Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

"Ваша дитина йде до школи" Поради та рекомендації батькам майбутніх першокласників.

Психологія

Для кого: Дорослі

07.04.2020

690

13

0

Опис документу:
Для повноцінного перегляду, варто завантажити ( при попередньому перегляді, відокремлюються картинка від тексту) Мета посібника: допомогти батькам дітей, які перебувають на шкільному старті, зорієнтуватися в основних труднощях, з якими може зіткнутися першокласник, і можливих способах попередження дезадаптації дитини в школі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Підготувала:

практичний психолог

Поділова Олеся Павлівна

Народна мудрість свідчить: «У здоровому тілі — здоровий дух». І це дійсно так. Навчання в школі потребує від малюка напруги всіх фізичних сил: рано вставати, сидіти п'ять—шість годин за партою (що для дитини незвично і важко, тому що вимагає сил не тільки на те, щоб слухати вчителя, але й на те, щоб стримувати природну активність).

Фізична готовність до школи визначається фізичним розвитком дитини та її відповідністю віковим нормам(повним 6 рокам на перше вересня поточного року), тобто дитина повинна досягти фізичної зрілості, необхідної для навчального процесу. Здорові діти краще пристосовуються до змін, пов’язані з початком навчання.

- Вміння будувати стосунки з учителем;

- вміння спілкуватися з однолітками;

- ввічливість, стриманість, слухняність.

- Ставлення до себе (відсутність заниженої самооцінки).

- Не можна порівнювати досягнення своєї дитини з досягненнями інших дітей.

- Не можна примушувати дитину працювати на «оцінку».

- Треба частіше хвалити своїх дітей, навіть за найменші успіхи.

  • Це тверде бажання вчитися, отримувати знання;

  • - розуміння важливості і необхідності навчання;

  • - прояв вираженого інтересу до отримання нових знань;

  • - це вміння слухати вчителя і виконувати його завдання (аж ніяк не завжди цікаві);

  • - вміння спілкуватися з однолітками і дорослими; (дитина легко вступає в контакт, не агресивний, вміє знаходити вихід із проблемних ситуацій спілкування, визнає авторитет дорослих);

  • - це певний рівень розвитку мислення, пам'яті, уваги.

Найбільш важливі показники - це розвиток мислення й мови. Дуже корисно вчити дитину будувати нескладні міркування, висновки, використовуючи слова: «тому, що», «якщо, те», «тому». Вчіть дітей задавати питання. Це дуже корисно. Мислення завжди починається із запитання. Не можна змусити думку працювати, якщо просто сказати «подумай». Мова є основою, на якій будується навчальний процес. Особливо важливо володіння монологічною мовою. Для дитини це переказ. Після читання задайте дитині кілька запитань за змістом, попросіть переказати. Особливу увагу зверніть на орієнтування в просторі. Чи правильно ваша дитина розуміє і вживає в мові прийменники і поняття: вище, нижче, на, над, під, знизу, зверху, між, перед., За, спереду від ..., ззаду від ..., ближче, далі, ліво, право, лівіше, правіше, ближче всього до ..., найдалі від ... і т.д.

  • розвиток дрібних м'язів руки

(рука розвинена добре, дитина впевнено володіє олівцем, ножицями);

  • просторова організація, координація рухів (уміння правильно визначати вище - нижче, вперед - назад, ліворуч - праворуч);

  • координація в системі очей - рука (дитина може правильно перенести в зошит найпростіший графічний образ - узор, фігуру - зорово сприймається на відстані (наприклад, з книг);

  • розвиток логічного мислення(здатність знаходити подібності та відмінності різних предметів при порівнянні, уміння правильно об'єднувати предмети в групи за загальними істотними ознаками);

  • розвиток довільної уваги (здатність утримувати увагу на виконуваній роботі протягом 15-20 хвилин);

  • розвиток довільної пам'яті (здатність до опосередкованого запам'ятовування: пов'язувати запам'ятовується з конкретним символом / слово - картинка або слово - ситуація /).

Ручку дитина повинна брати правильно і розігрітими пальцями. Розмальовки замініть обведення по трафарету і штрихуванням. Лінія повинна бути направлена ​​зверху вниз, справа наліво, а якщо вона крива, то проти годинникової стрілки. Відстань між лініями 0,5 см - це основний принцип нашого письмового алфавіту. Запам'ятайте, діти також втомлюються від цих занять, як і від читання.

Успішність в цьому предметі залежить від освоєння і уміння рухатися в тривимірному просторі. Тому допоможіть дитині вільно володіти такими поняттями: "вгору-вниз", "вправо-вліво", "прямо, по колу, навскоси", "більше-менше", "старше-молодший", "горизонтально-вертикально" і т.д ., об'єднувати предмети в групи за однією ознакою, порівнювати, володіти рахунком в межах 10.

  • Уникайте надмірних вимог

  • Надавайте право на помилку

  • Не думайте за дитину

  • Не перевантажуйте дитину

  • Не пропустіть перші труднощі і зверніться до вузьких спеціалістів.

  • Влаштовуйте дитині маленькі свята

- Вибирати школу слід за рік чи півроку до вступу;

- Дізнайтеся, якою є ця школа - державна чи приватна, якщо приватна, то з'ясуйте, яка оплата і як вона проводиться;

- Дізнайтеся, за якою програмою йде навчання в даній школі (не всі авторські методики підходять дітям), краще вибирати школу з традиційною програмою навчання;

- Яка максимальа кількість уроків буває в день;

- Які додаткові предмети, крім загальноосвітніх предметів, секції, гуртки і студії будуть проводитися на території школи;

- Поцікавтеся які викладачі працюю в початковій школі (якщо школа не буде влаштовувати своїми вимогами, то вчитель може компенсувати вам це), вибирайте вчителя для дитини;

- Школу вибирайте, щоб перебувала не дуже далеко від дому. Дальні поїздки будуть втомлювати дітей до і після уроків.

«Чи готові ми віддати свою дитину в школу?»

Шановні батьки! Дана інформація призначена тільки для вас і необов'язкова для заповнення.

Занесіть свої відповіді в таблицю: якщо Ви згодні з твердженням, поставте хрестик після косою риси, якщо не згодні - залиште клітку порожньою.

1.Мені здається, що моя дитина буде вчитися гірше інших дітей.

2.Я побоююся, що моя дитина часто буде ображати інших дітей.

3.На мій погляд, чотири уроки - непомірна навантаження для маленької дитини.

4. Важко бути впевненим, що вчителі молодших класів добре розуміють дітей.

5.Дитина може спокійно вчитися тільки в тому випадку, якщо вчителька - його власна мама.

6.Трудно уявити, що першокласник може швидко навчитися читати, рахувати й писати.

7.Мені здається, що діти в цьому віці ще не здатні дружити.

8.Боюсь навіть думати про те, як моя дитина буде обходитися без денного сну.

9.Моя дитина часто плаче, коли до нього звертається незнайома доросла людина.

10.Моя дитина не ходить в дитячий садок і ніколи не розлучається з матір'ю.

11.Начальная школа, по-моєму, рідко здатна чогось навчити дитину.

12.Я побоююся, що діти будуть дражнити мою дитину.

13.Мой малюк, значно слабкіше своїх однолітків.

14.Боюсь, що вчителька не має можливості точно оцінити успіхи кожної дитини.

15.Моя дитина часто каже: "Мамо, ми підемо в школу разом!"

1/

2/

3/

4/

5/

6/

7/

8/

9/

10/

11/

12/

13/

14/

15/

А тепер підрахуйте, скільки хрестиків виявилося в кожному стовпці і яка їхня загальна сума. Якщо загальний показник приймає значення: до 4 балів - це означає, що у Вас є всі підстави оптимістично чекати 1 вересня, Ви самі цілком готові до шкільного життя Вашої дитини; 5-10 балів - краще підготуватися до можливих труднощів заздалегідь; 10 балів і більше - було б непогано порадитися з дитячим педагогом-психологом.

А тепер зверніть увагу на те, в яких стовпцях отримано 2 або 3 крестіка.

1 - необхідно більше займатися іграми і завданнями, що розвивають пам'ять, увагу, тонку моторику;

2 - потрібно звернути увагу на те, чи вміє Ваша дитина спілкуватися з іншими дітьми;

3 - передбачаються складності, пов'язані зі здоров'ям дитини, але ще є час зайнятися загартовуванням і загальнозміцнюючі вправами;

4 - є побоювання, що дитина не знайде контакту з учителем, треба звернути увагу на сюжетні ігри;

5 - дитина занадто прив'язаний до матері, може бути, варто віддати його в нечисленний клас або взагалі відкласти школу на рік.

1. Сприяйте дитячій автономності (самостійності). Чим більше ви її (самостійності)вимагаєте в усіх сферах повсякденного життя, тим краще зможе ваша дитина працюватиме з почуттям відповідальності у шкільній сфері. Автономне (самостійне) навчання є тією метою, в напрямку якої ви маєте працювати, тому що самостійність є найважливішим елементом ефективного й тривалого процесу навчання. Хваліть свою дитину за самостійні дії, наприклад, за самостійне розпізнавання помилок.

2. Якщо ваша дитина потребує допомоги, спонукайте її до того, щоб вона сама знайшла шляхи її розв’язання. Допоможіть їй завдяки підказкам, наприклад, вказівка на довідники, генерування правил, відгадування ребусів, що може сприяти розв’язанню проблеми. Але не подавайте саме розв’язання. Не спонукайте свою дитину тільки до одного шляху розв’язання.

3. Дайте своїй дитині можливість попрацювати над матеріалом удома.

4. Визнайте досягнення дитини. Хваліть (заохочуйте), а не докоряйте. Це краще, ніж ниття, нагадування та інші покарання. Звертайте увагу на те, щоб не обмежувати похвалу критикою («дев’ять», звичайно, чудово, але без двох помилок це могла б бути «дванадцятка»).

5. Не ставте перед своєю дитиною завищених вимог, щоб вони не були суворішими за вимоги вчителя.

6. Будьте, як вихователь, зразком у поведіні. Вимагайте від своєї дитини не більше, ніж від себе самого. Дитина, яка, наприклад, бачить своїх батьків за читанням, швидше сама почне читати, ніж дитина, батьки якої часто сидять перед телевізором.

7. Говоріть позитивно про школу, вчителів та предмети. Вашій дитині досить того, що вона долає свої особисті упередження щодо школи.

 Чи хоче Ваша дитина йти до школи?

 Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?

 Чи може Ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?

 Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?

 Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?

 Чи може Ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?

 Чи вміє вона відміняти іменники за числами?

 Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?

 Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?

 Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання й додавання одиниці?

 Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?

 Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?

 Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?

 Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?

 Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?

 Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?

 Чи любить Ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо?

 Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?

Кожна позитивна відповідь оцінюється в 1 бал. Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх:

15 – 18 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;

10 – 14 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли “ні”, підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;

9 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє.

Результати можуть Вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом з дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.

  1. Для дитини Ви – зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви.

  2. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати.

  3. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.

  4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім’єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.

  5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою безпеки та любові.

Поважайте її неповторність.

Мета посібника: допомогти батькам дітей, які перебувають на шкільному старті, зорієнтуватися в основних труднощях, з якими може зіткнутися першокласник, і можливих способах попередження дезадаптації дитини в школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.