Урок з образотворчого мистецтва Види архітектури: житлова, культова, громадська, промислова.

Опис документу:
Мета: Ознайомити учнів з мистецтвом архітектури; розвивати спостережливість, уяву, фантазію, уміння визначати особливості конструкції архітектурних будівель; учити зображувати частини споруд (цоколь, стіни, дах, двері, куполи, елементи оздоблення; виховувати любов до мистецтва та рідного краю. Техніка виконання: кольорова графіка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата

Клас 5

Урок

Тема. Види архітектури: житлова, культова, громадська, промислова.

Мета: Ознайомити учнів з мистецтвом архітектури; розвивати спостережливість, уяву, фантазію, уміння визначати особливості конструкції архітектурних будівель; учити зображувати частини споруд (цоколь, стіни, дах, двері, куполи, елементи оздоблення; виховувати любов до мистецтва та рідного краю.

Техніка виконання: кольорова графіка.

Обладнання: репродукції творів образотворчого мистецтва з видів архітектури; роботи учнів попередніх років; альбом для малювання або папір, кольорові олівці, фломастери.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів та їх готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Що нас оточує на вулицях селища?

  • Чи можемо обійтися без будівель, що нас оточують?

  • Які матеріали використовують у будівництві?

  • Чи можна прикрасити будинки?

Відповіді учнів.

  • Назвіть частини, з яких складається будинок.

(Дах, стіни, цоколь, двері, вікна)

  • Які споруди, крім житлових, вам відомі?

(Школа, дитячий садок, церква, лікарня та ін..)

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

ІУ. Вивчення нового матеріалу (робота над темою уроку)

  • Розповідь учителя

Архітектура – вид образотворчого мистецтва, основним завданням якого є проектування та зведення споруд. Слово «архітектура» у Давній Греції означало «головне будівництво», а в Давньому Римі було сформульовано основні вимоги до архітектора. Якщо будинок відповідає своєму призначенню,є міцним, то, щоб стати витвором мистецтва, він має бути ще й гарним. Проте гарна, але недовговічна будівля позбавлена сенсу.

Чимало міцних і гарних споруд збереглося до нашого часу як найдавніші пам'ятки, що й досі цікавлять сучасників.

Коли людина не має житла, про неї говорять: «У неї немає даху над головою». Але дах не може висіти в повітрі, його має щось підтримувати, він повинен на щось спиратися. Стіни, стовпи, стаючи опорою для покрівлі, відгороджують простір від навколишнього світу, створюють внутрішній простір, замкнений у зовнішні об'єми. Саме поєднання різних об'єктів надає вигляду архітектурної споруди. Кожний об'єм має своє призначення: у великій формі можуть розташовуватися зала для глядачів, арена цирку, спортивний майданчик; у малих формах – кафе, кімната відпочинку, службові приміщення.

Важливу роль відіграють матеріали, з яких споруджують будинки. Вони доповнюють художній образ будівлі. Чудово виглядають у спорудах граніт, піщаник, цегла, скло. Для оздоблення використовують різнобарвні плитки, скульптурні прикраси, розписи.

Ми мешкаємо у просторих і світлих будинках. Проте за давніх часів наші пращури мешкали у вологих, холодних і темних печерах. Згодом первісні люди навчилися споруджувати житло зі шкір та кісток мамонтів. Пізніше почали будувати житло з глини. Це були перші архітектурні споруди. Основна їх особливість – це створення внутрішнього простору, що люди могли б використовувати з певною метою: як храм, житло, магазин, школу тощо.

Можливо, ви помічали, що зводити великий будинок зазвичай розпочинають з риття котловану. Так закладають фундамент, на якому стоятиме будинок. Для того щоб будівля стала архітектурною спорудою, вона має викликати позитивні почуття. Погодьтеся, що повз одні будинки можна пройти байдужим, а інші запам'ятовуються назавжди.

Не лише житлові будинки, але й фабрики та заводи, школи і дитячі садки, магазини й церкви – усі ці споруди збудовано вмілими, невтомними, працьовитими руками художників, архітекторів, будівельників, малярів, електриків, паркетників, столярів та ін.

Види архітектури за призначенням:

  • Житлова (приватні житлові будинки, дачі, квартири).

  • Культова ( церкви, мечеті, каплиці).

  • Громадська (школи, клуби, магазини, пошти, банки, виставкові зали, музеї).

  • Промислова (фабрики, заводи).

Перегляд демонстраційного матеріалу.

УІ. Практична робота. Розробка проекту казкового будинку-палацу, декорації лялькового театру.

  • Слово вчителя (пояснення до творчого завдання)

Ваше завдання на сьогоднішньому уроці пофантазувати та виконати малюнок казкового будиночка чи палацу.

Учні виконують творчу роботу самостійно. Учитель за потреби надає індивідуальну допомогу.

УІІ. Підбиття підсумків уроку.

Після загального обговорення та оцінювання робіт учнів із них формується виставка

«Я – дизайнер»

УІІІ. Домашнє завдання

  • Взяти альбом, гуаш, акварель.

  • Закінчити малюнок (за необхідності).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.