Виховання здорової дитини. "Динамічні паузи в початкових класах".

Опис документу:
Відомо, що правила ігор на перервах повинні бути досить простими, а участь дітей - можливо більш масовим. Основу ігор загального характеру складають взаємодопомога і співпраця, а головний акцент в них повинен бути зроблений на максимально вільних, нерегламентованих рухах, які дозволили б зняти втому, що виникло внаслідок статичного навантаження на уроці. Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Динамічні паузи в початкових класах.

Відомо, що правила ігор на перервах повинні бути досить простими, а участь дітей - можливо більш масовим. Основу ігор загального характеру складають взаємодопомога і співпраця, а головний акцент в них повинен бути зроблений на максимально вільних, нерегламентованих рухах, які дозволили б зняти втому, що виникло внаслідок статичного навантаження на уроці.

Разом з тим на перервах не потрібно допускати підвищених фізичних навантажень учнів і дозволяти їм двосторонні гри (футбол, баскетбол та ін.) Ігри великої інтенсивності надзвичайно збуджують дітей, вони не встигають заспокоїтися до початку уроку і ніяк не переключаються на навчальну діяльність.

Щоденні годинні динамічні паузи між уроками пов'язані з використанням ігрового компонента малої, середньої і дозовано високої рухливості. Їх оздоровчий ефект також зростає при перебуванні школярів на відкритому повітрі, що фізіологічно зумовлено підвищеною оксогенераціей крові, поліпшенням окислювальних процесів і тканинного дихання, тонізуючим впливом на кору головного мозку і підкіркових утворень потоку імпульсів, що надходять від рецепторів, закладених в органах і тканинах.

Протягом усіх сезонів світловий і ультрафіолетовий фактори, які діють на на відкритому повітрі піддається дитина, найбільш сприятливі з 11.30 до 12.30 год дня. При правильному плануванні динамічні паузи припадають якраз на цей часовий інтервал. У випадках же недостатнього перебування на повітрі в зазначених сприятливих умовах у школярів можуть виникнути негативні біохімічні зміни в складі крові, знизитися активність м'язів, гострота зору і т.п.

Час активного щоденного відпочинку під час прогулянки на відкритому повітрі компенсує до 40% біологічної потреби дітей молодшого шкільного віку в рухах. Проведення протягом цієї години рухливих ігор забезпечує вдосконалення функціональних систем і загартовування організму дитини, сприяє формуванню інтересу і потреби в самостійній фізичної активності.

Ігрове зміст динамічних пауз має відповідати віковим особливостям та інтересам молодших школярів та узгоджуватися зі змістом програми початкової школи з фізичної культури, доповнюючи її і сприяючи кращому засвоєнню, закріпленню необхідних рухових навичок.

В ході динамічних пауз в залежності від пори року можуть бути використані рухливі ігри з побудовами і перестроювання, з общеразвивающими вправами, бігом, стрибками, метанням, подоланням перешкод, естафетою і ін., А також ігри спортивного характеру - бадмінтон, волейбол, баскетбол, футбол , катання на ковзанах та ін.

Рухливі ігри та естафети, в яких бере участь весь клас, несуть великий емоційний заряд, сприяють швидкому і повному переключенню дітей на новій вид діяльності, а, отже, і більш повноцінному їх відпочинку. Самостійні ігри та спортивні розваги в малих групах або в парах повніше задовольняють індивідуальні схильності дітей до різних рухових дій, виявляють і розвивають їх соціальні здібності, полегшуючи тим самим процес адаптації.

Однак свобода і самостійність рухової активності дітей в ході динамічних пауз обов'язково продумується і планується педагогом заздалегідь. Вона визначається часом, необхідним безпосередньо на виконання рухових дій (ходьба, біг, стрибки, метання, імітаційні вправи), їх активністю, а також загальною тривалістю гри. Найбільш вдалими і дієвими в оздоровчому аспекті Ю. Ф. Змановский (1988) вважає ті ігри, в яких дитина бігає нешвидко, але тривалий час, тренуючи витривалість. Перш за все це всім відомі "квача" з бігом і стрибками, ігри типу "Курчата і квочка", "Хитра лисиця", "Знайди свій будиночок" і ін., В яких діти виконують різні бігові та стрибкові циклічні вправи, благотворно позначаються на їх здоров'я і загальному розвитку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.