Виховна година та олімпіада з правовиховуючої тематики

Опис документу:
Правове виховання є одним з головних розділів плану виховної роботи. Робота з правового виховання – найголовніша робота з кожним підлітком в групі і в цілому в ліцеї. Стало традицією кожен червень підводити підсумки роботи групи за рік та планування її на наступний навчальний рік.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Правове виховання є одним з головних розділів плану виховної роботи. Робота з правового виховання – найголовніша робота з кожним підлітком в групі і в цілому в ліцеї.

Стало традицією кожен червень підводити підсумки роботи групи за рік та планування її на наступний навчальний рік. Вся робота планується за наступним напрямком:

  1. Вивчення прав, обов’язків громадянина України та вивчення особистості.

  2. Індивідуальна робота з учнем.

  3. Профілактична робота з попередження правопорушень серед підлітків. Робота з батьками.

  4. Робота з підлітками, які скоїли злочин. Співдружність керівників учнівських груп з учнями та їх батьками.

  5. Формування здорового образу життя серед підлітків

  6. Роз’яснювальна робота з попередженню правопорушень серед інженерно-педагогічних працівників.

Всі заходи проводяться згідно плану. Виховна робота груп, курсів аналізується на засіданнях педагогічної ради, методичних нарадах, штабу профілактики правопорушень.

Хочеться коротко проаналізувати кожен напрямок роботи:

В кожній учбовій групі ведеться щоденник класного керівника та майстра виробничого навчання, де відображається вся індивідуальна робота з кожним учням та його батьками.

Для вивчення особистості учнів та учнівського колективу розроблені методичні рекомендації директором ліцею Сердюк Михайлом Михайловичем (розробки додаються).

МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ В ЛІЦЕЇ

(виховна година)

Класний керівник:

Бут Ганна Вікторівна

Правове виховання складається з повідомлення учням необхідних в житті і виробничій сфері правових знань і створення таких умов, при яких ці знання знайдуть своє практичне застосування або, принаймні, активно сприятимуть переконаності в істинності правових норм. Правові переконання за цих умов стануть нормою поведінки, перетворяться у власне відношення майбутніх робітників до права і своєї поведінки.

Прикладів цих норм можна привести множину. Вони визначають міру дозволеного, належного і забороненого. Найпростіші приклади цього – правила поведінки учнів, правила по техніці безпеки, дотримання яких учнями обов'язково. Добре відомі учням правила дорожнього руху або поведінки пішоходів. З юридичних норм, що передбачають покарання за не здійснення обов'язкової дії ст.128 свідчить: «ненадання допомоги хворому без поважних причин особою, обов'язковим її надавати згідно із законом карається виправними роботами, штрафом, суспільним осудом. Те ж діяння, якщо воно спричинило або свідомо могло спричинити смерть хворого карається позбавленням волі до 2-х років.

Правове виховання починається з найменших років, коли дитину знайомлять з поняттями «можна» і «не можна». Але просто виклад норм поведінки і вимога їх дотримання не дадуть належного результату, тому що підліток приймає перш за все аргументувати вимогу, він хоче зрозуміти їх сенс.

Зведення роботи з підлітком лише до набору вимог, наказовому спілкуванню робить їх байдужими виконавцями або викликає різко негативну реакцію. Сьогодні ми говоримо про неприпустимість адміністративно-командних методів керівництва, особливо це торкається до педагогіки і зокрема до правового виховання учнів. Право повинне стояти на варті справедливості. Поки так не завжди буває. І не слідує від підлітків приховувати, але разом з цим потрібне, щоб вони бачили, що суспільство строго карає за порушення законів. Дуже корисними є бесіди з працівниками правоохоронних органів, тоді вони побачать дійсну боротьбу за справедливість, і торжество закону.

Підліткам особливо властиві загострене почуття справедливості і потреби боротися за неї. Підліток емоційно збудливий, у нього ще немає необхідної людині стриманості. Він не навчився глибоко проникати у сенс життєвих явищ, розуміти їх, а прагнення до самостійних вчинків у нього велике. І ось він вступає в бійку з товаришем, що сказав цинічне слово дівчинці, розбиває вікно бешкетника і п'яниці. У цих випадках ним керують найдобріші спонуки, але їм не відповідає форма його вчинків. Тут виявляється і незнання юридичних і етичних норм, і невміння володіти собою, але разом з тим – безперечне відчуття справедливості. Боротися з такими проявами забороною, окриком, покараннями не можна. Це приведе до плачевного результату: підліток дійде висновку, що справедливості на світі немає. Такі випадки, на жаль не так вже рідкісні. Щоб їх попередити, необхідне глибоке вивчення з учнями моральних і правових норм, створення умов для їх практичного застосування, виховання етично-вольових якостей особи, свідомої дисципліни, що вчаться.

Грубість завжди заслуговує негативної оцінки. Але одна справа – грубість учня як риса його вдачі, в якій виявляється неповага до людей, а інше – грубість хлопчика, роздратованого несправедливістю поставленої йому, як він вважає, відміткою. Обидва вони не мають рації. Але перший заслуговує найсуворішого осуду, другий швидше потребує роз'яснювальної бесіди. Відповідні і оцінки їх поведінки. У зв'язку з цим – про роль покарань у вихованні взагалі і в правовому вихованні зокрема. Вважається, що покарання повинне відповідати тяжкості провини з урахуванням особливостей особи, який скоїв. Але цього недостатньо. Той, хто називає, повинен бути упевнений, що колектив його підтримає. Тоді покарання стане ефективним, в іншому випадку може виникнути конфлікт. Покарання не повинне заподіювати підлітку фізичне страждання. Покарання повинне призначатися лише в тому випадку, якщо той хто провинився усвідомлює, що покарання йде від імені колективу, що захищають загальні інтереси. Покарання може бути відмінно, якщо той хто зробив вчинок щиро усвідомив свою помилку і готовий в майбутньому таких помилок не повторювати. Покараний повинен точно знати, за що накладене стягнення і розуміти його сенс. Зловживання покараннями, осудом, нотаціями надзвичайно знижує їх ефект. Покарання дають ефект, якщо їх використовують рідко і в тих лише випадках, коли без них дійсно не обійтися. Покаранням конфлікт завершується, про нього ніколи не слід згадувати, і покарання жодною мірою не повинне впливати на нормальний тон відносин до караного ні з боку колективу, ні з боку педагогів. Постійні докори, нагадування покараному про його вчинок лише настроюють його проти колективу і педагога і не роблять необхідного позитивного впливу на його поведінку.

Покарання може бути дуже суворим, але якщо воно викликало новий конфлікт з вказаних вище причин, користі від нього не буде. Навпаки, м'яке, здавалося б, покарання дасть великий ефект, якщо воно застосоване коректно і педагогічно виправдано. Воно, звичайно, викликає в учнів негативні переживання, але він зрозуміє, що покараний справедливо.

Оскільки правове виховання органічно входить в комплекс учбово-виховної роботи профтехучилищ, оскільки воно стане і найважливішою умовою попередження правопорушень.

Учнів з поведінкою, що відхиляється, нерідко називають важкими. Важкий учень зовсім не обов'язково порушує порядок. Є підлітки замкнуті, нетовариські з якими дуже важко порозумітися. Дуже складно працювати з ефектними, що вчаться, з психопатичними рисами вдачі, з відхиленнями насправді нервової системи. Отже підходити з однією міркою до всіх учнів не можна.

Важкий підліток нерідко потрапляє в умови своєрідної соціальної ізоляції серед однолітків. Хлоп'ята з якимись недоліками поведінки одержують зауваження від дорослих, їх карають, «демонструють» іншим дітям як негативний прийом. Такі діти багато не уміють, їх успіхи нижче, ніж у більшості однолітків. Унаслідок всього цього престиж важких дітей в очах ровесників, все більше і більше падає, позиція в колективі стає невпевненою, вони не відчувають себе не потрібними. І вони йдуть від дорослих, від ровесників, утворюючи референтні групи. Оскільки в їх складі, як правило, переважають педагогічно запущені, бездоглядні, важкі хлоп'ята, вплив таких груп нерідко виявляється негативним. Вчинки вхідних в такі групи підлітків часто набувають небезпечного характеру: хуліганство, крадіжки і т.п. До груп нерідко входять неповнолітні різного віку. Деколи на них впливають аморальні дорослі. В результаті виникає прямий розкладаючий вплив на молодших. Забороняти хлоп'ятам дружити з ким-небудь або входити в які-небудь об'єднання безглуздо. Заборона може викликати негативну реакцію, прагнення все одно по-своєму. У роботі з таким підлітками потрібне інше: переорієнтація спрямованості всієї групи, додання її діяльності суспільно-корисного сенсу: впорядкування території, заняття спортом, допомога хворим, ветеранам. Потрібно знайти справу кожному до душі і його здібності.

Важкі підлітки не тільки недовірливо відносяться до людей. Буває, що байдужість, а то і доброзичливість дорослих робить жорстоким підлітків, робить їх злобними. Навчання і виробнича діяльність – головні сфери, в яких формується особа учнів профтехучилища. На поведінку і діяльність підлітків в цих сферах повинна бути обернена увага педагогів.

КОГО ВИХОВУЄМО.

Виховуємо підлітка, якому особливо властиві: загострене почуття справедливості, потреба боротися за нього, емоційно обурюваного, не стриманого.

Він ще не навчився розуміти життя, але велике прагнення до самостійних вчинків, думок. У своїх діях підлітком керує, часто, добрі спонуки, але їм не відповідає форма його вчинків і дій. Ним виявляється незнання юридичних і етичних норм, неписьменність, невихованість, грубість.

ЧОМУ ВИХОВУВАТИ.

  1. Етично-вольовим якостям особи.

  2. Свідомій дисципліні.

  3. Беззаперечному виконанню законів. Щоб той або інший закон зрозумів і суб'єктивно прийнятий людиною, щоб він не виконувався лише із-за страху понести покарання.

  4. Почуття обов'язку, відповідальність, свідому старанність.

  5. Правилам поведінки, і особливо в колективі, які набагато вищі за інтереси його окремих членів.

  6. Упевненості в своїх правах, що він буде захищений законом, державою.

Таким чином, найважливіший напрям правового виховання – вивчення правових норм, усвідомлення необхідності їх неухильного і строгого виконання, оволодіння досвідом дотримання таких норм.

Наприклад:

- правилам поведінки учнів в ліцеї і за його прибудовами;

- дотримання правил ОІ, БД, ПДД, поведінки пішоходів;

- надання допомоги потерпілому, хворому.

- правилам моралі, етики;

- трудовим правам і обов'язкам.

По суті, правове виховання це усвідомлення, що можна і що не можна.

ПРИНЦИПИ ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ:

1. Співпраця (не кривдити, роз'яснювати).

2. Відвертості (вселяти, переконувати).

3. Демократичності (не наказувати, просити).

4. Різноманіття (застосовувати різні форми і методи).

5. Гуманізму (позитивні приклади, повинні превалювати над негативними).

ФОРМИ, МЕТОДИ, СПОСОБИ ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ.

Найрізноманітніші. Ось деякі з них.

1. Учень не повинен знати, що педагог в даний момент часу його виховує, тобто педагогічна обізнаність, педагогічна «освіта» учнів приносить, як правило не користь, а шкоду.

2. Виховувати авторитетом (авторитет педагога не в службовому його положенні, віці і т.д., а в майстерності, чесності, безкомпромісності, прямоті, відвертості, працьовитості, справедливості, щирій зацікавленості і за майбутнє своїх вихованців).

3. Виховувати вірою (вірою в те, про що ви говорите).

4. Виховувати ідеєю (знання стають переконаннями через ідею. У ідеї є особисте відношення людини до того, що він знає. Потрібно пам'ятати, що там де відбувається перехід від знань фактів до ідеї, народжуються переконання).

5. Не тиснути і ламати, а підтримувати, затверджувати відчуття власної гідності. (Тільки так ваші вчинки будуть мудрими).

6. Уміння погасити конфлікт, володіти собою, тримати себе в руках, володіти відчуттям гумору. (Бути з іскрою дитини).

7. Не повинно бути злорадості (повинна бути доброзичливість).

8. Не вішати ярлики «непоправного», «непробивного», «важко виховуваного» і т.д.

9. Вміло і справедливо застосовувати заходи заохочення і покарання.

10. Підбирати словесні вирази, пам'ятаючи, що:

Слово може убити

Слово може врятувати

Слово може полиці

За собою повести.

МЕТОДИКА

проведення класної години по правовому вихованню

1. Визначаю мету класної години.

«Переконати учнів в беззаперечному виконанні правил руху транспорту і правил пішоходів, що вчаться».

2. Наперед даю завдання гр.№ 6, де я є класним керівником, подумати про те які випадки, що самі запам'ятовуються, відбулися з ними, коли вони по тих або іншим причинам стали учасниками дорожньо-транспортних пригод.

3. В ході класної години надаю слово охочим проаналізувати нещасний випадок:

- у чому суть події;

- ким з учасників порушення проведене порушення;

- які саме правила були порушені;

- до яких наслідків привело це порушення (моральний, фізичний, емоційний збиток);

- як потрібно було б діяти, щоб уникнути нещасний випадок.

4. Аналізу піддаються найтиповіші, «найцікавіші» випадки. До аналізу привертаючи учнів не з примусу, а за бажанням.

5. В кінці класної години даю таким, що вчиться зробити висновок, чому необхідно неухильно дотримувати правила руху пішоходів.

6. В кінці даю загальний висновок, що необхідно знати, ці правила не на «3» або «4», а саме на відмінно.

Привожу приклад: (жартома).

Якщо хірург знає як робити операцію на «3», слідує що з 5 пацієнтів він обов'язково двох затримає.

Якщо водій знає ПДД на трійку, то з 5 стовпців 3 пропустить, а в один з тих, що залишилися двох вріжеться.

ТОБТО 1. Щоб щось неухильно дотримувати перш за все необхідне це щось відмінно вивчати і знати.

2. Мати силу волі примусити себе все це дотримувати. А потім ці дії увійдуть до звички.

Для попередження правопорушень в ліцеї створений штаб профілактики правопорушень, який працює кожну п’ятницю з 10.00 в кабінеті заступника директора з учбово-виховній роботі.

Для чіткої роботи складено план роботи. Керівником штабу, є директор ліцею, його заступник - заступник директора з учбово-виховної роботи, члени штабу – майстри виробничого навчання, класні керівники, старости навчальних груп, представники громадськості та правоохоронних органів.

З метою попередження правопорушень проводиться місячник правових знань, єдиний правовий день (третій четвер) групові та ліцейні олімпіади (зразок додається). І в цей час організовується зустрічі з представниками правоохоронних органів, робота мобільної бригади, ведеться робота з учнями які стоять на обліку в ліцеї, службі у справах неповнолітніх та кримінальній міліції у справах неповнолітніх.

МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ

ОЛІМПІАДА ПРАВОВИХ ЗНАНЬ

Олімпіада правових знань

ВАРІАНТ 1

  1. Назвіть Державні символи України і їх значення.

  2. Перерахуйте права та обов’язки робочих та службовців з трудового договору.

  3. Дайте характеристику понять: «правоздібність», «діє здібність», «угода», «позовна давнина».

  4. Адміністративне правопорушення та відповідальність за його скоєння. Органи і особи, які мають право здійснювати адміністративні стягнення.

  5. Що вам відомо про проголошення державної незалежності України.

  6. В яких випадках трудовий договір може бути розірваний з ініціативи адміністрації підприємства.

  7. Назвіть види стягнень, які накладаються за адміністративне правопорушення.

  8. Назвіть правопорушення, за яке відповідальність наступає з 14 років.

  9. Кранового машиніста 3 розряду було переведено у простий цех на нижче оплачу вальну роботу з 6 лютого по 10 березня. Причина переводу у простий цех зарплатня на той час була визначена у розмірі 2/3 середнього заробітку. Робітник від переводу відмовився. Начальник цеху своїм приказом звільнив його. Робітник вважає, що законодавство в його відношенні порушено.

  10. Куди може звернутися зі скаргою робітник?

  11. Як повинен розрішитися спор згідно КЗоТу?

ВАРІАНТ 2

  1. Назвіть державні символи України та їх значення.

  2. Перерахуйте право та обов’язки робітників та службовців з трудового договору.

  3. Дайте характеристику понять: «правоздібність», «діє здібність», «угода», «позовна давнина».

  4. Яка юридична відповідальність наступить у наступних випадках:

    • Запізнився на роботу на 1,5 години і раніше часу пішов за 2 години до закінчення зміни, не попередивши адміністрацію.

    • Не виконав, без поважної причини розпорядження начальника цеху.

    • 15-ти літній підліток під загрозою застосування насильства відібрав у 13-ти літнього учня радіоприймач.

    • 16-ти літній велосипедист порушив вимоги дорожніх знаків.

  5. Як ви розумієте державний суверенітет України.

  6. Можливі чи ні тимчасові переводи робочих на іншу роботу. Порядок переводу. В якому розмірі виплачується зарплатня з часу переводу.

  7. Адміністративне правопорушення та відповідальність за його скоєння. Які органи та посадові особи мають право здійснювати адміністративні стягнення.

  8. Вкажіть з якого віку настає відповідальність за слідуючи правопорушення:

    • Вбивство

    • Угон автомобілю

    • Крадіжка

    • Навмисне тілесне пошкодження

    • Хабар

    • Хуліганство

    • Грабіж

  9. а) Робітнику заводу 18 червня було винесено дисциплінарне стягнення за спізнення на роботу 29 березня на 1 годину 40 хвилин на за відхід з роботи 16 травня на 2 години 20 хвилин це стало відомо адміністрації 18 травня.

б) Робітник 18 грудня був звільнений з роботи ( за згодою з профкому) за те що він відмовився виконувати завдання бригадира 16 грудня. Робітник зі звільненням не згоден.

10. Де має право звернутися робітник з позовом.

11. Як повинно бути вирішено сперечання.

МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ

СИСТЕМА РОБОТИ З ПРАВОПОРУШЕННЯМИ ТА ШКІДЛИВИМИ ЗВИЧКАМИ

(методична розробка)

Система роботи з правопорушеннями та шкідливими звичками у МПАЛ

Система роботи з важковиховуючими учнями це комплекс системою національно – правового, морального виховання і передбачає цілеспрямовану планомірну взаємозв’язану керівну діяльність складаючих його частин від директора до бібліотекаря та медичного працівника. Основна виконавча ланка в цій системі належить класному керівникові та майстру виробничого навчання. В цій роботі забезпечується більш глибоке вивчення особистості, а значить і підбору самих ефективних методів впливу:

ПОСЛІДОВНІСТЬ МІР ПЕДАГОГІЧНОГО ВПЛИВУ НА УЧНЯ

1. Індивідуальна бесіда з учнем.

2. Вивчення сімейно-побутових умов (робочого місця, режиму дня, інтересів та нахилів учня).

3. Повідомлення батькам про результати навчання та поведінки учня.

4. Розглянути навчання і поведінку учня:

4.1. На штабі з профілактики правопорушень навчальної групи.

4.2. На зборах групи.

4.3. На засіданні батьківського комітету навчальної групи.

4.4. На засіданні батьківського комітету ліцею.

4.5. На засіданні штабу з профілактики правопорушень ліцею.

4.6. На засіданні педагогічної ради.

5. Повідомлення в трудовий колектив батьків учня.

6. Подання в комітет у службу у справах неповнолітніх.

7. Відрахування зі складу учнів ліцею.

В роботі комісії класних керівників приділяється увага попередженню правопорушень, неуспішності учнів, знаходити індивідуальний підхід до низькоуспіваючих . Як же працює ліцей з важко виховними учнями?

  1. Заступник директора з учбово-виховної роботи планує роботу з важко виховними учнями, неблагонадійними сім’ями і погоджує план ліцею з планами роботи класних керівників.

  2. Класні керівники та майстри виробничого навчання вивчають інтереси, здібності схильності учнів залучують їх до позакласної діяльності.

  3. Вчителі-предметники надають індивідуальну та диференціювану допомогу учням з ліквідації прогалин в знаннях.

  4. Художній керівник залучує учнів до роботи в кружки художньої самодіяльності.

  5. Керівник фізичного виховання організує роботу з учнями в спортивних секція та гуртках за інтересами.

  6. Керівники кабінетів організують роботу предметних та технічних гуртків.

  7. Класні керівники, майстри виробничого навчання, вихователь гуртожитку під керівництвом заступника директора з учбово-виховної роботи організують самоуправління в групах та гуртожитку.

  8. Батьківський комітет ліцею співпрацює з педагогічним колективом в організації педагогічного всеобучу батьків, заслуховує на засіданнях важковиховних та їх батьків.

  9. Бібліотекар планує розвиток читацьких інтересів учнів.

  10. Медична сестра дає педагогічним працівникам дані про стан здоров'я учнів та веде просвітну роботу з ними у «Школі здоров'я».

Основною ланкою є робота штабу профілактики правопорушень:

Робота штабу профілактики правопорушень

Розглядання питань впливу сімї на дитину.

Розглядання конкретих правопо-рушень.

Робота з неблагонадійними сімями.

Постанов-ка на внутрилі-цейний облік.

Організація контролю за станом відвідування учнями ліцею

Щоденний контроль адміністрації за відвідуванням занять учнями

Робота з класними керівниками та майстрами виробничого навчання про попередження пропусків занять учнями без поважних причин

Робота з батьками по попередженню пропусків занять учнями без поважних причин

З цією метою в ліцеї ведуться відомості обліку відвідування учнями занять в яких відповідальний за відвідування щоденно відмітку та черговий майстер виробничого навчання подає звіт відсутніх учнів директору ліцею на першому та сьомому уроках.

Система правового виховання і освіти

Профілактика правопорушень в позакласний час

Право-освітня робота

Робота з батьками

Робота з учнями

Робота штабу профілактики правопорушень

Розглядання відвідування занять учнями на засіданнях педагогічної ради в присутності батьків

Право освітня робота класних керівників

Викладання курсу «Основи правових знань»

Функціонування на базі кабінету «Історії» правового кутка

Функціонування на базі бібліотеки тематичних виставок правової літератури

Система роботи ліцею

з попередження правопорушень

Постійно діюча

виставка „Я і закон”

Учень

Батьківський комітет

Уроки правових знань

Класний керівник

Директор ліцею

Облік батьків, які не займаються вихованням дітей

Облік дітей, схильних до правопорушень

Декада правових знань

Анкетування „Я і моя сім’я”

Зустріч з

лікарем-наркологом

Зустріч з працівниками правоохоронних органів

Класні виховні години

на правову тематику

Час питань

і відповідей

Бесіди з антиалкогольної, антитютюнової пропаганді, про СНІД, токсикоманію

У МПАЛ велика увага приділяється профілактиці правопорушень у боротьбі зі шкідливими звичками учнів. У ліцеї створена рада профілактики, у складі якого - член служби у справах неповнолітніх, члени адміністрації ліцею, класні керівники й майстри виробничого навчання навчальних груп. Веде профілактичну роботу з неблагополучними родинами й учнями груп. Рада координує роботу діяльності навчальних груп, виявляє й бере на облік учнів, схильних до здійснення правопорушень і родини стосовні до категорії неблагополучні (хронічні алкоголіки, що морально розпустилися особи, батьки конфліктуючі між собою й недозволені методи, що застосовують, виховання або ухиляються від виховання.), інформує спеціальні органи і визначає форми впливу на цих осіб.

Засідання штабу оформляється протоколом. Проведення індивідуальної профілактики в раді здійснюється на основі списку учнів, що перебувають на обліку в ліцеї.

На кожного учня, який знаходиться на внутріліцейному, в СНД, КСН обліку заводиться картка з особистими даними. Батькам даного учня відсилається офіційне попередження про порушення "Закону про освіту" згідно ст. 50 якого передбачене, що батьки або особи , їх що заміняють, є учасниками виховного процесу й відповідають за виховання, навчання й розвиток дитини й запрошує їх на бесіди. Якщо бесіди не дають позитивних результатів, то батьки разом з учнем запрошуються на засідання штабу профілактики, про що їх заздалегідь повідомляють письмово (зразок додається).

Вивчається й обговорюється пам'ятка "Про всякий випадок" - про відповідальність за правопорушення. Проводяться бесіди з підлітками: "Для чого потрібні в ліцеї правила поведінки учнів", "Твій вільний час", "Ти сам відповідальний", "Про прочитані книги", "Про культуру поводження", "Про дружбу", "Розвиток професійних умінь і навичок", "Твоє життєве кредо", "Режим дня.", "Розвиток творчих здібностей". Класні керівники оформляють карту психолого-педагогічних спостережень вивчення особистості учня й виховної роботи з педагогічно запущеними учнями, складену по наступних розділах:

1. Умови життя в родині

2. Характеристика діяльності

3. Характер спрямованості особистості і її положення в колективі.

4. Особливості особистості.

5. Прояв якостей особистості.

6. Виховна робота з підлітком.

З педагогічними запущеними дітьми проводиться анкетування на теми: "Чи потрібна людині освіта?", "Як ти розумієш гарне поводження?", "Яка твоя мета в житті?", "Чи читаєш ти книги?", "Чи подобається тобі твоя професія?", "Підбери визначення до словосполучення "Моє життя""; на правову основу: "Чи знаєш ти свої обов'язки?", "Зміг би ти вчинити злочин?", "Чи вважаєш ти крадіжку злочином?", "Як ти вважаєш. За злочин повинне бути покарання?".

Якщо міри проведені класним керівником й адміністрацією ліцею не дають результатів, то рада профілактики виносить рішення про інформування адміністрації, профспілкового комітету підприємства, де працюють батьки, не виконуючі свої обов'язки про виховання дитини, у вигляді офіційного листа на ім'я директора цього підприємства (зразки додаються).

Зразок 1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн