Виконання масок для новорічних свят.

Опис документу:
Виконання масок для новорічних свят. (Урок очима дітей). Мета: Поглибити знання дітей про виникнення маски та її особливості в різних народів, розширити уявлення дітей про театральне мистецтво. Формувати вміння виготовляти і оздоблювати напів-об’ємні маски і дотримуватись

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відділ освіти виконкому Жовтневої районної у місті ради.

Районний методичний кабінет.

Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 97.

Розробка уроку на тему:

Виконання масок для новорічних свят.

Розробила урок

Коляда Олена Миколаївна

м. Кривий Ріг

Тема: Виконання масок для новорічних свят.

(Урок очима дітей).

Мета:

      Поглибити знання дітей про виникнення маски та її особливості в різних народів, розширити уявлення дітей про театральне мистецтво.

      Формувати вміння виготовляти і оздоблювати напів-об’ємні маски і дотримуватись основних вимог до декорування, а саме передавати образність, яскравість, ха-рактер маски (позитивні герої – радісні, негативні, злі, похмурі, сумні.

      Виховувати в дітей емоційно-естетичне ставлення до творчої роботи, інтерес до театрального мистецтва та до на-родних традицій, звичаїв.

      Розвивати творчу уяву, фантазію, конструктивні здіб-ності.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання:

маски, виконані учнями минулих років.

Матеріали:

Білий папір формата А-3, А-4, кольоровий папір, клей,

ножиці, пензлі, фарби, нитки (пряжа), скотч, шаблони,

фольга, ґудзики, піря.

Очікувальні результати:

Після уроку учні зможуть:

    поглибити і узагальнити свої знання про виникнення маски

та її особливості в різних народів;

    самостійно виготовляти напівобємні маски, дотримуватись

вимог декорування;

    визначити інтерес до театрального мистецтва та до народних

традицій, звичаїв;

    аналізувати характер маски – позитивні і негативні риси

характеру маски;

    набути творчі і конструктивні здібності;

    удосконалити практичні навички роботи з папером.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

Настрій на мажорний лад!

У віконце подивлюсь,

Зимі лагідно всміхнусь,

Хай порошить сніг стежину

Зимо, я до тебе лину.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Слово вчителя.

Але яке ж свято без красуні – ялинки, бенгальських вогнів,

карнавальних костюмів і звичайно без масок.

Хто з вас не водив веселий танок у масці зайця, лисички, білочки чи

чи клоуна? Від слова «маска» походить і назва маскарад.

А хто з вас дітки розкаже вірш про зиму чи ялинку?

Новий рік! Новий рік!

Вже ступає на поріг.

Бути танцям круг ялинки,

Бути святу, бути грі.

Незабаром настане час улюблених свят: Нового року, Різдва. І всі ми

з нетерпінням чекаємо приходу цих свят, адже до нас на новорічний

маскарад завітають у гості Дід Мороз і Снігуронька.

      1-й учень.

Здраствуй, зимонька-зима,

всі ми раді не дарма,

ліг сніжок у дворі –

час погратись дітворі.

Ковзани і санки

Сніжки та лижня –

гуляємо зранку

ми кожного дня.

      2-й учень.

Що за гамір? Що за гра?

Ліпить бабу дітвора.

Ой же баба – снігова.

Біла в баби голова.

Ніс у баби з картоплини,

Рот у баби з буряка!

М. Підгірянка.

      3-й учень.

Прикрасами заквітчана,

Вогнями вся засвічена

Ялинка в нас сія.

А ми кругом ялиночки

Кружляєм як сніжиночки

Весела в нас сімя.

Т. Красюк.

      4-й учень.

І навіть сніг в цей гарний день

як сміх такий веселий,

гілки, деревам лоскотав,

будив веселощами села

і сипав сміхом на міста.

А. Костецький.

ІІІ. Оголошення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми виготовимо маску для новорічного карнавалу.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

( Урок очима дітей ).

    1. Слово вчителя. Вступна бесіда.

( У ході розповіді демонструю відповідні ілюстрації ).

Отже, йдучи на маскарад, ви одягаєте новорічний костюм або просто маску. Надягнувши її ви, перевтілюєтесь в той казковий персонаж, який у вас на обличчі.

Маскарад, маскарад!

Завертілись маски.

Скаче вовк серед ягнят

Як у старій казці.

2. А тепер давайте художніми засобами охарактеризуємо по черзі всіх присутніх персонажів на ялинці.

      5-й учень.

Зайчик – невпевнений у собі, але він стане хоробрим, коли проти вовка повстануть усі лісові звірі; костюм сіренький, шапочка з довгими вухами, короткий хвостик.

      6-й учень.

Вовк – розбійник, розвязаний, неохайний. Великі труси у квіточках; сигарета в зубах. Він безумовно, хуліган, але не такий уже й злий – у кінці маскараду він переви-ховується і стає добрим.

      7-й учень.

Снігуронька – дівчинка, чутлива, здатна на співчуття, сильна, але не груба; її костюм,

сріблястого забарвлення.

      8-й учень.

Дід Мороз – людина казкова, має білу бороду і білі вуса, ошатне вбрання у нього обовязково є мішок з подарунками для дітей та лісових звірят.

Морозенько – бородатий

ходить – бродить біля хати

та у вікна загляда.

Ми запрошуєм погріться, -

він не хоче, - він боїться,

що розтане борода.

П. Бондарчук.

      9-й учень.

Сороки – дещо докучливі й крикливі, можуть бути в чорно-білих костю-мах, з необхідним антуражем – газетами, мікрофонами, фотокамерами.

      10-й учень.

Оси – хоробрі, відчайдушні, вдягнені в смугасті жовто-чорні блузи, мають крила.

      11-й учень.

Лісові звірі – боязливі, але згуртувавшись стають хоробрими. Їх можна впізнати ( лисиця руда з пухнастим хвостом; ведмідь у коричневому лижному костюмі, білки в шапочках з китицями, з пухнастим піднятим хвостом ).

Отже ви діти добре охарактеризували усі персонажі, які були на маскараді і дали опис одягу.

3. Зробіть порівняння обличчя чоловіків, схематично зображених на дошці.

      Учитель. Вони прийшли до нас з однаковим настроєм?

      12-й учень. Ні, до нас завітали люди з неоднаковим настроєм.

    Учитель. Які емоції виражає перший чоловік?

    13-й учень. Коли ми глянемо на його зображення, то видається, що він життєрадісний, веселий, сміється.

    Учитель. Так, а другий чоловік?

    14-й учень. У нього опущені вниз губи, він почувається ображеним, скривдженим, можливо, нещасним.

    Учитель. Так, він чимось розчарований. Поглянемо на третього чоловіка. Який він?

    15-й учень. У нього міцно стиснуті губи – одна пряма риска. Брови теж підняті вгору. Він дуже напружений, зосереджений, суворий, рішучий.

    Учитель. А яким всім здається четвертий чоловічок?

    15-й учень. У нього сильно опущені в низ краєчки губ, а брови підняті вгору. Від цього його обличчя стало напруженим, а очі вирячкуватими. Цей чоловік, мабуть переповнений негативними емоціями, він злиться, сердиться, слова цідить скрізь зуби, погрожує.

    Учитель. Ого! Ви побачили перед собою справжнього лиходія. Ма-буть, він таким і є.

Отже, ви напевно зрозуміли, що обличчя людини відбиває

внутрішній стан.

Якщо у вас на обличчі весела маска з намальованою усмішкою, то в

ній буде важко заплакати, бо ніхто не повірить. Доведеться бути

веселим.

  1. Учитель. Продовження бесіди.

Беручи до рук маску ви напевно ніколи не замислювалися, яка багата

і древня її історія. Маска виникла дуже давно і була зовсім не схожа на

сучасну. Ще первісні люди надягали маску, виконуючи св’ящені танці .

У давньоєгипетській піраміді вчені знайшли золоту маску фараона Тутанхамона, який жив понад три тисячоліття тому. Від таких масок

народилося мистецтво скульптурного портрета. Древні майстри намага-

лися точно відтворити зовнішність людини з якої ліпили маску.

Завдяки масці ми познайомилися із єгипетською красунею Нефертіті, яка усміхається нам крізь тисячоліття.

З давніх-давен маски використовують у театрі актори Стародавньої

Греції грали у масках, які зображали найрізноманітніші почуття: радість

горе, сміх.

Відтоді символом театру так і лишилося дві маски і весело-комедії і сумно-трагедії. Але давньогрецька театральна маска була ще й рупором, що підсилював голос. В отвір для рота вставляли глиняну чи металеву трубку, і кожне слово актора було чути в найдальшому куточку грецького театру. Так у ті часи люди заміняли сучасні мікрофони.

В Африці робили страшні воєнні маски. Воїни надягали їх, щоб налякати своїх ворогів, які, ледь забачивши грізні маски, кидалися навтіки.

Ну, а в наш час в хокейного воротаря є маска, яка захищає обличчя спортсмена від випадкових ударів шайбою.

Маскою зі скляним віконцем користуються під час роботи зварювальники, щоб іскри розплавленого металу не обпалили обличчя.

Аквалангісти пірнають під воду в спеціальних масках, щоб краще роздивитись підводне царство.

Кисневі маски надягають льотчики-випробувачі, лікарі користуються білими марлевими напівмасками. Отже у сучасній масці багато професій.

Маски стали невідємним атрибутом новорічних і різдвяних карна-валів. Під словом «маска» у даному випадку маємо на увазі маску – об-личчя або маску наголовник, яка закриває або маскує обличчя людини. У широкому розумінні маска – це новий образ, який створюється її власником під час маскарадного перевтілення. Це може бути маска будь-якої тварини, казкового або літературного героя, фантастичної істоти. Кожній масці властиві певні рухи, велике значення для створення закінченого образу має й відповідний костюм.

  1. Практична робота.

    Слово вчителя.

( Перегляд демонстраційного матеріалу ).

Ваша маска буде настільки цікавою, наскільки вистачить вашої фантазії. Це може бути хто завгодно: уже відомий персонаж, або образ, який народився у вашій уяві в процесі роботи над маскою. Головне завдання полягатиме в передачі характеру обраного персонажа.

Основою для маски буде білий папір формату А-3 або А-4, його розмір залежатиме від форми маски й розміру вашого обличчя.

Нагадую учням, як правильно користуватись ножицями, гострими предметами.

Етапи виконання роботи:

  1. Аркуш паперу зігніть у формі квадрата чи прямокутника.

  2. Намалюйте контури вашої маски і виріжте її.

  3. Наклейте маску на марлю.

  4. Щойно буде готова загальна форма, намітьте отвори для очей, носа, рота.

  5. Вирізавши намічені отвори, розфарбуйте маску.

  6. Приклейте з внутрішньої сторони маски завязки до марлі або пришийте нитками.

  7. Прикрасьте маску кольоровими нитками, стрічкою, щетинною, соломою, паралоном.

  8. Зробіть маску такою, щоб вона мала казковий вигляд.

VІ. Завершення уроку.

Демонстрація виконаних масок (учні доповнюють маску характер-

ною пластикою рухів, решта визначають або героя маски, або її ха- рак тер).

VІІ. Завдання на наступний урок:

Принести художні матеріали: фарби, туш, перо, пензлі, прості олівці, чорний фломастер, папір, ножиці, клей, лінійку, циркуль.

Додаток.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.