! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Виступ на педраді з теми "Проблемне навчання як умова розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках математики"

Опис документу:
Для успішної реалізації проблемного навчання вчителю необхідно добирати і використовувати найбільш актуальні і цікаві для учнів задачі; враховувати особливості проблемного навчання в різних видах навчальної роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Слайд 1 Проблемне навчання як умова розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках математики Пилипенко Вікторія Юріївна

Слайд 2 Предмет математики настільки серйозний, що корисно не нехтувати нагодами робити його трохи цікавішим. Блез Паскаль

Слайд 3 Три шляхи ведуть до знання: шлях роздумів — це шлях найблагородніший, шлях наслідування — це шлях найлегший, і шлях досвіду — це шлях найтяжчий. Конфуцій

Слайд 4 Для успішної реалізації проблемного навчання вчителю необхідно добирати і використовувати найбільш актуальні і цікаві для учнів задачі; враховувати особливості проблемного навчання в різних видах навчальної роботи.

Слайд 5 Пізнавальна задача – це задача, розв'язування якої спрямоване на здобуття нових знань про природу і суспільство, на створення нових засобів пошуку знань або досягнення мети за допомогою нових або вже відомих способів розв'язування.

Слайд 6 Необхідні й достатні ознаки пізнавальної задачі – самостійність розв'язання й наявність хоча б одного з двох елементів – набуття чи пошуку нових знань за допомогою відомих способів.

Слайд 7 Проблемні ситуації, що створюються на уроках, підпорядковані таким дидактичним цілям.

Слайд 8 Структура комбінованого уроку за проблемним навчанням.

Слайд 9 Піфагор та його теорема (картинка)

Асоціація Піфагор → теорема Піфагора (формулюють не вірно)

Слайд 10 Хоча слова так і ні дуже короткі, але вони вимагають серйозних роздумів. Піфагор

Слайд 11 Графічний диктант ______ так ˄ ні

Слайд 12

1.До числа міжнародного жіночого дня додайте число звуків у назві столиці України. (8 + 5 = 13) так

2.До порядкового номеру ноти ля додайте кількість годин у добі. (6 + 24 = 30) ні

3.Порядковий номер літери d в англійському алфавіті додайте до кореня рівняння х – 9 = 12. (4 + 21 = 25) так

Слайд 13

4.Кількість богатирів, зображених на картині Васнецова, помножте на кількість персонажів у казці Ріпка. (36 = 18) ні

5. Сторіччя, в якому було засновано Київ, помножте на найменше двозначне число. (510 = 50) ні

6. Кількість пар ніг у рака піднесіть до степеня, показник якого – температура перетворення води в лід за нормального атмосферного тиску. (= 1) ні

Слайд 14

7.До року хрещення Русі додайте рік народження О.С.Пушкіна. (988 + 1799 = 2787) так

8. Від кількості відмінків в українській мові відніміть кількість відмінків у російській мові. (7 – 6 = 1) так

9. Рік проголошення незалежності України помножте на відносну атомну масу водню. (1991 1 = 1991) так

Слайд 15 відповідь

Слайд 16 кардіограма Здобутий рисунок нагадує кардіограму. Ви склали його правильно, а це означає, що серце в нормі, настрій гарний, і всі готові сприймати нові знання.

Слайд 17 В 2015 році ми відзначили 201 - річницю з дня народження великого українського сина Тараса Шевченка. Картинка Знайти площу найменшої у світі книжки – мікромініатюрного "Кобзаря“. Довжина шпальт – 0,84 мм, ширина – на 0,13 мм менша. Округліть результат до десятих.

Слайд 18 Слайд 19 о книге

Розв’яжіть рівняння. Заповніть пропуски.

Тарас Шевченко із ____ років життя ____ років був на засланні, ____ років кріпаком і лише ___ років – на волі.

1)

2) х – 1,7 = 28,3 – 2х

3)

4) 14 – х = 2(20 – х) – х

Слайд 20 Піраміда Хеопса – найбільша з Єгипетських пірамід, єдине з семи див світу, яке збереглось до наших днів. Картинка, додаткова інформація

Слайд 21 додаткова інформація

Ще в давнину говорили: "Усе на світі боїться часу, але час боїться пірамід".

Слайд 22 Що? Хто? Навіщо? Де? Коли? Чим? Як?

Слайд 23 Знайдіть площу основи піраміди та визначте скільки футбольних полів може розміститися на площі основи піраміди. (розміри футбольного поля: довжина 105 м, ширина 68 м)

Слайд 24 Правильні многогранники у філософській картині світу Платона.

Слайд 25 Яким найкоротшим шляхом повинен рухатись павук, що знаходиться на ребрі куба, щоб упіймати муху.

Слайд 26 Борщ, складові продукти, картинка

Слайд 27 Борщ задача (уважність, усний рахунок, народна математика)

Слайд 28 Одна з головних природних пам'яток Африки – це водоспад Вікторія на річці Замбезі. Хоч він і не дуже високий – 108 м, зате широчезний – ширина водного потоку 1700 м. Над водоспадом завжди висить завіса туману, а шум води, що падає, чути на багато кілометрів навколо. Місцеві племена називають його Гуркітливий дим. Додаткову інформацію ми знайдемо на графіку, бо графік – це лінія, яка може розказати багато про що.

Слайд 29 картинка водоспад Вікторія на річці Замбезі

Слайд 30 Робота за графіком. 1. Який найбільший об’єм води проходить через водоспад за 1 секунду?

2. Коли в Замбезі починається сезон засухи?

3. Який найменший об’єм води проходить через водоспад за 1 секунду?

4. Укажіть тривалість сезону дощів.

5. Порівняйте тривалість сезону дощів та сезону посухи.

Слайд 31 Паралелограм. (герб Слов'янську)

Слайд 32 Солярний знак (розкладається на паралелограми)

Слайд 33 Солярний знак. Вишивка.

Слайд 34 Житловий комплекс Посольський дім.

Слайд 35 Вірю – не вірю (Порядок числа)

1.Зріст людини в міліметрах: 3. так

2. Зріст людини в кілометрах: -2. ні

3.Маса людини в центнерах: -2. ні

4.Зріст людини в метрах: 0. так

5. Маса людини в тоннах: -3. ні

Слайд 36 Волшебное дерево (геометрична прогресія)

Слайд 37 Шахмати, зерно (геометрична прогресія)

Слайд 38 картинка Щоб зацікавити учнів, а також зекономити час на перевірку домашнього завдання, можна запропонувати показати розв’язки на заданому числовому полі.

Слайд 39 “Чарівні літери” Слово ГЕОМЕТРІЯ

Слайд 40 Проблемний виклад матеріалу ефективний, якщо він складається на основі глибоких і міцних знань учнів, культури пізнавальної діяльності, інтересів і здібностей з урахуванням виховних і навчальних завдань, що стоять перед колективом.

Слайд 41 В.О. Сухомлинський наголошував, що без захоплення та натхнення, без усвідомлення розумової праці як процесу пошуку та знахідок вивчення математики перетворюється на зазубрювання; а з цього випливає головна мета школи - загальний розумовий розвиток, формування допитливого розуму, виховання прагнення здобувати знання.

Слайд 42 Використання елементів проблемного, диференційованого, особистісно-зорієнтованого, ігрового і інших навчальних технологій, розв'язування цікавих нестандартних задач, дає можливість не тільки передати учням якомога більше знань, а й прищепити смак до їх самостійного здобуття, активізувати їх пізнавальну діяльність, підвищити інтерес до навчального предмета, забезпечити розвиток здібностей, готувати їх до розмаїття життєвих ситуацій. Бо жити - це означає розв'язувати задачі.

Слайд 43 Педагогічний процес – одвічна діалектика успіхів і невдач, і найвище щастя вчителя – бачити, як в очах учнів зароджується іскра думки, коли він пізнає незнане. І сплав думок, почуттів, емоцій втілюється у свідомій діяльності, у результаті якої учень самореалізується, відбувається становлення його особистості.

Слайд 44 Дякую за увагу! До нових зустрічей!

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Проблемне навчання як умова розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках математики Пилипенко Вікторія Юріївна
Слайд № 1

Проблемне навчання як умова розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках математики Пилипенко Вікторія Юріївна

Слайд № 2

Три шляхи ведуть до знання: шлях роздумів — це шлях найблагородніший, шлях наслідування — це шлях найлегший, і шлях досвіду — це шлях найтяжчий.
Слайд № 3

Три шляхи ведуть до знання: шлях роздумів — це шлях найблагородніший, шлях наслідування — це шлях найлегший, і шлях досвіду — це шлях найтяжчий.

Для успішної реалізації проблемного навчання вчителю необхідно добирати і використовувати найбільш актуальні і цікаві для учнів задачі; враховувати...
Слайд № 4

Для успішної реалізації проблемного навчання вчителю необхідно добирати і використовувати найбільш актуальні і цікаві для учнів задачі; враховувати особливості проблемного навчання в різних видах навчальної роботи.

Пізнавальна задача – це задача, розв'язування якої спрямоване на здобуття нових знань про природу і суспільство, на створення нових засобів пошуку ...
Слайд № 5

Пізнавальна задача – це задача, розв'язування якої спрямоване на здобуття нових знань про природу і суспільство, на створення нових засобів пошуку знань або досягнення мети за допомогою нових або вже відомих способів розв'язування.

Необхідні й достатні ознаки пізнавальної задачі – самостійність розв'язання й наявність хоча б одного з двох елементів – набуття чи пошуку нових зн...
Слайд № 6

Необхідні й достатні ознаки пізнавальної задачі – самостійність розв'язання й наявність хоча б одного з двох елементів – набуття чи пошуку нових знань за допомогою відомих способів.

Слайд № 7

Слайд № 8

Слайд № 9

Хоча слова “так“ і “ні“ дуже короткі, але вони вимагають серйозних роздумів. Піфагор
Слайд № 10

Хоча слова “так“ і “ні“ дуже короткі, але вони вимагають серйозних роздумів. Піфагор

Графічний диктант ______ так ні
Слайд № 11

Графічний диктант ______ так ні

До числа міжнародного жіночого дня додайте число звуків у назві столиці України. (13) До порядкового номеру ноти “ля“ додайте кількість годин у доб...
Слайд № 12

До числа міжнародного жіночого дня додайте число звуків у назві столиці України. (13) До порядкового номеру ноти “ля“ додайте кількість годин у добі. (29) Порядковий номер літери d в англійському алфавіті додайте до кореня рівняння х – 9 = 12. (25)

4. Кількість богатирів, зображених на картині Васнецова, помножте на кількість персонажів у казці “Ріпка“. (15) 5. Сторіччя, в якому було засновано...
Слайд № 13

4. Кількість богатирів, зображених на картині Васнецова, помножте на кількість персонажів у казці “Ріпка“. (15) 5. Сторіччя, в якому було засновано Київ, помножте на найменше двозначне число. (55) 6. Кількість пар ніг у рака піднесіть до степеня, показник якого – температура перетворення води в лід за нормального атмосферного тиску. (5)

7. До року хрещення Русі додайте рік народження О.С.Пушкіна. (2787) 8. Від кількості відмінків в українській мові відніміть кількість відмінків у р...
Слайд № 14

7. До року хрещення Русі додайте рік народження О.С.Пушкіна. (2787) 8. Від кількості відмінків в українській мові відніміть кількість відмінків у російській мові. (1) 9. Рік проголошення незалежності України помножте на відносну атомну масу водню. (1991)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
Слайд № 15

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Здобутий рисунок нагадує кардіограму. Ви склали його правильно, а це означає, що серце в нормі, настрій гарний, і всі готові сприймати нові знання.
Слайд № 16

Здобутий рисунок нагадує кардіограму. Ви склали його правильно, а це означає, що серце в нормі, настрій гарний, і всі готові сприймати нові знання.

Знайти площу найменшої у світі книжки – мікромініатюрного "Кобзаря“. Довжина шпальт – 0,84 мм, ширина – на 0,13 мм менша. Округліть результат до де...
Слайд № 17

Знайти площу найменшої у світі книжки – мікромініатюрного "Кобзаря“. Довжина шпальт – 0,84 мм, ширина – на 0,13 мм менша. Округліть результат до десятих.

Миниатюрный рукописный «Кобзарь» Т.Г. Шевченко. Площадь обложки — 0,6 кв. мм, в книге — 12 страниц, на каждой помещается 8 стихотворных строк. В кн...
Слайд № 18

Миниатюрный рукописный «Кобзарь» Т.Г. Шевченко. Площадь обложки — 0,6 кв. мм, в книге — 12 страниц, на каждой помещается 8 стихотворных строк. В книжке написан отрывок из предисловия Ивана Франко и шесть его стихотворений, изображен портрет Т.Г. Шевченко и хата, в которой он родился. Несмотря на микроскопическую величину, на страницах «Кобзаря» нигде не нарушена архитектура стихотворений, нет ни единого переноса строки. Толщина букв 3 микрона (микрон = 0,001 мм). Страницы книги вдвое тоньше папиросной бумаги.

Книга сшита обыкновенной паутинкой (толщина нити в среднем равна 0,002 мм), так как все прочие материалы (нитки, волос и т. д.) для этого слишком г...
Слайд № 19

Книга сшита обыкновенной паутинкой (толщина нити в среднем равна 0,002 мм), так как все прочие материалы (нитки, волос и т. д.) для этого слишком грубы. Обложка изготовлена из лепестка бессмертника. Страницы можно перелистывать лишь кончиком заостренного волоса, а читать — под микроскопом. Книжка может без труда пройти сквозь игольное ушко, а на торце спички могут свободно уместиться три таких крошечных «Кобзаря»! На изготовление микрокнижечки мастер потратил 4 месяца каждодневного труда.

Слайд № 20

Коли дивитися здалека, піраміди виглядають, наче темні трикутники, а коли підійти ближче, то побачимо величезну кам'яну гору. Для будівництва пірам...
Слайд № 21

Коли дивитися здалека, піраміди виглядають, наче темні трикутники, а коли підійти ближче, то побачимо величезну кам'яну гору. Для будівництва пірамід використовували різні породи каменю, які чергуються між собою: білий мармур, чорний мармур, червоний, строкатий, зелений камінь з Аравії. Деякі брили нагадують колір неба в сонячний день, на світанку – колір рожевого персика, а коли небо вкрито хмарами – вона брунатно-чорна, а в холодному світлі Місяця нагадує вкриту снігом гірську вершину. Брили накладені одна на одну так, що між ними неможливо просунути навіть поштову листівку або лезо ножа.

Що? Піраміда – це … Хто? Хто з учених досліджував це поняття? Навіщо? Для чого потрібні знання про цей многогранник? Де? Галузі застосування пірамі...
Слайд № 22

Що? Піраміда – це … Хто? Хто з учених досліджував це поняття? Навіщо? Для чого потрібні знання про цей многогранник? Де? Галузі застосування піраміди? Коли? Коли з'явились перші згадки про піраміду? Чим? Чим характерні піраміди, які мають властивості? Як? Як обчислити площу поверхні, об'єм, елементи піраміди.

Знайдіть площу основи піраміди та визначте скільки футбольних полів може розміститися на площі основи піраміди. (розміри футбольного поля: довжина ...
Слайд № 23

Знайдіть площу основи піраміди та визначте скільки футбольних полів може розміститися на площі основи піраміди. (розміри футбольного поля: довжина 105 м, ширина 68 м)

Правильні многогранники у філософській картині світу Платона Платон вважав, що світ складається з чотирьох «стихій» - вогню, землі, повітря і води,...
Слайд № 24

Правильні многогранники у філософській картині світу Платона Платон вважав, що світ складається з чотирьох «стихій» - вогню, землі, повітря і води, а атоми цих «стихій» мають форму чотирьох правильних многогранників. Тетраедр втілював вогонь, оскільки його вершина спрямована вгору, як у полум'я, що розгорілося; ікосаедр - як найбільш обтічний - воду; гексаедр - найстійкіша з фігур - землю, а октаедр - повітря. У наш час цю систему можна порівняти з чотирма станами речовини - твердим, рідким, газоподібним і полум'яним. П'ятий многогранник - додекаедр символізував весь світ і вважався найголовнішим. Це була одна з перших спроб ввести в науку ідею систематизації. тетраедр октаедр ікосаедр додекаедр гексаедр

Яким найкоротшим шляхом повинен рухатись павук, що знаходиться на ребрі куба, щоб упіймати муху.
Слайд № 25

Яким найкоротшим шляхом повинен рухатись павук, що знаходиться на ребрі куба, щоб упіймати муху.

Слайд № 26

Слайд № 27

Одна з головних природних пам'яток Африки – це водоспад Вікторія на річці Замбезі. Хоч він і не дуже високий – 108 м, зате широчезний – ширина водн...
Слайд № 28

Одна з головних природних пам'яток Африки – це водоспад Вікторія на річці Замбезі. Хоч він і не дуже високий – 108 м, зате широчезний – ширина водного потоку 1700 м. Над водоспадом завжди висить завіса туману, а шум води, що падає, чути на багато кілометрів навколо. Місцеві племена називають його “Гуркітливий дим“. Додаткову інформацію ми знайдемо на графіку, бо графік – це лінія, яка може розказати багато про що.

Слайд № 29

Слайд № 30

Ромби на гербі міста Слов҆янська символізують соляні промисли, початок розвитку промисловості.
Слайд № 31

Ромби на гербі міста Слов҆янська символізують соляні промисли, початок розвитку промисловості.

Солярний знак
Слайд № 32

Солярний знак

Солярний знак Солярні знаки, за легендою, оберігають людину від лиха. Великий солярний знак є земним втіленням оберігаючих сил, малі – космічним.
Слайд № 33

Солярний знак Солярні знаки, за легендою, оберігають людину від лиха. Великий солярний знак є земним втіленням оберігаючих сил, малі – космічним.

Житловий комплекс «Посольский дім»
Слайд № 34

Житловий комплекс «Посольский дім»

Вірю – не вірю (Порядок числа) Зріст людини в міліметрах: 3. Зріст людини в кілометрах: -2. Маса людини в центнерах: -2. Зріст людини в метрах: 0. ...
Слайд № 35

Вірю – не вірю (Порядок числа) Зріст людини в міліметрах: 3. Зріст людини в кілометрах: -2. Маса людини в центнерах: -2. Зріст людини в метрах: 0. Маса людини в тоннах: -3.

Волшебное дерево, первоначальная высота которого 1 м, каждый день увеличивает свою высоту в 2 раза. При этом через 36 дней «достанет» до Луны. Чере...
Слайд № 36

Волшебное дерево, первоначальная высота которого 1 м, каждый день увеличивает свою высоту в 2 раза. При этом через 36 дней «достанет» до Луны. Через сколько дней оно достало бы до Луны, если бы его высота в начальный момент времени была 8 м?

Слайд № 37

Слайд № 38

“Веселі літери” Г - гіпербола, гіпотенуза, графік, гектар Е - елемент, Евклід О - одиниця, основа, об’єм, оцінка М - метр, маса, модуль, множення, ...
Слайд № 39

“Веселі літери” Г - гіпербола, гіпотенуза, графік, гектар Е - елемент, Евклід О - одиниця, основа, об’єм, оцінка М - метр, маса, модуль, множення, медіана Е – еліпс, експонента, екстремум Т - трапеція, транспортир, таблиця, трійка, теорема, точка Р - радіус, рівність, рівняння, ромб, розв’язання, результат І - ікс, ігрек, істина, ікосаедр, інтеграл Я – ярд, ясність

Проблемний виклад матеріалу ефективний, якщо він складається на основі глибоких і міцних знань учнів, культури пізнавальної діяльності, інтересів і...
Слайд № 40

Проблемний виклад матеріалу ефективний, якщо він складається на основі глибоких і міцних знань учнів, культури пізнавальної діяльності, інтересів і здібностей з урахуванням виховних і навчальних завдань, що стоять перед колективом

В.О. Сухомлинський наголошував, що без захоплення та натхнення, без усвідомлення розумової праці як процесу пошуку та знахідок вивчення математики ...
Слайд № 41

В.О. Сухомлинський наголошував, що без захоплення та натхнення, без усвідомлення розумової праці як процесу пошуку та знахідок вивчення математики перетворюється на зазубрювання; а з цього випливає головна мета школи - загальний розумовий розвиток, формування допитливого розуму, виховання прагнення здобувати знання.

Використання елементів проблемного, диференційованого, особистісно-зорієнтованого, ігрового і інших навчальних технологій, розв'язування цікавих не...
Слайд № 42

Використання елементів проблемного, диференційованого, особистісно-зорієнтованого, ігрового і інших навчальних технологій, розв'язування цікавих нестандартних задач, дає можливість не тільки передати учням якомога більше знань, а й прищепити смак до їх самостійного здобуття, активізувати їх пізнавальну діяльність, підвищити інтерес до навчального предмета, забезпечити розвиток здібностей, готувати їх до розмаїття життєвих ситуацій. Бо жити - це означає розв'язувати задачі.

Педагогічний процес – одвічна діалектика успіхів і невдач, і найвище щастя вчителя – бачити, як в очах учнів зароджується іскра думки, коли він піз...
Слайд № 43

Педагогічний процес – одвічна діалектика успіхів і невдач, і найвище щастя вчителя – бачити, як в очах учнів зароджується іскра думки, коли він пізнає незнане. І сплав думок, почуттів, емоцій втілюється у свідомій діяльності, у результаті якої учень самореалізується, відбувається становлення його особистості.

Дякую за увагу! До нових зустрічей!
Слайд № 44

Дякую за увагу! До нових зустрічей!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись