Вчитись - це модно?

Психологія

Для кого: 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас

18.09.2019

573

15

0

Опис документу:
Всім відомо, що у підлітковому віці знижується рівень мотивації до навчання, в учнів 10-х класів мотивація набуває різноманітних проявів і батьки поспішають на консультацію до психолога з питанням, а як же ту мотивацію підвищити? Що зробити? Ці матеріали допоможуть покажзати учням, яку роль відіграє навчальна мотивація, на що потрібно звернути увагу, як знайти цікаве спрямування у навчанні, що залежить саме від них, а в чому вони можуть попросити допомоги у вчителів чи батьків.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ділова гра з елементами тренінгу для старшокласників

Вчитись – це модно?

Бовсуновська Тетяна Андріївна,

практичний психолог вищої категорії,

Житомирський міський ліцей при ЖДТУ

Мета: донести до учнів важливість процесу навчання та можливість здобувати

знання на уроках. Продемонструвати кожному рівень його пізнавальної

активності і домінуючі мотиви навчання. Розвивати критичність мислення,

потребу в самоосвіті та потребу в засвоєнні нових знань. Виховувати

відповідальність, наполегливість, доброту і толерантне ставлення до

оточуючих.

Обладнання: плакат із правилами, листи, ватман, маркери, фломастери.

Хід заняття

1 вправа «Знайомство»

Доброго дня, шановні учні, сьогодні ми з вами проведемо цікаву гру, яка допоможе ще раз кожному з вас оцінити важливість чи непотрібність навчання для вас на сучасному етапі вашого розвитку. Але для кращої роботи ми з вами познайомимось. Почнемо, звичайно, з хорошого, тому зараз кожен назве своє імя і продовжить наступну фразу «Не хочу хвалитися, але я….» (і називає позитивну рису своєї особистості).

2 вправа «Правила»

Також для кращої роботи і творчої співпраці ми пропишемо правила роботи. Ось деякі з них, що я вам пропоную, але ви можете також їх доповнити і запропонувати свої.

  1. Активність

  2. Доброзичливе ставлення до інших

  3. Щирість у спілкуванні

  4. Повага до співрозмовника

  5. Чітке і лаконічне висловлювання думок

  6. ……

3 вправа «Оголошення результатів дослідження» і повідомлення мети зібрання

А зараз я хочу вам представити результати дослідження, які проводились у вашій групі і які дадуть змогу говорити про те, які ж мотиви вас спонукають вчитися, навіщо ви це робите, а наступні вправи дадуть змогу розібратися, потрібне вам навчання чи ні, для чого саме воно вам потрібне, чи заважає вам щось навчатись, і як покращити свої результати навчання.

Отже, результати виявились наступними.

4 вправа «Цікавинки життя»

У кожного з вас на столі є аркуш паперу, на якому зображене сонечко з промінчиками. Зараз кожен з вас. Подумавши кілька секунд, запише в центрі сонечка найважливіші речі в нашому житті, на які варто витрачати свій час і сили. А на промінцях запишете, що вам потрібно, щоб реалізувати свої інтереси, ідеї, бажання. На це вам дається 3 хвилини.

(За бажанням кілька учнів демонструють свої напрацювання – 3хв.)

Отже, як бачимо, дещо у ваших бажаннях є спільного.

5 вправа «Мозковий штурм» (5хв. предст – 10 хв)

Наступна вправа є важливим етапом у нашій сьогоднішній роботі і буде полягати ось в чому. Зараз ви об’єднаєтесь у групи за порами року – зима, весна, літо, осінь. Кожна група отримає на картці своє завдання, на яке вам спільно в групі потрібно буде дати відповідь, і обґрунтувати її. Кожен з вас може висувати ідеї при обговоренні цього завданні, а всі ідеї один учасник групи має фіксувати, це і буде метод мозкового штурму. Після 5 хв роботи ми представите напрацювання груп.

1 група – Як можна підвищити рівень успішності учнів вашого класу у ІІ семестрі? Які конкретно дії слід виконати кожному з вас?

2 група – Якої допомоги ти (як учень 10 класу) потребуєш для успішного навчання? Від кого і в якій мірі ти б хотів отримати таку допомогу? (від вчителів, батьків, однокласників)? Хто має нести відповідальність за результати твого навчання?

3 група – як батьки впливають на процес та результати твого навчання? Які дії з боку батьків сприяли б ефективності навчання?

4 група – як впливає зовнішній вигляд учнів на їхнє навчання? Як впливають дзвінки мобільного телефону під час уроку на учня і навчальний процес загалом? Яка поведінка учня, на вашу думку, є на уроці ідеальною?

(Представлення результатів роботи)

6 вправа «Пазли».

Наступна наша вправа буде цікавою, адже вам потрібно буде складати пазли, які дадуть змогу прочитати вислів мудрої людини, і пояснити. Як ви розумієте цей вислів.

7 вправа «Мої враження»

Ну і остання наша вправа – це підсумки. Я буду вдячна вам за висловлення ваших думок з приводу того, що корисного дало вам наше заняття, що сподобалось, що не сподобалось.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.