! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок з Я у світі у 3 класі на тему:"Людські чесноти. Ввічливість. Щедрість і жадібність".

Опис документу:
Мета: формувати поняття про людські чесноти як гарні риси характеру, які можна розвивати, вдосконалювати вміння аналізувати свою поведінку, розвивати мовлення учнів, мислення, виховувати прагнення робити добрі справи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Я у світі

Тема. Людські чесноти. Ввічливість. Щедрість і жадібність.

Мета: формувати поняття про людські чесноти як гарні риси характеру, які можна розвивати, вдосконалювати вміння аналізувати свою поведінку, розвивати мовлення учнів, мислення, виховувати прагнення робити добрі справи.

Обладнання: картки з частинами прислів’їв, лист, мультимедійна презентація,, ноутбук, наочність, картки із зашифрованою темою, сердечка, конверти, смайли.

Тип уроку: комбінований.

Література:

  1. Приказки та прислів'я про ввічливість [Електронний ресурс] : http://vidpoviday.com/prikazki-ta-prislivya-pro-vvichlivist

  2. Ввічливість міжнародна [Електронний ресурс] :

http://vseslova.com.ua/word

  1. М.О. Володарська. К. : Видавничий дім «Освіта», 2012. -Х. : Видавнича група «Основа», 2014, Я у світі 3 клас (за підручником Н. М. Бібік). Нова програма. (Серія “Мій конспект”), с.20.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку (2хв)

Закінчилась перерва,

Продзвенів чаклун-дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок.

Дзвоник пролунав, він урок почав.

А іще до нас сонце завітало в клас.

Щоб навчились ми лиш добро творить,

З щирим серденьком у цьому світі жить.

1. Вправа «Передай настрій»

- Хочеш, щоб світ тобі всміхнувся, - усміхнися спочатку йому. Поверніться один до одного, подаруйте усмішку. Діти, з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?

- Я хочу подарувати вам урок на якому ми будемо думати і розмірковувати, слухати та чути, дивитися та бачити. А помічниками на уроці стануть ваші люблячи дитячі серця, бо ми будемо шукати відповіді на важливі життєві питання.(У кожного на парті лежить вирізане серце).

- А наприкінці уроку ваші маленькі серця змусять радісно битися велике добре серце нашого класу.

Девіз нашого уроку: «Навчатись, пізнавати, міркувати і доброю людиною ставати» (Слайд 3)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку (10хв)

1.Вправа «Казковий герой»

Кожна людина неповторна. Всі ми маємо як зовнішні, так і внутрішні риси. З цього і складається людське «Я».

  1. Читання ланцюжком з дошки рис характеру.

Гляньте на дошку. Прочитайте, які риси тут записані.

(Працьовитий, веселий, чуйний, блакитноокий, жадібний, русявий, щедрий, сміливий, міцний, балакучий, скромний, заздрісний, наполегливий)

2) Поділимося своїми думками

- Прочитайте слова, які ми віднесемо до зовнішнього «Я»?

- Які слова стосуються внутрішнього «Я», до внутрішніх рис характеру?

  • Сьогодні ми поговоримо про риси характеру які називаються….

  • А як вони називаються ви дізнаєтесь коли розшифруєте тему нашого уроку.

2. Вправа «Пильне око» Робота в парі.

1 ряд – закреслює цифри,

2 ряд – обводить букви.

3 ряд – любий із запропонованих варіантів

(Людські чесноти)

- Це тема нашого уроку

3. Вправа «Ваші очікування»

  • Що ви очікуєте від уроку?

  • Чого ви хотіли б дізнатися?

  • Я сподіваюся, що ваші очікування здійсняться і знання, які ви отримуєте допоможуть вам у житті.(На дошці фіксуються тема та завдання уроку).

III. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу (15-20 хв)

1. Проблемне запитання:

  • Як ви можете пояснити поняття «людські чесноти»?(Відповіді учнів)

  • Звернемося до словника.
    Чесно́та— це позитивна моральна якість людини. Чеснота є рисою або властивістю, яка вважається морально доброю і, таким чином, оцінюється як основа моральних законів, принципів і цінностей.)

  • Зараз ми з вами перевіримо чи зрозуміли ви значення цього слова.

  • Повернемося до рис характеру, які записані на дошці.

  • Які риси характеру можна віднести до чеснот?

  • (Працьовитість, чуйність, щедрість, скромність, наполегливість)

  • Виставляємо в стовпчик під назвою чесноти.

  • Як ви гадаєте, чому риси характеру, які залишилися не можна віднести до чеснот?

2. Робота з підручником.(слайд 8)

Звернемося до нашого помічника – підручника та ознайомимося з думками інших людей.

Прочитайте текст «Ввічливість» на с. 70-71 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

Що із прочитаного було вам знайоме?

Що нового ви дізналися?

Як ви розумієте слово ввічливість?

-А чи знаєте ви, яке значення у давнину мало слово ввічливість?

-Ввічливість – уміння поводитися так, щоб іншим було приємно з тобою, щоб не було соромно дивитись увічі. Ввічливість це не просто слова, але й вчинки.

Прочитайте у тлумачному словничку на с. 71 визначення слова «ввічливість»

Для того, щоб люди тебе поважали і приязно ставились, ніколи не забувай і завжди дотримуйся « золотого правила ввічливості»: стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе. Бо ніщо не дається так дешево і не цінується так високо, як ввічливість!

3. Робота з зошитом.(слайд 9)

-Розгорніть свої робочі зошити на сторінці 22 і виконайте 1-ше завдання. Тепер ми з вами знаємо, що таке ввічливість і яку людину можна назвати ввічливою.

4. Робота з підручником.

Ввічливість є одним із проявів доброзичливого ставлення до людей, з якими ми щоденно спілкуємося вдома, у школі ,магазині, транспорті. Ввічлива, тактовна, скромна і доброзичлива людина достойно вийде з будь-якої життєвої ситуації, залишивши в оточуючих приємну думку про себе .

—Подумайте, у яких вчинках проявляється ввічливість людини?

- Зараз я зачитаю вам вірш Грицька Бойка «Сашко». А ви послухайте і скажіть чи Сашко ввічливий хлопчик.

-Діти, то чи можна Сашка назвати ввічливим хлопчиком?Чому?

-Так, молодці. Який урок ми можемо взяти з цієї історії?

- Ввічливими потрібно бути завжди, незалежно від того канікули у вас чи ні, адже ви робите це для себе в першу чергу. Погодьтеся, коли ви скажете якесь добре слово чи зробите добру справу вам самим стає приємно.

Фізкультхвилинка

4.Робота з підручником.

Сьогодні на уроці ми торкнемося з вами ще двох людських якостей: щедрості й жадібності.

Прочитайте текст за Робертом Ротенбергом на с. 72-73 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

Що із прочитаного було вам знайоме?

Що нового ви дізналися?

Що таке щедрість на вашу думку? Наведіть приклади.

Отже, щедрість – це позитивна моральна якість, чеснота, середина між марнотратством та скупістю.

Жадібність — це один із найогидніших пороків людини. Протягом всієї історії людства жадібність заважала і шкодила людям, породжувала безліч негідних вчинків. Через людську жадібність відбувалися злочини, зрадництва, спалахували війни,

Чому жадібність може породити такі страшні діяння?

Так, людина хоче мати блага: красиві речі, будинки, машини... Усі ці блага можна заробити, але часом це важкий і довгий шлях. А злочин, зрадництво, війна можуть збагатити негайні), От до яких страшних наслідків може призвести цей порок!

Давайте вчитися з дитинства викорінювати в собі негативні якості, а виховувати тільки позитивні. Та для цього треба добре розбиратися в людях, уміти оцінювати їхні вчинки.

-Розгляньте малюнки на с.73.

-Що зображено на 1-му малюнку? Чи правильно робить хлопчик?Чи можна його назвати щедрим?

-Що зображено на 2-му малюнку? Чи можна цього хлопчика назвати щедрим?

-Так, молодці.

Щедрість, уміння ділитися з іншими тим, що маєш - дуже гарна риса характеру. І дитина, яка має цю рису, ніколи не залишиться без друзів. А от жадібні діти, навпаки, дуже швидко можуть переконатись, що з ними ніхто не хоче гратися, і ділитись чимось теж ніхто не збирається.

6. Робота в групах.

Лист короля «Щедрість»

Діти, до нас прийшов лист від короля Щедрість. Зараз я вам його зачитаю. (слайд 14)

«Діти! Цей лист вам пише король країни Щедрості. Допоможіть мені! У нашому королівстві поселилася Жадібність і вона заподіяла моїм підданим багато лиха. Вони стали дуже жадібними, перестали сміятися і радіти. Я вас дуже прошу допомогти нам виконати завдання, якедала Жадібність. Тільки тоді вона покине наше королівство».

-Жадібність розділила частинки прислів'їв про щедрість. Нам потрібно їх з'єднати. Зараз я вас поділю на групки і кожній групці роздам прислів'я. Ваше завдання якнайшвидше їх з'єднати.

Багатство без щедрості – все одно, що дерево без плодів

Скупий складає, а щедрий споживає.

Хто багатий, той не любить дати.

Щедра душа меду не жаліє.

Любиш брати, умій і сам давати.

Сам не їсть і другому не дає.

У решеті вода не тримається, у щедрого гроші не тримаються.

І тяжко нести, й жалко кинути.

Що хата має, тим і приймає.

За копійку аж труситься.

-Розумнички!Ви добре впоралися із усіма завданням, і тепер Жадібність нарешті покине королівство Щедрість.

Перегляд мультфільму «Корисні підказки. Щедрість і жадібність».

-А зараз ми з вами переглянемо мультфільм. Подивіться і подумайте, якими ви все таки хочете бути: щедрими чи жадібними.

7. Вправа «Продовж речення»

- Протягом багатьох століть у людства склалися свої принципи і закони життя, моральні цінності. Склалися правила, як людина повинна жити поряд з іншими людьми, щоб усім було добре. Пригадаємо ці золоті правила:

- Чого сам собі не зичиш, того й іншому……..( не бажай).

-Чини з іншими так, як ти бажаєш щоб………( чинили з тобою).

- Не роби іншому того, чого не хочеш, щоб …….(зробили тобі).

- Я сподіваюся, якщо ви будете дотримуватись цих правил, ви станете гідними людьми і люди вас поважатимуть.

IV. Закріплення набутих знань (10 хв)

Тест «Оціни себе».

- Кожна людина не тільки повинна вміти правильно оцінювати інших, але вірно оцінювати себе. У вас на столі смайли зі словами: завжди, інколи , ніколи. Я вам читаю твердження, а ви ставите плюс біля відповідного слова.

- Ви купили булочку, чи поділитеся з другом у якого немає грошей?

- Ваш товариш погано грає в шахи, чи станете ви піддаватися, щоб зробити йому приємно?

- Чи часто ви говорити оточуючим гарні, приємні слова?

- Чи любите ви злі жарти?

- Чи зможете ви терпляче вислухати те, що вас не цікавить?

- Я ходжу до школи з великим бажанням вчитися.

- Займаюсь спортом.

- Читаю книжки, ходжу до бібліотеки.

- Допомагаю батькам.

- Дбайливо ставлюся до природи.

- У вільний час займаюся корисними справами.

Якщо у вас більше «+» біля слова «завжди», ваш характер розвивається у правильному напрямку і в майбутньому ви станете гарною людиною. А якщо у вас є плюси біля «інколи», то у вас є якості, які вам заважають і треба замислитись над їх виправленням.

Ну а якщо є плюси біля «ніколи», то треба звертатися по допомогу.

- До кого ви звернетесь?

- Я бажаю, щоб це тест допоміг вам працювати над собою і розвивати в собі людські чесноти, які роблять людину вихованою, розумною, доброю, про що ми сьогодні говорили.

2. Вправа « Серце доброти»

Пригадайте, яку добру справу ви зробили нещодавно і напишіть на сердечку та подаруйте свої добрі справи нашому класному серцю.

V. Підсумок уроку.(3 хв)

1.Усна рефлексія роботи на уроці. Самооцінка

- Чи здійснились ваші очікування?

- Що вам найбільше запам`яталось?

- Яку чесноту хочете виробити в собі?

- Чого позбутися? У кожного в щоденнику лежить сюрприз. Серце з чеснотою, яку я хотіла б щоб ви виховали в собі.

- Хто вважає, що він був працьовитий ?

- Хто переконаний, що міг би бути активнішим?

- Людина сама себе творить. Ми з вами прочитали, що не має людини у якій були б тільки чесноти і не було вад, або навпаки тільки вади, а чеснот не має. Але добра людина виховує в собі чесноти та намагається позбутися вад. Тому я хочу, щоб ви постійно працювали над собою, а в майбутньому ви всі стали гарними людьми.

- Дякую вам за роботу. На останок хочу подарувати вам такі слова:

Добрим бути так не просто.

Добро не залежить від зросту.

Добро виростає із серця,

Його не збереш у відерце.

Так потрібно добрим бути,

Одне одного в біді, щоб не забути.

І земля закрутиться скоріше,

Коли будемо з тобою ми добріше.

Добрим бути так не просто.

Добро не залежить від зросту.

Добро виростає із серця,

Його не збереш у відерце.

Так потрібно добрим бути,

Одне одного в біді, щоб не забути.

І земля закрутиться скоріше,

Коли будемо з тобою ми добріше.

VI.Домашнє завдання.(1хв)

Вашим домашнім завданням буде закінчити заповнювати зошит на с.22-23

-До побачення!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись