Вказівник дистанційного уроку з музичного мистецтва на тему «Симфонічна музика»

Опис документу:
Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання у спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМА: Симфонічна музика

Запрошую вас до зустрічі з симфонічною музикою, протягом уроку ми розширимо і поглибим свої уявлення про засоби музики, мистецтво професійної музики, особливості взаємодії музики з іншими видами мистецтва та познайомимося з творчістю Г. Свиридова

  • Яку музику ви найчастіше слухаєте?

  • А яка пісня ваша улюблена?

  • А яка була улюбленою в 4 класі?

  • От бачите, сучасна музика хоч і стає швидко улюбленою, але так само швидко ми її і забуваємо, а класична музика живе цілі століття.

Упродовж історії музичної культури композитори зрозуміли, що звучання об’єднаних разом музичних інструментів відкриває величезні можливості у виконанні музики. Так, поряд з ансамблевою музикою виник ще один вид інструментальної музики, про який ми сьогодні й дізнаємося. Паралельно з розвитком ансамблевого музикування виник класичний тип симфонічного оркестру.

    • Які види інструментів ви знаєте?

    • Що таке ансамбль?

    • Що таке дует, тріо, квартет?

Пориньмо у море симфонічної музики та послухаймо цікаву історію про незвичайний оркестр.

Якось тато сказав синові: «Готуйся: завтра підемо слухати оркестр». «А квитки ти купив?» — запитав хлопець. Тато всміхнувся й відповів, що концерт безкоштовний.

Наступного дня він розбудив сина та дружину й усі поспішили на електричку...

Невдовзі вони прийшли до лісу і раптом виразно почули звуки крапання. Це туман осідав на листя, й великі краплі води зривалися вниз та лунко падали додолу. Аж ось пробіг кронами осик вітерець, і гілки застукали одна об одну. Тато сказав, що подібні звуки видає тріскачка — удалий народний музичний інструмент. За мить усі почули, як пискнула синиця, їй відгукнувся щиголь та взяли веселу ноту горобці.

З хащі донісся дріб дятла, заскрекотіла сорока. Знову вітер гойднув крони, від чого крапання стало ще дзвінкішим. .

«Хто ж диригент цього оркестру?»,— пожартувала мама. Несподівано крізь туман пробився тонкий сонячний промінь. «А ось і диригентська паличка», — сказав тато. «Виходить, диригент — сонце!» — підхопив син. Усі дружно розсміялися.

Це звучав оркестр, який створила природа. Та в музиці все по- іншому: для створення оркестру потрібно багато музикантів та диригент.

Кожен із музичних інструментів, як і голос людини, має свій тембр. Він залежить від матеріалу, з якого виготовлений інструмент, – дерева чи металу, від розміру та форми корпусу, способів видобування звуків. За цими ознаками, як ви знаєте, утворилися певні групи інструментів.

ЗУПИНИМОСЯ НА ТВОРЧОСТІ ГЕОРГІЯ СВИРИДОВА

Сьогодні ми прослухаємо п’єсу російського композитора Георгія Свиридова. На жаль, композитор відійшов у інший світ, але залишив людям багато гарної музики. Його батько був поштовим службовцем, а мати - вчителькою. Першим музичним інструментом була балалайка. І хоча має вона три струни, хлопчик так захопився музикою, що вивчив всі ноти, отримав професійну музичну освіту і став композитором. До цікавих фактів життя композитора можна віднести наступний випадок. Одного разу в якості оплати праці Єлизаветі Свиридової запропонували взяти на вибір німецький рояль або корову. І вона, не довго думаючи, вибрала музичний інструмент. До цього часу чуйна освічена жінка вже помітила пристрасть сина до музики і вирішила допомогти йому в освоєнні майстерності.

А зараз ми познайомимося з одним із його творів, який був написаний до фільму по повісті О. Пушкіна «Заметіль», а саме – Вальс https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=xm8kpZoX3 2k&feature=emb_logo

  • Який оркестр виконував вальс?

  • Розкажіть про цей вальс і його засоби виразності: темп, регістр, ритм, характер мелодії та динаміку.

  • Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати

  • Якими ви уявляєте тих, хто танцює?

Наступним етапом нашого уроку буде вокально-хорова робота

Поспівка: https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=cu4fVTUXZC4 &feature=emb_logo

Повторення пісні А. Філіпенко « Веснянка» ( "Прийди, прийди, весно красна" )

"Прийди, прийди, весно красна" ( плюс зі словами) https://www.youtube.com/watch?v=2SZVld4CeHQ Караоке "Прийди, прийди, весно красна" https://www.youtube.com/watch?v=KOiFR1D4G6Y

Дякую за роботу!

Домашнє завдання.

Звернути увагу на те, де ви слухаєте у повсякденному житті оркестрову музику? Розпізнайте на слух музичні інструменти оркестру, які виконують твори.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»