! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Виховання патріотизму та національної свідомості молодших школярів

Опис документу:
Дидактичні ігри патріотичного та національного напрямку у навчально-виховній роботі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«Виховання патріотизму та національної свідомості молодших школярів шляхом використання елементів інноваційних технологій»

Мордовцева Тетяна Володимирівна- вчитель-методист початкових класів

Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.

«Патріотизм - серцевина людини , основа її активної позиції»/В.О.Сухомлинський/

Виховання у молодших школярів почуття національного патріотизму нині визнано проблемою загальнодержавного масштабу.

«Кожен учитель повинен домогтися, щоб учень якнайкраще знав близьке і дороге йому : Батьківщину і все,що її стосується, так само,як уміє читати, писати, лічити»/К.Д.Ушинський/

В початкових класах:

  • Формуємо етнічну та національну свідомість, любов до родини, рідного краю, народу, держави;

  • Зберігаємо та передаємо традиції свого народу;

  • Виховуємо повагу до Конституції України, законів України, державної символіки.

Важливого значення у національно - патріотичному вихованні набувають такі інноваційні та виховні засоби, як :

  • Народні обряди та традиції, що спрямовані на розвиток творчого потенціалу особистості;

  • Мультимедійні технології/ використання презентацій у вигляді слайдів з музичним та мовним супроводом, відеоінформацій, музичних композицій, присвячених мужності і героїзму людей у захисті Батьківщини/;

  • Метод проектів : проекти громадянського спрямування « Ми - патріоти Новопсковщини»,» Моє рідне село», « У кожній дитині - сонце», « Добро починається з тебе»;

  • Створення родового дерева класу;

  • Використання елементів родинної педагогіки/ проведення родинних свят, виставка учнівських робіт « Родинне дерево», виставка народних умільців;

  • Тренінги, уроки толерантності, уроки мужності,змагання «Козацькі забави»,КТС « Напиши лист підтримки захиснику України»,виховні години - презентації «На цій землі я народився».., акція « Голуби єднання»/ учні роздають жителям села власноруч виготовлені голуби, на яких написані слова про мир та дитячі мрії», свята до Дня захисника України, до Дня рідної мови, до Дня української вишиванки, театралізовані вистави «Українські вечорниці»….

  • Музейна педагогіка./ Екскурсії в краєзнавчі музеї рідного краю,народознавчі уроки в шкільному музеї/;

  • Народна педагогіка.

На уроці літературного читання учні знайомляться з великою кількістю народних прислів їв і приказок;

  • Народні рухливі ігри.

« Як дитина бігає та грається, так їй здоров я усміхається» - саме так говорить народне прислів я. Народна рухлива гра - невичерпна виховна скриня для патріотичного виховання маленьких українців. Саме в народній грі відображаються темперамент, характер, почуття, побут, звичаї наших пращурів - українців.

«Гра піжмурки» .Народна лічилка « Котилася торба»

Котилася торба з великого горба.

А в тій торбі хліб, паляниця.

Кому доведеться, той буде жмуриться.

ТАНОЧОК / діти передають торбинку/

Котилася торба з великого горба.

Кому торба попаде, той таночок заведе.

ГРА З БУБНОМ

Діти стають у коло та під супровод української мелодії передають один одному бубон. Дитина, на якій закінчується музика, виходить у коло і показує українські танцювальні вправи.

НАЗВИ МАМУ, НАЗВИ ТАТА

Познайомте ляльку Катрусю з членами своєї родини.

СКАЖИ ПЕСТЛИВО

/ Вчитель дає м’ яч дитині і говорить слово- дитина відповідає ласкаво і повертає м’ яч./Мама- / матуся/ тато/ татусь/ дід/дідусь/ баба / бабуся/ сестра / сестричка/ брат/ братик/ тітка / тітонька/ дядько / дядечка/

ПІРАМІДА / НАЗВИ РІДНІ СЛОВА ТВОЄМУ СЕРЦЮ/

СВОЇ- ЧУЖІ

Вчитель називає людей, а діти відповідають поняттями «свій»,» «чужий».

Рідна матуся/ своя/,незнайомий дід / чужий/,рідний братик/свій/, незнайома дівчинка/ чужа/.

ПАЛЬЧИКОВА ГРА «ДІМ ІЗ ВОРОТАМИ»

Стоїть на околиці затишний дім.

Прокинувсь господар – ворота відчинив.

І в гості малят одразу запросив.

КВАСИМО КАПУСТУ

Капустку ми пошаткували,

Потім моркву смачно натирали,/правим кулачком по лівій

долоні/.

Далі овочі всі посолили

І стикали їх вправно, уміло.

ГРА « ЗАСВІТИ СОНЕЧКО»

НАПИСАТИ ГАРНІ СЛОВА ПРО УКРАЇНСЬКУ МОВУ

Чарівна барвиста найрідніша соловїна чудова

Калинова УКРАЇНСЬКА МОВА колискова

Багата материнська мелодійна дзвінка велична

ПОРІВНЯЙ-КА

БАТЬКІВЩИНА МАТИ

Щедра ласкава

Добра добра

Ніжна ніжна

Любляча любляча

Захищаюча чуйна

ВІНОЧОК МУДРОСТІ

Сплетемо віночок мудрості. Для цього пропоную звернутись до невичерпної народної мудрості- приказок та прислівїв про Україну, рідний край, мову, матір. Першу частину приказки буду називати я, а ви- його закінчення.

1.-Без верби і калини/ нема України/.

2. Людина без рідної землі, як соловей / без пісні….без гнізда/.

3. Та земля мила, де мати/ народила/.

4. За народ і волю віддай / життя і долю/.

5. Кожному мила / своя сторона/.

6. Всюди добре, а вдома/ наймиліше/.

7. У рідній стороні і сонце /ясніше світить/.

8. Хто мови своєї цурається, хай сам себе/ стидається /.

9. Більше діла- менше/ слів/.

10. Де козак, там і / слава/.

  • Незмінна супутниця віночка- це атласна кольорова стрічка. Вплітаючи стрічки у вінок або у коси доньці, мати

приказувала :» Як славна стрічечка, то й життя, як річечка».

  • Давайте і ми вплетемо свої стрічки до нашого українського віночка, при цьому будемо бажати різні щедроти Україні.

/ квітучості, розквіту, незалежності, родючої землі…/

АКРОВІРШ/ по черзі читають строфу вірша і прикріплюють літеру/

У всіх людей одна святиня

Куди не глянь,де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня

А ніж земний в чужині рай.

м красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

МУДРЕ ДЕРЕВО

/ По черзі учні читають висловлювання і прикріплюють до дерева листки/

  1. Всі ми будуємо життя з пробудженням сонця.

  2. Сьогодні допоможеш ти, а завтра- тобі.

  3. Кожен із нас у тяжку хвилину подає руку допомоги.

  4. Початок нашої держави йде з глибин, з коріння. Чим більше гілок, тим сильніше, впевненіше ми стоїмо.

  5. Ми думаємо, що одним кроком нічого не можна змінити, але це не так.Ми цим кроком будуємо ще одну сильнішу і впевненішу сходинку в нове життя.

  6. Саме з малечку йде любов до рідної землі, тому ми зобов’язані відкрити очі і допомогти дітям впевнено стати на ноги.

  7. Сила нашої Батьківщини іде з зародку, яка потім переростає в силу дуба.

  8. А красою України була і завжди буде калина.

ГРА « ЧАРІВНІ ОКУЛЯРИ»

Навати частину мови.

Батьківщина /іменник/ рідна / прикметник/ люблю/дієслово/ я/ займенник/.

  • Скласти речення з цих слів./Я люблю рідну Батьківщину./

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Ми крокуємо, Україною мандруємо.

А яка вона? Велика!/Руки в сторону/

А ще? Сильна!/Згинання рук/

А ще? Мужня! /Руки вгору/

А ще? Дружня!/Схрещеня рук/

А ще? Добра!/Біля серця/

Наша Батьківщина, наша!

Вона і велика/руки в сторону/,і сильна/згинання рук/.і мужня/руки вгору/,і дружня/схрещення рук/ і добра наша/біля серця/.

ПЕНЬОЧОК/сісти на стілець/

/У кожному рядку слів є зайве слово- пеньочок/

Донецьк Дніпро Львів Київ Одеса

Дунай Десна Полтава Дністер

Микола Оксана Петренко Леонід

ГРА « СТВОРЮЄМО НАСТРІЙ»

Відчуваємо себе частинкою рідного краю і скажімо собі:

Я прийшов до школи/для чого?/ вчитись!

Треба бути яким?/синочком…/

Зі мною хто? / Мій друг…/

Вони мене…

Мені у школі….

У класі/ світить сонечко/

Я готовий /Добре працювати…/

СКЛАДИ РЕЧЕННЯ

/розташувати слова за місяцями\

Квітень березень травень червень лютий

всім одна потрібна вона Батьківщина

ПРОСЛАВЬТЕ УКРАЇНУ

У- уславлена

К-красива

Р-рідна

А-артистична

Ї-ідеальна

Н-незалежна

А-актуальна

ЧИМ МОЖЕ ПИШАТИСЯ УКРАЇНЕЦЬ

Історією країни мовою звичаями піснями танцями

ЧИМ МОЖЕ ПИШАТИСЯ УКРАЇНЕЦЬ

Природою містами селами річками символами

ВІКТОРИНА « ДАЙ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ»

-Держава, в якій ми живемо/Україна/

-Основний закон України-/Конституція/

-Урочиста пісня, що є символом держави/Гімн/

-Чим прикрашали своє помешкання українці?/рушниками/

- Яка головна річка України?/Дніпро/

-День незалежності України/24 серпня/

-Що зображено на ДЕРЖАВНОМУ Гербі України?/Тризуб/

-Столиця держави-/Київ/

-Як називають людину, яка любить свою Батьківщину?/патріот/

- Продовжіть прислівя « Нема без кореня рослини, а нас, людей, без/Батьківщини/.

КОЛЬОРИ ПРАПОРА

СИНІЙ/вода волошки барвінок небо незабудьки../

ЖОВТИЙ /пісок пшеничний лан соняшник сонце зерно../

СКЛАДИ ВІРШ ПРО УКРАЇНУ

Горобчики тут побували,

Дзьобиками літери поскидали.

Потрібні букви в ряд складеш-

Вірш про Україну ти знайдеш.

Х.ч м.лий я , не.ел.чкий, з.те д.бре зн.ю,щ. кр.й р.дн.й,

Укр.їн., я ї. к.х.ю

/Хоч малий я, нвеличкий,зате добре знаю,що край рідний- Україна, я її кохаю./

ГРА « ДЖЕРЕЛЬЦЕ»»Що віддаси Батьківщині?»

1 пара запитує:Якщо хочеш бути зі мною,що віддаси рідній землі?/посадить сад, збудує будинок,спече хліб, намалює картину../

СОНЦЕ ВІТЧИЗНИ

Перелічити все найкращу, що подарувала вам Вітчизна.

Рідні друзі мама дім родина земля ліс річка

ВІТЧИЗНА

Село сонце місце відпочинку улюблена іграшка

ДЕРЕВО ЛЮБОВІ ДО БАТЬКІВЩИНИ

/На гілках якого буде стільки квітів, скільки хорошого подарувала Батьківщина/

/школа друзі річка село рідня ліс квіти../

МАЛЕНЬКИЙ ПОЕТ

Я люблю свій рідний край,

Рідну землю, ліс і /гай/.

Рідну стежку,свою хату.

Ще бабусю, маму й /тата/.

І свою рідну стежину,

Пишну, червону/калину/.

Ніжну пісню колискову

І вишиваночку/ святкову/.

Ліси, гори і долини, й найріднішу / Україну/.

ГРА « ПЕРЕДАЙ ВІНОЧОК»

Для мене Україна-це…

« Всім серцем любіть Україну свою. І вічно ми будемо з нею!»-

Писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

Грайтесь з дітьми, не лінуйтесь,

Про життя діток турбуйтесь.

Хай зрозуміє кожна дитина,

Що найкраща у нас –Україна!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн