Урок з природознавства "Водойми рідного краю"

Правознавство

Для кого: 2 Клас

18.08.2020

213

5

0

Опис документу:
Дати учням поняття про водойми рідного краю.; учити називати їх; з'ясувати значення водойм рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Водойми рідного краю

Мета: дати учням поняття про водойми рідного краю; учити називати їх; з'ясувати значення водойм рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок

Час почати наш урок

Ми часу дарма не гаймо,

До природи вирушаймо.

-А почнемо наш урок з хвилинки синоптика.

II.Фенологічні спостереження

Хвилинка синоптика

- Яка зараз пора року?

  • Яке число?

  • Тепло чи холодно надворі?

  • Який стан неба?

  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

Природа дуже різноманітна і цікава, а на яку тему буде наш урок ви дізнаєтеся трошки пізніше. Спочатку відгадайте загадки.

III.Актуалізація опорних знань

1. Створення емоційного фону уроку

Загадки :

* Тече, тече – не витече; біжить, біжить – не вибіжить. ( Ріка)

* Кругом вода, а напитись катма. ( Море )

Молодці! Ви вірно відгадали всі загадки. А що поєднує всі відгадки? Як одним словом назвати? ( Це вода )

2. Вправа «Асоціативний кущ»

Які асоціації у вас виникають зі словом вода?

(Відпочинок, прозора, джерело, озеро, болото, краплини, ставок, життя, море, річка)

  • Гарні слова Ви назвали щодо слова вода, правда, адже без води не буде життя.

  • Багато слів названі вами – водойми.

Так про що ж ми будемо говорити сьогодні на уроці? ( Я думаю, що розмова піде про водойми )

IV Повідомлення теми і мети уроку

Вірно, діти. Саме такою є тема нашого уроку: «Водойми рідного краю».

  • Що ми називаємо рідним краєм,як ви думаєте?

Учениця читає вірш

Україна, рідний край,

Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти –

Тут живемо я і ти!

Наша держава – Україна. Частина великої України – це наш рідний край. А називається він – Дніпропетровщина.

Що для вас значить – «рідний край»?

- Місце, де ми народилися.

- Місце, де ми проживаємо.

- Місце, де живуть батьки.

- Місце, де живуть друзі.

V Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь про водойми рідного краю

Які водойми є в нашому краї, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки.

Стоїть корито

Повне води налито (Озеро, ставок)

Озеро – це природна заглибина на поверхні землі заповнена водою. Озера бувають великі і малі, глибокі і мілкі. На Дніпропетровщині налічується 1237 озер. Вони малі за розмірами.

Ставок чи водосховище схожі на озера, але вони штучні, утворені людиною. На Дніпропетровщині налічується більше ніж 2500 ставків.

З – під землі біжить водичка,

Але це не озерце,

Не струмочок і не річка,

А цілюще … (джерельце).

Джерело – місце, де виходить підземна вода на поверхню.

Не скляний він, не з металу,

А прислухайтесь – дзвенить,

Риє землю він розталу

І до річечки біжить. (струмочок)

Деякі струмки впадають в озера, а деякі збираються разом і утворюють річки.

Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукави має. (Річка)

Річок на світі багато і всі вони різні. Але майже кожна річка починається з джерела. Маленькі струмочки зливаються в маленькі річки. З малих річок утворюються великі ріки.

Річки народне багатство. З давніх давен люди селилися біля них, брали воду, ловили рибу. Зараз вони є основним постачальником води для міст.

На території нашого краю налічується 291 річка.

-Хто знає, яка найвідоміша річка протікає біля нас (Дніпро)

Робота в парах

А тепер я хочу, щоб ви познайомилися з назвами деяких річок Дніпропетровської області. Допоможуть нам в цьому конверти на партах, в них заховані назви річок які протікають нашим краєм. Треба скласти їх зі складів , назвати.

Діти може ви знаєте щось про ці річки?

(Річка Самара протікає біля міст Дніпропетровськ, Новомосковськ, Павлоград

Річка Інгулець протікає більшою частиною в місті Кривий Ріг

Річка Оріль вважається однією з найчистіших річок Європи)

Розповідь легенди про річку Оріль.

Жив колись на Рящанській горі змій, який щороку забирав у неволю найкращу дівчину з навколишніх сіл. Одного року в тих краях поселилася родина, в якій було три-сина ковалі та красуня донька. Прийшла черга і до красуні йти до змія. Не погодилися з цим брати і вирішили боротися зі змієм. Викували брати по важкому мечу і розпочали битву зі змієм. Сили були не рівними, але любов до сестри надихала братам все сильніше і сильніше. Юнаки виграли битву. Знесилений змій захотів пити і почвалав напитися до Дніпра. Брати запрягли змія в плуг і проорали за ним глибоку борозну. Визволені з полону дівчата заплакали від радощів і наповнили борозну дівочими сльозами. З тих пір і несе Оріль до Дніпра чисту як дівоча сльоза воду.

Фізкультхвилинка

Попрацювали ми на славу, час відпочити.

Діти, так які водойми є в нашому краї? (річки озера, ставки)

Давайте подивимось на екран і подумаємо, хто тут зайвий і чому?

Вода – цінний дар природи. Без води не було б життя на землі. Тому до водойм треба ставитися дбайливо, по-господарські їх використовувати та охороняти.

Давайте погукаємо тих , які там мешкають

  1. Плащ зелений одягає

І по березі стрибає. (Жабка)

  1. Плавала, купалася,

Сухенька зосталася. (Качка)

  1. Зростає на суші

Голова з плюшу. (Очерет)

  1. Тільки вуса повертає

У воді своїй все знає. (Сом)

Гості прийшли не просто так, вони хочуть звернутися до вас.

Все на землі, все треба берегти

І птаха й звіра, і оту рослину.

Не чванься тим, що цар природи ти –

Бо врешті, ти, його частинка.

Друже мій, люби життя,

Люби людей, природу.

А кривду кинь у забуття.

Як камінь в тиху воду.

Дякую, вам, гості! Я думаю, всі діти зрозуміли що потрібно оберігати водойми де ви живете. А ще ми всі разом складемо правила, які допоможуть нам зберігати природу чистою.

Робота в підручнику с.71 (складання правил за малюнками).

Не мити машини на березі річок. А де можна?

Не виливати брудні відходи. А що робити?

Не забруднювати воду відходами з ферм.

Не кидати сміття на березі чи у воду.

Так, діти, водойми слід оберігати:

Будувати очисні споруди.

Саджати на берегах водойм дерева, щоб укріплювати береги.

Розчищати джерельця.

Розміщувати на берегах водойм роз’яснювальні написи та заборонні знаки.

А тепер подивіться на дошку, що намальовано? (Річка) Чого тут не вистачає? (мешканців)

Діти малюють і «заселяють» мешканців

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

-      Отже, які водойми нашого краю ви знаєте?

Складання речень висновків.

Використовують в побуті та на виробництві.

Домівки для рослин і тварин.

Місце відпочинку людей.

Охороняти природу – значить охороняти свою Батьківщину.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.