcher, R. Munns, Timesaver Storeyboard, Scholastic,2005.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
урок
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Англійська мова
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    165
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    KH261280
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KH261280
За публікацію цієї методичної розробки Шовкопляс Ірина Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №KH261280
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти