+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення. Речення, його граматична основа. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення. Речення, його граматична основа. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім уже починати з 30 картки, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Для того, щоб учні мали можливість поставити цікаві питання з певної теми, можна наперед попередити про використання даного виду гри на наступному уроці, щоб вони могли підготувати запитання заздалегідь.

Відомості із синтаксису та пунктуації

Словосполучення. Речення, його граматична основа

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Доповніть речення.

Словосполучення –це...

2. Доповніть речення.

Реченням називається...

3. Продовжіть речення.

Синтаксис вивчає...

4. Продовжіть речення.

Пунктуація – це розділ

мовознавчої науки про...

5. Продовжіть речення.

Слова в словосполученні пов’язані ...

6. Поясніть у чому відмінність між словосполученням та реченням.

7. Наведи приклади словосполучень. Визнач у них головне слово.

8. Які бувають речення за метою висловлювання? Наведіть приклад речень кожного виду.

9. Які бувають речення за емоційним забарвленням?

Наведіть приклад речень кожного виду.

10. Поясніть, що належить до граматичної основи речення.

11. Яке речення називається односкладним? Наведи приклад односкладного речення.

12. Яке речення називається двоскладним? Наведи приклад двоскладного речення.

13. Визнач граматичну основу в реченні, розстав розділові знаки.

Коли ми прийшли додому мама зустріла нас із посмішкою

14. Чи може речення складатися з одного слова?

Доведіть свою думку.

15. Який розділовий знак ставиться в кінці речення, яке передає незакінчену думку.

16. Який розділовий знак свідчить про закінчення думки в розповідному реченні?

Наведіть приклад речення із цим розділовим знаком.

17. Який розділовий знак фіксує кінець речення та передає питальну інтонацію?

Наведіть приклад речення із цим розділовим знаком.

18. Який розділовий знак свідчить про закінчення думки та передає окличну інформацію?

19. Продовжіть речення.

Залежним словом у словосполученні називається ...

20. Продовжіть речення.

Пунктуаційна помилка – це...

21. Наведіть приклад складного речення. Визначіть у ньому граматичну основу.

22. Запишіть на дошці два словосполучення. Схематично визначіть у них головне та залежне слово.

23. Запишіть на дошці два речення, які виділяються знаком оклику. Ваш сусід по парті нехай оцінить роботу.

24. Продовжіть речення.

Пунктуаційна помилка – це...

25. Які речення називаються спонукальними?

Наведіть приклад речення такого виду.

26. З якою метою вживаються розділові знаки в мові?

27. Які поєднання

слів не є словосполученнями?

28. Складіть два двоскладних речення. Визначте в ньому граматичну основу.

29. Продовжіть речення.

Підмет – це...

Присудок – це ...

Підмет та присудок становлять....

30. Поясніть у чому відмінність між словосполученням та словом.

31. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласниць поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

43. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

49. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

50. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

51. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі при вивченні теми про словосполучення та речення. А також матеріал можна використовувати при підготовці до олімпіад та конкурсів і т. д. Розвиває мислення, уважність, сприяє мовленнєвому розвитку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
590 грн