Виховнийзахід-казка «Гармонія людини і природи за участі Маші та Ведмедя»

Опис документу:
Гасло: Люби природу не як символ Душі своєї, Люби природу не для себе, Люби для неї. М. Рильського План виховного заходу 1. Легенда 2. Вихід Маші, Михайлика та Зайчика 3. Учні про екологію 4. Д/г « Що забруднює повітря?» 5. Д\г «Сортируємо сміття» 6. Задача 7. Три брати 8. Пісня 9. Складають слово з цифр 10. Гра «Земля, вода, повітря, вогонь» 11. Кишенька мудрості 12. Завершальна частина 13. Танець 14. Посвята

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховнийзахід-казка

«Гармонія людини і природи за участі Маші та Ведмедя»

Мета:

Навчальна: розкрити поняття «гуманне ставлення до природи», визначити правила поведінки у природі: необхідність турбуватися про чистоту довкілля, цінність його ресурсів; ознайомити із заходами щодо відтворення та збереження природи; закріпити уявлення про зв’язки у довкіллі, що проявляються у впливі діяльності людини на оточуючий світ;формувати екологічну грамотність та усвідомлення того, що Земля – наш дім.

Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес учнів, логічне мислення та мовлення, критичність і доказовість мислення, артистизм та естетичне сприймання, формувати творче мислення; збагачувати словниковий запас.

Виховна: виховувати соціальну активність та самостійність, прищеплювати дітям екоетичне ставлення до природи, моральну відповідальність за збереження навколишнього світу, спрямовувати практичну діяльність учнів, пов’язану з охороною та збереженням навколишнього середовища.

Гасло:

Люби природу не як символ
Душі своєї,
Люби природу не для себе,
Люби для неї.
                                     М. Рильського

План виховного заходу

  1. Легенда

  2. Вихід Маші, Михайлика та Зайчика

  3. Учні про екологію

  4. Д/г « Що забруднює повітря?»

  5. Д\г «Сортируємо сміття»

  6. Задача

  7. Три брати

  8. Пісня

  9. Складають слово з цифр

  10. Гра «Земля, вода, повітря, вогонь»

  11. Кишенька мудрості

  12. Завершальна частина

  13. Танець

  14. Посвята

  1. Легенда «Дві богині».

Звучить ніжні пісня

Були у матінки Природи
Дві донечки такої вроди:
Хто їх побачив хоч на мить, —
Не зміг забути й розлюбить.
 

Голубооку звали Флора.
У неї очі наче зорі;
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.

А Фауна — швидка, як вітер,
Могла за птахами летіти,
І за оленями стрибати
Та з білочками пустувати. 

Обидві світ живий любили.
Відтак його боготворили;
Тож вирішила мудра мати
В придане їм дарунки дати.

Мрійливій Флорі світ рослинний,
А жвавій Фауні — тваринний.
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
 

Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.
                                        Н. Большова

Вчитель: Ми не можемо прожити без природи тому, що все необхідне для життя отримуємо саме від неї. Захищати й оберігати її— наш обов'язок.

Діти, зверніть увагу на дошку одне із слів нашої теми зашифроване. Але ми з вами зможемо його розшифрувати, якщо розв’яжемо приклади які у вас знаходяться на столах. (Діти розв’язують приклади. Наприклад: 9-5=4 під цифрою 4=М це одна із літер слова ГАРМОНІЯ яке зашифроване).

Давайте, разом прочитаємо назву нашої теми: «Гармонія людини і природи»

  1. Вихід Маші, Михайлика та Зайчика під музику.

Вчитель:Сьогодні до нас завітали Маша, Михайлик та їхній друг Зайчик.

У них виникла певна проблема: їм дуже важко жити на одній території. Михайлику, як Ви вважаєте, у чому криється проблема?

Михайлик: Справа в тому, що Маша зовсім не вміє поводити себе у лісі, не вміє спілкуватися з тваринами.

Музичний супровід

Маша:

В лісі я люблю гуляти.

Всіх лякати, все ламати!

Квіти я зриваю,

Гнізда всі ламаю!

Ось смілива я яка!

Михайлик:Як нам бути, як нам жити, що далі робити,

Як нам гори, ліси, ріки від неї захистити.

Щоб природа наша рідна цвіла і буяла,

Щоб прийдешнім поколінням життя дарувала.

Зайчик:Дійсно, Маша не лише ламає дерева, нишпорить у нірках тварин, вона забирає мою моркву й тягне мене за хвіст чи за вуха.

Маша: А це хто? Ти бач! Я хочу, щоб зі мною грали. Мені сумно!!!

Зайчик: Звірі як почують, що вона сюди прямує, то ховаються, хто куди!

Вчитель: Маша, сьогодні разом ми спробуємо ознайомити тебе із правилами поведінки у природі. Давайте вислухаємо наших учнів!

Маша:Оці так навчать!

Вчитель: Розум виділив людину з тваринного світу і дав їй величезну могутність. Людина протягом століть прагнула не пристосуватися до природного середовища, а зробити його зручним для себе. Але будь-яка діяльність людини впливає на природу, а погіршення її стану становить небезпеку для усіх живих істот, утому числі і для людини.

Музика фонова

3.Вихід учнів. У руках картки. «Збережемо природу разом»

Учень 1:Щорічно планета втрачає десятки видів тварин і рослин, які заносяться до Червоної книги. Це екологічна катастрофа.

Маша: Ой-ой-ой! А я й не знала! Що ж робити?

Учень 2:Під час прогулянок, намагайтесь ходити вже по існуючих стежках, особливо навесні, коли відбувається активний ріст рослин, і вони особливо чутливі до будь-яких пошкоджень.

Під ногами гинуть не лише трави, але й поки що невидимі паростки дерев і кущів. А також за вашими слідами хижаки можуть швидко знайти гнізда пташок.

Учень 3: Не розводьте вогнище у лісах, лісосмугах. Це може призвести до виникнення пожеж, загибелі рослин та тварин. Вогнище відлякує тварин, птахи можуть покинути свої гнізда з яйцями, а звірі – нірки з дитинчатами.

4.(Д/г « Що забруднює повітря?»)

Діти, коли повітря забруднене, ним важко дихати, люди відчувають також неприємні запахи. Діти розгляньте картки й по-черзі піднявши ручку, назвіть те, від чого повітря стає брудним і шкідливим, а що його очищує. Відмітьте фішками – темна хмаринка(забруднює повітря), світла(очищує).

(У кожного на парті це завдання, з однією дитинкою робота біля дошки, потім перевірка разом)

Учень 4:Не збирайте дикорослі рослини, не зривайте квіти. Категорично забороняється збір рідкісних та зникаючих видів, занесених до Червоної книги. Вдома ви будете милуватися зірваними квітами один-два дні, а у лісі квітами можна милуватися тижнями.

Учень 5:Не ловіть бабок, метеликів та інших комах. Багато видів комах, найбільш гарних і помітних, вже зникли через вилов хижаків. У природі все взаємопов’язане, тому будьте обережні й не порушуйте ці зв’язки.

Учень 6:Не спалюйте суху траву й листя. Можливо, трава й буде рости швидше, але ж такі пожежі знищують тисячі живих істот: ящірок, змій, комах й мільйони насінин рослин.

Учень 7:Не залишайте після себе сміття, не кидайте у водойми консервні банки, пляшки, пінопласт. Усе необхідно забрати з собою , а потім викинути у сміттєвий бак. Адже серед залишеного вами сміття ніхто не захоче відпочивати. Діти, а давайте спробуємо разом з нашими казковими гостями по сортирувати сміття.

5. ( Д\г «Сортируємо сміття»).

Учень 8:Не вмикайте у лісі музику дуже гучно. Навчіться цінувати музику природи: шелест листя, спів пташок, плескіт води. Це надасть вам та іншим душевного спокою.

Лічилка

Станьте струнко, діти!
Раз – на носки піднявся клас.

Два – торкнулися підлоги,

Навіть не зігнувши ноги.

Три – усі рівненько стали,

На чотири – пострибали,

Жваво рухались, вертілись,

П’ять – присіли покрутились.

Шість – зігнули в ліктях руки,

Сім – вперед-назад два кроки.
Вісім – дружно сіли-встали.

Дев’ять – вправно пострибали.

Десять – всі перепочили

І гуртом за парти сіли.

Маша:Я більше не буду квіти зривати. Я більше не буду ліс ображати! Зрозуміла. Я була неправа. Людина активно впливає на природу і цей вплив не завжди є позитивним. Чимало лихо я заподіяла природі.

Михайлик:Ну нарешті.

Вмій природу ти любити,

Кожній стеблинці радіти,

В парку, у лісі, над яром.

І пташки на різні голоси співатимуть тобі.

Зайчик: Невже я зможу знову вільно бігати по лісу і ні про що не хвилюватися?

Вчитель: Звісно, а зараз я вам пропоную подивитися невелику легенду про…щоб дізнатись нам треба розв’язати задачу, але незвичну. Спробуємо?

6.(Задача з методом вилучення)

Задача:

Четверо хлопчиків: Юрко, Олег, Андрій та Максим робили різні дії: двоє хлопчиків дихали повітрям, один – пив воду, а один – пішов у ліс. Олег та Андрій робили різні дії. Андрій та Юрко також різні. Олег – пив воду. Визначте, що робив Максим?

Визначення: Якщо Олег пив воду, то обов’язково Андрій та Юрко мають робити різні дії, один дихав повітрям, а один пішов до лісу. Отже Максим дихав повітрям, так як за умовами задачі двоє хлопчиків дихали повітрям, ніякі інші дії по двох не робили.

Тож, і ми подивимось легенду про Ліс, Воду та Повітря.

7.Три брати

(музика фон )

Ліс-

Вода –

Повітря –

Мудрець –

Жили собі три брати. Їх звали Ліс, Повітря і Вода. Всі вони жили в мирі і злагоді. Але одного разу вони почали сварку, що є тільки один з них головний.

Ліс

  • Я головний , тому що у мене є все: і вода, і повітря.

Вода

  • Я головний, тому що без мене не було б нічого живого на землі.

Повітря

  • Я головний, тому що без мене не було б життя на всій земній кулі.

Ось одного разу вирішили вони звернутися до Мудреців(вихід мудреців під музику),щоб вони розсудили їх по справедливості. Мудреці подумали і сказали…

Мудреці:

  • Вам не можна розлучатися , бо ви необхідні один одному.

Адже Ліс без Повітря задихнеться, без Води висохне і перетвориться на дрова.

У Воді без Повітря не житиме риба, і воно перетвориться на болото. Ліс теж захищає Воду від пересихання.

Повітря чисте завдяки тому, що його очищують дерева Лісу. Без Води повітря буде сухе, як в пустелі, і шкідливе.

З тих пір троє братів ніколи не сперечалися, а лише допомогли один одному.

8.ПІСНЯ «ДРУЖБА»

А зараз трішки пограємо!

Назву нашої гри нам допоможуть дізнатись чарівні картки, які ви можете знайти у себе на партах. Вам треба правильно розкласти цифри та вийде слово.

9.Збери слово

( Дітям роздаються картки з зашифрованими словами)

Е л я з м д в а о і в п р о я т о н о ь г в

2 4 5 1 3 3 1 4 2 4 3 1 6 2 7 5 4 5 2 6 3 1

І яку назву має наша гра?

10. (Земля,вода, повітря і вогонь).

Всістають у коло, а ведучий - посередині. Він кидає комусь з дітей м'яча, вимовляючи при цьому одне з слів: "земля", "вода", "повітря", "вогонь". Якщо ведучий сказав "земля", то гравець, що впіймав м'яча, повинен швидко назвати якусь тварину. На слово "вода" треба назвати рибу, на слово "повітря" - птаха. Якщо ведучий скаже "вогонь", усі, махаючи руками, повинні крутитися на 
місці.

11.Вчитель: Молодці!!! Діти,я знаю в нас є Кишенька мудрості,

треба її поповнити, хто з вас приготував прикмети або приказки про природу?

Діти виходять з картками на яких написані приказки та прислів’я про природу, розповідають їх та поповнюють Кишеньку мудрості.

12.Завершальна частина

Вчитель:Наша планета найкраща у світі. Вона приваблює нас блакитними ріками, озерами і морями, зеленими лісами і квітучими луками, дзвінким життєрадісним щебетом пташок. Тож

Рятуємо землю,

А потім рятуємо небо,

Адже небо без птахів не небо!

А земля без звірів – не земля!

Рятуємо мрії. Рятуємо ніжність.

Від кого рятуємо? Від себе!

Поки ще не пізно і можна хоч щось

Все на землі потрібно берегти

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті ти – лиш її частинка.

13.Танець

14. Посвята. Вчитель: Сьогодні серед нас є незвичайна гостя, це мій вчитель, котра навчила мене всьому тому що я вмію, вона працює на станції Юних натуралістів, і завітала не просто так, почувши про наше з вами свято, про нашу плідну працю по захисту природи,

М.А.- Діти, природа - наше багатство: зберегти це багатство для наступних поколінь - наше завдання і обов'язок. Побачивши, як ви піклуєтесь про природу. Я б хотіла почути:

  

- Чи будете ви берегти кожне деревце, гілочку, квіточку? (так)

   - Чи будете ви, без потреби, рубати дерева? (ні)

   - Чи будете ви забирати за собою сміття? (так)

- Чи будете ви дбайливо і з любов'ю ставитися до тварин? (так)

Діти разом клятву

«Навколишній світ берегти я клянусь,

дерева і трави, кущі і квіточки,

тваринки, комашки, рибки ї пташички,

НЕ рвати, НЕ ламати, НЕ топтати, клянусь!

Я все після себе завжди приберу,

а взимку пташкам годівничку зроблю.

Не кидати в річкусміття і каміння,

не ловити ту рибку, яка нереститься,

щоб в лісі водились кабан і лисиця.

Я жити у мирі с природой клянусь,

Любити планету цюрідну клянусь!

Отже з сьогоднішнього дня ви носите почесне звання Юних захисників природи

Вчитель:

Люби цей світ, моя дитино,
Свій рідний край, ліси, поля.
Турбуйсь про нього кожну днину,
Бо рідна це твоя земля.
Тут ти живеш і вчишся в школі,
Тут в тебе друзі і сім'я.
Не нищ нічого і ніколи -
Людина ж бо тобі ім'я!
Допоможи малій пташині,
Її ти вчасно погодуй.
Під силу це малій дитині,
Але нічого не марнуй.
Бо світ чарівний, наче казка,
Ти теж частиночка його.
Тож бережи цей світ, будь ласка,
Прийми до серденька свого

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»