Урок з Я досліджую світ

Опис документу:
Даний урок розроблений з використанням інноваційної технології "6 капелюхів". Дана технологія використовується протягом уроку. Кожен новий капелюх символізує певне завдання для дітейПід час уроку учні вивчать як відрізняти дерева, кущі та трав'янисті рослини. А також розвинуть творчість, увагу, уяву.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Як розрізняти дерева, кущі, травянисті рослини?

Мета: ознайомити учнів із різноманітним світом рослин, вчити порівнювати дерева, кущі, трав'янисті рослини; розвивати мовленнєве вміння, мислення; виховувати допитливість, інтерес до вивчення рідної природи.

Обладнання: малюнки рослин, презентація, конструктор LEGO, картки

Тип уроку: засвоєння нових знань; використання методу 6 капелюхів Е. де Боно

Хід уроку

І. Організаційний момент

1 Ранкове коло

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Прийом «Асоціативний кущ»

  • Діти, що ми вивчаємо вже декілька уроків? (рослини)

  • Що ж я пропоную одягти кущик і пригадати що ми вже знаємо про рослини. Правила прості: піднімаємо руку та відповідаємо. Якщо ваша відповідь правильна ми повісимо квіточку, як що ні - не повісимо. Можливо ви вже знаєте більше ніж ми вивчили, говоріть. Я буду рада вас послухати.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні ми продовжимо вивчати рослини. Погляньте на малюнки що на них зображено?(малюнки дерева, куща, трав’янистої рослини за вибором вчителя)

  • Як ви визначили що це7 Сьогодні на уроці ми навчимося розрізняти дерева, кущі трави. І зясуємо чи правильно ви це щойно зробили.

  • А допоможуть нам у цьому…..

Це не бриль, хоча й крислатий, 

Головний убір для тата. (Капелюх)

  • Кожен капелюх має свою функцію.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Білий капелюх

  1. Розповідь вчителя

  • Цей капелюх допоможе нам дізнатись нову інформацію.

  • У природі є різні рослини. Серед них – дерева кущі, травянисті рослини. Дерева мають одне міцне тверде стебло, яке називають стовбуром. У кущів від кореня росте декілька міцних твердих стебел. У травянистих рослин стебла мякі, соковиті, зелені.

  1. Метод «Прес»

  • Зараз я роздам картки з рослинами. Ви покладете на певну цеглинку LEGO.:

зелена – трава;

жовта – кущі;

синя - дерева.

  • Працюєте у групі. Час 2 хв.

  • Що ж давайте перевіримо як ви розподілили картки. Ваше завдення назвати рослинку і сказати що це. Наприклад: «Я вважаю що береза це дерево, тому що вона має стовбур».

Жовтий капелюх

  • Цей капелюх допоможе нам знайти позитивні сторони.

  • Чи схожі вони між собою?

  • Яка ж схожіть у дерева та куща?

  • А чи схожа на них травичка? А квіточки?

  1. Робота у групах.

  • Ви добре запам’ятали як відрізнити їх один від одного. А ще ми знаємо що все у природі може приносити як користь так і шкоду.

  • Зараз давайте знайдемо, яку користь можуть принести нам дерева, кущі й трави. Для цього кожна група витягує смужку паперу на якій написано про що ви будете говорити. Час 5 хв.

  • Відповідає по черзі кожна група по –одній перевазі. Повторюватись не можна у межах своєї теми.

Чорний капелюх

  • Молодці! Ви знайшли багато плюсів. А чи зможете знайти мінуси? Для цього за годинниковою стрілкою обміняйтесь у групах смужками. Час – 5 хв.

Фіхкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

Червоний капелюх

  • Це капелюх вподобань.

  • Підніміть руку ті, хто не любить рослини.

  • Я даю вам час щоб ви подумали, за що ви любите рослинки. Відповідь має складатись із 2 -3 речень. Також скажіть улюблену рослину.

Зелений капелюх

  • Капелюх творчості.

  • Пропоную вам відгадати загадки

Стоїть над водою розплетеною косою. (Верба)

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле – біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

VІ. Підсумок уроку

Синій капелюх

  • Він допоможе нам зробити підсумок уроку

  1. Метод «Незакінчене речення»

  • У дерев стебло…

  • У кущів стебло…

  • У трав стебло…

  • Спільне у них….

  • Чи правильно ви визначили на початку уроку дерево, кущ і траву?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»