Урок з основ здоровя "Попередження шкідливих звичок"

Опис документу:
формувати в учнів уяв¬лення про згубний вплив на ди¬тячий організм шкідливих зви¬чок; розвивати вміння відстоюва¬ти власні переконання, оцінювати свої вчинки і приймати рішення відповідно до ситуації; виховувати в учнів здатність протидіяти про¬позиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК

Урок з основ здоров'я. 4-й клас

Мета: формувати в учнів уяв­лення про згубний вплив на ди­тячий організм шкідливих зви­чок; розвивати вміння відстоюва­ти власні переконання, оцінювати свої вчинки і приймати рішення відповідно до ситуації; виховувати в учнів здатність протидіяти про­позиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація.

Технологія «Мозковий штурм».

— Які риси людини важливі для досягнення успіху?

— Як ви думаєте, що таке звичка?

— Які бувають звички?

— Які звички вважають корис­ними?

— Які звички вважають шкід­ливими?

  • Що означає вислів «керува­ти собою»?

II. Оголошення теми та очікува­них навчальних результатів.

Сьогодні ми говоритимемо про вплив куріння, алкоголю та нарко­тиків на здоров'я людини.

Англійський філософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які забирають більше жит­тів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті.

Це — алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія. Тепер з'ясуємо завдан­ня, які стоять перед нами на уроці.

— Чого він навчить кожного з нас?

Діти по черзі читають записи на дошці.

Цей урок навчить мене:

• Негативно ставитись до палін­ня, алкоголізму, наркоманії.

• Працювати в групах.

• Оцінювати свої вчинки і при­ймати рішення відповідно до си­туації.

• Рішуче давати відповідь «Ні» на пропозицію щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.

III. Надання необхідної інфор­мації.

Куріння — шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин.

У людини, яка закурила вперше, виникає гостре отруєння: слиноте­ча, нудота, збліднення, прискорен­ня пульсу, шум у вухах, посилене потовиділення, задишка, тремтіння рук і ніг. Внаслідок систематичного паління виникає подразнення сли­зової оболонки ротової порожни­ни, з'являється запалення дихаль­них шляхів, розлади пам'яті, погір­шується зір. Курці частіше хворіють на рак легень.

У людини, яка вживає спирт­ні напої, з дії постійно виходять мільйони клітин і капілярів — цілі частини мозкової тканини пере­стають існувати. Алкоголь згубно впливає на здоров'я людини. Се­ред причин смертності алкоголізм на третьому місці.

Наркоманія — хворобливий по­тяг до вживання наркотиків.

Інколи підліткам хочеться від­чути себе дорослими. Цікавість, недостатність знань про шкідли­вість наркотиків, пустощі приво­дять до рабської залежності від наркотиків.

При цьому з'являється зане­пад сил, безсоння, втрата апетиту, схуднення.

Шкіра стає жовтувато-сірою. Обличчя вкривається зморшками. Слабшають розумові здібності. Зву­жується коло інтересів, знижуєть­ся працездатність, погіршується пам'ять, зникає почуття відпові­дальності. Наркоман починає об­манювати, красти.

Наркоманія — важка хворо­ба, яка викликає серйозні зміни у здоров'ї, стає причиною інвалід­ності або смерті у молодому віці. Наркомани живуть у середньому на 20—25 років менше, ніж нор­мальні люди.

Алкоголь, тютюн, наркоти­ки — викрадачі людського здо­ров'я.

Одного прекрасного дня не ска­зав «ні», а безвільно закурив, понюхав, чи вколовся — став залежним від наркотиків.

Китайський філософ Лао-То говорив: «Той, хто може подолати себе, — могутній».

IV. Інтерактивна вправа.

Читання статей підручника. Метод «ПРЕС».

Інструктування, об'єднання в групи.

I група — «Шкідливість куріння в приміщеннях».

II група — «Вживання підлітка­ми алкоголю».

ІІІ група — «Вживання підліт­ками наркотиків».

Учні отримують картки, у яких зазначено чотири етапи методу.

1. Позиція: «Я вважаю, що...»

2. Обґрунтування: «... тому, що...»

3. Приклад: «... наприклад...»

4. Висновки: «Тому я вва­жаю...».

Можливі результати.

І група.

Я проти того, щоб люди ку­рили в приміщеннях.

— Тому, що куріння шкідли­ве як для курців, так і для людей, які перебувають у цьому примі­щенні.

— Наприклад, дослідження по­казали, що пасивне куріння при­зводить до раку.

— Тому я проти того, щоб люди курили в приміщеннях.

// група.

— Я проти того, щоб підлітки вживали алкоголь.

— Тому що алкоголь гальмує їхній розвиток і ріст.

— Наприклад, підлітки не мо­жуть адекватно себе поводити.

—Тому я вважаю, що підлітки не повинні вживати алкоголь.

ІІІ група.

Я проти того, щоб підлітки вживали наркотики.

— Тому що під впливом нарко­тиків знищується неповторна осо­бистість.

— Наприклад, людина не конт­ролює свої емоції, втрачає волю.

— Тому я вважаю, що підлітки не повинні вживати наркотики.

Технологія «Карусель».

Інструктування, об'єднання в групи, розподіл ролей. Діти роз­діляються на два кола: внутріш­нє — хлопчики, зовнішнє — ді­вчатка.

Завдання для хлопчиків: запро­понувати партнеру спробувати ци­гарку або покуштувати алкоголь­ний напій.

Завдання для дівчаток: відмови­ти в чіткій формі.

  • За командою вчителя кола пере­суваються: пари змінюються, думки «шліфуються». Презентація резуль­татів виконання вправи.

— Придумати причину і від­мовитися.

— Змінити тему розмови.

— Навести факти шкідливого впливу того, що пропонують.

— Відмовитися, нічого не по­яснюючи.

  • Найкоротший спосіб — од­разу сказати «ні».

Малювання плакатів і пред­ставлення.

І група — «Ні — алкоголю!»

ІІ група — «Ні — наркоти­кам!»

ІІІ група — «Ні — курінню!»

V. Підбиття підсумків (рефлек­сія), оцінювання результатів уроку.

— Чи потрапляли ви самі в подібну ситуацію?

— Чи була вирішена проблема? Чому? Як?

— Яку іншу лінію поведінки можна було б виробити?

Яким чином цей досвід може вплинути на ваше подальше життя:

Запам'ятайте, любі діти!

Здоров'я бережіть, доки малі,

І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен з вас запам'ятає,

Що без здоров'я щастя не буває.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00