Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Використання інформаційно - комунікаційних технологій на уроках географії.

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GH828921
За публікацію цієї методичної розробки Мірченко Людмила Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №GH828921
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ.

Підготувала Мірченко Людмила Вікторівна,

вчитель географії та економіки Криворізького Жовтневого ліцею,

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

«учитель-методист».

Зростання ролі творчої особистості вчителя особливої актуальності і відбувається шляхом розвитку його фахової компетентності, тобто усвідомленої, цілеспрямованої,планомірної та безперервної діяльності вчителів, вдосконалення їх теоретичної та практичної підготовки.

Компетентнісний підхід вчителя географії передбачає відповідність рівня компетентності фахівця нормативним вимогам; характеру професійної діяльності, який змінюється набагато швидше ніж її нормативні параметри, що вимагає дотримання прогностичного підходу в побудові компетентнісної моделі вчителя-географа.

У сучасному світі комп'ютерна грамотність є життєво необхідною компетенцією. «Реформування освіти має на меті зробити її більш якісною та доступною для учнів. Найширші можливості для цього має поступовий перехід до програмного комп'ютерного вивчення шкільних предметів» (Із Національної доктрини розвитку освіти України XXI ст.)

Головні стратегії сучасної освіти прогнозують подальший швидкий розвиток комп'ютерних технологій, тому навчання майбутніх користувачів повинно стати швидким і масовим.

Формувати інформаційну культуру учнів повинен кожен вчитель, а не тільки вчитель інформатики. Успіхи учнів в усіх шкільних дисциплінах і навіть у житті будуть залежать від якісної підготовки вчителів.

Інформаційні технології забезпечують:

- рівний доступ до знань та інформації всіх учасників навчально-виховного процесу;

- виявлення обдарованих учнів, створення їх індивідуальної освітньої траєкторії;

- ефективне використання комп'ютерних технологій на уроках та в позаурочний час;

- залучення учнів до самостійної наукової діяльності;

- створення електронних посібників;

- визначення та впровадження основних методів формування комплексу ціннісних настанов та життєвих принципів, що відповідають потребам сталого розвитку.

Урок з використанням ІКТ відрізняється від традиційного уроку. Йому властиві такі риси:

- принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей учня;

керованість: у будь-який момент можлива корекція педагогом процесу навчання;

- інтерактивність і діалоговий характер навчання;

- ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і педагога; "вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання;

- оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи;

- підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;

- необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі.

- комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: при поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі.

Інформаційні технології являються одним із типів інноваційних технологій і дуже часто застосовуються при впровадженні інтерактивних, проектних , ігрових технологій.

Інформаційні технології можна застосовувати як апробацію електронних засобів навчання, з метою надання додаткової інформації учням на уроках, у позаурочній роботі та виховній діяльності. ІКТ можуть забезпечити накопичення та обробку великого обсягу різноманітної інформації щодо процесів підготовки та проведення тестувань, враховуючи вимоги дидактики, основ та методик тестології.

Цей прийом особливо ефективний у роботі з учнями випускних класів, при підготовці їх до зовнішнього незалежного оцінювання. За роки проведення ЗНО я створила комп'ютерну базу тестових завдань , яку використовую при підготовці учнів.

Інформаційно-комунікаційні технології сприяють розв'язанню дидактичних задач на уроках географії. Найчастіше я використовую відеоролики, відеофільми та презентації. Презентація - це послідовність слайдів, на яких можуть бути текстові і візуальні матеріали, крім того показ слайдів можна супроводжувати звуковими ефектами(спів птахів, шум моря, дощу, гроза тощо). Мережа Інтернет надає можливість користуватися презентаціями колег, часто сама готую презентації до уроків, а також даю випереджальні завдання учням. Щоб презентація сприймалася учнями необхідно проектувати слайди на великий екран, керувати показом слайдів, іноді можна використовувати слайди презентацій з метою організації самостійної роботи.

Таким чином, використання ІКТ на уроках географії сприяє:

- підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці;

- зростанню продуктивності уроку;

- реалізації міжпредметних зв'язків;

- уможливленню організації проектної діяльності учнів зі створення навчальних програм під керуванням викладача;

- логічному викладу навчального матеріалу, що значно підвищує рівень знань учнів;

- покращенню взаємин "учень-вчитель";

- зміні ставлення учнів до комп'ютера: вони починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій галузі людської діяльності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Матеріал знайомить вчителів з методикою використання компютера на уроках географї та доводить переваги цього методу у порівнянні з традиційними.
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Географія
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    196
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    4
  • Номер матеріала
    GH828921
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GH828921
За публікацію цієї методичної розробки Мірченко Людмила Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №GH828921
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти