і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

ВИСТУП НА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРАХ

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ВИСТУП НА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРАХ

Сім’я – це суспільство в мініатюрі ,

від цілосності якого залежить безпека

всього великого людського суспільства.

Ф. Адлер

Виховання дитини в школі і сім’ї – це єдиний нерозривний процес . Тому надзвичайно важливо , щоб ми з вами об’єднали свої можливості і перейшли до тісної співпраці в організації спільної діяльності з виховання підростаючого покоління , формуванні національного свідомого громадянина України .

Батьки . Якими вони повинні бути ? Загальних рецептів немає . І все ж … Ніжна , весела мати , що вміє бути ледь-ледь холоднуватою . Стримано - суворий батько , що часом усміхнеться і зрідка попустує . Можливо , на таких невеликих «вкрапленнях» мають триматися і авторитет , любов до дітей .

Сім’я виконує роль не тільки продовження роду, а й збереження та продовження соціальних , культурних , духовних традицій .

У наш час , такий тривожний і бентежний , економічно і соціально не стабільний , вибухово небезпечний неперед -бачуваними подіями і полярно змінюваними цінностями , сім’я, хоч і зазнає значного впливу , але продовжує лишатися тим єдиним острівцем у бурхливому морі , де людина може знайти прихисток .

Сім’я має великий вплив на особистість дитини , але для кожної характерна специфічна , особлива свідомість – певні критерії в оцінці життєвих явищ , поставлені мета , досягнення .

Звичайно , сім’я – колектив чутливий . На неї впливає склад сім’ї . Жити у великій сім’ї , де зібрані представники трьох поколінь , зовсім не те , що в сім’ї без дідуся і бабусі ; там , де одна дитина , живеться по – іншому , ніж у сім’ ї , де дітей кілька . У кожній з них по - різному розподілені ролі, різні клопоти і обов’язки . І тому сім’я є найважливішою умовою виховання дітей . Та для цього належить подолати багато шляхів . А вони , як відомо , не завжди вистелені трояндами , бувають на них і глибокі рівчаки , й колючі терни .

Процес виховання дітей потребує від вас грунтовних і різноманітних знань , урахування вікових особливостей синів і доньок . Досить часто ви , батьки , не розумієте потреб і запитів дітей , що викликає в них тривогу і протест . Проблема « батьків і дітей » завжди була актуальною . То в чому справа ? Невже батьки такі черстві й нечутливі до своїх чад , байдужі до їх інтересів , неспроможні зрозуміти найближчих їм людей , а діти жорстокі й невдячні , грубі й егоїстичні настільки , що на всі спроби батьків щиро порозумітися , відповідають бездушністю й емоційною глухотою? Часто не цікавитеся життям своєї дитини , її захопленнями, прагненнями , мріями . Але давайте згадаємо себе у їхньому віці… Розмова , суперечка , докір , недбало сказане слово , на яке ми , дорослі , не звернемо навіть уваги – для дитини є проблемою , яку вона не може вирішити . І ось в такі хвилини наші діти повинні завжди відчувати підтримку , отримати пораду . Чи завжди ми допомагаємо їм ?

Хочу навести результати анкети « Чи знаєте Ви одне

одного » ( Додаток 1 )

Клас

Кількість

учнів

Кількість

батьків

Результати

Відповіді співпали на

90-100%

80-50%

50-30%

30-10%

9

18

18

2

2

5

9

Тому Ви , чиї діти стоять на порозі підліткового віку , повинні пам’ятати :

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

  1. Любіть дитину не за те , що вона розумна чи красива , а лише за те , що вона рідне дитя .

  2. Постійно цікавтеся розвитком , поведінкою ваших дітей .

  3. Щоденно цікавтеся навчанням .

  4. Формуйте самоповагу .

  5. Пам’ятайте , що головне новоутворення підліткового періоду – відкриття своєї індивідуальності , свого « Я ».

  6. На дітей звалюється криза , пов’язана з бажанням самостійності , відокремленості від батьківської опіки і страхом перед невідомим дорослим життям .

  7. Зростає дух незалежності , який робить стосунки підлітка в сім’ї , в школі дуже напруженими .

  8. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується із збільшенням самоконтролю і початком свідомого самовиховання .

  9. Недоліки і протиріччя в поведінці близьких і старших сприймаються гостро і хворобливо .

  10. В батьках хочуть бачити друзів і порадників , а не диктаторів .

Які все ж вікові особливості підлітків ? Підлітковий вік – період у розвитку дитини від 10 до 15 років . Він характеризується бурхливим і нерівномірним ростом і розвитком організму , що супроводжується подекуди тимчасовими розладами у діяльності серцево – судинної і нервової системи ( підвищення кров’яного тиску , серцебиття, запаморочення , загальна неврівноваженість , дратливість , періодична млявість , апатія тощо ). Головне у фізичному розвитку підлітка - статеве дозрівання , яке істотно впливає на роботу внутрішніх органів , а також є причиною появи статевого потягу ( часто неусвідомленого ) і пов’язаних з цим нових переживань , думок , почуттів . У зв’язку з особливостями фізичного розвитку велике значення у підлітковому віці має правильний режим праці , відпочинку , сну , харчування , фізичне виховання , спорт .

Основна діяльність у підлітковому віці – суспільно корисна . У ході її розвиваються розумові здібності підлітка , його пам’ять , увага , емоційно – вольова сфера . Швидко формуються моральні поняття , переконання , принципи , які визначають поведінку учня . Важливим моментом у формуванні особистості підлітка є розвиток самосвідомості , на основі якої часто виникає прагнення до самовиховання , формування почуття дорослості виявляється у прагненні до самостійності , бажання добитися у дорослих визнання своєї гідності , звільнитися від дріб’язкової опіки .

Ігнорування дорослими цього аспекту в розвитку особистості підлітка – одна з частих причин конфліктів з людьми , що його оточують .

Батьки повинні допомагати у навчанні , щоб розвинути творчу ініціативу дитини , стимулювати самостійний пошук раціонального виконання домашніх завдань .

Головна суть допомоги в навчанні полягає в тому , щоб розвинути власну творчу ініціативу , стимулювати самостійний пошук раціонального виконання домашніх завдань . Допомога дітям ділиться на три види :

Допомога дітям у навчанні

Матеріально - побутова

Духовно - моральна

Навчально - пошукова

Матеріально – побутова допомога передбачає , по-перше , наявність у дитини нормальних матеріально – побутових умов життя , праці та розумного відпочинку – відповідного житла , одягу , взуття , харчування , всіх інших предметів першої потреби та культурного дозвілля ; по – друге , забезпечення її всім необхідним письмово – навчальним приладдям , зошитами , підручниками , книгами , щоденником , персональним комп’ютером тощо.

Добрим помічником у навчанні виступає чіткий режим дня . Батькам варто мати на увазі , що не слід засаджувати дитину за виконання домашнього завдання відразу після повернення її зі школи : вона втомлена , її працездатність знижена . Домашнє завдання , згідно з вимогами режиму , виконується після їжі і активного відпочинку на свіжому повітрі . Якщо дитина вчиться у першу зміну , варто починати роботу вдома з 15-16-ї години . Тим хто вчиться у другу зміну , слід приступати до виконання домашнього завдання з 9-ї години ранку . Кімната , в якій займається дитина , має бути добре освітлена та провітрена . Під час виконання домашнього завдання вдома має бути тихо і спокійно .

Орієнтовна тривалість виконання домашнього завдання: 1- ий клас - до 1 год. ; 2-й клас - до 1,5 год. ; 3-4-й класи – до 2 год. ; 5-6 класи –до 2,5 год. ; в 7-му класі – до 3 год ; 8-9 до 4 годин .

Через кожні 40-50 хвилин праці слід робити перерву на 10 хв. , з яких 3-5 хв. відводити на фізкультурні вправи . Спочатку найкраще виконувати завдання з української мови , потім – з математики , фізики , хімії , біології , інформатики , а потім – всі інші , легші предмети .

Позитивний вплив на залучення учня до навчання справляє наявність у нього вдома добре обладнаного кутка школяра – частини кімнати , відведеної для ігор і занять , зберігання іграшок , книг і особистих речей . Розташовується біля джерела світла та свіжого повітря . Тут ставимо столик , влаштовуємо полицю для книг і ігор . Висота робочого стола для молодшого школяра не повинна перевищувати 60-62 см , а крісла 38 см. Дитина на власний смак може прикрасити свій куточок кольоровими репродукціями ( ілюстрації на тематику казок або життя дітей , пейзажі , зображення тварин , образи улюблених персонажів з мультфільмів , кінофільмів , прочитаних книг ).

В куточку школяра на стіні , перед очима , для зручності користування розміщуємо розклад уроків і розпорядок дня учня .

На закінчення , шановні батьки , хотілося б сказати слова великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського . Він говорив : « У дитині ми повинні бачити завтрашню дорослу людину – ось в цьому , мені здається , і полягає життєва мудрість батька , матері , педагога . Іншими словами – потрібно вміти любити дітей ». Адже ми , дорослі , чомусь забуваємо , що в дитячій душі , як на благодатному ґрунті , - все , що потрапляє , проростає . Посієш добре , розумне , вічне , і збереш багатий урожай доброти , милосердя , людяності , щирості .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
ВИСТУП НА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРАХ
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    1800
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    16
  • Номер матеріала
    NF997863
  • Вподобань
    0
Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь