Урок з української мови на тему "Змінювання іменників за числами. Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації."

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Вчимсося закріплювати вміння учнів змінювати іменники за числами ; удосконалювати навички пошуку цікавої інформації у тексті; розвивати мовлення учнів, виразне читання, логічне мислення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентність; виховувати інтерес до традицій інших народів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Змінювання іменників за числами. Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації.

Мета: закріплювати вміння учнів змінювати іменники за числами ; удосконалювати навички пошуку цікавої інформації у тексті; розвивати мовлення учнів, виразне читання, логічне мислення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентність; виховувати інтерес до традицій інших народів.

Обладнання: підручник К.Пономарьова «Українська мова та читання»; Презентація «Змінювання іменників за числами. Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації»; 6 цеглинок Лего; ялинка і смайлики для рефлексії.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоровязбережувальна.

Перебіг уроку

І. Вступна частина

1) Організація класу:

Знову дзвоник кличе в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

Тож починаємо урок –

нехай знання ідуть вам впрок

2) Актуалізація знань учнів.

- Які слова ми досліджуємо вже протягом багатьох уроків? (Іменники)

- Що вони означають?

- На які питання відповідають?

- Скільки предметів можуть означати?

3) Гра «Знайди порущника» ( з цеглинками Лего)

Учитель називає ряд слів, ужитих в однині, Серед названих слів лунають такі, що вжиті у множині. Якщо звучить слово-«порушник», учні мають підняти вгору червону цеглинку.

Подарунки, іграшка, ялинка, шишка, прикраси, привітання, листівка, ліхтарики, торт, смаколики, вогні, маскарад, феєрверк.

  • Якою темою можна об’єднати всі ці слова? (Свято)

4) Каліграфічна хвилинка

Сс св свя ят то свято

  • Зробити звуковий аналіз слова.

  • Скільки складів у слові?

  • Як це довести?

  • Який склад наголошений?

  • Скільки в слові букв, а звуків?

  • Назвіть голосні звуки. Приголосні. Тверді приголосні. М’які приголосні .

  • Доберіть до слова свято слова, які відповідають на питання який? (святковий), що робити? (святкувати)

  • Складіть речення зі словом свято.

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Чи здогадались ви, про що ми сьогодні говоритимемо на уроці?

  • А ось про яке свято йтиметься, ви дізнаєтеся. Коли почуєте розмову Читалочки та Щебетунчика.

(Двоє учнів розігрують діалог, Вправа 1, ст.70)

  • Чи здогадалися ви, про яке свято говорили друзі? ( Відповіді дітей)

  • Діти, а як ви гадаєте, як правильно написати назву цього свята? (Відповіді дітей).

  • А от щоб упевнитися у правильності своїх здогадок, давайте прочитаємо правило ( Вправа 2, ст.71/ екран)

  • Запишіть назву свята, про яке розповідала Читалочка.

Свято – Новий рік.

  • А які ще зимові свята ви знаєте? (Відповіді дітей)

  1. Вправа для очей.

  2. Вправа 3 «Хто швидше?»

  • Отже, продовжуємо досліджувати іменники.

  • Запишіть у перший стовпчик 3 іменники, пов’язані з Новим роком, в однині. ( Перевірка виконання)

  • А у другий стовпчик запишіть 3 інших іменники, вживаючи їх у множині.(Перевірка виконання)

  • Оголошення трьох переможців.

  1. Фізкульхвилинка.

  2. Гра «Інтерв’ю»

  • Всі ми дуже любимо це свято. А які традиції має український народ щодо святкування Нового року? (Відповіді дітей)

Інформація від учителя

Характерною рисою новорічного святкування в Україні було щедрування – обхід хат із побажанням щастя і здоров’я членам родини. Цей обряд супроводжувався виконанням віршів, пісень, а натомість діти отримували подарунки ( цукерки, фрукти, гроші)

  • Може, хтось із вас,діти, знає якусь щедрівку? (Відповіді дітей)

  • Розкажіть, а які звичаї святкування Нового року у вашій родині? (Відповіді дітей)

  1. Хвилинка-цікавинка (Додаток 1)

  • У кожній країні існують різні новорічні звичаї. Хочете дізнатися, які? Тож, слухайте. (Презентація)

  • А тепер самостійно прочитайте інформацію, яку дізнався Ґаджик (Вправа 4, ст.71)

  • Аудіювання «Дай відповіді на запитання Ґаджика» (Вправа 6, ст.71)

  • Спишіть текст, який вас найбільше зацікавив. Підкресліть у ньому іменники, які означають багато предметів.

  • Кого зацікавила інформація про італійців, австрійців, болгар? (Презентація робіт учнів)

  1. Вправа «Допоможи Родзинці» (вправа з планшетами) (Вправа 7, ст.71)

  • Прочитайте слова, що тримає Родзинка.

  • Поставте до них питання. Скільки предметів вони називають?

  • Допоможіть Родзинці змінити слова так, щоб вони називали один предмет.

  • Запишіть їх на планшетах. (Перевірка виконання)

ІІІ. Заключна частина

  • Молодці, ви дуже гарно попрацювали! Давайте підсумуємо нашу роботу.

  • Що означають іменники?

  • Скільки предметів можуть називати іменники?

  • Які випадки написання іменників з великої букви ви вже знаєте?

  • Про який новий випадок уживання великої літери дізналися на уроці?

ІV. Рефлексія

  • Ви, мабуть, звернули увагу на те, що на дошці висить ялинка. І всі ми знаємо, щоб свято розпочалося, треба запалити вогники на ялинці. А чи розпочнеться свято у нашому класі, залежить від вас.

У вас на партах лежать смайлики у вигляді новорічних кульок. Оберіть той, який найбільше відповідає вашому настрою і прикріпіть його на ялинку. Якщо вважаєте по-іншому, залиште кульку біля ялинки.

  • Ось наша ялинка і заграла кольоровими кульками. Свято наближається. Молодці! Дякую за урок.

Або! Створити ялинку з цеглино Лего та прикрасити її кульками.

Додаток 1

В сусідній Угорщині  для залучення в будинок радості та благополуччя, угорці з настанням Нового року починають свистіти у всілякі дудки, ріжки і свистульки.

У Польщі  Польща славиться своїми традиціями і звичаями на Новий рік. На новорічному і різдвяному святковому столі в поляків неодмінно повинні бути 12 страв (за кількістю апостолів і місяців). З них жодного м’ясного. А найголовнішою стравою на новорічному столі є короп. Голову коропа з’їдає господар будинку, цим йому виявляється пошана і повага. Також у Польщі на Новий рік традиція – лусочки коропа необхідно помістити в гаманець голови сім’ї. Існує повір’я, що після Нового року вони перетворяться на монети. Крім того на Новий рік у Польщі заведено пекти фафернуху – печиво з медом і горіхами, а ще спеціальні хлібці у вигляді фігурок тварин і птахів.

У Румунії є традиція розмовляти в Новий рік із тваринами – там продовжують вірити в чудеса і святкове диво. Тут існує повір’я про те, що напередодні Нового року тварини можуть розмовляти людською мовою. Вважається, якщо тварина заговорила, це означає, що майбутній рік принесе важкі випробування в сім’ю.

Словаччина теж відзначилася цікавою новорічною традицією: коли вся родина збирається у новорічну ніч за святковим столом, найстарший із присутніх повинен набрати повну ложку традиційного словацького пудингу — loksa — і підкинути в стелю. Чим більше ласощів прилипне, тим вдалішим і багатшим буде прийдешній рік. І чистішим вбрання гостей!


Власне молдавської є традиція вставляти в випічку маленькі папірці з побажаннями на Новий Рік. Люди їдять ці новорічні пироги (плацинди), дістають папірці і дізнаються що чекає їх в новому році.

У цей вечір у білорусів прийнято ходити в гості й засилати сватів. Колядникам у цю ніч дозволялось знімати ворота, затикати димарі, замикати двері тощо. Часто збирали на купу плуги, сани, вози різних господарів, які потім їх вранці шукали. Також у цей день дівчата гадали на майбутню долю.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.