Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Визначення освітніх труднощів першого рівня підтримки в освітньому процесі
»
Взяти участь Всі події

ВИКОРИСТАННЯ ТРВЗ (ТЕОРІЇ РОЗВ'ЯЗАННЯ ВИНАХІДНИЦЬКИХ ЗАВДАНЬ) НА БАЗІ ДИТЯЧОГО ОЗДОРОВЧО-ЕКОЛОГІЧНОГО ЦЕНТРУ М. КИЄВА

Позашкільна освіта

Для кого: 11 Клас, 12 Клас, Дорослі

04.08.2021

78

0

0

Опис документу:
Дитина є суб’єктом виховного процесу, тому в практику роботи позашкільного закладу щодо створення здоров’язберігаючого середовища для різних напрямків роботи ми впровадили інтерактивні методи та форми діяльності, які пропонує методологія ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких задач):  диспути; брифінги; бесіди;  діалоги на спортивну тематику;тренінги;  практичні заняття;  спортивні естафети;  розвиваючі ігри;  валеологічні свята та дозвілля;  акції здорового способу життя.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Слободяник Г.І., доктор психологічних наук,спеціаліст вищої категорії, ДОЕЦ, м.Київ


Використання ТРВЗ (теорії розв’язання винахідницьких завдань) на базі ДОЕЦ Оболонського району міста Києва в 2007 -2015 роках.


Дитина є суб’єктом виховного процесу, тому в практику роботи позашкільного закладу щодо створення здоров’язберігаючого середовища для різних напрямків роботи ми впровадили інтерактивні методи та форми діяльності, які пропонує методологія ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких задач):

  • диспути; брифінги; бесіди;

  • діалоги на спортивну тематику;тренінги;

  • практичні заняття;

  • спортивні естафети;

  • розвиваючі ігри;

  • валеологічні свята та дозвілля;

  • акції здорового способу життя.

Відпочинок в оздоровчих та літніх таборах на базі ДОЕЦ (Дитячий оздоровчо-екологічний центр Оболонського району міста Києва) сприяють розвитку самомотивації кожної дитини і підлітка, формуванню сильного мислення, генеруванню нестандартних ідей, винахідництву.

Використовуючи елементи ТРВЗ, основні її положення, вихованці здатні впоратися із складними проблемами, оволодіти навичками самостійності, впевненості у собі, відстоювання своєї точки зору, дбайливого ставлення до власного здоров’я.

На заняттях гуртків з спортивного напрямку використовуються найбільш ефективні методи ТРВЗ:

  • метод дидактичної гри;

  • метод створення проблемних ситуацій;

  • метод фокальних об’єктів;

  • метод «мозкового штурму»;

  • метод особистої аналогії.

З метою підвищення фахової педагогічної майстерності, ознайомлення і впровадження інноваційних технологій в гурткову роботу оздоровчих напрямків, методичним сектором (методистами вищої категорвії Циганковою В.І.(2007-2015 рр.), Слободяник Г.І.(2012-2015рр.)),були проведені курси «Технологія розвитку творчого мислення на основі ТРВЗ» (30 годин) для педагогів ДОЕЦ [1]/

В зміст цих курсів ввійшли комплекси вправ на подолання психологічної інерції, психотехнічні ігри, різні завдання на кмітливість, на розвиток рухової творчості під час спортивних заходів. Заняття проводились на діалогічній основі. Педагоги придумували, фантазували, вибирали найідеальніші відповіді. Кожне заняття курсу – це імпровізація, гра, чарівні перевтілення, пошук нових ідей.

Методичним сектором ДОЕЦ постійно надавалися консультації педагогам в процесі практичної роботи, семінарів-практикумів,написання наукових статей. Розроблені морфологічні таблиці: складання конспекту спортивного заняття, сценарію спортивного свята, проектування спортивного інвентарю, модифікація і створення інтелектуальних і оздоровчих тренінгів, розроблення нових рухливих ігор. Запропоновані методичні рекомендації, які допомагають працювати над оновленим змістом навчання з врахуванням сучасних досягнень педагогіки , науки, культури [2].

Головне завдання в методичній роботі ДОЕЦ – впровадження інноваційних методичних прийомів та відповідної матеріальної бази для забезпечення духовного, інтелектуального, фізичного та соціального розвитку дітей та учнівської молоді.

Методист вищої категорії ДОЕЦ Циганкова Валентина Іванівна (1952-2015 рр.) прийняла участь у ІІІ Всеукраїнському конкурсі майстерності педагогів працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у 2008 році і отримала нагороду (Кращий методист позашкільного закладу – 2008 року) [2].

Методичним сектором складені та узагальнені освітні програми:

  • «Сходинки творчості» на основі новітньої технології – теорії розв’язання винахідницьких задач;

  • «Українські народні ігри» для літнього оздоровчого табору в Дитячому оздоровчо-екологічного центру.

  • «Шляхи соціалізації молоді з обмеженими можливостями клубу соціального адаптування «Журавлик». (керівник гуртка Фролова І.Л.).

Ці програми і досить актуальні у використанні у роботі ДОЕЦ міста Києва.

Використана література:

1.Павленко Л.І., Слободяник Г.І., Слободяник І.О., Нікітюк О.В. Удосконалення змісту позашкільної освіти у виховному просторі дитячого – оздоровчо-екологічного центру м. Києва.//Мат. Всеукраїнської наук. конф., присвяченої20- річчю прийняття Конституції України. «Соціально-гуманітарні науки та сучасні виклики». Дніпро. – 2016. – с. 85-86.

2.Циганкова В.І., Герасімова А.С..Слободяник Г.І.Впровадження теорії розв’язання винахідницьких завдань (ТРВЗ) в роботу сучасного позашкільного закладу.//Мат.V Міжнар. наук.- практ. конф. «Соціум і особистість». Луганськ. – 2008. – с.109-117.

3


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.