• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Виховна робота
  • "ВЗАЄМОДІЯ БІБЛІОТЕКИ ТА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ПО ВИХОВАННЮ УЧНІВСЬКИХ КОЛЕКТИВІВ, ФОРМУВАННЮ У МОЛОДІ ГРОМАДЯНСЬКИХ І МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ"

"ВЗАЄМОДІЯ БІБЛІОТЕКИ ТА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ПО ВИХОВАННЮ УЧНІВСЬКИХ КОЛЕКТИВІВ, ФОРМУВАННЮ У МОЛОДІ ГРОМАДЯНСЬКИХ І МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ"

Опис документу:
Виступ на методичній раді

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Гімназія м.Каховки

ВЗАЄМОДІЯ БІБЛІОТЕКИ ТА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ПО ВИХОВАННЮ УЧНІВСЬКИХ КОЛЕКТИВІВ,

ФОРМУВАННЮ У МОЛОДІ ГРОМАДЯНСЬКИХ І МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ

Як наголошується в Положенні про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу, бібліотека є обов”язковим структурним підрозділом навчального закладу, в якому існує, тому цілі і зміст роботи невід”ємні від цілей і змісту роботи навчального закладу.

Процес, що протікає в школі недаремно називається навчально – виховним. В виховній складовій цього процесу участь беруть всі ланки навчального закладу, і бібліотека не є винятком. Більше того, бібліотека, як інституція, що має статус закладу культури, нехай вона не районна, не міська, а лише невеличка шкільна бібліотека, являє собою такий собі осередок культури місцевого значення, і одна з його найголовніших задач – саме виховна. З цією метою повинні узгоджуватися всі напрямки роботи бібліотеки, починаючи з формування бібліотечного фонду і закінчуючи масовими заходами.

Бібліотекар під час обслуговування в режимі абонементу та читального залу спілкується і виховує читача сам на сам, але ж школа – це не окремі учні, це єдиний організм, що складається з окремих класних колективів. Робота з класними колективами набагато доцільніша і результативніша за допомогою людини, яка тісно спілкується з цим колективом і на уроках, і в позаурочний час, яка досконало знає всі слабкі й сильні сторони цього свого роду організму, теми, що його хвилюють і цікавлять. Звичайно, мова йде про класного керівника.

Співпраця з класними керівниками ведеться протягом цілого року і у всіх напрямках, починаючи з забезпечення підручниками. Виховний момент несе в собі вже сам процес прийому й розподілу підручників – в цей час виховується повага і бережливе ставлення, з одного боку, до книги як такої, а з іншого – до шкільного, суспільного майна. Таку ж виховну мету мають регулярні перевірки стану ведення підручників, які проводяться або у присутності класного керівника, або ж до його відома доводяться результати перевірки.

Під час проведення класних годин ведеться пропаганда бібліотечно – бібліографічних знань серед школярів через проведення бібліотечних уроків – ми виховуємо з учнів вмілих розсудливих читачів – користувачів бібліотечним фондом та бібліотечними послугами.

Виховнеий момент має в собі кожен масовий захід, проведений бібліотекою при підтримці й допомозі класного керівника. Класний керівник бере участь у підготовці команд, якщо захід має конкурсний характер, призначає відповідальних за ту чи іншу ланку роботи, з його допомогою визначається оптимальний час і місце для проведення заходу, актуальність тієї чи іншої теми, її відповідність чи невідповідність інтересам саме цього класного колектитиву.

Заходи, які проводить бібліотека, узгоджуються з місячниками та тижнями, які проходять у навчальному закладі. До тижня української культури з метою популяризації українського фольклору, виховання любові та поваги до усної творчості свого народу у класах початкової ланки було проведено спочатку вікторину “У світі казки чарівної”, потім – Свято казки.

До місячника гуманістичного виховання було підготовано і проведено літературно – історичну гру “В глибини віків з Динозавриком” (3,4 кл.), інформ – вікторину “Що ми знаємо про собак?” (5 кл), літературно – біографічну композицію до 90-річчя з дня народження письменника В.П.Некрасова (7-9 кл.)

Під час тижня правового виховання у 8 класі пройшов “Юридичний аукціон”, створено базу даних “Здоровий спосіб життя”

На екологічне виховання учнів спрямована ціла система заходів бібліотеки, починаючи з виставок (для молодшої ланки “Наодинці з природою”, для середньої та старшої – “Природа б”є на сполох”), збору матеріалу до тематичної папки, закінчуючи масовими заходами (н.п. усний журнал “Я – краплинка природи”, “Екологічне лото”, гра “Флора і фауна”)

Треба відмітити, що до підготовки і проведення бібліотечних масових заходів залучаються і гімназійні центри самоврядування, кожний – за своїм напрямком. Найтісніше з бібліотекою співпрацюють Центр “Інтелект” та Курінь народної мудрості. Ця співпраця також не обходиться без координуючої участі класних керівників.

За інформаційної підтримки бібліотеки проводяться класні години, години спілкування та інші виховні заходи в класах.

Завдяки періодичній пресі, наприклад, газетам “Позакласни час”,”Все для вчителя”, а саме рубриці “На допомогу клсному керівникові”, бібліотекар має змогу допомогти класному керівникові спланувати тематику класних годин та виховних заходів, підібрати сценарій, якийсь цікавий матеріал до них.

В пригоді класним керівникам стане підбірка матеріалів з газети “Позакласний час”, яка вміщує анотації узагальненого досвіду кращих класних керівників загальноосвітніх навчальних закладів України.

При проведенні педагогічної ради для класних кервіників з питання “Вдосконалення системи виховної роботи через розвиток класних колективів” бібліотекою було проведено роботу з добору матеріалу для промовців, підготована книжкова виставка та огляд по ній “Творчість класного керівника”.

Завдяки цим та іншим заходам бібліотека доступними їй засобами – за допомогою книжок, журналів, газет, виставок, що їх демонструють, цікавої та повчальної інформації, що міститься в них, вікторин та конкурсів, що спонукають звертатися до додаткової літератури, веде планомірне й регулярне виховання в учнів кращих громадянських та моральних якостей, приєднуючи свій посильний внесок до загальношкільної виховної роботи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
4
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!