Використання прийомів мнемотехніки для розвитку зв'язного мовлення дошкільників

Опис документу:
Педагогам і батькам необхідно формувати у дітей здатність зв'язно, послідовно, граматично правильно викладати свої думки, розповідати про різні події, переказувати художні твори. Однією з проблем для сучасного дошкільника є величезний потік інформації і неможливість впоратися з її обробкою самостійно. У зв'язку з цим, актуальним стає необхідність удосконалювання сучасних методів і прийомів розвитку мовлення дошкільників

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Використання прийомів мнемотехніки для розвитку зв'язного мовлення дошкільників Трубаєва Т.М – вихователь ДНЗ №8 «Іскорка»
Слайд № 1

Використання прийомів мнемотехніки для розвитку зв'язного мовлення дошкільників Трубаєва Т.М – вихователь ДНЗ №8 «Іскорка»

Проблематика та актуальність досвіду : Обмеженість дитячого словника, вживання нелітературних слів та виразів; Бідна діалогічна мова: нездатність г...
Слайд № 2

Проблематика та актуальність досвіду : Обмеженість дитячого словника, вживання нелітературних слів та виразів; Бідна діалогічна мова: нездатність грамотно і доступно сформулювати питання, побудувати коротку або розгорнуту відповідь; Труднощі в побудові монологу; Відсутність логічного обґрунтування своїх тверджень і висновків; Відсутність навичок культури мовлення: діти не вміють регулювати гучність голосу і темп мови і т.д., мають погану дикцію; Діти не орієнтуються у мовних жанрах; У багатьох дітей відсутнє рефлексивне ставлення до свого мовлення і мовлення оточуючих.

ОБГРУНТУВАННЯ: Педагогам і батькам необхідно формувати у дітей здатність зв'язно, послідовно, граматично правильно викладати свої думки, розповідат...
Слайд № 3

ОБГРУНТУВАННЯ: Педагогам і батькам необхідно формувати у дітей здатність зв'язно, послідовно, граматично правильно викладати свої думки, розповідати про різні події, переказувати художні твори. Однією з проблем для сучасного дошкільника є величезний потік інформації і неможливість впоратися з її обробкою самостійно. Це реальність, в якій опиняються наші діти. У зв'язку з цим, актуальним стає необхідність удосконалювання сучасних методів і прийомів, використання більш ефективних науково-обгрунтованих шляхів розвитку мовлення у дітей дошкільного віку.

Провідна ідея досвіду: Використання мнемотехнічних прийомів для розвитку мовленнєвої компетенції дошкільника Мнемотехніка - це сукупність спеціальн...
Слайд № 4

Провідна ідея досвіду: Використання мнемотехнічних прийомів для розвитку мовленнєвої компетенції дошкільника Мнемотехніка - це сукупність спеціальних прийомів та засобів, що полегшують запам'ятовування необхідної інформації та збільшують об'єм пам'яті шляхом створення асоціацій (зв'язків).

Які завдання визначено? При розробці способів побудови освітнього процесу : Врахувати психолого-педагогічні особливості дітей дошкільного віку; Роз...
Слайд № 5

Які завдання визначено? При розробці способів побудови освітнього процесу : Врахувати психолого-педагогічні особливості дітей дошкільного віку; Розкрити варіативні підходи до розвитку зв'язного мовлення; Розширити та збагатити словниковий запас дітей; Сформувати вміння перетворювати абстрактні символи, образи; Вдосконалити здатність дітей узгоджувати прикметники з іменниками в роді,числі,відмінку; Розширити мовнотворчі можливості дітей; Розробити методичні рекомендації щодо впровадження досвіду

Суть досвіду: Мнемотехніка призначена для запам'ятовування точної інформації. Тому, чим складніша інформація з точки зору нормальної пам'яті, тим п...
Слайд № 6

Суть досвіду: Мнемотехніка призначена для запам'ятовування точної інформації. Тому, чим складніша інформація з точки зору нормальної пам'яті, тим простіше вона запам'ятовується методами мнемотехніки. Прийоми запам'ятовування - це найпростіші мисленнєві операції над образами, словами та знаками. Методи запам'ятовування складаються з певної послідовності двох та більше простих прийомів і є більш універсальними. Один і той же метод може використовуватися для запам'ятовування різної інформації. Техніка запам'ятовування - це сукупність прийомів та методів, що є найбільш раціональним для запам'ятовування того чи іншого виду інформації.

Існує велика кількість різноманітних мнемотехнічних прийомів: Прийом систематизації; Прийом групування матеріалу; Прийом рифмізації; Прийом утворен...
Слайд № 7

Існує велика кількість різноманітних мнемотехнічних прийомів: Прийом систематизації; Прийом групування матеріалу; Прийом рифмізації; Прийом утворення асоціації; Прийом «ланцюжок»; Прийом «матрьошка»; Прийом «вішак»; Прийом символізації; Прийом кодування по співзвучності; Прийом утворення слова із складів; Метод розміщення (Метод Цицерона).

Працюючи над розвитком зв’язного монологічного мовлення своїх вихованців, я широко використовую методи мнемотехніки в наступних видах діяльності: П...
Слайд № 8

Працюючи над розвитком зв’язного монологічного мовлення своїх вихованців, я широко використовую методи мнемотехніки в наступних видах діяльності: При заучуванні віршів; При відгадуванні загадок; При переказі творів художньої літератури; При побудові розповідей за сюжетною картиною; При розповіданні казок. При складання опису предмета чи об’єкта.

Етапи вивчення вірша: Виразне читання вірша педагогом. Повторне читання вірша дорослим з опорою на мнемотаблицю. Установка, що цей вірш буде вивчат...
Слайд № 9

Етапи вивчення вірша: Виразне читання вірша педагогом. Повторне читання вірша дорослим з опорою на мнемотаблицю. Установка, що цей вірш буде вивчатися напам’ять. Запитання за змістом вірша. Пояснення значення незрозумілих слів у доступній для дитини формі. Читання вихователем окремо кожного рядка вірша і повторення його дитиною з опорою на мнемотаблицю. Відтворення дитиною вірша з опорою на мнемотаблицю.

Слайд № 10

Морозець, Морозець, Не щипай за щічки! Теплі валянки у нас, Шубки й рукавички. Морозець! Морозець! Плещемо в долоні. У дівчаток і хлоп’ят Носики че...
Слайд № 11

Морозець, Морозець, Не щипай за щічки! Теплі валянки у нас, Шубки й рукавички. Морозець! Морозець! Плещемо в долоні. У дівчаток і хлоп’ят Носики червоні. Г. Бойко

Правила при роботі з мнемотехнікою: Заняття мають проходити за принципом – від простогодо складного починаючи від мнемоквадратів і поступово перехо...
Слайд № 12

Правила при роботі з мнемотехнікою: Заняття мають проходити за принципом – від простогодо складного починаючи від мнемоквадратів і поступово переходити до мнемосмужок; Таблиці і схеми мають бути кольоровими, так дитині буде веселіше і легше; На одній схемі або таблиці число квадратів не повинно перевищуватидев’ять так, як це гранично допустимий обсяг для дошкільника; Не застосовувати понад дві мнемосхеми в день, а повторний розгляд можливий тільки за бажанням дитини; Необхідно, щоб щодня таблиці і схеми були різні за тематикою, в перший день на тему казок, у другій на музичну тему, в третій на математичну і так далі.

Дякую за увагу!!!
Слайд № 13

Дякую за увагу!!!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
2
3
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!