Урок з образотворчого мистецтва "Прикладна графіка. Художні прийоми зображення шрифтів.Створення вітальної листівки з текстом і зображенням."

Опис документу:
Мета: Продовжувати знайомство учнів з основами дизайнерського мистецтва. Навчити учнів практичному використанню елементів прикладної графіки та художніх прийомів зображення шрифтів. Розвивати просторове мислення, колірне сприйняття. Виховувати естетичний смак, старанність, акуратність. Обладнання: ТЗН, роздатковий матеріал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата

Клас 7

Урок

Тема. Прикладна графіка. Художні прийоми зображення шрифтів.

Створення вітальної листівки з текстом і зображенням.

Мета: Продовжувати знайомство учнів з основами дизайнерського мистецтва. Навчити учнів практичному використанню елементів прикладної графіки та художніх прийомів зображення шрифтів. Розвивати просторове мислення, колірне сприйняття. Виховувати естетичний смак, старанність, акуратність.

Обладнання: ТЗН, роздатковий матеріал.

Оснащення: презентація по темі уроку, демонстраційний матеріал з написання різних видів шрифтів.

Матеріали та інструменти: альбом, кольорові олівці, простий олівець, лінійка, гумка.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів та їх готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда:

СЛАЙД 1

  1. Якого призначення будівля зображена на слайді?

  2. Що вам підказало про призначення цієї будівлі?

(напис на будинку)

СЛАЙД 2

  1. Перегляньте дану рекламу. Який шрифт обрав дизайнер для неї? Який колір шрифту реклами?

  2. Про що може «розповісти» шрифт, його колір, дизайн?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

СЛАЙД 3

  • Слово вчителя

Дійсно, вулиці міст рясніють рекламними щитами, вивісками магазинів тощо. Проте наш погляд зупиняється лише тоді, коли ми бачимо те, що привертає нашу увагу, розбурхує нашу свідомість, зокрема – незвичний або яскравий колір, креативне рішення, оригінальний, цікавий шрифт.

ІУ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

СЛАЙД 4

  • Слово вчителя з демонстрацією різних видів шрифтів

Отже, шрифт, залежно від призначення, не лише прикрашає чи доповнює зображення, але й створює настрій. Він є основою для всієї поліграфічної продукції, складовою типографіки – мистецтва добирати шрифт для поліпшення сприймання тексту. Сьогодні ми ознайомимося з видами шрифтів, дізнаємося про правила побудови шрифтової композиції. Ці знання допоможуть нам створити власну шрифтову композицію.

У. Вивчення нового матеріалу (робота над темою уроку)

  • Розповідь вчителя, що супроводжується презентацією

  1. Що таке шрифт?

СЛАЙД 5

Шрифт (від нім. «shcrift» - писати – це графічний малюнок накреслень літер і знаків, складених у єдину стилістичну та композиційну систему. Зі шрифтом пов'язано виникнення писемності.

  1. Як ви вважаєте, чому виникла писемність?

(відповіді учнів)

Писемність виникла через потребу закріпити в пам'яті будь-які події, передавати важливі новини як засіб навчання та збереження інформації.

  1. Форми писемності

СЛАЙД 6

ФОРМИ ПИСЕМНОСТІ

ПІКТОГРАФІЧНЕ ІДЕОГРАФІЧНЕ ЛІТЕРО_ЗВУКОВЕ

Піктографічне (малюнкове) письмо – одна з найбільш ранніх форм писемності – зображення предметів, подій та ін.. за допомогою спрощених умовних знаків, схем, малюнків. Це письмо у деяких народів збереглося до новітніх часів.

Письмо ери ранньої державності й виникнення торгівлі – ідеографічне (ієрогліф). Знаки ідеографічного письма передають окремі слова або навіть поняття.

Літеро-звукове (фонематичне) – це сучасне письмо. Фонеми позначають окремі звуки мовлення й залежно від вимови можуть змінюватися.

  1. Створення шрифтів

СЛАЙД 7

Шрифти створюють художники та гравери згідно:

  • з обраним задумом;

  • вимогами єдності стилю та графічної композиції;

  • конкретними змістовними та художньо-декоративними завданнями.

  1. Шрифти характеризуються:

СЛАЙД 8

  • гарнітурою: поєднанням різних за кеглем та написом, але однакових за характером накреслення шрифтів;

  • насиченістю: контурний, світлий, напівжирний, жирний;

  • шириною: вузький, нормальний, широкий;

  • чіткістю, контрастом;

  • накресленням: прямий, курсивний;

  • зручністю сприймання;

  • розміром

Слайд 9

Одним із видатних українських художників, який розробляв шрифти, був Георгій (Юрій) Іванович Нарбут (1886 – 1920).

Митець народився у Нарбутовці біля Глухова (нині Сумської області), у сім'ї, яка походила зі старовинного, але обіднілого дворянського роду.

Чудовий знавець українського стародавнього мистецтва й геральдики (наука про герби), Нарбут створив багато ілюстрацій, безліч гербів. Власний герб він підписав такими словами: «Мазепинець полку Чернігівського, Глухівської сотні, старшинський син, гербів і емблем живописець».

УІ. Фізкультхвилинка. СЛАЙД 10.

УІІ. Практична робота (самостійна творча робота учнів). СЛАЙД 11

  • Слово вчителя

Проте художні шрифти можна створювати за власним бажанням залежно від задуму. Наприклад, слово «космос» можна написати літерами у формі зірочок, «дощ» - літерами, схожими на краплинки.

  • Як ви написали б слова «кактус», «блискавка», «цукерка»? (відповіді учнів)

СЛАЙД 12

Погляньте на зразки зображень шрифтів на дошці, на екрані. Видно, що до зображення шрифтів є певні вимоги.

СЛАЙД 13

Основні вимоги до шрифтів:

  • Збалансованість

  • Пропорційність

  • Ритмічність

  • Рівновага

  • Гармонійність

  • Цілісність.

  • Слово вчителя

Наше завдання , використовуючи вже відомі вам або нові цікаві , створені вами, шрифти, виконати листівку до 8 Березня, яка б містила в собі в зображення, і сам вітальний напис.

СЛАЙД 14

Які вітальні написи та шрифти можемо використати, перегляньте на слайді (! об'ємні шрифти)

УІІІ. Підбиття підсумків уроку

  • Аналіз та корекція робіт учнів

  • Оцінювання завершених робіт

ІХ. Домашнє завдання

  • Закінчити роботу по створенню вітальної листівки до * Березня

  • Взяти: альбом, кольоровий папір, простий олівець, клей, ножиці, сухі серветки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.