Вступ до річного плану роботи

Опис документу:
Вступ до річного плану роботи містить аналіз результатів освітньої та методичної роботи дошкільного навчального закладу за минулий навчальний рік. Складено на основі методичних рекомендацій журналу "Вихователь-методист дошкільного закладу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Аналіз

результатів освітньої та методичної роботи

дошкільного навчального закладу № 3 «Сонечко»

за 2017 - 2018 навчальний рік

І. Загальна характеристика та матеріальна база закладу         

Дошкільний навчальний заклад №3 «Сонечко» знаходиться у віданні відділу освіти, розташований у типовому приміщенні, перебуває на бюджеті Костопільської міської ради.

Діючий статут  дошкільного навчального закладу  зареєстровано в Костопільській РДА 07.05.2014 року, реєстраційний номер 15981050005000421. 

Адреса закладу:

м. Костопіль, вул. Грушевського, 36.

Дошкільний заклад сьогодні - це сучасний заклад освіти пріоритетними завданнями діяльності якого є:

  • забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку відповідно до їх нахилів, здібностей, індивідуальних психічних та фізичних особливостей;

  • забезпечення ранньої соціальної адаптації дітей до умов дошкільного навчального закладу та готовності до шкільного навчання;

  • надання методичної і консультаційної допомоги сім’ям, залучення батьків до процесу виховання, навчання дитини;

  • взаємодія з громадськими організаціями з метою сприяння всебічному розвитку дітей;

  • впровадження інноваційної діяльності, новітніх технологій.

За проектною потужністю дошкільний навчальний заклад розраховано на 322 місця для дітей від 1 року до 6(7) років. У цьому році заклад відвідувало 615 дітей, в тому числі дітей раннього віку - 68 , дошкільного віку - 540, хлопчиків - 320, дівчаток - 220. Групи комплектуються переважно у червні - серпні.
У 2018 році в порівнянні з 2017 роком кількість вихованців ДНЗ збільшилася на 15 чоловік. Зросла наповнюваність груп дітей раннього віку.

У 2017-2018 навчальному році укомплектовано 15 вікових груп:
- 2 групи ясельного віку - другого року життя;

- 3 групи молодшого віку - четвертого року життя;

- 5 груп середнього віку-п'ятого року життя;

- 5 груп старшого віку - шостого року життя.

Заклад працює за 5-денним режимом роботи: 12 груп – з  10,5  годинним перебуванням дітей, 3 групи – з подовженим робочим днем – 12 годинним режимом роботи. Мовний режим - українська мова.

Для занять дітей в дошкільному закладі створено всі умови, а саме, обладнані:

спеціальні приміщення:
- дві музичні зали; - спортивна зала; - методичний кабінет; - медичний кабінет та ізолятор; - кабінет сестри медичної з дієтхарчування; - фізіотерапевтичний кабінет; - психологічний та логопедичний кабінети, а також : - прогулянкові майданчики для кожної вікової групи,  - спортивний майданчик.

Групові приміщення в основному забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Робота по зміцненню матеріально - технічної бази ДНЗ

За 2017-2018 навчальний рік в дошкільному навчальному закладі за допомогою бюджетних коштів, благодійних внесків батьків та спонсорської допомоги була зміцнена матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу.

Матеріальна та матеріально - навчальна база в дошкільному закладі задовільна. 

Природне та штучне освітлення відповідає санітарно-гігієнічним нормам. 

Теплопостачання та водопостачання проточною холодною водою здійснюється централізовано, подача гарячої води здійснюється через водонагрівачі. Харчоблок 100% укомплектований та  забезпечений  технологічним та холодильним обладнанням. 

Створено умови для прання дитячої білизни.

Протягом травня-серпня силами  працівників закладу проведено роботу  по підготовці до літнього оздоровчого періоду, здійснено благоустрій території дошкільного закладу, проведено генеральні прибирання усіх  групових  кімнат та службових приміщень.  

За бюджетні кошти міської ради придбано:

Придбані матеріали, медикаменти та обладнання за 2017 рік

Найменування

Сума

Продукти харчування-

Загальний фонд грн. -517616 грн.

Спеціальний фонд –623311грн.

Медикаменти – 5000 грн.

 За спонсорську допомогу:

  • Спонсорська допомога, надана батьками при прийняті дитини до дошкільного закладу:

  • фарба на суму 1500 грн. для фарбування зал, кухні, коридорів тощо.

  • смола (220 грн.) для фарбування фундаменту

При дошкільному навчальному закладі працює громадська організація   «Розвиток дошкілля Костопільщини» Головною метою Організації є розвиток дошкільної освіти в м.Костопіль Костопільського району Рівненської області. Основними напрямами діяльності Організації є:

  • створення умов для комфортного перебування дітей у дошкільних навчальних закладах, із застосуванням енергозберігаючих технологій;

  • пропагування серед громадськості національних родинних технологій;

  • сприяння розвитку освіти, охорони здоров’я, фізичної культури, спорту та туризму;

  • пропагування серед громадськості гуманістичних ідей сучасної освіти на засадах демократизму;

  • сприяння створенню сучасних умов організації навчально-виховного процесу дошкільних навчальних закладів

Протягом 2017- 2018 років був реалізований проект ЄС/ПРООН МРГ-ІІІ (додаткова квота) виконано робіт на 191,578 тис. грн. (заміна вікон та дверей).
Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед собою досить нові завдання.

 

ІІ. Кадровий паспорт

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Дошкільний заклад 100 % укомплектований педагогічним та обслуговуючим персоналом відповідно до Типових штатних нормативів.  Кількість штатних одиниць - 83, педагогічних працівників - 39, медичних - 3, спеціалістів (бухгалтерів) – 2, є діловод, обслуговуючого персоналу -38.

З 39 педагога на повну ставку працюють 37; 1 на 0.75 ставки музичний керівник та 1 на 0,8 ставки керівник гуртка.

Вік

Вік педпрацівників

Кількість

%

20—30 років

9

23

30-40 років

12

31

40-50 років

5

13

50—60 років

11

28

60 та більше

2

5

Освіта

Освіта

Кількість

%

Вища

36

Вища базова

1

Середня спеціальна

2

Педагогічний стаж роботи

Педагогічний стаж

Кількість

%

До 5 років

5

13

від 5 до 10 років

13

33

Від 10 до 20 років

7

18

Від 20 до 30 років

8

21

30 років і більше

6

15

Кваліфікаційний рівень педагогів

Категорія

Кількість

%

Вища

13

33

1 категорія

5

13

II категорія

14

36

Спеціаліст

7

18

Педагогічне звання

4

10

З вихователям присвоєно педагогічне звання «вихователь – методист», 1 вихователю-методисту – «старший вихователь».

Слід відмітити, що адміністрація створює оптимальні умови для постійного  професійного зростання. В цьому році підвищили свою  кваліфікацію при інституті післядипломної педагогічної освіти - 8 педагогів: завідувач Гергелюк Л.Б., музкерівник Мальчик О.В. інструктор з фізкультури Білоголовська Т.М, вихователі Шульган Т.С, Петренчук Л.А, Себлій Т.П., Натяжко Н.І, Пацько Н.М.

Впродовж навчального року було атестовано одинадцять педагогів: підтвердили відповідність раніше присвоєним кваліфікаційним категоріям «спеціаліст вищої категорії» Гергелюк Л.Б, Мальчик О.В, Онищук С.Л, Баховська В.П; присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» Терещук Н.М., Корзун Г.М, Пацько Н.М, Клюці В.Л, кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» Брень Л.Д , Суранович О.М, підтвердили відповідність раніше присвоєному званню «вихователь-методист» Шульган Т.С, Онищук С.Л.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також, проведена підписка на періодичні видання: «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Практичний психолог. Дитячий садок», «Методична скарбничка вихователя», «Музичний керівник дошкільного закладу», хоча не мали змогу підписати такі періодичні видання, як «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Бібліотечка вихователя дитячого садка», «Дитячий садок», «Дитячий садок. Управління», «Дошкільний навчальний заклад на дошкільний заклад».       

Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. В цілому робота колективу ДНЗ відмічається стабільністю та позитивною результативністю.

ІІІ. Організація освітнього процесу.

Нормативна база

Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

  • Конституція України;

  • Закон України «Про освіту»

  • Закон України «Про дошкільну освіту»

  • Закон «Про мови в Україні»

  • Закон України «Про охорону дитинства» №2402-ІІІ від 26.04.2001

  • Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305),

  • Конвенція ООН про права дитини

  • Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»,

  • Положення про атестацію педагогічних кадрів України зі змінами та доповненнями. Наказ №930 від 06. 10.2010

  • Інструкція про ділову документацію в дошкільних закладах

  • «Типовий перелік обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок». Наказ МОНУ №509 від 11.09.2002

  • Методичні рекомендації «Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах»

  • Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234),

  • Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності(затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446)

  • Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» - лист МОН молодь спорту України від 16.03. 2012 року №1/9-198

  • Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах» - лист МОН України від 02.09.2016 №1/9-456

  • Інструктивно-методичні рекомендації «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» - лист МОН України від 02.09.2016 №1/9-454

  • Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» - лист МОН України від 11.10.2017 №1/9-546, інших нормативно-правових актів.

А також, відповідно до власного Статуту, Програми розвитку та Річного плану роботи дошкільного закладу.

Сучасна освіта вимагає докорінного переосмислення напрямків освіти, освоєння прогресивних технологій духовного розвитку особистості, створення умов для розкриття творчого потенціалу дитини. Мова йде про принципово нові психологічно-педагогічні ідеї, концепції, технології, в центрі яких - особистість дитини з її потребами і інтересами. Цьому сприяє впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними виданням, сучасним дидактичним матеріалом.

    Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики.

Навчально – виховний процес організовується на основі Базового компоненту дошкільної освіти України.

Окрім програми «Українське дошкілля», у дошкільному навчальному закладі впроваджуються парціальні програми, за якими реалізуються освітні завдання інваріантивної частини навчального плану:

- Програма художньо-естетичного розвитку «Радість творчості» Авт. О.П.Долинна;

- Програма з фізичного виховання «Казкова фізкультура» Авт. М.М.Єфименко;

- Програма з основ здоров'я та безпеки життєдіяльності «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Авт. Л.В.Лохвицька;

- Навчальна програма образотворчого напряму «Чарівні пальчики», Авт. О.А.Германюк.

Парціальні програми розширюють та поглиблюють можливості розвитку особистості дитини та реалізують пріоритетні напрямки у діяльності дошкільного навчального закладу.

Упродовж 2017 – 2018 навчального року педагогічний колектив плідно працював над вирішенням таких завдань:

    1. Розвиток у дітей чуття національної свідомості шляхом залучення їх до українського декоративного мистецтва.

    2. Формування життєвої компетенції у дітей, шляхом впровадження у практику роботи активних форм екологічного виховання

    3. Впровадження інноваційних  технологій як засіб оптимізації спільної фізкультурно – оздоровчої роботи ДНЗ і родин

Комплексно здійснюється підхід до вирішення річних завдань:

Проведено:

- чотири педагогічних ради, тематичні вивчення з оформленням відповідних довідок, матеріалів до них.

- повний цикл консультацій для вихователів з оформленням папки з їх друкованим змістом для самостійного опрацювання.

- систематично організовуються тематичні виставки робіт дітей та батьків, оформлення стендів, стінгазет.

- діяльність закладу було висвітлено в пресі, на сайті ЗДО

Упродовж навчального року в закладі регулярно проводились семінар-практикум «Плекаймо особистість» під керівництвом Онищук С.Л, творча лабораторія «Формуємо інноваційну культуру педагога», керівник Янчук О.В, майстер-класи, методичне об’єднання педагогів ДНЗ «Творчий педагог – творчі діти», керівник Ільчук І.О.

З метою реалізації даного напрямку «Впровадження інноваційних  технологій як засіб оптимізації спільної фізкультурно – оздоровчої роботи ДНЗ і родин» в закладі проведено:

А/ Педагогічна рада з теми «У центрі уваги – раннє дитинство» під час якої розглянуто питання «Виховання безпечної поведінки дітей з раннього віку»

Б/ Засідання творчої лабораторії з теми «Інноваційні технології як засіб оптимізації спільної фізкультурно-оздоровчої роботи ДНЗ і родин»

В/Консультація «Сюжетно-ігрові заняття з фізкультури, як засіб діагностики рухової підготовленості дошкільників»

Г/ Спортивні свята і розваги «Малята – здоров’ята», «Здоров’ю дитини – зелене світло», «Про лінь забудь, здоровим будь», «Вітаміни – наші друзі», «Здорові діти – здорова нація» тощо

Д/ Батьківські збори «Зростаємо здоровими» з розглядом питань:

  • Система фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі. Усний журнал для батьків

  • Загартовуючі процедури, оздоровчі заходи в ДНЗ

  • Малятко-здоров’ятко. Нетрадиційна робота з батьками з елементами тренінгу

  • Оздоровлення дітей влітку (рекомендації)

Для вирішення питання «Розвиток у дітей чуття національної свідомості шляхом залучення їх до українського декоративного мистецтва» в ДНЗ було проведено: засідання творчої лабораторії з теми «Інноваційні технології освіти в галузі образотворчого мистецтва»; засідання семінару – практикуму з теми «Формування у дітей чуття національної свідомості шляхом залучення їх до українського декоративного мистецтва», консультацію «Формування комунікативних навичок під час образотворчої діяльності», колективний перегляд заняття з образотворчої діяльності з теми «У зимовому лісі зимовий пейзаж» вихователя Брень Л.Д. в середній групі «Колосок», майстер-клас з виготовлення поробок із солоного тіста вихователя Онищук С.Л.

Проведено конкурс на створення кращого центру образотворчої діяльності, переможцями стали групи «Капітошка» (вихователі Соломай О.І, Войтович Ю.І), «Бджілка» (вихователі Басюк М.П., Пилипенко Л.В, Пацько Н.М.), «Суничка» (вихователі Стешук В.В, Музичук Н.А.)

Інноваційні педагогічні технології в педагогіці пов’язані із загальними процесами в суспільстві, інтеграцією знань і форм соціального буття. Вони забезпечують умови розвитку творчих здібностей дошкільника, здійснення його права на індивідуальний творчий внесок, на особистісну ініціативу, на свободу саморозвитку.

З метою реалізації завдання «Формування життєвої компетенції у дітей, шляхом впровадження у практику роботи активних форм екологічного виховання» в закладі проведено засідання семінару – практикуму з теми «Впровадження у практику роботи активних форм екологічного виховання» з розглядом питань: «Сучасний підхід до екологічної освіти», «Екологічна казка в житті сучасної дитини», «Застосування методу проектів для підвищення екологічної обізнаності дітей», переглядом заняття з теми «Казка з цікавими дослідами» у старшій групі «Берізка», вихователь Терещук Н.М. та літературної вікторини у групі «Колосок», вихователь Брень Л.Д., цікаво і з користю для учасників організовано брейн-ринг з теми «Підвищення екологічної компетентності педагогів» керівником семінару-практикуму, вихователем Онищук С.Л

Також, впродовж навчального року було реалізовано природничі проекти «Світ природи – джерело формування дитячої особистості» в групі «Колосок» вихователем Брень Л.Д, «В гармонії зі світом нехай живуть всі діти» вихователем групи «Берізка» Терещук Н.М. та валеологічний проект взаємодії з дітьми молодшої групи «Веселка» з теми «Ой, який чудовий я!», вихователь Шульган Т.С.

Належна увага в дошкільному закладі приділяється впровадженню інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес. Так, на засіданнях методичного об’єднання педагогів ДНЗ розглядалися питання з формування комп’ютерної грамотності педагогів та використання інноваційних форм у роботі з батьками.

Цікаве заняття з використанням інформаційно-компютерних технологій з теми «Осінні барви» презентувала для колег вихователь Пацько Н.М. Під час заняття використала мультимедійну презентацію з переглядом слайдів з тем «Погодні умови», «Лікарські рослини», «Гриби», «Птахи», «Картини відомих художників», вправи для зняття зорової напруги «Ми ходили по гриби», «Два віконця маєм», з прослуховування звуків «Осінній чи зимовий звук»

Практичне заняття «Створюємо мультимедійну презентацію: крок за кроком» організувала вихователь-методист Тимошина О.М.

Інноваційні форми роботи з батьками презентували для присутніх вихователі під час засідання з теми «Працюємо з батьками в єдиному просторі» Так, під час ділової гри з батьками «Родинний корабель» вихователь Стешук В.В. використала слайди «Затока», «Острів», «Риф», «Півострів», «Порт» з переглядом відео «Притча Сократа про дітей». Тренінг з теми «Формування психолого-педагогічної культури батьків» провела вихователь-методист Спічак Г.О

На засіданнях творчої лабораторії педагоги ознайомилися з інноваційними технологіями в освітньому процесі ДНЗ, такими як технологія розвивального навчання, мнемотехніка, новітні технології формування здоров’язбережувальної компетенції тощо, керівник Янчук О.В.

З педагогами ДНЗ проведено консультування з тем: «Технологія розвивального навчання дітей дошкільного віку», «Технологія «Фідбек» як засіб співпраці вчитель-логопеда з батьками», «Мнемотехніка й музика», «Технологія визначення педагогічної зрілості дошкільника»

На заняттях з фізкультури постійно використовуються елементи авторської програми М.М.Єфименка, після денного сну – «Гімнастика пробудження».

Усі педагоги систематично працювали над удосконаленням своєї професійної майстерності, відвідували районні семінари, методичні об’єднання, вивчали досвід колег. 

На базі нашого закладу   проведено  два районні методоб’єднання педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, під керівництвом Харитонюк Л.І., вихователя нашого ДНЗ. На засіданні з розгляду питання «Формування мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку з використанням інноваційних технологій (ТРВЗ, мнемотехніка, ейдетика, су-джок)» вихователь Пилипенко Л. В. продемонструвала заняття з використанням ейдетичних прийомів з теми «Допоможемо гостю з місяця». Використала мнемо таблиці, методи піктограм, звукові асоціації, кольорові асоціації, міжпредметні зв’язки. Людмила Володимирівна застосувала інтерактивні форми роботи, такі як «робота в групах», «робота в парах», диференційований підхід під час виконання завдання «відновимо мікросхеми».

Заняття з патріотичного виховання з теми «Рідна Україна, ти у нас єдина» провела для учасників районної Школи становлення професійної майстерності молодого вихователя з теми «Виховання патріотично налаштованої особистості дошкільника» вихователь Пацько Н.М. На занятті використала інноваційні технології, такі як робота з мнемо таблицями під час пригадування прислів’їв про Батьківщину, з коректурними таблицями для закріплення знань про державні та народні символи, інформаційно-комп’ютерні технології під час перегляду відео презентації «Український віночок». Також, організувала інтерактивні форми роботи, як то «Мікрофон» під час мовленнєвої вправи «Яка Україна», «Роботу в групах» під час дидактичної гри «Склади ціле» з застосуванням диференційованого підходу.

Також, у травні 2018 року на базі нашого ЗДО проводилося районне методичне об’єднання медичних працівників дошкільних закладів, з питання „Особливості оздоровчого періоду в дошкільному навчальному закладі”. Учасники засідання мали змогу переглянути гартувальні процедури для дітей з допомогою природних факторів. Так, Ганна Корзун, вихователь молодшої групи «Яблунька» презентувала вправи для ніжок з метою профілактики плоскостопості, дотиковий масаж для ніг за А.Уманською та масаж за допомогою шишок.

Цікаву розвагу з теми «Сонце, повітря, вода – наші кращі друзі» з використанням ходьби по масажним доріжкам, елементами дихальної гімнастики Г. Стрельнікової, іграми з водою презентувала Тетяна Білоголовська, інструктор з фізкультури.

Майстер-класи з тем «Розвиток креативних здібностей дошкільнят під час роботи з солоним тістом», «Щоб щасливими зростати про здоров’я треба дбати» провели у лютому і травні 2018 року для педагогів району вихователі нашого дошкільного закладу Онищук С.Л. з виготовлення картин з солоного тіста та Стешук В.В. з ознайомлення з нетрадиційними формами оздоровлення.

Вихователь Онищук Світлана Лукашівна презентувала для учасників Школи майстер-клас з виготовлення поробок з солоного тіста та розповіла про свій досвід роботи з дітьми та батьками. Присутні мали змогу ознайомитися з секретами приготування солоного тіста, умовами та терміном його зберігання, особливостями виготовлення та оздоблення поробок та повправлятися у створенні декоративного пано «Соняшник». По закінченню майстер-класу Світлана Лукашівна провела інтерактивну гру «Квітка побажань» під час якої всі присутні висловили свої враження від проведеного майстер-класу.

Валентина Володимирівна Стешук, продемонстувала для присутніх відео-презентацію з теми «Здоров’язбережувальні технології, як важлива складова іміджу сучасного дошкільного закладу», поділилася досвідом роботи з впровадження оздоровчих технологій та провела майстер-клас для учасників Школи з метою активізації і розширення знань педагогів щодо використання освітніх технологій в дошкільному закладі. Присутні виконували вправи, зокрема: самомасаж «Павучки», точковий масаж біологічно активних зон організму за методикою А.Уманської, дихальну гімнастику за методикою Стрельнікової, психогімнастику «На морі», вправи з фітболами та на степ-платформах.

Гурткова робота

Упродовж 2017-2018 н. р. навчального року в закладі плідно працювали 14 гуртків з розвитку творчих здібностей дітей:

  • «Малятко-здоров’ятко», інструктор з фізкультури Білоголовська Т.М.

  • «Казкова фізкультура», керівник гуртка Августинович Г.І.

  • «Дискавері», вихователь Брень Л.Д .

  • «Калинчине віконечко», вихователь Онищук С.Л.

  • «Знай, люби, бережи», вихователь Хилюк В.М.

  • «Чарівні пальчики», керівник гуртка Германюк О. А.

  • «Казка на долоньках», вихователь Корзун Г.М.

  • «Казковий дім», вихователь Басюк М.П.

  • «Театр Диво», вихователь Шульган Т.С.

  • «Чарівний світ театру», музичний керівник Басюк Н.В.

  • «Музична ігротека», музичний керівник Максимчук Т.М.

  • «Усмішка», керівник Червюк Т.А.

  • «Співаночка», музичний керівник Клюка В.Л.

  • «Музична скринька», музичний керівник Мальчик О.В.

Результативність роботи з дітьми   

Моніторинг стану засвоєння програми дітьми у всіх вікових групах є головним показником роботи педагогів та усього колективу у цілому. За результатами діагностики дошкільників по засвоєнню програми «Українське дошкілля» з 540 обстежених дітей ( старші, середні та молодші дошкільники) мають загальні рівні:


 Результати засвоєння програмових вимог

Вікові групи/
рівні


молодші групи 


середні групи


старші

групи


високий


48,9%


53,3 %


58, 6%


середній


45,4%


40,8%


36,9%


низький


5, 7%


5,9 %


4.5 %


Головною метою роботи колективу дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя

Підготовка дітей до навчання в школі

Обстеження стану готовності дітей до шкільного навчання показало, що у дітей  – випускників на достатньому рівні розвинуті психічні процеси, потенційні можливості щодо розвитку пізнавальних процесів.

Наші вихованці  мають достатній і середній рівень саморегуляції  та самостійності, вміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді та відповіді однолітків.

У квітні – травні 2018 року було обстежено 106 дітей. Встановлено загальний рівень шкільної готовності:

Високий – 58, 6%;
середній – 36,9%;

низький – 4,5%.

Випускники нашого дошкільного навчального закладу мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову), так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), підготовку до навчання в школі.

Аналіз вивчення стану роботи зі старшими дошкільниками дає можливість робити висновки, що велику увагу вихователі приділяли  не лише формуванню спеціальних умінь, а й створювали для  дітей умови по формуванню здатності емоційно реагувати  на навколишній світ, міркувати, планувати власну діяльність, доводити розпочату справу до кінця, що в свою чергу  є найважливішими чинниками у формуванні успішної навчальної діяльності.

Велика увага приділялася мовленнєвому розвитку дітей: під  час організованих занять  їх навчали  основам грамоти, готували руку  до письма через графічні завдання. Така планомірна і систематична робота зі старшими дошкільнятами  дала позитивну динаміку у  їх підготовці до майбутнього навчання в школі. 

Хочеться відмітити за належну підготовку дітей до школи вихователям Харитонюк Л.І, Натяжко Н.І, Басюк М.П, Пилипенко Л.В., Пацько Н.М, Овдійчук І.А, Терещук Н.М, Стешук В.В, Ільчук І.О, Баховській В.П.. та іншим.

Таким чином, у ДНЗ створені всі умови для всебічного розвитку дошкільнят.

ІV. Співпраця з ЗОШ

Велика увага в роботі закладу приділялася  наступності дошкільної  та початкової освіти.

У 2017 – 2018 навчальному році було укладено спільні   угоди про  співпрацю з Костопільськими загальноосвітніми школами № 4 та № 6, в яких передбачено заходи, спрямовані на узгодженість питань щодо розвитку, навчання та виховання  дітей старшого дошкільного віку та учнів першого класу, організації з ними  освітнього процесу.

Складено та погоджено план роботи по забезпеченню наступності між дошкільною та початковою ланками освіти, яким передбачено:

- спільні заняття;

- відслідкування подальших досягнень випускників ДНЗ;

- взаємовідвідування уроків та занять;

- робота з батьківськими колективами;

- спільна робота психологів  навчальних закладів

Учителів школи та батьків запрошували у дошкільний заклад на День відкритих дверей «Дитячий садок як соціально-педагогічне середовище розвитку майбутніх першокласників» з переглядом занять у старших групах.

Тісно співпрацюючи з ЗОШ 1-3 ступенів №4 (директор Кириша С.Г.) та № 6 (директор Пашко П.А.) провели спільні заходи з учнями початкових класів «Свято Миколая», «Свято Різдва», «Стрітення». Вдячні класоводам Романчук Н, М., Чайковській Г.А., Дячук І.В, Андрощук Л.О. за плідну співпрацю.

З метою підвищення рівня мотиваційної готовності старших дошкільників до навчання в школі вихователі старших груп провели екскурсії дітей до школи, під час яких оглянули класи, спортивну залу, бібліотеку, познайомилися з директором Світланою Григорівною Кирішою, яка привітно зустріла дітей, дозволила посидіти за партами.

Вихователі проводять цикл занять: «Ми майбутні школярі»; у дошкільному закладі створено інформаційні куточки в яких розміщують матеріали для батьків майбутніх першокласників; створюють ігрові осередки для сюжетно – рольових ігор: «Школа», «Бібліотека», дітям читають твори, розповідають про шкільне життя, знайомлять з професією вчителя, з ними вивчають вірші, пісні.

Під час шкільних канікул діти-школярі часті гості в дошкільному закладі. Вони організовують спільні сюжетно – рольові, рухливі та дидактичні ігри, конкурси малюнків. Діти люблять гратися зі школярами, займатися спортом, слухати їх розповіді про шкільне життя. Також, організовуємо спільні виставки дитячих робіт; показ вистав учнями для дошкільнят (до свят, казки); спільне виготовлення атрибутів до ігор, інсценування казок, ремонт іграшок, книг.

На виробничій нараді було розглянуто питання «Про забезпечення наступності в роботі ДНЗ і школи»

На батьківських зборах вихователі старших груп надали батькам рекомендації з питання «Готуємося до ролі батьків школяра» , а вчителі початкових класів ЗОШ № 4 ознайомили батьків з програмою першого класу та розповіли, які риси характеру слід розвивати у дітей для того, щоб їм було легше навчатись у школі.

V. Взаємодія з сім’ями вихованців

Взаємодія з сім’ями вихованців на протязі року є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції.  Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей.

Робота педагогів з батьками впродовж року здійснювалась у двох напрямках: з колективом батьків та індивідуально.

Педагогічний колектив організовував різні активні форми співпраці:

- анкетування,

- батьківські збори,

- індивідуальні та групові консультації

- участь у святах

- дні відкритих дверей.

Так, цікаво, інформаційно насичено, пройшли батьківські збори „ Особистісний розвиток дітей – спільна справа батьків та педагогів ”; “ Зростаємо здоровими ”.

У кожній групі з початком навчального року було оформлено батьківські куточки в яких постійно змінювався інформаційний матеріал. Спільно з батьками практикувалися дні відкритих дверей, батьки постійно мали змогу тримати на контролі харчування дітей, в кожній групі , кожен день вивішується меню, яке зберігається протягом місяця. У цьому році батьки активно відвідували усі свята, причому їхні пропозиції та побажання щодо сценарію обов’язково враховувались.

Педагогічний колектив  постійно сприяв  формуванню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння  закономірностей розвитку дитини, питань навчання та виховання  дошкільнят шляхом проведення різноманітних форм роботи: батьківських зборів, розміщення матеріалів у куточках для батьків, групових та індивідуальних консультацій, анкетування та діагностування, постійне залучення  до активної участі у святах, ранках, відкритих заходах, конкурсах, святах. Використання таких форм роботи  передбачає  співробітництво, співтворчість педагогів, дітей та батьків. Слід відмітити, що протягом навчального року батьки  надавали посильну допомогу у зміцненні матеріально-технічної бази закладу. 

Спільна та чітка робота з батьківським комітетом дала можливість зробити косметичні ремонти в усіх вікових групах, придбати дитячі меблі, поповнити арсенал дитячих іграшок, укомплектувати дитячі ігрові майданчики нетрадиційним ігровим та фізкультурно – спортивним обладнанням.

Силами батьків та працівників закладу організовано ремонти в усіх групових кімнатах, пофарбовано парканчики  на дитячих майданчиках, частково відремонтовано наявний фізкультурно – спортивний інвентар та обладнання, проведено доукомплектацію майданчиків нетрадиційним ігровим обладнанням.

Відрадно відмітити плідну співпрацю з батьками вихователів груп, де за благодійні внески батьків придбано:

  • група «Берізка»: столи - 4 тис.грн., пилосос – 1,5 тис.грн., іграшки – 1 тис.грн. (Овдійчук І.А, Терещук Н.М);

  • група «Бджілка» : кухня - 4 тис. грн., куточок відпочинку- 2,6 тис. грн.., канцтовари – 2,5 тис. грн., іграшки- 1,5 тис.грн.(Басюк М.П, Пилипенко Л.В, Пацько Н.М.)

  • група «Колосок»: лінолеум – 5 тис. грн., ігрові споруди на майданчик- 6 тис. грн., канцтовари- 500 грн., іграшки- 700 грн.(Бурба Ю.Г, Брень Л.Д);

  • група «Яблунька»: м’який куточок- 2,1 тис. грн.., кухня – 5,2 тис. грн. (Корзун Г.М, Пацько Н.М),

  • група «Дубок» - матеріал на покривала – 2 тис. грн., диванчик- 1 тис. грн., посуд- 500 грн., іграшки- 1 тис. Грн. (Онищук С.Л, Новак Л.В).;

  • група «Капітошка»: килими4,5 тис. Грн. (Соломай О.І, Войтович Ю.І).;

  • група «Сонечко»: килим- 3,5 тис. грн., іграшки- 500 грн.(Холод О.В, Миронець О.М, Захарова О.М);

  • група «Вишенька»: куточок природи 1,6 тис.грн., іграшки- 500 грн. (Харитонюк Л.І, Натяжко Н.І.);

  • група «Дзвіночок»: шафа для одягу -2,2 тис.грн., посуд- 350 грн (Хилюк В.М, Янчук О.В., Савченко Т.Г).;

  • група «Калинка»: гірка на майданчик – 3 тис.грн.(Петренчук Л.А, Пилипенко Л.В, Терещук Н.М);

  • група «Суничка»: іграшки- 600 грн., канцтовари- 300 грн., диван- 930 грн. (Стешук В.В, Музичук Н.А)

  • група «Веселка»: іграшки- 1тис.грн., магнітна дошка – 500 грн., посуд – 600 грн (Шульган Т.С, Захарова О.М).;

  • група «Барвінок»: сенсорні ігри – 1,8 тис. грн.., спортивний інвентар – 1,8 тис. грн. (Себлій Т.П, Миронець О.М, Натяжко Н.І.);

  • група «Ромашка»: канцтовари- 500 грн., іграшки- 1 тис.грн. (Семенчук Н.Г, Савченко Т.Г).

  • група «Ягідка»% гірка- 450 грн., канцтовари- 200 грн., іграшки- 300 грн.(Ільчук І.О, Баховська В.П).

VІ. Організація роботи методичного кабінету

Упродовж навчального року в закладі успішно проводилася методична робота. Її зміст побудований на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблеми організації методичної роботи. 

Обговорено та проаналізовано заплановані контрольні та показові заняття, колективні перегляди. 

Проведено 4 педагогічні ради, рішення яких  в основному виконані. На даних засіданнях обговорювалися навчальні плани, заслуховувалися аналізи тематичних перевірок, проводилося анкетування вихователів з різних методик, засідання круглих столів та інші форми роботи з кадрами. 

Упродовж року  здійснювався контроль за навчально-виховним процесом шляхом безпосереднього спостереження і аналізу роботи вихователів.

Педагогічний колектив  приймав активну участь  у масових районних заходах. Вихователі Харитонюк Л.І. та Семенчук Н.Г. очолювали районні методичні об’єднання  педагогів та семінар-практикум вихователів ДНЗ. 

Зусилля педагогічного колективу були спрямовані на реалізацію завдань, які передбачають формування у дитини життєвої компетенції і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі завдання обговорені на педагогічних радах, виробничих нарадах, під час індивідуальних і групових консультацій.

Слід відмітити, що педагоги закладу активно займалися  впровадженням інноваційних технологій в навчально-виховний процес, зокрема, успішною була робота з використання комп’ютерних технологій, дослідницької діяльності.

Під час організації роботи з педагогічними кадрами використовувалися традиційні та нетрадиційні форми роботи, зокрема тренінги, педагогічні аукціони, мультимедійні презентації, майстер-класи, ділові ігри, школа педагогічного досвіду, семінар-практикум вихователів, анкетування, конкурси і т.д.  Слід зазначити, що пошук організації навчання вихователів мав  вигляд  інтегрованого процесу, що припускало варіацію вже відомих методів роботи з інтерактивними. Під час інтерактивної взаємодії відбувалося не тільки накопичення знань, але й  формувався механізм самореалізації кожного вихователя. Крім того,  використання інтерактивних методів  насичувало зміст  методичної роботи, що  в свою чергу, впливало і  на якість безпосередньої роботи з дітьми.

Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей з дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня. 

Впродовж 2017-2018 навчального року педагогічний колектив приймав участь у:

  • Районних акціях:

«Подаруємо українську книжку дітям Луганщини», під час якої педагоги разом з батьками зібрали 69 книжок.

  • Заняття вихователя Харитонюк Л.І з теми «Казка для метелика» опубліковано в журналі «Бібліотечка вихователя дитячого садка» № 12, 2017

  • Опублікували авторські матеріали в мережі Інтернет на сайті: SUPER.UROK-UA.com, назва публікації «Усі, хто є на білім світі, мають право бути й жити» вихователь Овдійчук І.А; вихователь Корзун Г.М. - конспект інтегрованого заняття з природи для дітей середньої групи «Подорож краплинки», вихователь Терещук Н.М. на сайті: UROK-UA.com, конспект заняття з грамоти «Допомога казковим героям»

  • Вихователь Холод О.В. в онлайн журналі «Дошкільник.in.ua» № 2, 2018 опублікувала заняття з використанням методу сендплей «Чарівна країна» для середньої групи.

  

VІІ. Організація медичної роботи

На достатньому рівні ведеться медичне обслуговування, яке здійснюють сестри медичні Захарко С.В., Захарчук К.І ., Середа Р.В. Головним завданням є дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні і на території, проведення оздоровчо - профілактичної роботи кожного дня та організації харчування.

Планомірно проводяться антропометричні виміри дітей : групи раннього віку - 1 раз у місяць, садові групи - 1 раз у квартал всі виміри записані у антропометричному журналі та оформлені листки здоров’я усіх груп ДНЗ. Проводиться огляд дітей на педикульоз один раз на 10 днів. Раз на рік проводяться обстеження дітей на ентеробіоз.

Систематично проводиться моніторинг захворюваності дітей в ДНЗ.

На диспансерному обліку знаходяться 241 дитина з них:

  • Опорно –рухові захворювання - 38 дітей;

  • Серцево-судинні - 68 дітей;

  • Неврологічні - 99 дітей;

  • Захворювання ендокринної системи – 5 дітей;

  • Хірургічні захворювання – 3 дітей;

  • Очні хвороби -5 дітей;

  • Дерматологічні - 1 дитина;

  • Частохворіючі - 17 дітей;

  • Урологічні - 4 дітей;

  • Лор захворювання - 12 дітей;

  • Стоматологічні – 15 дітей;

  • Відставання у вазі - 19 дітей;

  • Відставання у зрості - 4 дітей;

  • Відставання у фізичному розвитку - 4 дітей;

  • Надмірна вага – 5 дітей.

Згідно наказу МОЗ України від 30.01.01р. «Про порядок профілактичних щеплень в Україні» відповідно до віку дітей в дошкільному закладі проводяться профілактичні щеплення, після письмової інформованої згоди батьків та огляду дитячого педіатру. Контроль за своєчасним проведенням щеплень ведеться  сестрою медичною Захарчук К.І.

Хочеться звернути увагу на те, що вихователі працюють у тісному контакті із сестрою медичною по оздоровчо-профілактичній роботі, проведено ряд переглядів різних форм роботи з фізичного виховання, а саме: ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, коригуюча гімнастика, організація фізичних занять на  свіжому повітрі.

Систематично, в плановому порядку, та за епідеміологічними показниками санітарний стан ДНЗ контролюється Держпродспоживслужбою.

Під контролем адміністрації залишається і медичне обслуговування педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу. Двічі на рік працівники проходять поглиблений медичний огляд, проводиться обстеження в баклабораторії.

Також у ДНЗ проводиться санітарно-просвітницька робота, зокрема проведені бесіди з вихователями з тем:

«ГРВІ і його профілактика», «Профілактика травматизму у дітей», «Профілактика Вітряної віспи», «Профілактика Скарлатини», «Значення вітамінів в житті дитини» «Санітарно – гігієнічний режим у ДНЗ», «Педикульоз та його профілактика», «Профілактика гострих кишкових інфекцій», «Раціональне харчування дітей для їх росту та розвитку». Виступи на виробничій нараді з теми: «Про результати медико-педагогічного контролю», «Про аналіз медичного огляду дітей закладу вузькими спеціалістами», «Про виконання норм харчування в ДНЗ за вересень - листопад 2017 року», «Про стан роботи щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму»

З помічниками вихователів ДНЗ проведено бесіди з тем:

«Правила миття столового посуду», «Профілактика гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь», «Дотримання санітарно-гігієнічного режиму в ДНЗ», «Правила миття іграшок».

З батьками проведено просвітницьку роботу з тем:

«Профілактика ГРВІ», «Профілактика інфекційних захворювань», «Профілактика гострих кишкових інфекцій», «Адаптаційний період дітей в ДНЗ». Також виготовлені санбюлетні на теми: «Ротовірусна інфекція та її профілактика», «Профілактика скарлатини у дітей», «Обережно грип», «Педикульоз та його профілактика».

VІІІ. Організація харчування дітей

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни.

Робота з організації харчування дітей ДНЗ здійснюється згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», N 202/165, 26.02.2013, Наказу  «Про затвердження змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».

Відповідальною особою за організацію харчування дітей в ДНЗ є сестра медична з дієтхарчування Середа Р.В.

Усі продукти харчування, що надходять до ДНЗ  відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.

Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ДНЗ є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється сестрою медичною в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а в разі потреби - корекція харчування.

Якість ведення документації на харчоблоці та в коморі обумовлена відсутністю зауважень контролюючих органів.

Сестра медична веде документацію щодо харчування дітей, разом з завідувачем та кухарем складає перспективне меню, меню-розкладку, здійснює контроль за харчуванням дітей, проводить санітарно-просвітницьку роботу серед батьків, контролює дотримання технології приготування їжі, вихід і якість готових страв, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, відмічає в журналі здоров’я працівників харчоблоку та своєчасність проходження медоглядів працівниками закладу.

Харчування для дітей груп з 10.5 годинним режимом роботи становить  - 21.00/12.60-сплачують батьки; з 12 годинним режимом роботи – 22.00/13.20- сплачують батьки.

Питанню якісного харчування постійно приділяється особлива увага. Постійний контроль за правильною організацією харчування здійснюється завідувачем ДНЗ, а також комісією з перевірки якості харчування дітей в ДНЗ:

голова Холодюк Г.К., члени: Баховська В.П, Стешук В.В, Захарко С.В.. Періодичність контролю – 1 раз на тиждень. Зауваження та відмітки про їх усунення фіксуються в картах контролю за організацією харчування, В ДНЗ організований контроль за якістю продуктів харчування, що надходять. Прийом продуктів від постачальників, аналіз їх стану проводиться обов'язково в присутності сестри медичної з дієтхарчування.

Періодичний контроль проводять працівники міської ради, та методист по дошкільному вихованню відділу освіти Спічак Г.О.

Харчування в ДНЗ наближене до раціонального і здійснюється відповідно до примірного двотижневого меню, яке складено на зимовий, весняний, літній та осінній періоди року, проводиться аналіз вартості харчування однієї дитини в день та виконання норм харчування.

Виконання норм харчування за основними продуктами:

Назва продуктів

%

Цукор

100

Картопля

100

Олія

100

Масло вершкове

93

Свіжі фрукти

80

М’ясо

74

Яйце

100

Риба

91

Овочі

93

Молоко

92

Сир кисломолочний

80

Сир твердий

76

Соки

91

Виконання норм (середнє)

90

Недовиконання норм харчування пояснюється постійним подорожчанням цін на продукти харчування .

 У закладі харчуються діти пільгових категорій:

- безкоштовно:

Діти з малозабезпечених сімей - 38 дітей

Діти-інваліди – 3

Діти, батьки яких загинули в зоні АТО- 1дитина

Діти, батьки яких на даний час перебувають в зоні АТО- 3 дітей

-50% від загальної суми:

багатодітні родини -72 дитини

Робота з організації харчування дошкільників в ДНЗ ведеться на достатньому рівні.

Організація роботи щодо охоплення навчанням дітей 5 -річного віку та обліку дітей у мікрорайоні.

Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» (ст.19), «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст.32), на підставі листа Міністерства освіти і науки України від 07.05.2007 року №1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку», за дошкільним закладом закріплено територію для ведення обліку дітей, які не охоплені, з певних причин, дошкільною освітою.

На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 17.12.2008 р. №1/9 –811 «Про здійснення соціально – педагогічного патронату», інструктивно – методичних листів від 27.08.2000 р. № 1/9- 352, від 04.10.2007 р., № 1/9 – 583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» адміністрацією ДНЗ розроблені заходи , які включають:

- соціально−педагогічний патронат сімей, які мають дітей 5−6річного віку, які не відвідують дошкільний заклад;

- роз’яснення нормативних документів та ознайомлення з роботою закладу щодо охоплення дітей дошкільною освітою,

- робота консультпункту з надання консультацій за запитом.

Відповідно до наказу по ДНЗ «Про організацію соціально-педагогічного патронату сімей, діти яких з певних причин не відвідують ДНЗ» № 45 від 08.08. 2016р. призначено відповідальну особу за проведення обліку дітей віком від 0 до 6 років вихователя-методиста Спічак Г.О. В закладі створено робочу групу з обліку дітей дошкільного віку, що мешкають на території, закріпленої за дошкільним навчальним закладом. Членами робочої групи складено списки дітей дошкільного віку на підставі обходу по закріпленим вулицям. Педагогами проведено обстеження мікрорайону на наявність дітей, неохоплених дошкільною освітою.

Загальна кількість дітей — 375: з них відвідують консультпункт при дошкільному закладі - 197 , що становить 53%; охоплені позашкільною освітою – 19 що становить 5% , охоплено іншими формами здобуття дошкільної освіти - 159 дітей, що становить 42%.

Поряд з тим, у роботі колективу закладу просліджується  ряд проблем, яким    необхідно приділити увагу в наступному навчальному році:

Вихователям слід більше уваги звертати на  використання інтерактивних форм роботи з дітьми

Педагогічному колективу слід спрямувати свої зусилля на  покращення умов життєвого розвивального  простору для дітей (дообладнати ігрові осередки, забезпечити їх необхідним інвентарем, обладнанням та іграшками), використовуючи нетрадиційні підходи до оформлення групових кімнат, розташування дитячих та іграшкових меблів. 

Робота закладу щодо накопичення, вивчення, узагальнення та систематизації передового педагогічного досвіду має поверхневий характер, необхідно приділити увагу  належному доопрацюванню вихователями досвідів роботи, які матимуть результативність та можливість їх використання в практиці роботи дошкільного закладу.

Істотною проблемою в роботі педагогів все ще є переповнюваність груп, особливо ясельної та молодших, комплектація груп за віком.

Все ще не повністю вирішена проблема обладнання фізкультурної зали та фізкультурного майданчика.

Гострою необхідністю є здійснення патрулювання території ДНЗ представниками правоохоронних органів у вечірні години, так як підлітками, які збираються на території дошкільного закладу нищаться ігрові споруди, спортивне обладнання.

Особливу увагу Веремчук Г.В, практичному психологу дошкільного закладу слід приділити роботі з сім’ями, діти яких потребують підвищеної уваги з боку педагогів.

Актуальною залишається проблема впровадження у роботу дошкільного закладу новітніх технологій навчання та виховання. Тому більше уваги слід приділяти роботі по вивченню кращих здобутків науки і практики.

Організація освітньої діяльності в дошкільному навчальному закладі у 2018/2019 навчальному році здійснюватиметься відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності(затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах» - лист МОН України від 02.09.2016 №1/9-456, Інструктивно-методичні рекомендації «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» - лист МОН України від 02.09.2016 №1/9-454, Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» - лист МОН України від 11.10.2017 №1/9-546, інших нормативно-правових актів.

Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ДНЗ № 3 «Сонечко» на 2018-2019 навчальний рік буде визначатись:

Освітніми програмами та навчально-методичною літературою, що затверджені або рекомендовані Міністерством освіти і науки України чи схвалені для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України, а саме:

Комплексними освітніми програми:

– “Українське дошкілля”, програма розвитку дитини дошкільного віку (авт.. Білан О.І., Возна Л.М., Максименко О. та ін.).

Парціальними освітніми програмами:

- Програма художньо-естетичного розвитку «Радість творчості» Авт. О.П.Долинна;

- Програма з фізичного виховання «Казкова фізкультура» Авт. М.М.Єфименко;

- Програма з основ здоров'я та безпеки життєдіяльності «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Авт. Л.В. Лохвицька;

- Навчальна програма образотворчого напряму «Чарівні пальчики», Авт. О.А.Германюк.

Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи за 2017-2018 навчальний рік, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, нормативно-правові акти МОН України та з метою усунення недоліків і забезпечення більш високої якості дошкільної освіти, ефективного педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, педагогічний колектив  разом з батьками та громадськістю дошкільного навчального закладу організує роботу  у відповідності до домінуючих напрямків роботи з педагогами за   єдиною науково-методичною проблемою «Забезпечення якісної освіти шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації державних стандартів, розвитку національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості» та визначає пріоритетні завдання на новий навчальний рік  щодо модернізації змісту дошкільної освіти в умовах роботи за Базовим компонентом дошкільної освіти:

Завдання Костопільського ДНЗ № 3 «Сонечко»

на 2018 -2019 навчальний рік

  1. Розвиток у дітей чуття національної свідомості шляхом залучення їх до музичного мистецтва.

  2. Формування життєвої компетенції у дітей, шляхом впровадження інноваційних форм роботи з логіко-математичного розвитку, економічного виховання.

  3. Впровадження інноваційних  технологій як засіб оптимізації спільної фізкультурно – оздоровчої роботи ДНЗ і родин.

17

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн