Відкритий урок з англійської мови у 5 класі на тему: "My favorite subject"

Англійська мова

Для кого: 5 Клас

14.08.2021

226

15

0

Опис документу:
Конспект уроку з англійської мови для учнів 5 класу на тему : "My favorite subject". Урок спрямований на засвоєння нового лексичного матеріалу, тренування учнів в аудіюванні та розширенні своїх знань з даної теми.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Lesson Plan

My favorite subject

Aims and objectives:

Практична:

-закріпити назви днів тижня та шкільних предметів;

- вчити учнів розповідати про улюблений урок.

Розвиваюча:

  • Розвивати комунікативні вміння;

  • Розвивати навички читання, логічне мислення, пам’ять,увагу;

  • Розвивати кмітливість учнів.

Загальноосвітня:

  • Поглиблення знань учнів з вивчаємої теми ;

  • Розширювати кругозір учнів .

Виховна:

  • Виховувати інтерес до навчання;

  • Навчати правилам поведінки у школі;

  • Виховувати повагу до вчителів та однокласників.

Тип уроку: комбінований.

Equipment: computer, presentation, blackboard, book, copy-book, cards.

PROCEDURE

І. Introduction

1. Greeting .

Good morning , pupils? How are you today? Who is on duty today ? Who is absent ? Show me please yours : books, vocabularies, copy-books, pencil-box, day book. Now I see you get ready for the lesson! But before we start, please look back and say good morning to our guests. You see today we have unusual lesson? But you shouldn’t afraid, everything will be o’key! Let’s start our lesson!

2. Warm up.

Everyday , everyday

Little children like to play.

Sunday , Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday

Friday, Saturday.

T. What day is it today?

Ch. Today is Wednesday ,the twenty-fifth of September.

II. Main part.

3. Aims.

  • Look at the screen and then say what is the topic of our today’s lesson. Be attentive. Technological card will help you with it.

  • What is the aim of our lesson?

  • Where can you use these Knowledge?

  • How do you think, what we will do during the lesson?

  • What are you expecting from our lesson? (Nice mood, good marks, to know new information )

On your desk you see butterflies, please write down your expectings and at the end of our lesson if your expecting come true you will decorate this flowers with its.

4. Vocabulary work.

1) Let’s recollect school subject. For this you should name it one by one, and we will complete word- map .

SCHOOL- math’s, language, literature, science, PE, chemistry, physics, history, art…(у вигляді квітки)

Гра«Maketime-table»

Вчитель показує назву дня, а діти повинні стати ланцюжком тримаючи картки з назвами шкільних предметів ,утворивши розклад на цей день.

2) Now open your books on page 26 and translate new vocabulary.

You have 2 minutes. Repeat together !!!!!!!

Write down the date!!!

3) Let’s make up sentences and word combination with new vocabulary. For example:

- Geography is my favourite lesson.

- Biology is a science.

- my timetable

- It is PE lesson now. Who will read and translate?2 min

4) Practice your memory

Look 1 min and repeat each word one by one.

ENGLISH, MATHS, PT, GEOGRAPHY, CRAFT, TIMETABLE

5. Physical Activity.

Look at the screen and repeat together!!!!!!!

6. Pair work. Take cards and do the task. 2 min.

Find right translation.

1

Craft

A

Географія

2

IT

B

Історія

3

Religion

C

Природничі науки

4

Timetable

D

Фізичне виховання

5

History

E

Релігієзнавство

6

PE

F

Інформаційні технології

7

Science

G

Розклад

8

Geography

H

Трудове навчання

Keys: 1 h; 2 f; 3 e; 4 g; 5 b; 6 d; 7 c; 8 a.

7. READING

a) Pre-reading TEAM WORK 2 MIN.

Find right translation.

secondary school

мрія

interesting subjects

В майбутньому

studying English

знання

great teacher

Я впевнений(а)

short essays

Розмовні ігри

have discussions

Короткі твори (ессе)

speaking games

Вивчення англійської мови

new countries and continents

обговорювати

I’m sure

Чудовий вчитель

knowledge

Нові країни і континенти

in the future

Цікаві предмети

a dream

Середня школа

Keys: 1. l; 2 k; 3. g; 4. i; 5. f; 6. h; 7. e; 8. j; 9. d; 10. c; 11. b; 12. a.

b) Read and translate the text

My Favourite School Subject

My name is Liza. I’m eleventh years old. I study in the 5th form of the secondary school. We have many interesting subjects at school, but my favourite is English. I’ve been studying English from my first school year and I have always liked this subject. We have a great teacher of English.During the lessons we read and translate, we great teacher, we write short essays, we have discussions, and the best part is when we play some speaking games.Another subject that I like is geography. I think it’s great to learn about new countries and continents. I’m sure that I will need the knowledge of this subject in the future. I have a dream to travel around the world after I finish the studies.

8. Speaking

T. Answer my questios.

What is your favourite lesson?

Why do you like it?

Закріплення структури My favourite lesson is….

9. T. I have prepared some riddles. Listen and guess school subjects.



Guess Game

  • It is a lesson where you can make things.

  • A lesson where you study numbers ,do sums and solve different problems.

  • You read ,write, describe different pictures, sing songs and play games at this lesson.

  • It is a lesson where you can jump, run and play with a ball.

  • A lesson where you can paint or draw pictures.

III. Summing-up

10. Answer for my questions:

What do you do at your English lessons?

T. What new have we learnt today?

















Unfinished sentences:

I can



I know

days of the week

name school subjects

read the text

how to make my time-table

speak about my favourite lesson

make up sentences with new vocabulary













Did your expecting come true? Please, decorate our flowers!

Now You should help me with marks, I give you marks and you should ____ each other.

11. Hometask.

I-IV – learn new vocabulary

I-II – make up sentences or word-combinations with new words;

III – exercises

IV – make up composition about your favourite subject.





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.