і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

В гостях у Дамки. Заняття гуртка

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Районний Будинок дитячої та юнацької творчості

Заняття гуртка

В гостях

у Дамки

Серветник Василь Григорович,

керівник шахово-шашкового гуртка

Мурованокуриловецького РБДЮТ

Вінницької області

Муровані Курилівці

2013

Гурток «Діагональки» (початковий рівень, перший рік навчання)

Вік учасників: 2 клас

Тривалість заняття: 45 хвилин

Мета: Ознайомити дітей з грою в шашки, будовою шашківниці, основними правилами гри..

Завдання: - викликати в дітей інтерес до гри в шашки, залучити в чудовий світ казок і перетворень звичайної шашкової дошки і шашок;

- вчити дітей орієнтуватися на шашковій дошці, виконувати ходи дамкою і простими шашками;

- розвивати в дітей мислення, пам’ять, спостережливість, увагу, вміння застосовувати творчі здібності для загального дозвілля;

- виховувати намагання до самопізнання, почуття товариськості і відповідальності перед колективом.

Обладнання і матеріали: демонстраційна магнітна шахова дошка з набором шашок, комплекти шашок (1 на парту), роздатковий матеріал «Будова шашківниці», картки для роботи в групах, парах, сигнальні картки червоного і зеленого кольорів (світлофор)

Пропоновані медіа матеріали: мелодії пісень

Методи і прийоми: словесний, наочний, практичний, демонстраційний

Форма роботи: групова, колективна, індивідуальна

Форма проведення: подорож

Учитель і мудрець нічому не вчать,

а тільки вказують шлях до істини.

Сократ

Хід заняття

І. Організаційний момент

Перевірка готовності дітей до заняття, створення сприятливої атмосфери.

Вчитель Доброго дня всім присутнім!

Діти! Я радий, що ви прагнете перевірити себе, розкрити свій талант і, можливо, визначитися, якою стежкою крокуватимете по життю.

А тепер давайте знайомитися. Звати мене Василь Григорович.

Вчитель Встали, діти. Підтягнулись,

Одне одному всміхнулись.

На заняття старання не забудьте взяти.

Сіли рівненько. Починаємо працювати

І. Вступна бесіда керівника гуртка

Сумно було дітворі

Рано вранці у дворі.

  • Знаю я цікаву гру,-

Сказала друзям Віта.

Де б не була я усюди

В неї грають діти.

Хочу вам завдання дати:

Гри цієї назву відгадати!

  • Діти, ви здогадалися про яку гру піде мова?

(Діти відгадують)

В шашки легко грати.

Хочу це вам показати.

Діти! Сьогодні ми вирушимо в подорож до загадкової країни шашок. Її не знайти ні на одній географічній карті, але її омивають моря й океани. Вона складається з окремих клітинок – островів. На кожному з них вам доведеться проявити свою волю, пережити цікаві пригоди. Як ви, звичайно, здогадалися, воно розташоване на шашківниці. 24 непомітні на вигляд шашки на 64- клітковому полі. От і вся шашкова держава.

Про безліч країн, великих і малих, розповідає історія. Про те, як вони народжувалися, розцвітали, ставали все могутнішими і могутнішими. Про те, як вели нескінченні війни, перемагали і терпіли поразки. Про те, як рано чи пізно йшли в небуття.

А маленьке шашкове королівство стоїть непорушно ось вже півтори тисячі літ, і кінця йому не видно. Воїни цього королівства, не відаючи страху, безупинно б'ються, а воно процвітає, стає все багатшим. Його мешканці підкоряються суворим законам і дотримуються стародавніх звичаїв. Стати справжнім полководцем зможе лише той, хто добре вивчив ці закони і звичаї, поважає їх і дотримується.

В давнину однією з умов рицарського виховання була гра в шашки. У середньовіччя рицарі виявляли жінці – дамі - особливу увагу і шанування. Увічливість цю перенесли і на гру - найбільш шановну бойову одиницю почали називати дамою. Потім таку шашку стали йменувати простіше - дамкою, але зовсім не тому, що учасники шашкових баталій перестали бути рицарями.

Отже, я запрошую вас здійснити подорож в славну країну шашок. Так, саме подорож, з пригодами і труднощами. Справжні мандри багаті пригодами, вони підстерігають подорожніх і в шашковому королівстві. Мандрівникам завжди доводиться долати перешкоди, але без перешкод і перемог дорога перестала б бути цікавою. Я надіюсь, що серед вас знайду тих, кому шашки небайдужі. Ця гра для наполегливих, для тих, хто вміє уважно слухати. А ви зможете?

Будемо шашки всі разом вивчати:

Як у них грати і що треба знати.

Трохи терпіння, трохи бажання,

Витримки трохи і трохи старання.

Шашки — це гра, яку можна без сумніву вважати одним із чудес світу.

Завітавши до «Шашкового королівства», Ви знатимете його історію, оволодієте правилами стародавньої гри та навчитесь вирішувати шашкові головоломки.

Стародавні говорили, що мандри розширюють пізнання і дають їжу уяві. Якщо наша подорож виявиться вдалою, ви оволодієте таємницями найцікавішої гри, яку винайшло людство, і дерев'яні фігурки відкриють вам незвичайний світ, наповнений творчістю, боротьбою і радістю несподіваних відкриттів. Ви затоваришуєте з мешканцями шашкового королівства і придбаєте друзів на все життя.

У шашок безліч друзів у всіх країнах. Різні люди, незалежно від віку, професії, мови, кольору шкіри, проводять своє дозвілля за шашківницею. А це значить, що в нашому складному і суперечливому світі шашки допомагають дружбі людей.

Чому шашкии привабливі для людей різного віку і професій? Тому що, граючи в шашки, ми набуваємо багато корисних рис, тренуємо пам'ять, вчимося наполегливості, винахідливості, розвиваємо фантазію. Шашки - це і вид інтелектуальної боротьби, і змагання, а будь-які змагання удосконалюють сильні риси особистості. Під словом «гра» розуміється не тільки забава, відпочинок або спорт, але, що набагато важливіше, можливість створити на шашковій дошці незвичайне, фантастичне - в цьому шашки близькі до мистецтва. Але до шашок можна відноситися і як до науки «з своїми законами, принципами. Шашки містять в собі елементи наукового дослідження - саме такий підхід властивий багатьом видатним шашкістам. Шашки - це цілий світ, прекрасний, дивний, з своїми злетами і падіннями, печалями і радощами.

...В середні віки, віддаючи хлопчика в навчання якому-небудь ремеслу, батьки знали, що перші сім років він буде учнем, другі сім років - підмайстром, а ще через сім років стане майстром. Приблизно так само йде справа і з навчанням шашковій майстерності. Проте хай не відлякує вас це порівняння: багато видатних шашкістів досягали високої майстерності в зовсім юні роки, іноді навіть в дитинстві. Але якими б не були їх успіхи з самого початку, вони добивалися ще більш високих результатів, відточуючи свій талант великою, невпинною працею. Отже, вперед, в добрий путь!

ІІІ. Чарівна дошка

ІІ. Чарівна дошка (5 хв.)

А тепер познайомимося з «ареною» , тобто з майданчиком, на якому ведуться шашкові баталії. Саме тут одна проти одної виступають армії білих і чорних шашок, а ти і твій товариш є командирами цих армій. Шашківниця складається із 32 світлих і 32 темних квадратів, які називаються білими і чорними полями. Гра ведеться тільки на чорних полях.

Розкладаючи шашкову дошку на столі, треба слідкувати, щоб вона була поставлена правильно. Подивіться, яке поле в ближньому до вас лівому кутку дошки. Якщо чорне, то шашківниця лежить правильно. Це правило обов’язково треба запам’ятати, тому що неправильно поставлена шашківниця може заплутати всю гру.

Друковане зображення дошки називається діаграмою.

ІІІ. Проспекти, вулиці і провулки чарівної дошки. (Вертикалі, горизонталі і діагоналі) (5 хв.)

Розглянемо будову шашківниці. Вона поділена на проспекти, вулиці і провулки. Всі крайні поля дошки називаються бортовими.

Ряди полів, які розміщені зліва направо, називаються горизонталями, ряди полів, які розміщені знизу вгору, називаються вертикалями. На шашківниці 8 горизонталей і 8 вертикалей. Вертикалі і горизонталі часто називають просто лініями.

Яка різниця між прямими і косими лініями?

Порахуйте, скільки кліток має горизонталь? Вертикаль?

Будь-який прямий ланцюжок клітинок однакового кольору називається діагоналлю.

Діагоналі бувають різної довжини.

Скільки кліток в найменшій (найбільшій) діагоналі?

У найкоротшої діагоналі чорного кольору – усього два поля, у найдовшої – вісім.

Велика діагональ перетинає шашківницю зліва направо і складається із восьми полів. Її ще називають великою дорогою.

Дві діагоналі, які складаються із 7 полів кожна, разом із діагоналями по 2 поля, утворюють двійник.

Діагоналі, що лежать по обидва боки від великої дороги, і дві, що з’єднують їх в кінцях діагоналі, утворюють трійник

Нарешті, останні діагоналі утворюють так званий косяк.

Слова ці для вас, звичайно, незвичні, але постарайтесь їх запам’ятати.

(На класній дошці записати шашкові терміни: шашківниця, поле, горизонталь, вертикаль, діагональ, велика дорога, двійник, трійник, косяк, центр)

Чотири поля, що розміщені посередині шашківниці, називаються центром.

Тепер, коли пройдено перший вогненний рубіж, повернемось до армій білих і чорних, які приведені в бойову готовність. Стрункими шеренгами розмістились противники – 12 білих проти 12 чорних. Повна матеріальна рівність. В шашковій грі білий колір дає право на перший хід, але це зовсім нічого не означає – просто комусь треба починати партію. Щоб зберегти справедливість, якщо партнери грають декілька партій, то другу партію грає білими той, хто в першій грав чорними, третю грають в тому порядку, як і першу четверту - як другу, весь час поперемінно міняючи кольори. Перший хід в партії роблять білі. Таким чином, суперники роблять перший хід по черзі. Ходити двічі підряд забороняється.

ІV. Закріплення нового матеріалу (25 хвилин)

Робота в групах.

Виконай переможні удари

Діаграма 1 Діаграма 2

Діаграма 3 Діаграма 4

З якого поля почати удар?

Діаграма 1 Діаграма 2

На якому полі завершити удар?

Діаграма 1 Діаграма 2

Зроби найкращі ходи

Діаграма 1 Діаграма 2

Прояви трохи фантазії

Діаграма 1 Діаграма 2

Займи вигідну позицію

Діаграма 1 Діаграма 2

Діаграма 3 Діаграма 4

Діаграма 5 Діаграма 6

Знайди швидкий виграш

Діаграма 1 Діаграма 2

V. Видача домашнього завдання (3хв.)

Домашні завдання видаються на картках.

Твої перші переможні ходи

(Білі починають і виграють)

ІV. Фізкультхвилинка (2 хв.)

Руки вгору по вертикалі,

Руки вгору по діагоналі,

Руки в сторони по горизонталі,

Руки вниз по діагоналі,

Руки вниз по вертикалі.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

V. Шашкова нотація (10 хв.)

Для того, щоб повідомити, якою шашкою і який хід ви хочете зробити, зовсім не обов'язково пересувати її на дошці. Ходи можна просто називати. Для цього шашкісти придумали свою азбуку (шашкову нотацію). В шашковій азбуці всього вісім цифр і вісім букв. Горизонталі позначаються цифрами від 1 до 8, тобто існують 1-а, 2-а, 3-я, 4-а, 5-а, 6-а, 7-а і 8-а горизонталі.

Для позначення вертикалей використовуються перші вісім букв латинського алфавіту, які пишуться так: а, b, с, d, e, f, g, h, а читаються так; а, бе, це. де, е, еф, же, аш.

Знаючи ці букви і цифри, можна легко назвати будь-яке поле шашківниці. Для цього треба визначити, на перетині яких вертикалі і горизонталі воно знаходиться. Потім це поле називається: спочатку буква, потім цифра. Наприклад, на перетині вертикалі «с» і 7-й горизонталі знаходиться поле «с7».

Проводиться тренування дітей у швидкому і правильному знаходженні на демонстраційній дошці полів діагоналей, показуючи і називаючи їх вголос.

Назвіть централь поля і покажіть, де вони знаходяться.

Назвіть по краю всієї дошки підряд всі поля, а потім горизонталі і вертикалі.

Назвіть поля і діагональ, по яких можна найкоротшим шляхом дістатися до поля h8, починаючи подорож з поля а1.

VІ. Ігри на шашківниці (15 хв.)

Щоб діти швидше запам'ятали розташування полів, провулків, вулиць і проспектів, на демонстраційній шахівниці провести гру «Шашкове лото». Його виготовлено із звичайного лото: заклеєні бочечки з обох боків папером і написані позначення шашкових полів (a1, е5 і т.д. всі 32 квадратики). Можна використовувати також шашки. На демонстраційній магнітній дошці грають магнітними шашками. Мета гри: навчити добре орієнтуватися на дошці, швидко і безпомилково (або з мінімальними помилками) знаходити названі поля.

Спочатку грають індивідуально, а потім команда на команду. Керівник гуртка називає поле і запрошує дитину, яка повинна поставити шашку. Якщо допущена помилка, виходить другий, третій гравець, поки не буде знайдена правильна відповідь. Перемагає той, хто відгадає більше число полів. (при командному змаганні краще грати на демонстраційній дошці: її видно всім, менше непорозумінь.)

Шашки - гра дуже давня. Про історію виникнення цієї гри відомо небагато. Ми тільки догадуємося про правила, яких дотримувались гравці в давні часи. Відомо, що шашкова гра набагато давніша за шахову. Оскільки обидві ці ігри використовують одну й ту ж дошку, то, мабуть, шахи і шашки родичі. Відомий шахіст, колишній чемпіон світу, доктор Емануїл Ласкер говорив, що «гра в шашки - мати шахової, і гідна мати». Тому вона заслуговує на відповідну повагу - ця проста невибаглива гра із старовинним корінням і сучасним вічнозеленим віттям.

Я не в силах навчити вас майстерно грати в шашки. Це в основному залежить від вас самих. Головна моя мета - навчити вас думати. Шашки можуть навчити вас самостійно ставити і формулювати проблеми. Це набагато важливіше, ніж вміти добре розв'язувати задачі, які поставлені іншими. Набутий досвід можна буде використати і в інших галузях інтелектуальної діяльності.

VІІ. Підсумок заняття. Рефлексія (5 хв.)

Заглянуло Сонечко до нас на мить,

Дуже швидко час біжить.

Вже підсумки нам потрібно підбити ,

Чого зуміли ми досягти?

Діти відповідають на запитання

  1. Як правильно сісти за шашківницю? (Ліве поле в ближньому кутку повинно бути чорним.)

  2. Покажи біле поле; чорне поле. Які поля більші: білі чи чорні? (Вони рівні.)

  3. Яка форма в шашкового поля? А в шашківниці? (Квадратна)

  4. На яких полях нічого не росте? (На шашкових.)

  5. В яких клітках не тримають звірів? (В шашкових.)

  6. Покажи яку-небудь горизонталь. Скільки полів у горизонталі? (Вісім.)

  7. Покажи всі горизонтальні лінії. Скільки на дошці горизонталей? (Вісім.)

  8. Покажи яку-небудь вертикаль. Скільки на дошці вертикалей? (Вісім.)

  9. Покажи велику чорну діагональ. Скільки на ній полів? Як її ще називають? (Вісім. Велика дорога.)

  10. Покажи найкоротшу діагональ. Скільки на ній полів? Як її ще називають? (Два. Двійнички.)

  11. Покажи діагональ із трьох; чотирьох; п’яти; шести; семи полів?

  12. Покажи центр шашківниці.

  13. Покажи бортові поля.

Я бажаю вам перемагати себе кожний день, щодня відкривати все нові знання, йти тільки вперед.

Дякую за увагу!

Використана література і ресурси Інтернет:

Гурток «Діагональки»

(початковий рівень, перший рік навчання)

ІІІ. Виклад нового матеріалу (20 хв.)

діти. Ми продовжуємо подорож по Шашковій країні. Сьогодні на занятті ми познайомимося з мешканцями цієї країни.

Мешканці шашкової країни

На початку гри обидва противники мають по 12 шашок, причому в одного з них білі шашки, у іншого – чорні. Вони розміщуються на темних полях перших трьох горизонтальних рядів. Розставте шашки на дошці.

Запам’ятайте, що білі шашки прийнято розташовувати на діаграмах знизу, а чорні – зверху.

Армії білих і чорних приведені в бойову готовність. Стрункими шеренгами розмістились противники – 12 білих проти 12 чорних. Склад «шашкового війська» перебуває в повній матеріальній рівності.

Кожного разу, коли ти розставляєш шашки, уявляй себе воїном, який неодмінно отримає перемогу. І тому – сміло в бій!

Ви вже звернули увагу, мабуть, на те, що всі шашки, і ті, що стоять на передових позиціях, і ті, що розмістились подалі від лінії фронту, дуже подібні одна на одну. Як же в такому випадку вони розрізняються? Для того щоб відрізнити одну шашку від іншої, використовують позначення кліток шашківниці.

Початкове розміщення шашок слід записати так: білі – а1, а3, b2, с1, с3, d2, е1, е3, f2, g1, g3, h2 (12), чорні – а7, b6, b8, с7, d6, d8, е7, f6, f8, g7, h6, h8 (12). Цифри в дужках показують кількість шашок.

Шашкову нотацію треба добре засвоїти. Адже, не знаючи нотації, не можна вивчити літературу, брати участь в офіційних змаганнях.

ІV. Вправи на вільне володіння шашківницею (5 хв.)

1. Техніка запису позиції.

2. Тренування в правильному записі позиції. Розставте положення:

А) білі – е1 і f2 (2), чорні – f8 і g7 (2);

Б) білі – е5, чорні – d4 і f6 (2);

В) білі – g1 і g3 (2), чорні – а7 і h4 (2);

Г) білі – а5, а7 і (2), чорні – b8, с7 і d8 (3);

Сьогодні ми будемо застосовувати отримані знання про те, як ходять шашки і дамка, про основні правила бою в шашках.

Шашка (проста), яка дійшла до останньої горизонталі, перетворюється в дамку.

Перед простою шашкою дамка має великі переваги. При тихому ході дамка має право рухатися як вперед, так і назад, причому не на одне поле, а на довільну кількість полів. Зрозуміло, шлях руху дамки повинен бути вільним.

Правила бою дамками

Одним із найскладніших для розуміння правил в шашках є правило бою дамками. Цій темі й присвячується черговий урок шашкової гри. Здійснюючи ударний хід, дамка перестрибує через шашку противника, яка стоїть на її дорозі, і ставиться за нею на будь-яке вільне поле, після чого побита шашка знімається з дошки. Дамка може бити і вперед і назад, а за один хід взяти декілька шашок.

В цьому прикладі білі можуть побити – g1:d4, або g1:c5, або g1:b6. Зрозуміло, щоб дамка не виявилась під ударом, білі поб’ють на с5.

Удар – 1.h2:d6:a3 – знищує обидві чорні шашки.

Удар – 1.h2:c7:a5:e1 знищує три чорні шашки.

Якщо дамка має можливість побити в декількох напрямках, то гравець має право вибрати будь-який з них.

1. b4-c5 d6:b4. Тепер дамка може бити в чотирьох напрямках – 2. a5:c3:a1 або 2. a5:c3:f6:h4:e1 або 2.a5:d2:h6 або 2.a5:e1:h4:f6:a1; який виберуть білі – зрозуміло: останній.

А як б’є «новонароджена» дамка?

Тут білі можуть піти 1.e7-f8 або 1.e7-d8. В обох випадках проста шашка перетвориться в дамку і в цієї «новонародженої» дамки виявляться під ударом шашки. Але оскільки перетворення відбудеться в результаті тихого ходу, то ця дамка буде наділена «дамковими правами» тільки після відповіді противника. Як же складеться гра?

При 1.e7-f8 слідує 1. … c5-d4 2.f8-c5 и нічия.

А при 1. e7-d8? білі програють – 1. … d2-e1 2. d8:a5 c5-b4x

Тут після 1. g3-f4 e3:g5 біла проста шашка перетвориться на d8 в дамку в результаті взяття, а в таких випадках, якщо вона може бити далі, то зразу ж і б’є. Тобто тут слідує 2.h4:d8:a5:c3:a1.

І, нарешті, ще три правила взяття:

1. При ударі можна знімати шашки з дошки тільки після закінчення ходу (а не в процесі його!)

Після 1.g7-f6! чорні повинні побити так – d8:h4:f2:d4, і стоп! Просту е5 вони бити не можуть: заважає шашка f6, яка хоч і побита, але може бути знята з дошки тільки по закінченню ходу. Тому, закінчивши удар 1. … d8:d4, чорні ставлять дамку на d4 и знімають шашки f6,g3,e3, а тоді – 2. e5:a1x. Такий удар, при якому вже побита, але не знята з дошки шашка зупиняє атакуючу дамку, називається «турецьким»

2. При ударі не можна двічі перестрибувати атакуючою шашкою через одну і ту ж шашку противника

Як після 1. f4-e5 повинні бити чорні?

Так – 1. … g7:c3:e1:g3. Але не далі: шашку с7 бити не можна, тому що довелося б другий раз перестрибувати через шашку е5. Дамка зупиниться на полі g3, а тоді 2.c7-b8x. Це теж був турецький удар: дамку зупинила вже побита шашка е5.

3. При ударі дозволяється багато разів переходити через одне й те ж саме вільне поле

Про силу дамки.

Отже, один з шляхів до перемоги – отримання дамки. Яка ж її сила в порівнянні з простими шашками? Однозначної відповіді на це запитання немає: все залежить від того, де стоять прості і де – дамка, яка з ними бореться.

Розглянемо типові приклади.

Дамка проти однієї простої. Дамка проти двох простих.

Перемогу приносить відсікання двох простих шашок по великій дорозі (Б.д. b8, Ч.п. а3, с5 – 1.b8-e5X) або по верхньому двійнику (Б.п. с7, Ч.п. f6,h4 – 1.c7-b8X), але відрізаних двох шашок по нижньому двійнику для виграшу не достатньо (Б.д. d8, Ч.п. d6,f4 – 1.d8-b6 f4-g3 – нічия).

Велике значення в цій темі мають три прийоми:

1.b8-f4 d4-c3 2.f4-c1X

1.f8-c5 g3-h2 2. c5-g1X

Гальмування. 1.b6-f2X

Атака с тилу. 1.f8-g7X

Вилка. 1.d2-e1X

V. Фізкультхвилинка (2 хв.)

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

По вертикалі потягнись.

Руки в боки враз розклали,

Як на дошці горизонталі.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Протягнути руки далі,

Подібно діагоналі.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

ІV. Закріплення нового матеріалу Практична робота (20 хвилин)

Робота в парах по варіантах (Індивідуальні картки)

Навчальні ігри гуртківців із записом партій. Розбір партій.

Знайдіть за білих шлях к швидкої перемоги:

Діаграма 1 Діаграма 2 Діаграма 3

Діаграма 4 Діаграма 5 Діаграма 6

V. Видача домашнього завдання (5 хв.)

Домашні завдання видаються на картках.

VІ. Підсумок заняття. (3 хв.)

Отже, підведемо підсумки вивченого матеріалу:

Чарівний світ шашок

Гра в шашки – це захоплююча розумова боротьба двох особистостей, характерів, в якій перемагає, як правило, більш знаючий, далекоглядний, вмілий. Недарма шашки крокують поруч з людством понад 5 тисяч років.

Юні друзі! Шашкова гра не така проста, як здається. В ній панують позиційні двоборства, різноманітні прийоми.

Моя мета – залучити вас і ваших рідних в казковий шашковий світ, показати способи виявлення в конкретних позиціях захованих ефективних продовжень, продемонструвати красу шашок, розвинути ваше комбінаційне мислення.

Не кожний з вас досягне вершин, будуть й гіркі поразки, але вміння грати в шашки допоможе розвинути логічність мислення, спостережливість, уяву, виховати витримку, а також дасть можливість взяти участь в цікавих змаганнях (турнірах, чемпіонатах, фестивалях і т.п.).

Для того, щоб покращити гру в шашки, спочатку треба навчитися комбінувати і тільки після цього приступати до вивчення теорії.

Натхнення й досягнень вам!

Домашнє завдання

Знайдіть за білих шлях к швидкої перемоги:

Діаграма 1 Діаграма 2 Діаграма 3

Діаграма 4

27

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити дітей з грою в шашки, будовою шашківниці, основними правилами гри
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Позашкільна освіта
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    145
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    UL383197
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь