Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Вправи та ігри для роботи в інклюзивному класі

Інклюзивна освіта

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

09.02.2020

2079

77

0

Опис документу:
Одним із найперспективніших шляхів виховання і навчання учнів з особливими освітніми потребами є впровадження активних методів і форм навчання. Використання дидактичних ігор на уроках в початковій школі в інклюзивному класі розвиває увагу, спостережливість, кмітливість, взаємодію педагога й учнів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ігри та вправи для роботи в інклюзивному класі

Дидактична гра – незмінна складова навчально-виховного процесу.

Проводити гру можна на різних етапах навчального процесу, зокрема під час:

  • Пояснення нового навчального матеріалу;

  • Засвоєння та закріплення навчального матеріалу;

  • Повторення вивченого матеріалу

Під час проведення занять у початкових класах з дітьми з особливими потребами необхідно використовувати наочність, роздавальний матеріал, включаючи в урок ігрові моменти.

Дидактичні ігри на уроках математики.

Гра «Склади з частин»

Матеріал для гри: зразки плоских геометричних фігур (квадрат, прямокутник, трикутник, круг), такі самі геометричні фігури, розрізані на 7-8 частин, набірне полотно.

Перебіг гри: На набірному полотні виставляють зразки плоских геометричних фігур. Учень одержує одну з фігур, розрізану на частини, і має скласти цю фігуру. Можна використати такі розрізи фігур

Гра «Доміно»

Урізноманітнити роботу на уроці допоможе доміно. Його можна широко використовувати як під час лічби, формування поняття про число, засвоєння дій додавання й віднімання, множення і ділення, так і для розвитку просторових уявлень.

Гра «Мовчанка»

Матеріали для гри:набір карток з числами, геометричні фігури.

Перебіг гри. Основне правило: учень має відповідати на запитання вчителя, не промовляючи жодного слова.

Орієнтовні запитання

Яке число стоїть після 5? (учні мовчки показують картку з числом 6)

Скільки буде 3 + 9?

Від 7 відняли 5. Скільки залишилось?

Яке число стоїть перед 7 і після нього?

Яке число стоїть між числами 8 і 10? 17 і 19?

Які числа менші від 4?

Яке число більше ніж 8, але менше ніж 10?

Яка геометрична фігура має три сторони?

Яка геометрична фігура має чотири кути?

У якої геометричної фігури всі сторони рівні? (Квадрат, рівносторонній трикутник)

Скільки кутів має прямокутний трикутник?

У якої геометричної фігури всі кути рівні?

Таку гру корисно проводити, коли учні збуджені та їм важко зосередитися. Її можна проводити на початку уроку для повторення вивченого матеріалу, удосконалення обчислюваних умінь і навичок, розвитку прийомів мислення тощо. Запитання добирають залежно від теми й мети уроку.

Гра «Багато-мало-один»

Матеріали для гри:у кожного учня на парті лічильні палички (або будь-який інший матеріал, а саме: олівці, геометричні фігури, картинки із зображеннями різної кількості предметів тощо).

Перебіг гри. Учитель називає по черзі слова: «багато», «мало», «один», а учні мають мовчки показати відповідну кількість предметів. Цю гру можна ускладнити.

Дидактичні ігри на уроках української мови та літератури.

Гра «Незнайко»

Один учень читає, а інший виправляє припущені помилки.

Гра «Вовк і заєць»

Один учень починає читати текст, другий долучається після того, як перший дійде до крапки, намагаючись наздогнати першого.

Гра «Земля – небо»

За командою «Земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «Небо» - піднімають голівки догори, прибираючи пальчики від тексту. Знову почувши «Земля», учні очима знаходять, де вони завершили читати.

Гра «Луна»

«Сильніший» учень читає речення, а «слабший» читає це речення після прослуховування.

Гра «Утвори слово»

Від поданих слів утворіть нові слова з апострофом.

Дерево – дерев`яний; горобець – гороб`ята;

солома – голуб -

трава - ластівка –

Гра «Віднови слово»

На дошці написані слова з пропущеними літерами:

Лос_, пен_, тін_, пал_то, пал_ма.

Потрібно записати в зошиті відновлені слова.

Гра «Виростимо речення»

Називають одне слово, діти додають по одному слову так, щоб вийшло поширене речення. За аналогією можна проводити гру на скорочення речення. Урізноманітнити цю гру можна шляхом конкретизації завдання, наприклад, «виростити» речення з однорідними членами (додатками, означеннями тощо) або «виростити» односкладне поширене речення.

Дидактичні ігри на уроках природознавства.

Гра «Урожай»

Створюють дві команди. Одна з них «збирає» овочі, інша – фрукти. Збирати можна реальні предмети чи малюнки з їх зображенням. Перемагає та команда, яка швидше виконає завдання.

Гра «Сад, город, поле, лука»

Учитель кидає дітям по черзі м`яч і називає рослину. Учень, який спіймав м`яч, має швидко розповісти, де вона росте: у саду, на городі, полі, лузі.

Гра «Три однакових листки»

Матеріал для гри: натуральні об`єкти, чи предметні малюнки.

Перебіг гри. Гру проводять восени під час екскурсії. Учитель демонструє дітям листок дерева чи куща. Дітям слід знайти по три подібних листочки. Перемагає той, хто виконає завдання першим.

Гра «Знайди пару»

1-й варіант. Учнів об`єднають у дві команди: одній роздають листя, іншій – плоди. За сигналом учителя учні стають парами у такий спосіб, щоб листя відповідало плодам.

2-й варіант. Одна команда отримує коріння (цибулю, ріпку, моркву, картоплю), інша – бадилля.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.