Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

З чого складається книжка. Ілюстрація.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

08.10.2021

34

2

0

Опис документу:

З чого складається книжка. Ілюстрація.

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з основними елементами книги, ілюстрацією, роботою художників – ілюстраторів, головними засобами виразності в ілюстраціях;

  • розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням ілюстрацій, аналізувати їх, активізувати творчу ініціативу учнів; формувати естетичні почуття, смак, творчі здібності;

  • виховна: виховувати дбайливе ставлення та любов до книги, повагу до роботи художника - ілюстратора.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

5 клас образотворче мистецтво

Тема: З чого складається книжка. Ілюстрація.

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з основними елементами книги, ілюстрацією, роботою художників – ілюстраторів, головними засобами виразності в ілюстраціях;

  • розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням ілюстрацій, аналізувати їх, активізувати творчу ініціативу учнів; формувати естетичні почуття, смак, творчі здібності;

  • виховна: виховувати дбайливе ставлення та любов до книги, повагу до роботи художника - ілюстратора.

Обладнання: зразки дитячих , дитячі роботи (ілюстрації ), таблиця – елементи книги, послідовність роботи над ілюстрацією, відео ролик на тему «Будова книги» та «Ілюстрація», сторінки чарівної книги, шаблони сонечка, олівці.

Очікувані результати: створення ілюстрацій до улюблених казок.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Добрий ранок, сідайте будьласка. Сьогодні, урок образотворчоо мистецтва проведу у вас я. Звати мене Юлія Вікторівна. І я хочу трішечки з вами познайомитися. Зараз ми проведемо невеличку гру.У вас на парті є сонечка, блакитного та жовтого кольору. Якщо відповідь на моє запитання буде – «так», ви будете піднімати жовте сонечко, якщо «ні», то будете підіймати блакитне сонечко.Взяли в руки.Готові?

І так ,знайомимося.

-А чи є в нас в класі дівчатка? Так є, я бачу.

- А чи є в нас в класі хлопчики? Теж є.

- А чи всі ви любити малювати?

Опускайте свої сонечка і вибиріть будьласка, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до нас на урок. Якщо жовтий, то це позитивний.А якщо блакитний, то трішечки засмучені. Будьласка, вибиріть і покажіть. Так, молодці,я думаю,що ми сьогодні будемо працювати позитивно. Тож, якщо у нас все готово,то відправляймося у світ мистецтва.

II. Актуалізація опорних знань.

- Чи любите ви читати?

- Підніміть руки хто ходить в бібліотеку кожного тижня?

- Хто ходить рідше?

- Хто взагалі не ходить?

- А які книги ви любите читати?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Тож, напевно ви вже здогадалися, що сьогодні ми будемо говорити про книгу, про її складові, про людей, які допомагають книзі стати привабливішою для читача та створимо власну чарівну книгу.

  • Діти, а яку мету ми можемо собі поставити на уроці? Для того щоб досягти успіху на уроці ви можете кожний поставити собі завдання за такою формулою:

  • Пояснити (Що ми можемо пояснити,(те що намалював,свою думку,що ми можемо зобразити)

  • Назвати (свою картину, деталі що ми зобразили, терміни)

  • Виконати (свою творчу роботу)

Наприкінці уроку ми з'ясуємо: справдилися ваші завдання чи ні?

А я очікую, що ви будете уважними, творчими, впевненими у собі й задоволеними собою.

IV. Вивчення нового матеріалу.

-Я вам покажу декілька книг, розгляньте їх уважно і запам’ятайте.(закриваю книги)

-Яку з книг ви запам’ятали? Чому?(відповіді)

-На що ви найбільше звертали увагу?

При виборі книги ми передусім звертаємо увагу на її оформлення, а вже потім читаємо і визначаємо, наскільки вона цікава.

А хто знає з чого ж складається сучасна книга?

Давайте подивимось.Увага на екран.

Відео «Будова книги»

- Хто запам'ятав , з чого складається книга?

- А хто мені відповість, з якою метою у книгах, використовують різноманітні зображення?

Так, зображення, супроводжує текст літературного твору, для того щоб розкрити його зміст. Такі зображення називають ілюстрацією. 

  • А хто працює над створенням ілюстрацій?

Над створенням ілюстрацій працюють художники-ілюстратори. Вони надають читачам можливість фантазувати та домислювати.

  • Скажіть, а ви знаєте коли виникла ілюстрація? Давайте подивимось.

Відео « Ілюстрація»

Для створення ілюстрації існує багато технік, зокрема авторських. Найпоширенішими з-поміж них є акварель, гуаш та кольорові олівці.

V. Практична робота.

А зараз я хочу розповісти вам одну історію.

Колись давно жив могутній чаклун. Він знав усі таємниці світу. А ще мав чарівну книжку в якій жили казки. Книжка лежала у нього в покоях, прикута до ніжки стола, а стіл був міцно прибитий до підлоги. Перш ніж читати книжку, чаклун одмикав її залізним ключем, якого завжди носив із собою.

От якось чаклунів учень, якому було заборонено навіть підходити до книжки, влучив мить та й прокрався в покої, коли господар пішов із дому. Глянув учень на стіл — о радість! Лежить чаклунова книжка незамкнена. І як тільки розгорнув її учень, всі сторінки книги розлетілися по світу. Довго, їх потім збирав учень. Але,от біда десь загубилися ілюстрації з цих казок.

Давайте ми допоможемо учню чарівника їх відновити?

У вас на партах знаходяться сторінки з цієї книги, на них навіть збереглися назви цих казок, вам потрібно тільки створити ілюстрації до них.

- Але перш ніж взятися за діло, давайте згадаємо послідовність виконання ілюстрації.

Послідовність виконання ілюстрації: (час)

1.Вибрати характерні епізоди, що розкривають зміст тексту.

2.Виконати ілюстрацію олівцем, звернути увагу на головних дійових осіб (виділити їх розміром, місцем); продумати їхні позу, одяг, оточення.

3.Виконати ілюстрацію в кольорі:

  • покрити фон і літературних персонажів ко­льором;

  • порівняти кольорові співвідношення (світлотіньова різни­ця, контраст);

  • за допомогою світлотіні, кольора, контраста виділити ком­позиційний центр;

4.Деталізувати елементи композиції.

- Бажаю вам творчой роботи, приступайте.

Відео «»

V Актуалізація набутих знань.

На сьогоднішньому уроці ми отримали багато нової інформації. Давайте пригадаємо її за допомогою гри «Незакінчені речення»

  • Зображення, що супроводжує текст літературного твору, для розкриття його змісту називається…..(ілюстрація)

  • Над створенням ілюстрацій працюють …(художники-ілюстратори).

  • Книга зкладається з ....(обкладинка,титульна сторінка, фронтиспіс, суперобкладинка, ілюстрація)

  • Я можу пояснити... (те що намалював,свою думку,що ми можемо зобразити)

  • «Сьогодні на уроці я виконав(ла) ... (ілюстрацію)

VI. Підсумки уроку, виставка робіт

А тепер у мене буде до вас прохання, якщо вам сподобався наш урок, положіть до коробочки жовте сонечко, а якщо ні,то вибачте, я зроблю для себе висновки, та спробую усунути недоліки. Покладіть - блакитне.

Дякую за урок,до побочення,ви можете бути вільні.









На останок,хочу показати вам мультик, проте як потрібно поводитися з книгою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.