Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Велика буква в назвах міст, сіл, річок.

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ED791373
За публікацію цієї методичної розробки Побережна Олена Петрівна отримав(ла) свідоцтво №ED791373
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМА: Велика буква в назвах міст, сіл, річок.

МЕТА: формувати в учнів уміння писати з великої літери назви міст, сіл, річок; ; вчити знаходити назви у тексті і пояснювати їхнє написання; сприяти збагаченню й активізації словникового запасу учнів; розвивати зв’язне мовлення, вміння спостерігати; виховувати любов до своєї Батьківщини, бажання вчитися.

ОБЛАДНАННЯ: презентація, карта України, таблиця для гри «Муха», бейсики «Контролери», «Журналісти», відео «Моя Україна», аудіо запис для фізкультхвилинки, картки з малюнками (прислів’я), квитки, картки із вправами.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

іти беруться за руки і кажуть по черзі, який я сьогодні)

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно, плідно працювати.

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Вступна бесіда

- Сьогодні я хочу запросити вас у подорож. Чи любите ви мандрувати?

-Куди ми помандруємо, вам підкаже гра «Муха».

Гра «Муха» (найкраще місце на землі)

-Де знаходиться найкраще місце на землі?

2.Перегляд відео «Моя Україна»(доказ)

- Звичайно, ми будемо подорожувати нашою рідною Україною. Але нам потрібно придбати квитки. У кого є гроші? (жарт)

- Купувати квитки ви будете не за гроші, а за знання. У вас є квитки , але вони недійсні. Їх потрібно правильно заповнити. Для цього давайте пригадаємо вивчений матеріал.

- Як пишуться прізвища, імена та по батькові людей?

-З якої літери пишемо назви країн?

- Як пишуться клички тварин?

3.Виготовлення квитків

(Контролери перевіряють, чи правильно заповнені бланки. )

ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

-Отож, вирушаємо. Але ми не поставили мети нашої подорожі. Я б хотіла, щоб ви самостійно здогадались, якою буде тема нашого уроку.

-Діти, сьогодні ми вивчатимемо правопис міст, сіл і річок.

ІV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

-Поки потяг набирає швидкість, прошу розгорнути зошити і записати дату.

-По дорозі до першої станції, щоб не сумувати, перевіримо нашу валізу. Чи усе необхідне ми взяли у подорож.

1.Словниковий диктант.

Метод «Асоціацій» , ребуси

-Давайте перевіримо нашу валізу для подорожі.

Черевики, плащ, парасолька, квиток, гребінець, намисто, пиріг.

-Поставте запитання до записаних слів. Чому вони відповідають на запитання що? До якої частини мови вони належать?

-Крім запитання що? Іменники можуть відповідати на запитання…хто?

Доберіть відповідні слова:

-Черевики виготовляє хто?

-Плащ шиє хто?

-Квиток друкує хто?

-Прикраси виготовляє хто?

-Пиріг пече хто?

Гра «Муха» (зупинка міста України)

-Отож, першою зупинкою будуть міста України.

-Як ви гадаєте, скільки міст є на території України? (459)

-Продовжте речення: В Україні багато гарних міст: Київ,Чернівці,……

2.Розгадування кросворду

1.Місто, яке побудоване на річці Лтава. (Полтава)

2.Місто, яке заснував заможний українець на імя Харко. Стоїть на річці Харківка. (Харків)

3.Назва цього міста складається їз двох слів: мир і жито. (Житомир)

4.Це місто має таку ж назву, як і найдовша річка України. (Дніпро)

5. «Місто із запахом кави та шоколаду», «Місто серед дощів», «Маленький Париж», «Український Лондон», «Культурна столиця Європи», «Місто Лева». (Львів)

6.Місто-порт, яке розташоване на березі Чорного моря. (Одеса)

7.Місто-сусід нашого рідного міста Хмельницького. (Тернопіль)

-Яке слово можна прочитати? (патріот)

-Кого називають патріотами?

3. Каліграфічна хвилинка

-Давайте каліграфічно запишемо перші літери міст. Якими вони будуть: великими чи маленькими? Чому великими?

П Х Ж Д Л О Т

-Самостійно запишіть назви міст з кросворду.

Висновок: назви міст пишемо з великої літери.

-Першим д.з. буде вписати у квиток кілька назв міст.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

«КОЛОМИЙКИ»

(поки рухаємося до наступної нашої зупинки, давайте відпочинемо)

Гра «Муха» (зупинка села України)

-Отож, наступна наша зупинка – села України.

-Як ви гадаєте, скільки є сіл на території України? (27.180)

-Які села ви знаєте?

-Подумайте, звідки походять назви сіл?

4.Виконання вправи

Утворити назви сіл від іменників. (записуємо у зошити)

Іван, яблуня, коваль, корито.

Висновок: назви сіл пишемо з великої літери.

-Другим д.з. буде вписати у квиток кілька назв сіл.

Гра «Муха» (зупинка річки України)

-Отож, наступна наша зупинка – річки України.

-Скільки річок є на території України? (23000)

Які річки ви знаєте?

5.Виконання вправи

Дніпро — довга, могутня річка. Вона протікає через Росію, Білорусь, Україну.

В Дніпро впадають з двох боків малі й великі річки: Десна, Прип'ять, Ірпінь, Тетерів, Рось, Сула, Псьол.

На берегах Дніпра розташовані такі міста: Київ, Дніпро, Запоріжжя, Херсон, Черкаси, Кам’янське, Кременчук, Канів.

Завдання: виписати назви річок.

Висновок: назви річок пишемо з великої літери.

-Третім д.з. буде вписати у квиток кілька назв річок.

6.Вивчення правила (підручник с.84)

V ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Виконання вправи

Гра «Дослідники» (робота в парах)

- Дослідити слова, в написанні яких допущені помилки і пояснити правильність написання даних слів. (завдання виконують на листочках, виправляють)

Місто ніжин, річка південний буг, село Костянтинівка, Держава Україна.

Гра «Муха» (зупинка місто Хмельницький)

-Продовжіть речення: Хмельницький для мене – це….

-Пригадайте прислів’я про Батьківщину.

Де рідний край, там і рай. Кожному мила своя сторона.

-Розшифруйте за малюнками прислів’я. (на дошку вивішую малюнки) (учень коментує)

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.

-Поясніть це прислів’я.

- Запишіть у зошити (учень коментує).

VI ПІДСУМОК УРОКУ

-На пероні рідного вокзалу нас зустрічають журналісти місцевого телебачення. Вони хочуть взяти у вас інтерв’ю.

- Чи сподобалася вам подорож?

- На яких зупинках зупинялися?

- Які завдання виконували?

- Яке завдання було найлегшим?

- Що викликало труднощі?

- Яке завдання було найцікавішим?

- Яке правило вивчили?

-Діти, от і завершилась наша подорож. Я рада, що сьогодні на уроці ви чули, слухаючи, бачили, дивлячись, міркували, відповідаючи. Завдяки цьому, ми разом дружно і плідно попрацювали.

Будьте патріотами, любіть свою Батьківщину, тим паче зараз, коли вона переживає не найкращі свої часи. Помолімося за неї.

Молитва за Україну

Ми молимось за нашу Україну,

За мир і спокій у містах та селах,

За нашу мову - щиру солов' їну,

За тишу й затишок в людських оселях.

Ми молимось за кожного солдата,

Ми молимось за мир в усьому світі.

Сьогодні - ще одна страждає мати,

Сьогодні - ще одні нещасні діти.

Ми молимось, щоб дім наш був квітучим.

За те, щоб врожаї були багаті,

Щоб край наш був веселим і співучим,

А люди - не були рабами знаті.

Ми молимось за єдність України,

Щоб знали вороги - нас не здолати!

Не витіснити із сердець свободи,

І волі нашої нікому не зламати!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Діти протягом уроку подорожують Україною. Виконуючи різноманітні цікаві завдання, учні вивчають правила правопису власних назв.
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    186
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ED791373
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ED791373
За публікацію цієї методичної розробки Побережна Олена Петрівна отримав(ла) свідоцтво №ED791373
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти