• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Урок української мови для учнів 3 класу за підручником М.Д. Захарійчук, А.І. Мовчун на тему « Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'], [ц'], [с']»

Урок української мови для учнів 3 класу за підручником М.Д. Захарійчук, А.І. Мовчун на тему « Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'], [ц'], [с']»

Опис документу:
Урок спрямований на засвоєння даної теми шляхом виконання різних вправ: роботі в парах і в групах, завдань на розвиток логіки, зв'язного мовлення, орфографічної зоркості, пізнавального інтересу. Основна мета уроку - виробляти вміння змінювати приголосні звуки під час змінювання слів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Презентація до уроку української мови в 3 класі на тему: “Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з’], [ч’], [с’]” Підготувала: в...
Слайд № 1

Презентація до уроку української мови в 3 класі на тему: “Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з’], [ч’], [с’]” Підготувала: вчитель початкових класів Троїцького ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мороз Є.П. 2019 рік

Холодно в полі, саду, на городі. Осінь мандрує по нашій господі. Тепло і затишно в класі у нас, “Доброго дня!” – я вітаю всіх вас.
Слайд № 2

Холодно в полі, саду, на городі. Осінь мандрує по нашій господі. Тепло і затишно в класі у нас, “Доброго дня!” – я вітаю всіх вас.

На уроці ми всі повинні бути: Уважними Розумними Організованими Кмітливими У нас сьогодні все вийде!
Слайд № 3

На уроці ми всі повинні бути: Уважними Розумними Організованими Кмітливими У нас сьогодні все вийде!

Осінь. Листопад настав, з беріз листя позривав.
Слайд № 4

Осінь. Листопад настав, з беріз листя позривав.

Тема уроку: “Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з’], [ч’], [с’]”
Слайд № 5

Тема уроку: “Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з’], [ч’], [с’]”

Де живе туман?
Слайд № 6

Де живе туман?

А тепер у нас розминка, А тепер - фізкультхвилинка. Підтягнемось, розімнемось, Працювати знов почнемо.
Слайд № 7

А тепер у нас розминка, А тепер - фізкультхвилинка. Підтягнемось, розімнемось, Працювати знов почнемо.

Луг - на лузі – лужок г//з і г//ж
Слайд № 8

Луг - на лузі – лужок г//з і г//ж

Мак - на маці - мачок к//ц//ч
Слайд № 9

Мак - на маці - мачок к//ц//ч

Лопух – на лопусі – лопушок х//с х//ш
Слайд № 10

Лопух – на лопусі – лопушок х//с х//ш

Щука - на щуці – щучка к//ц к//ч
Слайд № 11

Щука - на щуці – щучка к//ц к//ч

Рак – на раці – рачий к//ц//ч Жук – на жуці – жучий к//ц//ч Черепаха – черепасі – черепаший х//с//ш Мураха – мурасі – мураший х//с//ш
Слайд № 12

Рак – на раці – рачий к//ц//ч Жук – на жуці – жучий к//ц//ч Черепаха – черепасі – черепаший х//с//ш Мураха – мурасі – мураший х//с//ш

Слайд № 13

Перевір свої знання (вправа 124) Друг – дружити – друзі Папуга – папужка – папузі Пиріг – пиріжок – в пирозі Тривога – тривожний – по тривозі Черем...
Слайд № 14

Перевір свої знання (вправа 124) Друг – дружити – друзі Папуга – папужка – папузі Пиріг – пиріжок – в пирозі Тривога – тривожний – по тривозі Черемха – черемшина – черемсі Перемога – переможний – в перемозі

Перевір свої знання (словникове слово) 1.Тривога – хвилювання, переживання, що порушують твій спокій. 2.Тривога – умовний сигнал, що сповіщає про з...
Слайд № 15

Перевір свої знання (словникове слово) 1.Тривога – хвилювання, переживання, що порушують твій спокій. 2.Тривога – умовний сигнал, що сповіщає про загрозу або битву, бій.

Вузлики на пам”ять ”Чия відвага, того й перемога.” ”Перемога дістанеться тому, хто витерпить на пів години довше.” Японська мудрість. ”Здобувши пер...
Слайд № 16

Вузлики на пам”ять ”Чия відвага, того й перемога.” ”Перемога дістанеться тому, хто витерпить на пів години довше.” Японська мудрість. ”Здобувши перемогу, про пильність не забувай.” Козацьке прислів”я

Наш урок пройшов не марно, Працювали ви всі гарно І скажу я у кінці: “Діти, всі ви молодці!”
Слайд № 17

Наш урок пройшов не марно, Працювали ви всі гарно І скажу я у кінці: “Діти, всі ви молодці!”

Дякую за увагу!
Слайд № 18

Дякую за увагу!

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Троїцький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Яськівської об’єднаної територіальної громади

Урок української мови для учнів 3 класу за підручником

М.Д. Захарійчук, А.І. Мовчун на тему

« Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'], [ц'], [с']»

Підготувала: вчитель початкових класів Мороз Є.П.

2019 рік

Тема: Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'], [ц'], [с'].

Мета: ознайомити учнів із чергуванням приголосних звуків у коренях спільнокореневих слів; виробляти вміння змінювати приголосні звуки під час змінювання слів, правильно вживати і вимовляти слова; розвивати зв'язне мовлення та орфографічну зоркість; виховувати пізнавальний інтерес.

Ключові компетентності:

загальномовленнєві: виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя;

соціальні: проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,

громадянські: розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе;

загальнопізнавальні вміння: робити висновок – узагальнення за допомогою вчителя, а саме: для чого відбувається чергування звуків у корені;

контрольно-оцінні вміння: відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене;

інформаційно-комунікативна: знаходити у тексті конкретні відомості;

здоров’язбережувальна: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна: співпрацювати в команді;

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, зошит, картки для роботи в парі, презентація по темі.

Міжпредметні зв`язки: природознавство, літературне читання.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання (слайд №2)

Холодно в полі, саду, на городі,

Осінь гостює у нашій господі.

Затишно й тепло у класі у нас

«Доброго дня!» - я вітаю всіх вас.

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Які ознаки осені я сповістила?

- Які ознаки осені притаманні місяцю листопаду?

- Які ознаки осені ви спостерігали, коли йшли до школи?

- А як ви почуваєте себе у нашому класі?

- З яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок?

- Чого ви очікуєте від уроку?

- Щоб здобути нові міцні знання, давайте пригадаємо правила роботи на уроці. (слайд №3)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка: Оо, ов, ос, ом, ол, восени

  2. Робота над реченням (учень пише на дошці) (слайд №4)

Осінь. Листопад настав,

З беріз листя позривав.

  • Охарактеризувати ці речення і встановити зв`язок слів у реченні.

  • Знайти однорідні члени речення, визначити корінь, підкреслити орфограми.

Листя, листопад

- В якому значенні вжите слово «листопад»? (назва місяця)

- В якому значенні ще вживається слово «листопад»?

(явище природи)

  • Як називаються такі слова? (багатозначні)

  • Словосполучення «з беріз» поставити у початкову форму і визначити корінь. (з беріз - берези ). Підкреслити орфограми.

  • До слова «осінь» доберіть спільнокореневі слова.

  • (осінь, осінній, восени)

  • Яке мовне явище відбувається у корені цього слова?

(чергування голосних і//е)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд №5)

  • Сьогодні на уроці будемо спостерігати за мовними явищами, які відбуваються у корені слів при зміні форми слова чи утворенні спільнокореневих слів, а саме за зміною приголосних.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником.

Прочитайте текст вправи №123. (слайд №6).

  • Який це тип тексту? (розповідь)

  • Про кого розповідається у тексті?

  • Куди любить ходити Ромчик?

  • Як поводить себе Ромчик біля річки? (нищечком – тихесенько) Чому? (не лякати тварин, рибу)

  • Що любить хлопчик? (таємниці)

  • Про що він думає, сидячи на березі? (що у всіх є свій дім)

  • Що для Ромчика таємниця?(де живе туман)

  • А ви можете розкрити цю таємницю? (відповіді учнів)

  • Що таке туман? (явище природи)

  • Як утворюється туман знаєте?

  • От і перше домашнє завдання: знайти в мережі інтернет відповідь на це запитання.

  • Виконати завдання до вправи: виписати з тексту виділені слова, позначити в них корінь.(учень працює біля дошки)

  • Ріка – річка – на ріці; берег – на березі – бережком

  • Підкреслити приголосні звуки, які чергуються в корені.

  • Прочитайте правило на стор. 58

    • Фізкультхвилинка

    • А тепер у нас розминка,

    • А тепер фізкультхвилинка.

    • Підтягнемось, розімнемось,

    • Працювати знов почнемо.

2.Формування вмінь змінювати приголосні звуки при змінюванні форми слова чи добиранні спільнокореневих слів. Робота проводиться усно, використовується матеріал презентації.

(слайди №8 – 12)

- Як ви думаєте, що міг побачити Роман на протилежному березі річки? (припущення учнів) Учитель ставить цілеспрямовані запитання до кожного слайду.

Слайд №8: як люди використовують луги?

Слайд №9: символом чого є мак? (символ пам’яті полеглих у війні)

Слайд №10: як люди використовують лопух в народній медицині?

  • Кого міг побачити Роман в річці?

Слайд №11: чому щуку називають хижою рибою?

Слайд №12: що спільного в мурахи і рака?(санітари природи)

3.Висновок (слайд №13)

ІV. Узагальнення і систематизація знань

1.Робота в парах за вправою 124. Спишіть слова в стовпчик, змініть їх або доберіть до них спільнокореневі так, щоб відбулося чергування приголосних у корені. Позначте корені в словах. У кого виникли труднощі – допишете після перевірки. (слайд №14)

2.Робота із словарним словом «тривога». Поставте в слові наголос, підкресліть ненаголошений [ и], запам’ятайте написання цього слова.

- Як розумієте зміст слова «тривога»? До яких слів належить це слово? (багатозначне). (слайд №15)

3.Робота в групах. Складіть речення зі словосполученнями:

І група – радіти з перемоги

ІІ група – вірний друг

4.Розвиток мовлення. Робота з прислів’ями. (слайд №16)

5.Розвиток пізнавального інтересу. Робота над вправою 125.

- Прочитайте вірш, розкриваючи дужки та вставляючи пропущені букви.

Поясніть правопис слів: сережкою – серга; зеленій - зелень

  • Що спільного в туману і дощу?(явища природи)

  • Чим відрізняться? (це вода в різному стані)

  • Де той дощ, коли його немає?

V. Рефлексія.

Гра «Вихвалялки». Учень продовжує речення

Я сьогодні навчився…(правильно вимовляти слова)

Я дізнався…(як може відбуватися чергування приголосних)

Я зумів…(самостійно виконати вправу на закріплення)

Я придумав…(самостійно речення)

Я зрозумів…(для чого відбувається чергування)

  • А для чого відбувається чергування? (щоб наша мова була мелодійнішою, красивою і співучою)

Мені сподобалось…(працювати в парі)

Я розкажу дома про…(про наш урок)

Я похвалюсь друзям, що…………..

VI. Підсумок уроку (слайд №17)

Наш урок пройшов не марно.

Працювали всі ви гарно

І скажу я у кінці:

«Діти, всі ви МОЛОДЦІ!»

  • А як ви, діти, оцінюєте наш урок? Оберіть смайлик на парті і покажіть мені.

VII. Домашнє завдання: вправа 126, знайти в мережі інтернет відповідь на запитання «Як утворюється туман?»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.