і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Вправи

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KY457441
За публікацію цієї методичної розробки Рябова Марія Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №KY457441
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Розробки уроків

у початкових класах

за підручником

Ломаковської Г.В., Проценко Г.О.,

Ривкінд Й.Я., Рівкінд Ф.М.

«Сходинки до інформатики»

Тема: Алгоритми в нашому житті.

Мета:

навчальна: навчити учнів створювати алгоритми використовуючи приклади з власного щоденного життя, ознайомити учнів з алгоритмами в нашому житті,

розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;

виховна: виховувати вміння узагальнювати та бажання вивчати інформатику.

Цілі:

учні знатимуть: про алгоритми як зустрічаються у власному житті.

учні вмітимуть: складати алгоритми використовуючи приклади з власного досвіду

Тип уроку: урок – рольова гра, закріплення нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютери, підручник, робочий зошит.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання. Перевірка готовності учнів та обладнання до уроку. Перевірка присутності учнів.

Діти, а ви любите сонечко? А яке воно? (тепле, усміхнене, ласкаве). Я гадаю, що ви вже дуже чекаєте сонячних днів. А чи знаєте ви, що сонечко любить усміхнених дітей? Давайте ми з вами посміхнемося одне одному і побажаємо успіхів на уроці.

Щоб розпочати сьогоднішній урок пригадаємо про що ми говорили на попередньому уроці.

ІІ. Актуалізація знань.

Отже, сонечко вже встало і пропонує нам з вами зробити розумову зарядку.

Інтерактивна вправа

ІІІ. Мотивація

А чи доводиться вам бути виконавцями алгоритмів?

Як часто у житті вам доводиться виконувати команди?

Повідомлення теми, мети уроку

Давайте на сьогоднішньому уроці, тема якого «Алгоритми в нашому житті», з’ясуємо, де в щоденному житті ми стикаємося з алгоритмами. Навчимося складати алгоритми та виконувати їх.

Отже, запишемо дату та тему уроку у зошитах.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Ми вже знаємо, що кожного ранку всі ми виконуємо одинаковий алгоритм. Коротко ми його називаємо «Ранок», а саме: прокидаємось, робимо зарядку, вмиваємось, снідаємо, чистимо зуби, одягаємось, беремо портфель та йдемо до школи. По дорозі до школи ми можемо знову стати виконавцями алгоритму перехід вулиці через пішохідний перехід. А потім знову алгоритм за алгоритмом … І так щодня. Наші герої з підручника Данилко та Комп’юшко теж пропонують нам ознайомитись із щоденним життям сім’ї Данилка.

Будувати такі алгоритми з порядку дій ми вже навчилися і добре засвоїли. Тому на сьогоднішньому уроці пропоную побудувати алгоритм за поданим сценарієм. А точніше, сьогодні пропоную вам побудувати алгоритм до казки відомої української поетеси Лесі Українки «Три метелики». Для того щоб реалізувати наш задум, роздамо ролі та визначимо хто буде білим, червоним і жовтим метеликами, хто буде тюльпаном, а хто лілеєю. Давайте додамо ще персонажів, сонечко та хмари, а також читців. Ну і виберемо з класу хлопчика Всезнайка, який буде будувати алгоритм графічно на нашій інтерактивній дошці.

Дякуємо нашим виконавцям алгоритму і Всезнайку. Молодці! Із завданням впорались чудово.

Давайте обговоримо нашу роботу?

Що для вас було новим і невідомим? (блок розгалуження, умова).

Так, існують алгоритми і таких типів, але знайомитись з ними ми будемо у 3 класі.

А зараз, поки у нашому класі ще присутні метелики пропоную зробити фізкультхвилинку.

V. Фізкультхвилинка

VI. Закріплення знань, формування вмінь

Продовжуємо урок, і зараз буде робота за комп’ютером в програмному середовищі «Сходинки до Інформатики»

Алгоритм нашої роботи такий:

  1. Повторити правила безпечної роботи за комп’ютером.

  2. Включити комп’ютер.

  3. На робочому столі знайти піктограму «Сходинки до Інформатики»

  4. Відкрити папку 2-клас.

  5. Завдання «Серветка»

VIІ. Вправи для очей

ІX. Підсумки уроку

Виконайте в зошитах алгоритм, що поданий на цій схемі

X. Домашнє завдання

Записати словесно алгоритм «Як закінчити школу з відзнакою»

Тема: Поняття про програму. Вікно програми. Робота з тренажером миші, переміщення об’єктів, подвійне клацання.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям програма, вікно програми, сформувати поняття комп’ютерної програми; формувати вміння застосовувати раніше набуті знання;

розвивальна: розвивати логічне мислення; активізувати пізнавальну діяльність учнів;

виховна: формувати вміння організовувати своє робоче місце і роботу на уроці.

Цілі:

учні знатимуть: що таке програма, з яких елементів складається вінко програми.

учні вмітимуть: керувати елементами вікна (згорнути, розгорнути, закрити ),

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, презентація. Сходинки до інформатики,

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель готує картки із зображенням пристроїв комп’ютера і показує їх по черзі учням. Учні мають назвати пристрій, визначити, чи належить він до пристроїв введення чи виведення інформації, та обґрунтувати відповідь.

Картки: монітор, миша, клавіатура, системний блок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель . Робота всіх частин комп’ютера і пристроїв була б неможлива без спеціально написаних програм. Комп’ютер працює за вибраною користувачем програмою. Програми створюють за допомогою «комп’ютерних» мов, які називають мовами програмування, їх вивчатимемо в старших класах.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з поняттям «програма», яке зустрічатиметься упродовж вивчення всього курсу інформатики.

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Робота з підручником: § 5.

V. Усвідомлення набутих знань

Робота в зошиті

VІ. Фізкультхвилинка

VII. Формування вмінь та навичок

Практичне завдання

Учитель нагадує дітям правила техніки безпеки і пропонує виконати практичне завдання на комп’ютері. Можна запропонувати виконати вправи з курсу «Сходинки» (Збери малюнок).

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

  1. Інструктаж учителя.

Вправа з підручника

  1. Практична робота за комп’ютерами.

  2. Вправи для очей.

  3. Релаксація Гімнастика для очей

У середньому темпі виконати 3-4 кругових рухи очима в правий бік, стільки ж — у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь — на рахунок 1–6. Повторити 1-2 рази.

VIII. Підбиття підсумків уроку

Фронтальне опитування

  1. Чи сподобалося вам на уроці?

  2. Що нового ви дізнались?

  3. Назвіть програми, з якими ви стикалися. Для чого вони були призначені?

Тема: Алгоритми

Мета:

 навчальна:ознайомити учнів з поняттям алгоритми, сформувати поняття алгоритму; формувати вміння складати проекти за допомогою програми Scratc (рухати виконавця);

 розвивальна: активізувати пізнавальну діяльність учнів; розвивати пам'ять, логічне та образне мислення; 

виховна: виховувати зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.

Цілі:

учні знатимуть: поняття алгоритм , команда і виконавець.

учні вмітимуть: складати проекти за допомогою програми Scratc

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання: комп'ютерна програма Scratc; презентація «Алгоритми».

Хід Уроку

I. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань Установіть відповідність.

 Команда

 Призначення

 Робить виконавця видимим

змінили розмір на

Робить виконавця невидимим

 Показує команду виконавця

показати

 Очищує всі ефекти

ОЧИСТИТИ графічні ефекти

Змінює розмір

 сховати

Показує, про що думає виконавець за задану кількість секунд

Задає розмір

III. Мотивація навчальної діяльності

Розгадайте ребус

Учитель. Сьогодні ми продовжимо вивчати програму Скретч. Вивчимо нове поняття, яке є дуже важливим під час вивчення інформатики.

Тема нашого уроку — «Алгоритм».

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

— Мільйони людей в усьому світі обробляють інформацію, перебуваючи вдома, навчаючись чи працюючи. Часто ми виконуємо деякі дії не замислюючись, а іноді робота потребує великих витрат праці. Щоб полегшити виконання роботи, її автоматизують.

— Уявіть собі роботу касира у великому супермаркеті. Кожен товар, що продають у такому магазині, має свій штрих-код. За його допомогою можна визначити вартість та наявність товару. Складемо послідовність дій касира під час оформлення покупки.

 1. Узяти товар.

 2. Перевірити наявність цінника та штрих-коду на товарі.

 3. Просканувати штрих-код.

 4. Вибрати потрібний товар у переліку товарів.

 5. Додати вартість товару до суми вартостей товарів, придбаних

покупцем.

 6. Оголосити суму покупки.

 7. Розрахуватися з покупцем.

 8. Роздрукувати чек.

 9. Подякувати за покупку.

Таку послідовність дій називають алгоритмом.

Словничок

Алгоритм — це послідовність дій (команд), виконання яких

приводить до здобуття очікуваного результату.

Учитель. А зараз продовжимо ознайомлення з програмою Скретч. Я розповім вам про декілька нових команд.

Призначення команд з категорії

Рух-Команда-Дія-

Перемістити на задану кількість-переміститись на кроків

Повернути на заданий кут у градусах за годинниковою стрілкою-повернути на

Повернути на заданий кут у градусах проти годинникової стрілки

Повернути праворуч, ліворуч, угору, вниз

Слідувати за чимось, наприклад за вказівником миші

Призначення команд з категорії Звук

Команда

Дія

Програвати будь-який звук

грати звук няв до завершення

Програвати звук до кінця

зупини всі звуки

Зупинити всі звуки

Програвати на барабані. Можна вибрати звук барабану і кількість ударів

Пауза в задану кількість тактів

V. Застосування набутих знань

Робота за підручником

Додаткові завдання

  1. Запишіть послідовність команд для малювання фігури (коло), поданої на рисунку.

VII. Формування вмінь та навичок

Повторення правил роботи за комп'ютером

1. Віршик та правила поведінки за комп’ютером.

2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти?

Робота за комп'ютером

Релаксація

VIII. Підбиття підсумків уроку

Фронтальне опитування

1. Чи сподобалось вам на уроці?

2. Чи все було зрозумілим?

3. Чого ви дізнались?

4. Чого таке алгоритм?

5. Із чого складається алгоритм?

6. Хто може бути виконавцем алгоритму?

IX. Домашнє завдання

 1. Завдання за підручником:, для кмітливих: № 1, 2.

 2. Додаткове завдання

Виконавець Цифроніжка вміє ходити числовою лінійкою. За командою вперед вона робить два кроки праворуч, а за командою назад — один крок ліворуч.

 Де опиниться Цифроніжка, якщо виконає програму, стартуючи з клітинки 3.

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Тема: Алгоритм і виконавці

Мета:

навчальна: сформувати поняття алгоритму, виконавця алгоритму, вміння складати прості алгоритми;

розвивальна: розвивати алгоритмічне мислення, пам'ять, увагу;

виховна: виховувати зацікавленість основами алгоритмізації.

Цілі:

учні знатимуть: поняття алгоритм , виконавець.

учні вмітимуть: складати прості алгоритми

Тип уроку: повторення опорних знань, формування вмінь.

Обладнання: комп’ютер, підручник,мультимедійна дошка, презентація,

Хід Уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Повторення правил поведінки та безпеки в комп’ютерному класі

ІІІ. Розминка

Розкодуйте слова.

Відповідь. Команда.

Яке з поданих речень є спонукальним?

1.Споконвіку українці любили калину.

2. Яку рослину любили українці

2. Яку рослину любили українці споконвіку?

3. Саджайте калину коло хат!

4. Ах, яка чудова наша країна!

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Учитель пропонує дітям розглянути малюнок, на якому зображені стадії розвитку рибки.

Запитання до учнів

— Що ви бачите на малюнку?

— Так, це рибка. Зверніть увагу на числа біля кожного малюнка. Про що вони повідомляють? Чи могла бути спочатку рибка-мальок, а потім ікринка? Чому?

V. Актуалізація опорних знань

Розповідь учителя

— Отже, у природі все розвивається за певними законами, відбувається у заданій послідовності. Якщо змінити послідовність дій, то утвориться безлад.

У житті людини також усе виконується у певному порядку. Школярі щодня виконують домашні завдання, при цьому вони діють за планом. Наприклад, під час виконання домашнього завдання з української мови дії можуть бути такими:

1. Відкрити щоденник.

2. Визначити, що задано.

3. Розгорнути підручник.

4. Відшукати потрібну сторінку.

5. Відшукати потрібну вправу.

6. Розгорнути зошит...

Продовжте самостійно ланцюжок дій.

Запитання до учнів

— Чи можна виконати вправу в зошиті, не розгорнувши його?

— Чи пам’ятаєте ви, що таке алгоритм і хто такі виконавці алгоритмів?

Інформація для пригадування

Порядок дій, що дає змогу виконати певну задачу називають АЛГОРИТМОМ, а тих, хто їх виконує – ВИКОНАВЦЯМИ.

Алгоритм складається з окремих команд-указівок виконати деякі конкретні дії. Команди алгоритму виконуються одна за одною, і на кожному кроці відомо, яка команда повинна виконуватися наступною. Почергове виконання команд за кінцеву кількість кроків приводить до розв’язання задачі.

Учням пропонується навести власні приклади алгоритмів.

Виконавець алгоритму — це людина, тварина або пристрій, який виконує алгоритм. Для того щоб виконавець міг розв’язати задачу за заданим алгоритмом, він повинен уміти виконувати кожну з дій, що вказується командами алгоритму.

Виконавцями алгоритмів можуть бути людина, тварини, автомати, тобто ті, хто розуміє та може виконати вказівки алгоритму.

Система команд виконавця — сукупність команд, які можуть бути виконані виконавцем; кожна команда алгоритму належить до системи команд виконавця.

Робота автоматичних пристроїв ґрунтується на положенні, що найпростіші операції, на які розпадається процес розв’язання задачі, може виконати машина, яка спеціально створена для виконання окремих команд алгоритму і виконує їх у послідовності, вказаній в алгоритмі.

Комп’ютер також є виконавцем алгоритму, оскільки працює за певним алгоритмом (програмою).

VІ. Усвідомлення набутих знань

Робота з підручником § 24

VIІ. Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі

Гне дерева молоді.

А вони ростуть, міцніють,

Вгору тягнуться, радіють.

Вітер віє нам в лице;

Захиталось деревце.

Вітерець все тихше, тихше,

Деревце все вище, вище!

VIII. Виконання логічних вправ

На столі стояли три мотрійки. У кожній з них вміщується три маленьких. Скільки всього мотрійок було?

Відповідь. 12.

Розгадай ребус:

Відповідь: Алгоритм

IX. Формування вмінь та навичок

Практичне завдання

Робота з комп’ютерною програмою, що передбачає створення алгоритму. Наприклад, «Навантажувач»,

X. Релаксація Гімнастика для очей

XI. Підбиття підсумків уроку

XII. Домашнє завдання:

  1. Складіть алгоритм за яким працює світлофор.

  2. Наведи приклади та виконавці до алгоритму.

  3. Яка помилка в наведеному алгоритмі

Візьми в одну руку чашку.

Візьми в другу руку чашку.

Відкуси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Алгоритмічне та логічне мислення учнів початкових класів
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Клас
    2 Клас, 3 Клас, 4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    1339
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    KY457441
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KY457441
За публікацію цієї методичної розробки Рябова Марія Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №KY457441
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти