Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

З власного досвіду розвитку критичного мислення учнів початкових класів (Презентація)

Інтерактивні методи навчання

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

17.10.2021

71

3

0

Опис документу:

Наведено визначення поняття «Критичне мислення» та акцентовано увагу на його значенні в сучасній освіті.

Перелічені методи та прийоми, які найчастіше використовуються для розвитку критичного мислення учнів початкових класів.

На конкретних прикладах наочно продемонстровано технологію застосування таких методів та прийомів розвитку критичного мислення як «Асоціативний кущ», «Логічний ланцюжок» і «Сенкан».

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
З власного досвіду розвитку критичного мислення учнів початкових класів (Презентація) Резнік Олександра Антонівна – вчитель початкових класів Комун...
Слайд № 1

З власного досвіду розвитку критичного мислення учнів початкових класів (Презентація) Резнік Олександра Антонівна – вчитель початкових класів Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа №112» Дніпровської міської ради Дніпро 2021

Опис документу: Наведено визначення поняття «Критичне мислення» та акцентовано увагу на його значенні в сучасній освіті. Перелічені методи та прийо...
Слайд № 2

Опис документу: Наведено визначення поняття «Критичне мислення» та акцентовано увагу на його значенні в сучасній освіті. Перелічені методи та прийоми, які найчастіше використовуються для розвитку критичного мислення учнів початкових класів. На конкретних прикладах наочно продемонстровано технологію застосування таких методів та прийомів розвитку критичного мислення як «Асоціативний кущ», «Логічний ланцюжок» і «Сенкан».

З 2018 року в Україні почала діяти Концепція «Нової української школи» Екс-міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, презентуючи цю Концепцію ...
Слайд № 3

З 2018 року в Україні почала діяти Концепція «Нової української школи» Екс-міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, презентуючи цю Концепцію зазначила, що реформа середньої освіти «орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентоздатним у 21-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість» [ Джерело інформації: Гриневич презентувала 12-річну школу. – http://life.pravda.com.ua ].

Отже, виходячи з положень Концепції «Нової української школи», можна стверджувати, що: наявність у школярів критичного мислення – це виклик сьогоде...
Слайд № 4

Отже, виходячи з положень Концепції «Нової української школи», можна стверджувати, що: наявність у школярів критичного мислення – це виклик сьогодення сучасній школі. А тому: – дослідження особливостей процесу розвитку критичного мислення школярів є актуальними, а формування навичок критичного мислення в учнів початкових класів є доцільним і необхідним.

Що являє собою «критичне мислення»? Таблиця 1 Джерело інформації Визначення Щотаке критичне мислення та чому воно таке важливе? https://tokar.ua/re...
Слайд № 5

Що являє собою «критичне мислення»? Таблиця 1 Джерело інформації Визначення Щотаке критичне мислення та чому воно таке важливе? https://tokar.ua/read/23413 Критичне мислення— система суджень, що допомагає розглядати події, робити висновки і давати оцінку подіям, аналізувати їх. Пометун О. І., Пилипчатіна Л.М., Сущенко І. М., Баранова І. О. Основи критичного мислення: навчальний посібник для учнів 10 (11) класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Тернопіль: Богдан, 2010. – 216 с. Критичне мислення– це особливий вид розумової діяльності, що дозволяє людині винести раціональне судження щодо запропонованої їй точці зору або моделі поведінки. Вікіпедія (з посиланням на Терно С.О.)–Теорія розвитку критичного мисленняhttps://uk.wikipedia.org/wiki/ Критичне мислення— це науковий тип мислення, який використовується для розв'язання неординарних практичних задач, включає в себе загальне та предметне мислення.

Класична структура уроку Структурно урок може складатися з 5-ти або з 3-х етапів: Етапи уроку Виклик (Актуалізація) Осмислення (Усвідомлення) Рефле...
Слайд № 6

Класична структура уроку Структурно урок може складатися з 5-ти або з 3-х етапів: Етапи уроку Виклик (Актуалізація) Осмислення (Усвідомлення) Рефлексія (Узагальнення)

Методи і прийоми, які найчастіше використовую для розвитку критичного мислення учнів на етапі «виклику»: «Так чи Ні», «Знаємо – хочемо дізнатись – ...
Слайд № 7

Методи і прийоми, які найчастіше використовую для розвитку критичного мислення учнів на етапі «виклику»: «Так чи Ні», «Знаємо – хочемо дізнатись – дізнались», «Прогнозування за ілюстрацією», «Кошик ідей», «Правильно/неправильно», «Товсті і тонкі питання», «Вірю – Не вірю», «Дерево передбачень», «Асоціативний кущ» ; на етапі «осмислення»: Технологія «Різнокольорові капелюшки», «Кероване читання», «Зигзаг», «Fishbone (Рибна кістка)», «INSERT/ІНСЕРТ», «Ромашка Блума», «Діаграма Ейлера-Венна», «Розумний куб», «Логічний ланцюжок»; на завершальному етапі уроку, при «рефлексії»: «Кластер» («гроно»), метод «Кутки», «Діаграма (кола) Венна», «Знаємо – хочемо дізнатись – вивчили», «Синквейн» («сенкан»).

Приклади використання методів і прийомів критичного мислення на уроках Прийом «Логічний ланцюжок»:
Слайд № 8

Приклади використання методів і прийомів критичного мислення на уроках Прийом «Логічний ланцюжок»:

Складання «Асоціативного куща»
Слайд № 9

Складання «Асоціативного куща»

Асоціативні кущі до слів «День Матері» та «День Перемоги», складені учнями першого класу
Слайд № 10

Асоціативні кущі до слів «День Матері» та «День Перемоги», складені учнями першого класу

Використання творчого методу «Сенкан» (Синквейн) 1 – Хліб 2 – Смачний, духмяний 3 – Радує, пахне, приваблює 4 – Хліб треба шанувати 5 – Хліб – усьо...
Слайд № 11

Використання творчого методу «Сенкан» (Синквейн) 1 – Хліб 2 – Смачний, духмяний 3 – Радує, пахне, приваблює 4 – Хліб треба шанувати 5 – Хліб – усьому голова 1 – Коровай 2 – Круглий, гарний 3 – Випікається, з’їдається (споживається), підбадьорює (покращує настрій) 4 – Дарує людям тепло і радість 5 – Святковий хліб

Коровай – це сонячний символ життя і щирості українського народу
Слайд № 12

Коровай – це сонячний символ життя і щирості українського народу

Насамкінець звертаю Вашу увагу на слова видатного американського мислителя минулого століття Джона Д'юї, який стверджував, що: «Фундаментальна мета...
Слайд № 13

Насамкінець звертаю Вашу увагу на слова видатного американського мислителя минулого століття Джона Д'юї, який стверджував, що: «Фундаментальна мета сучасної освіти полягає не в наданні інформації учням,  а в тому, щоб розвивати критичний спосіб мислення, навички мислення, котрі дають змогу адекватно оцінювати нові обставини і формувати стратегію подолання проблем, які у них криються». Ці слова й сьогодні залишаються актуальними.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.