і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Виховна година на тему: «Здоров’я природи - здоров’я людини»

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Здоров’я природи - здоров’я людини

Мета: Збагатити знання дітей про навколишнє середовище, показати тісний зв’язок природи і людини. Розвивати мовлення учнів, уміння висловлювати свої думки. Розвивати бажання робити все для того, щоб бути завжди здоровим. Виховувати бажання оберігати природу, вносити свою часточку для збереження навколишнього середовища.

Обладнання: Плакати, Презентація,відео.

Все на землі, все треба берегти -

І птаха й звіра, і оту рослину,

Не чванься тим, що цар природи ти -

Бо врешті, ти його частинка.

Друже мій, люби життя,

Люби людей, природу,

А кривду кинь у забуття,

Як камінь в тиху воду. Б.Лепкий

Хід виховної справи

І.Організаційний момент

1. Оголошення теми і мети виховної справи

Доброго дня! Приємно бачити вас здоровими та енергійними. Здоров’я — це найбільше багатство, яке має людина. А людина — це частина природи. І тому, чим здоровіша природа, тим краще самопочуття у людини.

Робота в групах

Пропоную вам поглянути на ваші столи і знайти там кросворд,який я вам приготувала.Розвязавши його ви дізнаєтесь одне з ключових слів теми нашої виховної години.

Правильно.Ключове слово кросворду-природа.Отже як ви вже здогадалися тема нашої виховної години пов’язана з природою, а звучить вона так: «Здоровя природи-здоровя людини»

Отже, вирушимо зараз стежками природи і побачимо, як залежить здоров’я людини від здоров’я природи.

Людина — частина живої природи, яка живе серед природи і бере з неї все необхідне для життя: повітря, воду, продукти харчування, одяг, корисні копалини, використовує природні ресурси для отримання предметів побуту. Її відмінність від інших живих істот полягає в тому, що вона має розум, а відтак може мислити, творити, спілкуватися з іншими.

- Чи зможе людина жити, якщо хоча б щось зникне?Звичайно ні. Людина і природа тісно пов’язані.

Природа Землі схожа на організм людини, лише дуже великий. Дихальна система постачає в організм кисень, так і ліси збагачують киснем повітря Землі. Кров живить всі клітини організму, так ріки і моря несуть воду і поживні речовини до всього живого. Земля хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря, а від цього і хворіє людина.

Природа - це неповторний загадковий світ, це непрочитана книга, гортаючи сторінки якої, ми дізнаємося багато нового і цікавого.

Від стану навколишнього середовища залежить і стан нашого здоров’я. Чим більше відходів ми викидаємо у довкілля, тим більше мікробів, чим більше сміття, тим більше хвороб. Крім того, склад і чистота питної води мають свій вплив на здоров’я людини: забруднена вода рештками виробництва може стати причиною багатьох захворювань. Отже, слід пам'ятати: «Здоров’я природи - здоров’я людини»

Відповіді на запитання

1) Що таке природа?

(це весь навколишній світ, що тебе оточує: рослини, тварини, ліси, моря, гори, рівнини.)

2) Як ви можете допомогти зберегти природу?

(Насаджувати ліси і парки, не смітити на вулицях, економити воду, обклеювати вікна на зиму, берегти електроенергію тощо)

3) Чому люди хворіють?

(Мікроби, нерви, погана їжа, поганий одяг...)

На здоров’я людини впливають рельєф і забрудненість земної поверхні. Чим більше відходів, тим більше мікробів, чим більше сміття, тим більше хвороб.

4) «Що впливає на стан здоров ’я?»

( спадковість, довкілля, режим дня, заняття спортом, дотримання гігієни та йонапьного харчування, стан медичного обслуговування, шкідливі звички:

спосіб життя-50%,

стан медичного обслуговування -10%,

спадковість-20%,

довкілля-20%.

Природа не шкодує для нас нічого, нікого природа не забула, всіх до себе пригорнула. Оскільки наше життя тісно пов’язане з природою, як ми з вами з’ясували, то щоб зберегти її красу і багатство, треба знати і дотримуватися правил поведінки у природі.Звязок людини з природою полягає не тільки в спільному існуванні-він знаходить своє відображення в активній взаємодії одне з одним.

Небезпечне екологічне становище склалося в Україні: Чорнобильська трагедія 1986 року, проблема Чорного та Азовського морів, загибель тисячі річок. У катастрофічному стані перебуває атмосфера країни. В великому місті забруднення повітря в 15 разів вище допустимої норми. Природні ландшафти Донбасу, Придніпров'я, Криворіжжя та Прикарпаття перетворені на промислові комплекси зі шкідливими для здоров'я людини відходами.

Подібних прикладів багато. Всі вони свідчать про те, що людство вступило в гостру суперечку з умовами свого існування. Ми всі воюємо з природою, а нам необ хідне мирне співіснування з нею. І не лише в вузькопрактичному сенсі, але й у широкому моральному масштабі. Адже ми покликані не панувати над природою і, безумовно,не підкоряти її,а, будучи її дітьми, повинні любити її, як рідну матір.

Групова робота

«Скарбниця народної мудрості»

Ви вже поділені на 4 групи і у вас на столах знаходяться картки з завданням .Вам потрібно зєднати початок і кінець народних прислів’їв про природу. Хто виконає це завдання першим повинен підняти прапорець

Кожен із нас повинен чітко усвідомити, що ми не можемо просто заплющити очі на проблеми екології, які загрожують нашому життю та життю майбутніх поколінь. Свій посильний внесок може зробити кожен; хоча б не засмічувати землю, по якій ходимо, посадити принаймні одне деревце, збудувати шпаківню навесні. Звичайно, це небагато, але, можливо, якщо кожна людина почне шанобливо ставитися до навколишнього середовища, це добре відіб’ється на ньому. Давайте зробимо все, щоб наші діти та онуки дихали пахощами квітів, чули спів птахів у лісах, ходили по м’якій травичці, милувалися сходом сонця. Давайте залишимо нам на далі у спадок чисту та прекрасну Землю!*

Давайте пройдемо невеличкий тест і зясуємо « Чи турбуєтесь ви про природу?»

Чи турбуєтесь ви про Природу?

1. Уявіть, що ви на відпочинку . Ви їсте шоколаді цукерки але ніде не має смітника. ЩО ТИ РОБИШ?

а) Тримаєте обгортку в кишені, поки не побачите смітник.

б) кидаєте їх на землю. Це не ваша вина просто не має смітника.

в) Це залежить від багатьох чинників.

2. По дорозі додому ви дуже захотіли пити. Що ти купиш?

а) Щось в пластиковій пляшці

б) Щось в скляній пляшці або алюмінієвій банці.

в) Щось в коробці.

3.Ваш особистий плеєр потребує нові елементи живлення. ЩО ТИ РОБИШ?

а) купити акумулятор.

б) Покладіть старі батарейки у відро для сміття і купити нові батарейки.

в) купувати нові і здати старі на переробку

4. Якщо б ви жили недалеко біля зони відпочинку, як би ви відреагували, якщо фаст-фуд ресторан відкрився недалеко від вас?

а) Радієте, але і турбує велика кількість сміття.

б) Радієте. Тепер ви можете з'їсти щось смачненьке.

в) Ви ніколи не їсте у фаст-фудах.

Ваш рахунок :

1. а) 3; б) 1; в) 2;

2. а) 1; б) 3; в) 2;

3.a) 3; б) 1; в) 2;

4.a) 2; б) 1; в) 3;

АНАЛІЗ

12-10: Ви безумовно піклуєтесь про навколишнє середовище

9-7: Ви намагаєтеся піклуватися про природу, але не постійно

6-4: Ви не піклуєтесь про природу.

На кожен рівень тесту діти піднімають різний колір прапорців

Отже більшість з вас не байдужі до стану навколишнього середовища

Наші учні теж не є байдужими і підготували невеличкий агітаційний виступ.

Виступ агітбригади

Якщо чорні клуби диму і стічні води забруднюють повітря і річки, страждає не тільки природа - хворіє і страждає людина. І рибам, і птахам, і звірям, і травам, і деревам, і квітам для життя необхідні зони спокою. Потурбуватися про це може тільки людина. Захищаючи природу, людина захищає себе. «Заходьте в світ, де склиться джерело, де в честь оратая пшениця гне стебло, де дерево життя не зав’яда ніколи», - закликав М.Рильський.

Доповідь учениці

Доповідь пов’язану з темою нашої виховної години підготувала нам….отож давайте послухаємо її думки з приводу теми нашої виховної години.

У хворої природи здорових людей не буває. Є тільки один спосіб співіснувати з природою. Це — пізнавати її закони й узгоджувати з ними свої дії. За порушення цих законів „людство вже несе відповідальність за її Кодексом, куди жорстокішим, ніж кримінальний. Якщо говорити образно, природа вже починає судити за законами воєнного часу, де основною формою покарання є смерть. Єдиний вихід для нас — берегти довкілля, рідну природу і тоді вона стане дня нас люблячою і мудрою праматір'ю.

Виступ учня

Природа, наче матір щира, зичить всім добра:

Тендітній пташці, равлику, людині.

І, наче, правда-матір, зболено кара за все те зло, що їй знічев’я чиним

О. Зеленько.

Так, справді карає природа нас за нерозумне ставлення до неї. Карає Чорнобилем, нітратами, парниковим ефектом, озоновими дірами, посухами, голодом, страшними хворобами, вкорочуючи віку людству.

Ми дикі люди, ми все винищуєм.

Ми з матір’ю-природою на ти.

Ми свій кінець пришвидшуєм. Ліна костенко

Де взяти здоров’я? Відповідь ще наші прадавні предки знали — у природи, їм добре відомі були і лікувальні властивості першого сонячного променя, і користь роси, й цінність лісового повітря, і цілющість прохолодної води , тож бережімо, цінуймо те, що найближче, найдоступніше, найприродніше — рідну природу. Природа- це здоров’я.

Вплив людини на довколишнє природне середовище подвійний. З одного боку, людина полює на тварин, вирубує ліси, позбавляючи тварин місць їхнього проживання, забруднює воду й повітря. З іншого боку, людина може відновлювати навколишнє середовище: насаджувати ліси, будувати очисні споруди, зберігати зникаючі види рослин і тварин.

Вплив природи на людину.

Вплив природи на людину подвійний. Чиста вода й повітря, родючий грунт приносять людині користь, а забруднена відходами вода, повітря, насичене вихлопними газами, що містить отрутохімікати, завдають здоров'ю людини шкоди.

Правила поведінки в природному середовищі.

Для того щоб використовувати природу правильно, раціонально, не завдаючи їй шкоди, треба дуже багато знати й уміти.

Що може робити школяр, щоб не завдавати природі шкоди?

Є певні правила поведінки в природному середовищі:

Робота в групах

На ваших столах знаходяться матеріали цього завдання вам потрібно серед них знайти ті, які на вашу думку допоможуть зберегти нашу природу

Учні закріплюють їх на дошці

Здоров’я — це найбільше багатство, яке має людина. А людина — це частина природи. І тому, чим здоровіша природа, тим краще самопочуття у людини Все цінне для людини прийнято порівнювати з золотом. Природа дарує людині таку різноманітність «золотих дарів, що їх важко навіть перерахувати?

Перегляд відео «Бережіть природу нашої планети!»

Наша виховна година підходить до кінця.хто може пояснити значення вислову ,записаного на дошці «здоровя природи-здоровя людини».Відповіді учнів.

Наш обов’язок – зберегти повітря і водойми-чистими, грунти-родючими, рослини-зеленими, а тварин – живими.Природа- це наше здоровя, це наше щасливе майбутнє.Отож, шануйте, любіть природу.

Виховна година на тему: «Здоров’я природи - здоров’я людини»

Підготувала:

Тумаш.Л.М.

Славута 2016 р.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виховна година на тему: «Здоров’я природи - здоров’я людини»
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7466
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер материала
    OV144445
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти