Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Виховний хахід: турнір юних екологів

Біологія

Для кого: 8 Клас

17.10.2021

45

2

0

Опис документу:

Виховний захід у вигляді змагання двох команд. У турнірі є багато ігрвих методів: "Інтерв'ю", "Асоціації", "Наші міркування", "Незакінчене речення", "Хто уважніший", "Знавці термінології", "Наші прогонози", "Майбутні господарі Землі", "Живі синоптики", "Поясніть явище". Захід завершується захистом рекламного плаката "Любити - значить оберігати".

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Турнір юних екологів

Мета: виховувати в учнів любов до природи і привернути увагу учнів до екологічних проблем рідного краю.

Девіз заходу: «Збережемо біорізноманіття в межах досягнення кожного з нас

Хід заходу: учні ділять ся на дві команди за вігадками за загадки про рослинний і тваринний світ відповідно формуються дві команди: «Флора» і «Фауна».



І. «Інтерв’ю.». Завдання: сформулювати цікаве проблемне запитання. Проведення інтерв’ювання один одного.

1. Чи можна подолати утворення озонових дір?

2. Чим загрожує парниковий ефект людству?

3. Що можна очікувати від кислотних дощів?

4. Чи є у нашому селі екологічні проблеми? Як їх подолати?

ІІ. « Асоціації». Розказати про себе «назву команди» за образом квітки чи тварини. Учасники першої команди вивчають помилки, яких допустилися учасники другої команди. Слід додати ще легенду про тварину чи рослину та про класифікувати їх.

ІІІ. «Незакінчене речення». Продовжити речення та обговорити його.

1. «Любити природу – це означає…»

2. Заповідники та національні парки створені з метою…

3. Заповідник «Розточчя» є…

4. «Західне море» сформувалось внаслідок…

5. Насадження рослин сприяє…

IV. «Хто уважніший»

Дедалі частіше можна почути, що «погіршилася екологія» однак це висловлення неграмотне. У чому ж помилка? (Екологія – це наука, вона не може погіршуватися). Погіршується стан довкілля.

V. «Знавці термінології».

Зачитування означення поняття кожній команді по черзі. Надається слово тільки одному з учнів команди для правильної відповіді терміну.

1. Наука про взаємодію між собою організмів та довкіллям. (Екологія).

2. Наука, яка вивчає взаємодію людини із складним багатоклітинним довкіллям, що постійно змінюється. (Екологія людини).

3. Сукупність матеріальних тіл і явищ. (Довкілля).

4. Одна з основних таксо логічних категорій у систематизації, що об’єднує популяції особи, які схрещуватися рядом спільних морфофізіологічних ознак, здатних схарактеризуватися між собою і давати плодюче потомство і займають суцільний, або частково розірваний ареал.

5. Будь, який елемент середовища здатний прямо чи опосередковано впливати на живі організми. (Екологічний фактор).

6. Сукупність факторів неживої природи, які прямо чи опосередково впливають на живі організми. (Абіотичні Фактори).

7. Фактор пов’язаний з діяльністю людини. (Антропічний фактор).

8. Пристосування організму, або його окремих органів до певних умов середовища. (Адаптація).

9. Скупчення шкідливих газів у нижніх шарах атмосфери внаслідок посиленої роботи численних котелень, які спалюють вугілля, мазут, соляр. (смог).

10. Шар повітря, який захищає Землю від жорсткого Ультра Фіолетового опромінювання. (Озоновий шар).

11. Взаємозв’язаний природний комплекс, утворений живими організмами і їх життєвими середовищами. (Екосистема).

12. Як називаються компоненти екосистеми, які здатні самостійно розкладати мертві органічні рештки. (Редуценти).

VI. «Наші міркування».

Якби за допомогою фантастичної машини часу видатний Карл Ліней перенісся з XVIII ст. Його б чекала радість і колосальне розчарування.

1. Що б порадувало Карла Лінея? – за минулі століття вчені відкрили і описали велику кількість рослин і тварин, яких Карл Ліней ще не знав, те що всім рослинам і тваринам дані бінарні назви, які ним запропоновані.

Що розчарувало б Карла Лінея: значно погіршився стан довкілля, що багато видів рослин і тварин учений не зміг би уже побачити ні в природі, ні в ботанічному саду.

Сучасним ученим довелося скласти чорний список тварин і рослин, знищених людиною і червону книгу, тих, які є під загрозою зникнення.

1. Зниклі види: велетенська лама, дронт королівський, папуга тур, тарпан, стилерова корова.

2. Види, що перебувають на межі вимирання: лев, тигр, горила, гепард, білий ведмідь, шин шила, кулан, білий американський журавель, білочеревний тюлень, лось.

VII. «Заповідний фонд україни». Учні серед зображених тварин шукають представників занесених до червоної книги України.

VIII. «Наші прогнози».

Учням на парти даємо 3 картинки з написами: «Зникли рослини?», «Зникли комахи?», «Зникли бактерії?»

Діти прогнозують, що станеться (відповіді дати на основі знань про біологічне значення рослин, комах та бактерій). Дати висновки.

ІХ. «Хто швидше?» Командам надають картинки із написами живих істот. Необхідно із запропонованих об’єктів за допомогою стрілок скласти ланцюг живлення. (Кожен учень команди має право поставити стрілку тільки один раз, після цього передає картинку іншому учасникові своєї команди).

За допомогою стрілок складіть ланцюг живлення із запропонованих об’єктів.

Картка 1: Гризуни, рослини, лисиця, заєць, кріт, дощовий черв’як, опале листя, бактерії.

Картка 2: тушканчик, рослини, жайворонок, змія, ящірка, стерв’ятник, куріпка пустельна.

Х. «Майбутні господарі Землі»

1. Як можна захистити врожай сільськогосподарських культур від шкідників не застосовуючи при цьому отрутохімікатів? (Застосовувати біологічні засоби захисту рослин).

2. Взимку на річках та озерах роблять ополонки, у які вставляють снопи з комишу, соломи. З якою метою це роблять? (Створюють газообмін).

3. В одному з господарств викопали котлован, заповнили його водою. Чи можна запускати туди риб? (Не забезпечено умов для існування риб).

4. З метою стимулювання росту дуба у висоту разом з ним вирощують інші породи. Яка особливість дуба при цьому враховується? Для цього застосовуйте цей прийом! (Дуб – світлолюбива рослина).

ХІ. «Живі синоптики».

Команди повинні довести свою спостережливість за «живими синоптиками» дати наукове пояснення прикмет.

1. Чому літаючи низько ластівка передбачає дощ?

2. Чому перед дощами жовта акація обліплена бджолами та іншими комахами?

3. Перед дощами дятел «вистукує» по дереву.

4. Жаби активно стрибають біля водойми, чим попереджують про негоду.

ХІІ. «Поясніть явище»

Запитання: Усім дуже хотілося, щоб у їхньому класі впродовж зими зеленіла берізка. Навесні вони обережно викопали у велику посудину перенесли до кімнати і поставили біля вікна. Берізка прихилилася, але восени незважаючи на догляд, листя пожовкло, опало. Поясніть причину цього явища.

2. Під соснами у лісі зустрічають ся молоді ялинки, але під ялинками, ніколи немає молодих сосон. Чому?

3. Акваріумні риби, яких було придбано в зоомагазині і відпущено в акваріум, через кілька годин загинули. Запропонуйте кілька гіпотез, щодо причин їх загибелі.

ХІІІ. «Розпізнай по голосу».

Прослуховування голосів птахів із спробою відгадати.

ХІV. Захист рекламного плаката: «Любити – значить оберігати».





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.