З досвіду роботи "Виховуємо творчу особистість"

Опис документу:
Успіх створення творчої особистості, у рамках гурткових занять вважається можливим тоді, коли урахування інтересів кожного вихованця збігається з об’єднанням зусиль педагогів в проведенні різноманітних вечорах, конкурсах, виступах, спільних заняттях які завжди проводяться у Біловодському районному центрі дитячої та юнацької творчості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Біловодський районний центр дитячої та юнацької творчості

«Виховуємо творчу особистість»

(З досвіду роботи керівника гуртка Червенко І. В.)

Проблема,

над якою працює керівник гуртка:

 Створення умов та впровадження ефективних технологій для розвитку і формування творчої учнівської особистості учня.

Дати можливість учням зорієнтуватися у розмаїтті напрямів декоративно-ужиткової творчості, глибше проінформувати їх про різні види декоративно-ужиткового мистецтва, сприяти правильному вибору життєвого шляху, виховувати любов до праці, розвивати у дітей творчі та розумові здібності, уміння, навички з метою орієнтації їх на свідомий вибір творчості для самореалізації.

Завдання, які я, керівник гуртка, ставлю перед собою:

  • Створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості

  • Знайомити вихованців із виготовленням виробів декоративно-ужиткового напряму

  • Розвивати бажання, навички та вміння у виготовленні виробів декоративно-ужиткового напряму

  • Виховувати любов до праці

  • Формування соціально активної особистості через системне включення у процес взаємодії

  • Сприяти тому, щоб зміст та форми колективної та творчої діяльності допомагали учням знайти себе

  • Реалізувати у процесі роботи гуртка особистісно - орієнтованого, діяльнісного, творчого та компетентнісного підходів до організації навчально-виховного процесу в колективі;

  • Оптимально поєднувати форми організації начально-виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;

  • Створювати належні умови для особистісного зростання кожного вихованця

  • Сприяти правильному вибору життєвого шляху

Проблема формування творчої учнівської особистості до цього часу не знайшла належного розв’язання як у педагогічній теорії, так і в практиці навчання та виховання. Цю думку підтверджує низький рівень технічної творчості учнів та бідне оснащення закладів освіти. Процесу творчого спрямування як цілісній системі приділяється ще недостатня увага. Особливо недооцінка ролі технічних здібностей та оснащення гуртків декоративно-ужиткового напряму у процесі формування творчої особистості. Вирішувати це завдання закладам освіти приходиться в специфічних умовах, тому що гуртки відносяться до тих дисциплін, які проводять заняття у вільні від навчання години. Діяльність керівників гуртків позашкільних закладів специфічна ще й тому, що учні приходять сюди не по закону всеобучу, а по особистому бажанню і у вільний від навчання час.

Кожен керівник гуртка вносить в методику праці щось своє, пов’язане зі своєю творчою індивідуальністю, захопленням, досвідом, можливостями, а також враховує досвід та інтереси дітей, даючи їм можливість для проявлення ініціативи і творчості.

Для творчого виховання учнів у процесі гурткового навчання в гуртку «Берегиня» я використовую виготовлення виробів за зразком, творчим завданням і власним особистим задумом вихованця. Використовуючи індивідуальний спосіб організації навчально-виховної роботи, я отримую можливість диференціювати технічні та технологічні завдання, враховуючи інтереси гуртківців, їх нахили та рівень підготовки. Допомагаю вихованцям усувати прогалини в знаннях і навичках, у виготовленні спрощеного виробу. А добре підготовленим і талановитим учням – розширювати і поглиблювати свої творчі знання та вміння при виготовленні різноманітних виробів.

На гурткових заняттях індивідуальний спосіб творчої роботи дає мені змогу спланувати технологічний процес виготовлення виробів, врахувати індивідуальні особливості учнів, узгоджувати їхні особистісні темпи роботи з наявністю необхідного матеріалу й обладнання та кінцевим результатом (для чого призначений той чи інший виріб). Так, сильніші гуртківці виконують складніші завдання завдяки своїм навичкам та швидкому темпу роботи, а слабкі – виконують менше і легші. Отже творчі роботи для більшості гуртківців мають якісно інший характер, що сприяє розвитку творчої особистості дітей.

Помічено,що цілеспрямована творча праця з кінцевим результатом позитивно впливає на формування пізнавального інтересу вихованців, виявлення і розвиток їх творчих здібностей. Так, при виготовленні подарунків – кошиків квітів з бісеру до свята 8 Березня з подальшою їх демонстрацією готового виробу допомагають вихованцям докладати внутрішні зусилля на активну участь у досягненні кінцевого результату, виховує їхню творчість і розвиває художній та естетичний смак і фантазію.

Досвід роботи керівником гуртка та спостереження за життям дитячих колективів переконують мене, що високих результатів гурткової роботи досягають тоді і там, де вихованці займаються не один рік а декілька, де у рамки організованої діяльності та навчання включаються усі сторінки життя учнів і діяльність гуртків також, де з практичною діяльністю поєднуються різноманітні колективні заходи закладу: виступи, конкурси, виставки та інші різноманітні заходи.

Там, де поряд з гуртковим заняттям вирішуються потреби вихованців у виступах, участь у конкурсах і виставках, є можливість у гуртківцях відзначитися. В таких заходах кожен день, кожен конкурс і кожна зустріч є накопичуванням духовних цінностей, відкриттів, захоплень, різноманітних інтересів і можливостей.

Застосування різних методів навчання і способів розвитку творчої і технічної діяльності гуртківців, використання потреб підлітків у самовираженні дає мені змогу виховувати творчу особистість, вдосконалювати і розвивати їхні навички і уміння в різноманітних галузях. В цьому мені дуже допомагає проведення усних журналів. Усний журнал вигідно відрізняється від інших позакласних заходів широтою і свіжістю інформації, цікавістю форм організації роботи, широким простором для самодіяльності і творчості вихованців.

З метою формування особистості, яка вирізняється усвідомленням своїх здібностей та потреб, в Біловодському районному центрі дитячої та юнацької творчості використовують різноманітні виставки і конкурси, де гурківці мають можливість продемонструвати своє вміння і свій талант: вишивка, в’язання, іграшки, обереги, паперові квіти у саморобних вазах і корзині та багато інших виробів.

В своїй навчалльно-виховній роботі гуртка «Берегиня» я використовую сучасну технологію підготовки й проведення колективних творчих справ (за методикою І.П.Іванова). Колективна творча справа (КТС) – суспільний пошук кращих рішень завдань, яке робиться спільно з дітьми і дорослими – виконується, організовується, задумується, вирішується, оцінюється. У кожній КТС вирішується цілий ряд завдань, відбувається розвиток колективних та самостійних ініціатив учнів, активного становлення до оточуючого середовища. Моє завдання, як керівника гуртка полягає в тому, щоб спрямувати КТС на збагачення колективу й особистості вихованців на удосконалення кращих людських здібностей, потреб і відносин.  Ми стали активними учасниками багатьох колективних справ. Ось деякі із них: 

* виготовлення листівок дня вчителя

* виготовлення сувенірів для подарунків своїм рідним

* виготовлення прикрас до новорічних та різдвяних свят

На мою думку, заняття  у гуртках позашкільних закладів не сама ціль – це важливий засіб  реалізації різнопланових, виховних  цілей та завдань. При плануванні роботи гуртка керівник має пам’ятати, що виготовлена річ буде цінною тоді, коли матиме практичне застосування. Процес виготовлення саморобок, сувенірів із різних матеріалів, сам по собі має важливе навчально-виховне значення. Заняття у гуртку допомагає дітям розкрити свої здібності  і таланти, розвиває та збагачує їх творчий потенціал, виховує почуття відповідальності і гордості за свою працю, повагу до праці інших. Я вважаю, що виготовлення сувенірів це прекрасний засіб для розвитку  естетичного смаку, розумових здібностей, конструкторського мислення вихованців. Звичайно, роботи вихованців не завжди досконалі, та в них є багато видумки, фантазії і старань. Вони відрізняються оригінальністю і творчим вирішенням поставлених завдань. З досвіду роботи гуртка виходить, що непотрібно вимагати від гуртківців точного дотримання технології виготовлення виробу, копіювати там, де є можливість внести свої конструктивні зміни.

На мою думку вироби вихованців гуртка «Берегиня» можуть слугувати, як виставочні експонати дитячої творчості, подарунки на свято, пам’ятні сувеніри, елементи дизайну і просто цікаві та незвичайні іграшки.

Висновок:

Успіх створення творчої особистості, у рамках специфічності гурткових занять, недостатності необхідного матеріалу та обмеженими можливостями керівника гуртка вважається можливим мені тоді, коли урахування інтересів кожного вихованця збігається з об’єднанням зусиль педагогів в проведенні різноманітних вечорах, конкурсах, виступах, спільних заняттях які завжди проводяться у Біловодському районному центрі дитячої та юнацької творчості і де гуртківці бачать кінцевий результат своєї діяльності, потребу своїх виробів і необхідність розвитку своїх вмінь та навичок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
0
міс.
2
7
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!