Виховна година на тема: «Дружбою вмій дорожити»

Гра

Для кого: 3 Клас

23.03.2020

608

15

0

Опис документу:
Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен¬ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові¬дальності перед друзями; виховува¬ти чесність, щирість.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата 24.02.2020

Тема: «Дружбою вмій дорожити» Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен­ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові­дальності перед друзями; виховува­ти чесність, щирість.

Хід виховної години

І. Організаційний момент

1.Привітання-гра «Один до одного»

Встаньте і підійдіть один до одного.

– Діти, потисніть один одному руку, привітайтесь один з одним ногою до ноги, носом до носа, лікоть до ліктя, плечем до плеча.

– Хто так може вітатись?

ІІ. Оголошення та представлення теми

Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Відгадайте загадку, допоможе її відгадати шифрограма.

Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

Вправа « Мозковий штурм»

- У вас є друзі: хлопчики чи дівчатка ?

-Як ви вважаєте наш клас дружний чи ні?

- Чи потрібно взагалі мати друзів?

- З ким ви більше граєтеся і чому?

- Чи можна допустити таке, що дівчинка любить гратися машинкою, а хлопчик – лялькою?

- А скільки може бути друзів в однієї людини?

Створення асоціативного куща

Які асоціації викликає слово «дружба»? Давайте спробуємо підібрати слова, які розкажуть нам, що думаємо, коли чуємо – «дружба».

Терпіння, ввічливість, сміливість, доброта, чесність, товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка, співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода.

Розповідь вчителя

- То що ж таке дружба?

Дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

Д – добро

Р – радість
У – у
вага

Ж– життя

Б – багатство
А– активн
ість

- А з чого ж починається дружба? (із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності,з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди, з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов)

Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя». Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

ІІІ. Робота за темою виховного заходу

1.Вправа «Займи позицію»

- Чи завжди ви погоджуєтеся з думкою товариша?

- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?

- А чи погодитесь ви з моїми думками? Якщо так, то піднімайте руку.

1. Друг – це той, з ким мені добре.

2.Мій друг дружить тільки зі мною.

3.Мій друг не може гратися з іншими, бо я ображуся.

4.Друг має бути сміливим і захищати мене.

5.Друг завжди робить те, що я хочу.

6.Друг завжди поруч зі мною.

7.Друзі ніколи не сваряться.

8.Друг завжди допоможе в біді.

9.Я не дружу з тими, хто негарний.

3.Перегляд та обговорення мультфільму «Справжній друг»

А зараз пропоную вам переглянути мультфільм і подумати, яка його основна думка, чому він навчає.

4.Гра«Якщо ти добрий друг, то завжди будеш…»

Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то завжди будеш…». 

Умови гри: Я читатиму вислови, якщо ви це будете робити, то піднімайте руки вгору і потрясіть ними, а як що ні, то нічого не робите. 

  • Обманювати своїх друзів 

  • Не брехати друзям 

  • Говорити брехню поза очі 

  • Допомагати друзям у складних ситуаціях 

  • Підтримувати один одного 

  • Насміхатися над друзями 

  • Не залишати друзів у біді 

  • Заступатися за друзів 

  • Говорити друзям правду 

5.Робота в групах. Складання законів дружби

Діти, ви вірно об’єднали всі хмаринки, виконали всі завдання, і сталося диво: пішов справжній сніг. А де сніг – там і свято! А яке свято ми всі скоро чекаємо? Так це Новий рік! А яке ж свято без ялинки.

І ми з вами сьогодні прикрасимо не просто ялинку, а ялинку дружби, тому що Новий рік- це свято дружби, радості, добра. У вас на партах лежать різнокольорові кульки. Давайте запишемо на кульках основні правила, закони дружби і прикрасимо ними нашу ялинку. Як треба поводитися з другом, чого не можна робити- подумайте і запишіть на кульках та прикріпіть їх на ялинку.

ЗАКОНИ ДРУЖБИ

    • Не обзивай і не принижуй свого друга.

    • Допомагай другу в біді.

    • Умій розділити радість з другом.

    • Не смійся над недоліками друга.

    • Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.

    • Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.

    • Умій у тактовній формі вказати на недоліки друга.

    • Не ображайся на критику або пораду товариша: він бажає тобі добра.

    • Умій визнати свої помилки і помиритися з другом.

    • Не зраджуй свого друга.

ІV. Рефлексія.

- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.

Діти, тримаючись за руки по черзі скажіть, що вам сподобалось на сьогоднішньому занятті?

Що найбільше запам’яталось?

Може ви про щось нове дізнались? Або просто скажіть комплімент своєму сусідові.

Мені сподобалося, що ви були активні, висловлювали свої думки….

Із скриньки візьміть долоньку . Та приклейте до нашого сонечка. Напишіть якого б друга чи подругу ви б хотіли мати?

Тож я вам бажаю, щоб дружба була вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.