Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Виступ з досвіду роботи вчителя географії Бердянської ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 Полтавцевої Т.І. "Сучасні технології в роботі з обдарованими"

Географія

26.10.2018

1016

15

0

Опис документу:
Концепцією розвитку навчальних закладів нового типу є розвиток творчої особистості, обдарованих дітей, які відрізняються, насамперед, підвищеним рівнем розумового розвитку. Вони різко виділяються високим інтелектом, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№9

Бердянської міської ради Запорізької області

«Сучасні технології в роботі з обдарованими»

виступ на засіданні ШМО

Підготувала:

Вчитель географії

Полтавцева Т.І.

2015-2016 н. р.

«Сучасні технології в роботі з обдарованими»

Генії не падають з неба, вони повинні

мати можливість отримати освіту

й мати умови для розвитку.

А.Бебель

(Слайд 3) Творча обдарованість розглядається науковцями як індивідуальний, творчий, мотиваційний і соціальний потенціал, що дає можливість отримати високі результати у будь-якій сфері діяльності.

(Слайд 4) Концепцією розвитку навчальних закладів нового типу є розвиток творчої особистості, обдарованих дітей, які відрізняються, насамперед, підвищеним рівнем розумового розвитку. Вони різко виділяються високим інтелектом, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання.

Єдиних рекомендацій щодо навчання обдарованих дітей не існує й не може існувати, адже кожна дитина – унікальна особистість зі своїми перевагами і недоліками. Тому головним є пошук ключа – індивідуального підходу до кожного учня, зокрема учня обдарованого, з вираженою індивідуальністю, незалежністю. Незалежність – риса творчо обдарованої дитини. З такими дітьми, з одного боку, працювати легше, бо вони мають високі розумові здібності, а, з іншого, – важче, оскільки ці діти «знають собі ціну», потребують багато уваги, особливого ставлення. До того ж робота з ними вимагає значних професійних і педагогічних знань від вчителя. Адже навчання – процес технологічний і його, як і на виробництві, легко зіпсувати, порушивши технологію. Шкода від цього може бути величезна, бо «виробом» виступає жива особистість учня. (Слайд 5)

Дослідники твердять, що обдаровані діти володіють усім необхідним для досягнення життєвого успіху. Але, якщо таких школярів залишити самих на себе, то вони не розвивають до максимального рівня успадкований потенціал.

(Слайд 6) Удосконалити навчально-виховний процес з обдарованими дітьми, дати їм ґрунтовні міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ географічних наук допомагає проведення олімпіад з основ наук, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, КВК, турнірів, вікторин ...

Метою проведення таких змагань є виявлення талановитих та обдарованих учнів: тих, хто досконало володіє знаннями шкільної програми, хто має багату уяву та нестандартний підхід до вирішення складних і проблемних завдань.

Допомогти урізноманітнити завдання у роботі з обдарованими можуть наступні інтернет-ресурси.

  • http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/geografiya/16481-pdbrka-olmpadnix-zavdan-z-geograf-u-7-11-klasax-dlya-provedennya-shklnogo-etapu-olmpad.html - підбірка завдань І етапу олімпіад з географії допоможе вчителям провести шкільний етап олімпіади з географії у 7-11 класах. Включає три види завдань: завдання теоретичного туру (2), завдання бліц-туру (5), практичні завдання (2).

  • http://geosite.com.ua - «географічний портал»: програми, поурочне планування, розробки уроків, електронні уроки, практичні роботи, нетрадиційні уроки, задачі, література, довідкові матеріали.

  • http://ukr-tur.narod.ru/shkola/shkola.htm - сайт «Світ географії та туризму»: розробка уроків, виховні заходи, методичні рекомендації.

  • http://konkursgrad.ru – онлайн-конкурс «Блискуча ідея»

  • http://www.twirpx.com/files/abit/sc_geografy/- географія для студента

  • http://obd-ditu.at.ua/load/geografija/4 - банк олімпіадних завдань

  • http://mariupolgeography.wix.com/geography#!---/c1mft - задачі з географії, олімпіадні завдання

  • http://mariupolgeography.wix.com/geography#!-/c2x4 - онлайн уроки географії

  • http://mariupolgeography.wix.com/geography#!-/c1y00 - школа обдарованих, цікава географія, олімпіади тощо.

  • https://www.google.ru/search?q= інтерактивні завдання в Лернінг Аппс

  • https://learningapps.org/- інтерактивні завдання Лернінг Аппс - географія

  • https://www.google.ru/search?q - портал практичної географії (флеш - ігри)

  • http://www.uchportal.ru/load/ - мультимедійні тести з географії

У процесі навчання, із метою розвитку творчої особистості, можна використовувати завдання чотирьох типів:

1) завдання на формування здібностей бачити протиріччя (проблеми): постановка проблемних питань;

2) завдання спрямовані на самостійне оцінювання процесу, географічного об’єкту;

3) завдання спрямовані на функціонування гіпотетичного мислення: формування гіпотези розв’язання певної проблеми;

4) завдання спрямовані на розвиток фантазії. (Слайд 12)

Проектне навчання

Введення проектного методу в навчання сприяє розвитку навичок цілеспрямованої навчальної діяльності, творчого мислення, комунікативності учнів. Працюючи над проектом, обдарований учень “включається” у реальні процеси і не тільки в навчальні, осягає суть і глибину явищ, переживає ситуації, пов’язані з ним. При цьому учням відкривається своє бачення проблеми, а одержані знання мають свій особистий зміст.

Науково - дослідницька робота учнів

В умовах рівневої і профільної диференціації навчання перед учителем стоїть низка складних завдань, пов’язаних насамперед з розвитком творчих здібностей школярів. Учні повинні брати участь у науково-дослідницькій роботі. Учитель має стати організатором і першим науковим керівником учнівської дослідницької роботи.

Однією з форм роботи з творчо обдарованою молоддю є Мала академія наук України. Результатом плідного навчання учня в МАН є написання під керівництвом вчителя - предметника науково-дослідницької роботи, з якою діти виступають на наукових конференція, колоквіумах (шкільних, районних (міських), обласних), захищають під час конкурсу-захисту.

Для деяких школярів підготовлені реферати зможуть стати початком роботи над науковим дослідженням. В цьому році я планую розпочати роботу в МАН з екології з ученицею 7 класу за темою «Екологічний стан території ЗОШ І-ІІІ ст. №9».

Допомогти урізноманітнити завдання у роботі з обдарованими можуть наступні інтернет-ресурси:

http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/geografiya/16481-pdbrka-olmpadnix-zavdan-z-geograf-u-7-11-klasax-dlya-provedennya-shklnogo-etapu-olmpad.html - підбірка завдань І етапу олімпіад з географії допоможе вчителям провести шкільний етап олімпіади з географії у 7-11 класах. Включає три види завдань: завдання теоретичного туру (2), завдання бліц-туру (5), практичні завдання (2).

http://geosite.com.ua - «географічний портал»: програми, поурочне планування, розробки уроків, електронні уроки, практичні роботи, нетрадиційні уроки, задачі, література, довідкові матеріали.

http://ukr-tur.narod.ru/shkola/shkola.htm - сайт «Світ географії та туризму»: розробка уроків, виховні заходи, методичні рекомендації.

http://konkursgrad.ru – онлайн-конкурс «Блискуча ідея»

http://www.twirpx.com/files/abit/sc_geografy/- географія для студента

http://obd-ditu.at.ua/load/geografija/4 - банк олімпіадних завдань

http://mariupolgeography.wix.com/geography#!---/c1mft - задачі з географії, олімпіадні завдання

http://mariupolgeography.wix.com/geography#!-/c2x4 - онлайн уроки географії

http://mariupolgeography.wix.com/geography#!-/c1y00 - школа обдарованих, цікава географія, олімпіади тощо.

https://www.google.ru/search?q= інтерактивні завдання в Лернінг Аппс

https://learningapps.org/- інтерактивні завдання Лернінг Аппс - географія

https://www.google.ru/search?q - портал практичної географії (флеш - ігри)

http://www.uchportal.ru/load/ - мультимедійні тести з географії

Допомогти урізноманітнити завдання у роботі з обдарованими можуть наступні інтернет-ресурси:

http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/geografiya/16481-pdbrka-olmpadnix-zavdan-z-geograf-u-7-11-klasax-dlya-provedennya-shklnogo-etapu-olmpad.html - підбірка завдань І етапу олімпіад з географії допоможе вчителям провести шкільний етап олімпіади з географії у 7-11 класах. Включає три види завдань: завдання теоретичного туру (2), завдання бліц-туру (5), практичні завдання (2).

http://geosite.com.ua - «географічний портал»: програми, поурочне планування, розробки уроків, електронні уроки, практичні роботи, нетрадиційні уроки, задачі, література, довідкові матеріали.

http://ukr-tur.narod.ru/shkola/shkola.htm - сайт «Світ географії та туризму»: розробка уроків, виховні заходи, методичні рекомендації.

http://konkursgrad.ru – онлайн-конкурс «Блискуча ідея»

http://www.twirpx.com/files/abit/sc_geografy/- географія для студента

http://obd-ditu.at.ua/load/geografija/4 - банк олімпіадних завдань

http://mariupolgeography.wix.com/geography#!---/c1mft - задачі з географії, олімпіадні завдання

http://mariupolgeography.wix.com/geography#!-/c2x4 - онлайн уроки географії

http://mariupolgeography.wix.com/geography#!-/c1y00 - школа обдарованих, цікава географія, олімпіади тощо.

https://www.google.ru/search?q= інтерактивні завдання в Лернінг Аппс

https://learningapps.org/- інтерактивні завдання Лернінг Аппс - географія

https://www.google.ru/search?q - портал практичної географії (флеш - ігри)

http://www.uchportal.ru/load/ - мультимедійні тести з географії

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.