Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Виховний захід «Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування»

Виховна робота

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас

17.08.2021

84

1

0

Опис документу:
Форма виховної діяльності: круглий стіл. Мета:  озброїти учнів знаннями і практичними рекомендаціями про основи спілкування;  формувати навички тактовно, цікаво говорити, установлювати тісні стосунки зі співрозмовником;  виховувати високу мовну культуру, вміння спілкуватися; Завдання: спонукати учнів застосувати набуті знання у повсякденному спілкуванні;сприяти розширенню загальнокультурного рівня, розвитку комунікативних умінь учнів; застерегти від надмірного спілкування в
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування»

(А.Екзюпері)


Запам’ятай, чого треба навчитися і до чого прагнути під час спілкування:


Чого потрібно уникати під час спілкування:


Перегляд
матеріалу
Отримати код

8


Слобожанський ліцей №1

Зміївської райдержадміністрації







«Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування»

(А. Екзюпері)










З досвіду роботи

вчителя української

мови та літератури

Чуб Вікторії Володимирівни







Слобожанське – 2019


Клас: 5-Б

Форма виховної діяльності: круглий стіл.

Мета:

  • озброїти учнів знаннями і практичними рекомендаціями про основи спілкування;

  • формувати навички тактовно, цікаво говорити, установлювати тісні стосунки зі співрозмовником;

  • виховувати високу мовну культуру, вміння спілкуватися;

Завдання:

    • спонукати учнів застосувати набуті знання у повсякденному спілкуванні;

    • сприяти розширенню загальнокультурного рівня, розвитку комунікативних умінь

учнів;

    • застерегти від надмірного спілкування в Інтернеті;

    • дати практичні рекомендації щодо удосконалення своєї мови, уміння спілкуватися;

    • сприяти самовдосконаленню учнів, їхньому інтелектуальному і моральному розвитку.


Обладнання: роздруковані картки, на яких подані ситуативні задачі, прислівя і приказки; великі картки для памяток; одна квітка для гри «Подаруй квітку».

Підготовка виховної діяльності:

  1. Зібрати та систематизувати матеріали за даною темою.

  2. Підібрати завдання та розподілити між учасниками.

  3. Підготувати наочність та оформлення кабінету.

  4. Забезпечити естетичне оформлення.

План проведення

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності школярів

Слово вчителя.

Добрий день усім присутнім! Сьогодні на класній годині ми зібралися за круглим столом, щоб поговорити про мистецтво спілкування і ще раз переконатися у влучності вислову чудового письменника Антуана де Сент-Екзюпері «Єдина розкіш – це розкіш людського спілкування».

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заходу

ІV. Основна частина

Вступне слово вчителя:

Упродовж життя кожен із нас постійно контактує, спілкується із найрізноманітнішими людьми. Здавалося б, життєвий досвід, який ми поступово набуваємо, дозволяє розв’язати будь-яке  повсякденне питання. Але насправді лише одиниці самостійно відкривають правила спілкування, які допомагають уникати додаткових труднощів у взаємодії з іншими людьми, своєчасно «гасити» конфлікти, що виникають внаслідок непорозумінь.


Запитання до учнів.

--- А як ви розумієте поняття «спілкування»?

Поняття «спілкування» в психології уживається най­частіше стосовно міжособових контактів. Спілкування — це взаємодія двох або декількох осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності. Спілкування з іншими людь­ми розглядається як «обробка людей людьми», виходячи з цього, суть спілкування із самим собою можна визна­чити як «обробку людиною самої себе». Відомий філософ Л. Феєрбах визначав значення спілкування таким чином: «Спілкування звеличує, у суспільстві людина мимоволі, без жодного удавання тримає себе інакше, ніж наодинці».

Найвище багатство людини – це можливість спілкуватися. У спілкуванні ми пізнаємо один одного, розвиваємо свої моральні і психічні якості, розкриваємо себе. Мистецтво спілкування — одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!


Запитання до учнів.

--- Як ви гадаєте, а що ж є засобом людського спілкування?


Слово — найбільш змістовний, об'ємний, виразний засіб людського спілкування. Уміння говорити, слухати — важ­ливі умови взаєморозуміння. Немає у світі зброї, сильнішої за слово. Недаремно говорять, що словом людським можна зсунути гору з місця. Словами борються, люблять, ненавидять, вбивають, творять величезні справи в історії людства.

Про вміння користуватися словом писали ще в давнину. У «Повчанні дітям» Володимира Мономаха гово­риться: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими... без лукавого на­міру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою».

Ще з «Одіссеї» великого Гомера беруть витоки такі при­казки: «Про одне слід говорити, а про інше мовчати», «Про одне хоч сім кін, про інше заціп». Вислови давньогрецького драматурга Софокла: «Мовчи, глуха,— менш гріха», «Хто мовчить, той двох навчить» — теж стали приказками.


Робота з прислів’ями та приказками.

• Погане слово краще проковтнути, ніж промовити.

• Яка людина, така її мова.

• Вмієш казати – вмій і змовчати.

• Ласкаві слова – весняний день.

• Слово людини здатне обернутися злом.

• Слово не стріла, а серце пробиває.

• Гарне слово дорожче за гроші.

• В легковажної людини язик довгий.

• Говорить гарно, мов горіхи гризе.

• Сухе дерево безплідне, пусте слово марне.

• Холодне слово поки до серця дійде – льодом стане.

• Птиці пізнають по пір’ю, а людину по бесіді.

• Язик багато може зробити: і настрій піднести, і справу зіпсувати.

• На сухому дереві нема плодів, у порожньому слові – глузду.


Гра «Подаруй квітку».

Учитель зможе подарувати її тому, хто його найкраще попросить. Зміст прохання має бути щирим, ввічливим, змістовним і обов’язково аргументованим. (Уживаючи слова ввічливості, використовувати міміку, жести, інтонацію.) Учні по черзі висловлюють прохання.


Запитання до учнів.

-- Як ви думаєте, яку роль відіграє вітання при зустрічі з іншими людьми?


Слово вчителя.

Відмовитись від привітання або не відповісти на нього в усі часи й у всіх народів вважалося вершиною невихованості й неповаги до оточуючих. Адже в поклоні, у коротких словах привіту дуже великий зміст… Я тебе бачу, Людиною. Ти мені приємна. Знай, що я тебе поважаю і хочу, щоб і ти до мене добре ставилася. Я бажаю тобі всього доброго: здоров’я, миру, радості, щастя. Ось що означає просте, звичайне «здрастуйте».

В усі часи люди вітали одне одного. Рухи, жести, слова, якими здавна обмінювалися люди різних країн у момент вітання, дуже різноманітні. Отже, якщо ви зібралися у закордонні мандри – не забувайте цього, аби не потрапити у скрутне становище.

У багатьох країнах на прощання махають рукою. А, скажімо, у Греції цей жест зрозуміють як «іди до біса». Якщо в Болгарії кивають головою, ніби погоджуючись, не помиліться, тому що це означає «це неможливо».

Майже скрізь постукування пальцем в лоб означає «ну й дурень». У Голландії таким чином висловлюють захоплення «Як розумно!» В Україні при зустрічі та прощанні знайомі рідко цілують одне одного. У Західній Європі це звичайна річ, а от кількість поцілунків усюди різна: у Парижі – чотири, у Бельгії – три, в Англії – один.


Бліц - турнір.

1. Хто вітається першим у таких ситуаціях?

а) Молода дівчина поспішає на зустріч юнаку.

б) Жінка років 30 зустрічається з людиною похилого віку.

в) Людина стоїть, інша проходить між неї.

г) Вам зустрілася одружена пара.

2. Ви прийшли в гості. З ким першим ви повинні вітатися? А потім?

3. Як бути, коли вас помилково привітали?

4. Чи можна замість «здрастуйте» говорити «привіт»?

5. Чи може жінка подати руку в рукавичці? А чоловік?

6. Вам потрібно втрутитись у розмову старших. Як це зробити?

7. Вас знайомлять із хлопцем та дівчиною. З ким ви повинні привітатися спочатку, як? Чи треба подавати руку і чому?

8. Як запитати у перехожого час, дорогу до якоїсь установи?

9. Як запросити до телефону свого друга, коли трубку підняв хтось із його рідних?

10. Як запитати в магазині про вартість будь-якої речі?

11. Як правильно запросити дівчину до танцю, як потім її провести до місця, як їй подякувати?


Робота в групах.

Ситуаційні задачі

Ви увійшли в автобус в останні двері й побачили, що біля передніх дверей стоять ваші друзі. Чи треба привітатися з ними? А якщо треба, то як це зробити?


З вами, мабуть, таке траплялося: ви часто зустрічаєте людину, наприклад, у сквері, через який ходите до школи, але ви на знайомі з нею. Чи треба в таких випадках вітатися?


У шкільному коридорі розмовляють учителі. Серед них Олег побачив свого класного керівника і , проходячи повз них, ввічливо сказав: «Здрастуйте, Ігорю Семеновичу!» Яку допущено помилку? Можливо, все гаразд?



Слово вчителя.

У спілкуванні є ще одне правило, про яке не слід забувати. Яким би не був ваш настрій, ви зобов’язані бути коректними з товаришами, не намагайтеся на комусь «зігнати злість». Адже відомо, що настрій, внутрішній стан людини в першу чергу відбиваються на результатах праці.

А як бути, коли людині потрібно зробити зауваження? Адже можна відразу зіпсувати їй настрій. Дійсно, інколи те, що ми збираємося сказати іншій людині, не завжди приємно. А тому робити зауваження – тонке мистецтво, якого потрібно вчитися. Цікаві правила спілкування подає Б. В. Бушелова у книзі «Поговорімо про вихованість».

1. Виявляйте інтерес до людей. Хай ваш співрозмовник відчує, що він не байдужий вам.

2. Навчіться посміхатися. Щира, доброзичлива посмішка – це мистецтво.

3. Зазвичай, розмовляючи, ми не звертаємося до співрозмовника на ім’я. У кращому випадку – скоромовкою. Не заощаджуйте на цьому. Звук власного імені дуже приємний людині.

4. Будьте хорошим слухачем. Знаючи інтереси свого співрозмовника, намагайтеся переводити розмову в русло його інтересів.

5. Дайте людям відчути їх значимість і робіть це щиро. Спробуйте, і у вас вийде.


Тест «Чи гарний ти співрозмовник?»

На всі запитання відповідай «так» або «ні».

1. Тобі подобається більше слухати, ніж розмовляти?

2. Ти завжди знайдеш тему для розмови?

3. Ти завжди уважно слухаєш?

4. Чи подобається тобі давати поради?

5. Чи покажеш ти співрозмовнику, що тобі цікава тема розмови?

6. Чи дратуєшся ти, коли тебе не слухають?

7. У тебе завжди своя думка на все?

8. Чи будеш ти говорити на незнайомі теми?

9. Чи подобається тобі бути в центрі уваги?

10. Чи є хоча б три галузі знань, у яких ти добре обізнаний?


Якщо у тебе відповідь «так» на 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, питання – став 1 бал. Полічи бали.

1-3 бали – спілкуватися з тобою далеко не завжди приємно. Замислись над цим.

4-7 балів – ти приємний співрозмовник, але, коли не в дусі, потребуєш особливої уваги оточуючих до себе.

8-10 балів – ти гарний співрозмовник, без тебе не можуть обійтися друзі, ти – душа компанії.

Слово вчителя.

Спілкування не може обмежуватися тільки тим, про що сьогодні йшла мова. Ми спілкуємося в транспорті, за сто­лом, у театрі, у сім'ї, у колі друзів. А зараз давайте спробуємо скласти памятку порад для ровесників, що допоможуть їм спілкуватися, дружити, бути чемними, толерантними, життєрадісними.

Запам’ятай, чого треба навчитися і до чого прагнути під час спілкування:

- знати, з ким спілкуватися;

- не хвилюватися і не боятися;

- мати теми для розмов та ставити мету спілкування;

- уміти ставити спілкування;

- тактовно і спокійно говорити;

- уміти вчасно промовчати;

- вчасно іти на компроміс;

- в оптимістичному плані керувати своїм настроєм;

- прагнути до доброзичливості;

- прагнути, щоб люди були задоволені спілкуванням.

Чого потрібно уникати під час спілкування:

- не говорити багато;

- не докучати мовчанням;

- не говорити про свої хвороби, біди, нещастя;

- не бути людиною настрою;

- не говорити з іншими про те, що їх не цікавить;

- якщо можна, уникати критики;

- не хвилюватися;

- не говорити монотонно;

- не говорити довгими реченнями;

- не говорити спочатку про другорядне, дрібниці;

- не зловживати мімікою, жестами;

- не зловживати часом.


V. Підсумок

Заключне слово вчителя.

З нашої розмови можна зробити висновок: поводься з іншими так, як ти хочеш, щоб поводилися з тобою; навчіться слухати інших; будьте товариськими; виявляйте інтерес до інших людей та до їх справ; не будьте злостиві та запальні; у стосунках з людьми навчіться давати, а не лише брати. І хочу сказати словами Ліни Костенко:

І в житті, як на полі мінному,

Я просила в цьому сторіччі.

Хоч би той магазинний мінімум:

Люди, будьте взаємно ввічливі!

І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курсивами:

Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими.

Дійсно, як важко вміти знаходити спільну мову! Як важливо розуміти одне одного! Адже коли спілкування приносить людині радість, вона почувається щасливою. Цього я вам і бажаю. І хочу поділитися рецептом щастя.

Візьміть чашу терпіння,

Налийте туди повне серце любові,

Вкиньте дві пригорщі щедрості,

Хлюпніть туди гумору,

Посипте добром,

Додайте якомога більше довіри,

І все це перемішайте.

Потім намажте на шматочок

Відпущеного вам життя і пропонуйте всім,

Кого зустрінете на своєму шляху!!!

БУДЬТЕ ЩАСЛИВИМИ !!!



Список використаних джерел

1. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : Наук.-метод. посіб. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко. За ред. О.І. Помету. – К.: Видавництво А.С.К. 2006.-192с.

2. Майданець Іріаїда " Добрий день! Урок ввічливості” // Шкільний світ. - 2007.-№4.

3. " Етикет вітання ” // На дозвіллі. – 2006.- №68.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили